To si musim zapamatovat, to je dobry.
Heli a vaše nehody - pokračování
- pkotatko
- Příspěvky: 6687
- Registrován: sob 13.01.2007 0:00
- Bydliště: Berounsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Heli a vaše nehody - pokračování
Posledni znamy prvek byl......
To si musim zapamatovat, to je dobry.
To si musim zapamatovat, to je dobry.
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
-
Pajavlk
- Příspěvky: 106
- Registrován: ned 01.04.2012 20:29
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Heli a vaše nehody - pokračování
už jsem tu dlouho nic nepřispěl, chyba pilotáže po čumáku do země.
listy, hlavní kolo (hold samozřejmě až na zemi), nějaký páky, obě hřídele.
Serva žijou, kov v převodech se vyplatí.
listy, hlavní kolo (hold samozřejmě až na zemi), nějaký páky, obě hřídele.
Serva žijou, kov v převodech se vyplatí.
- Arcicorsa
- Příspěvky: 1438
- Registrován: sob 12.01.2013 12:07
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Heli a vaše nehody - pokračování
Když je řeč o těch servech tak v Rexu 450 mam plastové převody a co rána to převody.. Jinak zrovna v pátek jsem si do něj dal vybitou baterku, pak následovalo tvrdší přistání v autorotaci, helina celá, mohla by hned zase letět ale dvě serva na cyklice jsou KO
... Takže řešení bude jednoduché
...
Goblin 500 Spirit@MiniProtos Spirit@Oxy3 Spirit@Taranis + Xlite RC@ www.arcitimer.com
Re: Heli a vaše nehody - pokračování
Arcicorsa: TGY-306G - Za tu cenu labuzo... 
SuperZoom 4D, Blade mCP X BL, SAB Goblin 500 @ Spirit
Spektrum DX8, PhoenixRC
Spektrum DX8, PhoenixRC
- Arcicorsa
- Příspěvky: 1438
- Registrován: sob 12.01.2013 12:07
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Heli a vaše nehody - pokračování
kolaCZek: díky za tip, už jsem na ně taky koukal a dokonce se mě jedno už nějakou chvilku stará o ocásek na Sniperu
... Takže po výplatě je zakoupím
..
No jinak dnes zas kuriózní příhoda
... Jsem si v Trexu 600 nějak špatně stáhl aku. co se stará o BEC no a najednou koukám že něco z vrtulníku odlétá a hle ona baterka BECu
... Naštěstí mám palubní elektroniku ještě zálohovanou z BECu regulátoru tak jsem v pohodě přistál ale baterku jsme ani po hodině nenašli
a to jsem jí před týdnem koupil novou
..
No jinak dnes zas kuriózní příhoda
Goblin 500 Spirit@MiniProtos Spirit@Oxy3 Spirit@Taranis + Xlite RC@ www.arcitimer.com
Re: Heli a vaše nehody - pokračování
[quote="Arcicorsa"
No jinak dnes zas kuriózní příhoda
... Jsem si v Trexu 600 nějak špatně stáhl aku. co se stará o BEC no a najednou koukám že něco z vrtulníku odlétá a hle ona baterka BECu
... Naštěstí mám palubní elektroniku ještě zálohovanou z BECu regulátoru tak jsem v pohodě přistál ale baterku jsme ani po hodině nenašli
a to jsem jí před týdnem koupil novou
..[/quote]
Přesně tohle se mi stalo nedávno,při záletu nové heli ....
Tohle už je prokletí. To nemůže být pravda.... Dnes zálet . První 3 baterky jsem si hrál s nastavením, vše se jevilo v pořádku. Při 4.baterce jsem dal kabinku a říkám si, dám si let s kabinkou, abych zjistil, jak se bude číst v letu. Musím říct, že naprosto parádní viditelnost, ta zelená je opravdu luxus. Jenže se stalo to, že při normálním dopředném letu a mírném dobrždění čumákem nahoru se utrhla baterie pro napájení BECu.Byla přidělána na spodním rámu tím suchým zipem ( ne tím obyčejným,ale tím kuličkovým ) a navíc pojištěno ještě celé kolem baterie a rámu dalším sucháčem. . Jen jsem zahlídl, že něco uletělo, nevěděl jsem že to byla baterka. Heli se ještě srovnala, v 1. chvíli to vypadalo, že bez problému bude autorotace. Jenže bez napájení jednotky a serv se to stalo neovladatelné a heli šla k zemi. Při prvotním ohledání jsou v háji listy, trubka, spodní rám, kabinka, podvozek.
