Přední náprava bugy
Přední náprava bugy
Zdravím,vysvětlí mi někdo jaký má vliv na jízdu rozdílný ůhel záklonu přední nápravy u bugy s pohonem 2 WD a 4WD a proč je v nich tak velký rozdíl díky.
- Xenomorfus
- Příspěvky: 1248
- Registrován: pon 10.06.2013 17:38
- Bydliště: Ostrava
Re: přední náprava bugy
Je to v podstate ze stejneho duvodu jako u "dospelych" naprav. Pokud je predni naprava pohanena (at uz 4x4 a nebo predni nahon jako takovy) ma velmi maly, ci nulovy zaklon, nepohanena predni naprava ma zaklon vetsi. Po prujezdu zatackou toto usporadani pomaha srovnavat kola a celkove to zlepsuje vedeni vozidla v primem smeru (stabilizacni ucinek). Vzhledem k tomu, ze pohon na riditelne naprave ma tendenci srovnavat kola do primeho smeru, dava se zaklon (zavlek) nulovy nebo velmi maly, protoze se vzrustajicim uhlem zaklonu se zvysuje sila na vychyleni kola pri rizeni.
Xenomorfus
Traxxas,Absima CR4T,Hotwing,Crack Jak-55,150cm Mlok,P-51D,Stuka
Si vis pacem, para bellum
Traxxas,Absima CR4T,Hotwing,Crack Jak-55,150cm Mlok,P-51D,Stuka
Si vis pacem, para bellum
Re: Přední náprava bugy
Díky za odpověď,vliv závleku nápravy je mi jasný jen jasem myslel že jenom na vracení nápravy je uhel zbytečně velký ,pak li že nebudou použity pneumatiky s kulatým profilem snižuje se v zatáčce jajich styková plocha.
- Xenomorfus
- Příspěvky: 1248
- Registrován: pon 10.06.2013 17:38
- Bydliště: Ostrava
Re: Přední náprava bugy
Tak vzhledem k tomu, ze je to na buggy, asi bych to neresil. Vule v ulozeni kol, odstrediva sila, nerovnosti povrchu to asi v podstate eliminuji. Respektive je to zanedbatelny detail
.
Xenomorfus
Traxxas,Absima CR4T,Hotwing,Crack Jak-55,150cm Mlok,P-51D,Stuka
Si vis pacem, para bellum
Traxxas,Absima CR4T,Hotwing,Crack Jak-55,150cm Mlok,P-51D,Stuka
Si vis pacem, para bellum
Re: Přední náprava bugy
Bavime se tu o odklonech nebo sbihavosti? Oboje me slusny vliv, jde jen o nastaveni. Vzadu je vliv samozrejme mnohem vetsi nez vepredu. I kdyz to se da okecat 
Sbihavost vzadu byva napevno, ani se casto nemeni.
Sbihavost vepredu = dovnitr znamena, ze auto pojede pekne rovne; ven znamena, ze bude lepe zatacet
Odklony - vzadu, kdyz se nastavni dovnitr, pri prujezdu zatackou se sasi a cely model vykloni vlivem odstredive sily, diky tomu pak ziska pneumatika vetsi kontakt. Pokud by byl odklon nula nebo jeste hur ven, pri prujezdu zatackou by byl kontakt pneu s vozovkou jeste mensi = uz by se to mohlo prevracet.
Je to cele o nastaveni a zkouseni. Nektere modely jsou na to nachylnejsi vice, nektere mene. U silnicek se odklony nemusi moc projevit, u buggyn nebo SC trucku vice, opravdu mohou pomoci. Ale zase to jeste souvisi s typem pneumatiky. Cely je to jeden velkej gulas, na kterej ti nikdo zarucenej recept neda
Cili je nutne hlavne pochopit princip a ozkouset, co to dela. Pak uz si to doladis sam. Doporucuju dat si at uz odklon nebo sbihavost do jednoho z extremu (na obou stranach soumerne samozrejme) a jet, uvidis, co to provede.
Sbihavost vzadu byva napevno, ani se casto nemeni.
Sbihavost vepredu = dovnitr znamena, ze auto pojede pekne rovne; ven znamena, ze bude lepe zatacet
Odklony - vzadu, kdyz se nastavni dovnitr, pri prujezdu zatackou se sasi a cely model vykloni vlivem odstredive sily, diky tomu pak ziska pneumatika vetsi kontakt. Pokud by byl odklon nula nebo jeste hur ven, pri prujezdu zatackou by byl kontakt pneu s vozovkou jeste mensi = uz by se to mohlo prevracet.
Je to cele o nastaveni a zkouseni. Nektere modely jsou na to nachylnejsi vice, nektere mene. U silnicek se odklony nemusi moc projevit, u buggyn nebo SC trucku vice, opravdu mohou pomoci. Ale zase to jeste souvisi s typem pneumatiky. Cely je to jeden velkej gulas, na kterej ti nikdo zarucenej recept neda
Cili je nutne hlavne pochopit princip a ozkouset, co to dela. Pak uz si to doladis sam. Doporucuju dat si at uz odklon nebo sbihavost do jednoho z extremu (na obou stranach soumerne samozrejme) a jet, uvidis, co to provede.
- Xenomorfus
- Příspěvky: 1248
- Registrován: pon 10.06.2013 17:38
- Bydliště: Ostrava
Re: Přední náprava bugy
Jen bych rad doplnil, ze sbihavost/rozbihavost u predni napravy je potreba u 2WD a 4WD rozlisovat. Ve zkratce - u 2WD vepredu je "lepsi" sbihavost, u 4WD je "lepsi" rozbihavost. (u predchoziho prispevku sem to neresil, reagoval sem jen na zaklon).
Xenomorfus
Traxxas,Absima CR4T,Hotwing,Crack Jak-55,150cm Mlok,P-51D,Stuka
Si vis pacem, para bellum
Traxxas,Absima CR4T,Hotwing,Crack Jak-55,150cm Mlok,P-51D,Stuka
Si vis pacem, para bellum