No jinak dnes zas kuriózní příhoda
Přesně tohle se mi stalo nedávno,při záletu nové heli ....
Tohle už je prokletí. To nemůže být pravda.... Dnes zálet . První 3 baterky jsem si hrál s nastavením, vše se jevilo v pořádku. Při 4.baterce jsem dal kabinku a říkám si, dám si let s kabinkou, abych zjistil, jak se bude číst v letu. Musím říct, že naprosto parádní viditelnost, ta zelená je opravdu luxus. Jenže se stalo to, že při normálním dopředném letu a mírném dobrždění čumákem nahoru se utrhla baterie pro napájení BECu.Byla přidělána na spodním rámu tím suchým zipem ( ne tím obyčejným,ale tím kuličkovým ) a navíc pojištěno ještě celé kolem baterie a rámu dalším sucháčem. . Jen jsem zahlídl, že něco uletělo, nevěděl jsem že to byla baterka. Heli se ještě srovnala, v 1. chvíli to vypadalo, že bez problému bude autorotace. Jenže bez napájení jednotky a serv se to stalo neovladatelné a heli šla k zemi. Při prvotním ohledání jsou v háji listy, trubka, spodní rám, kabinka, podvozek.
Compass 7HV, T-Rex 700E [img]http://alefnula.wz.cz/modely/rcmania/rcheliholics.png[/img]
Re: Heli a vaše nehody - pokračování
Včerejšek jsem měl hodně nehodovej.
Lítal jsem s Discovery FPV , já blbec jsem zaletěl za vodárenskej baráček, a jelikož jsem byl línej nastavit Failsafe , tak mi to padlo. Zlomený rameno a vrtule , motor potlučenej. Večer jsem to spravoval , komplet rozebral , pročistil. Když už jsem to měl hotový , tak mě napadlo vyměnit dva ožvejkaný šrouby. Jeden jsem vyšrouboval , zahodil , našrouboval novej. Druhej jsem vyšrouboval , a šroubuju novej. Nějak jsem nemohl chytit závit, tak jsem tlačil a točil. No blbec jsem si nevšiml , že mám špatnou dirku , a šroub jsem našrouboval do lipolky
Plnej obývák čoudu , žena nadávala , no znáte to ... Zavřel jsem se na záchodě a u otevřenýho okna baterku vyrval z koptery. Pak jsem dlouho větral a dlouho poslouchal ženu
Kdybych nastavil failsafe , tak se nic z toho nemuselo stát!
Lítal jsem s Discovery FPV , já blbec jsem zaletěl za vodárenskej baráček, a jelikož jsem byl línej nastavit Failsafe , tak mi to padlo. Zlomený rameno a vrtule , motor potlučenej. Večer jsem to spravoval , komplet rozebral , pročistil. Když už jsem to měl hotový , tak mě napadlo vyměnit dva ožvejkaný šrouby. Jeden jsem vyšrouboval , zahodil , našrouboval novej. Druhej jsem vyšrouboval , a šroubuju novej. Nějak jsem nemohl chytit závit, tak jsem tlačil a točil. No blbec jsem si nevšiml , že mám špatnou dirku , a šroub jsem našrouboval do lipolky
Plnej obývák čoudu , žena nadávala , no znáte to ... Zavřel jsem se na záchodě a u otevřenýho okna baterku vyrval z koptery. Pak jsem dlouho větral a dlouho poslouchal ženu
Kdybych nastavil failsafe , tak se nic z toho nemuselo stát!
Frsky X10S Carbon
Heliny od Mikada, fpv race koptéry a trochu F3K
Heliny od Mikada, fpv race koptéry a trochu F3K
Re: Heli a vaše nehody - pokračování
Náramná příhodička
Přiznám se že mě vyprovokovala sem napsat něco co mi vysloveně nepomůže ale třeba to někoho pobaví.......
Včera jsem měl den jak stvořenej pro scénář Mr. Beana……… Pět dní mi nevyšlo se dostat s heli ven a zůstalo u dvou lekcí na Phoenixu. Na šestou navečer tradá na haldu a i když jsem byl tak nějak lehce "nevyladěnej" a nebýt toho že se mění rychle počasí a chce to chytit každou příležitost, asi bych šel až ráno. Ta nevyladěnost přinesla ovoce.
O tom že je ve vysílači Futaba FF7 model č.9 pro Phoenix jsem sice věděl a přenastavoval ho před zapnutím baterky na č.6 550s HCX, jenomže jsem nezkontroloval na displeji detailně potvrzení té druhé výzvy „SURE ?“. To následující tušíte správně. Z odstupu 6 metrů jsem zapnul motor a pak už se děly věci. Heli se pomalu roztáčela, krásně v rovině a žádný klonění, jenom mi přišlo že jde lehounce za vrtulkou. Dumám čím to je a než jsem na něco sáhnul tak motor víc zabral a měl najednou už tolik síly že 550 pěkně zvednul, aniž bych tlačil na kolektiv. Krásně rovně se vznesla nahoru, otáčky sice znatelně menší než těch 2200 co bylo na Iddle1 ale zase vyšší než na nácvik autorotace ( regl JIVE staženej na 8% a 1400 ot. naprázdno na zemi ). Zblbla mě ta lehká pirueta resp. snaha jí nějak korigovat. V Próčku mám totiž na spínači pro ocas AVCS i Normal na doladění a tak to cvakám sem tam …. pak mi došlo že přece neletím Próčko ale 550 kde jsou jenom dvě hodnoty AVCS ale to už byla heli nad 10 metrů a začal jsem zjišťovat že se to stoupání vlastně vůbec nedá na kolektivu zastavit, určitě tam není žádný mínus a kdoví jestli něco mezi nulou a maximem........ V 50 metrech mi došlo že pokud nevypnu motor tak to bude stoupat až na hranici dosahu a pak z toho bude něco jako V2. Trochu mi svítalo že tam musí být snad ten Phoenix, a přepnout model je sice na pár vteřin, jenomže Fail Safe vypne motor a než naběhne znova ( 10-12s ) jsem se třema kilama váhy stejně dávno na zemi. Kapituloval jsem a vypnul motor, bláhové mysli že mám ještě poslední šanci dát natrénovanou autorotaci. Chyba lávky, na výškovku ani křídýlka taky žádná odezva, asi plnej kolektiv a tak se rotor do dvou vteřin úplně zastavil a z těch 50-70 metrů to šlo volným pádem na kabinu a baterku. Ještě že dva dny pršelo a nebylo to jako beton. Rána, na displeji model č,.9 PHOENI.......
Baterka a kabina totálka ( kabina stará, slepovaná až hrůza ), mnohokrát lepený bočnice jsou tentokrát už fakt na odpis ale elektronika komplet včetně serv přežila !!! JIVE má lehce namáčklej jeden ze dvou kondenzátorů ?? co koukají ven a i když chodí, pošlu ho radši do Rottenburgu na kontrolu. Jeden list prasklej na odtokovce, ocas komplet v pohodě včetně kardanu, podvozek na plastovejch vrutech přežil, stejně jako všechny převody !!! Jenom hlavní hřídele jsou kaput, a ohnutej Alu gyro mount, nevím jak gripy, DC je asi OK.
Tak to byla první sloka, následuje druhá a méně obvyklá.
Večer jsem to probral s klukama z Klecan, je možný že tam byla aktivní stabilizace v HCX což by vysvětlovalo ten konstantní tah nahoru a zkusím si schválně diagnostikuv HCX a polohu serv při zapojení na tenhle model. Na druhou stranu mám ve stabilizaci povolený zásahy přes křidýlka a výškovku což tady nešlo a mám pocit že ani ta vrtulka. Heli se v podstatě kolmo vznesla nahoru a spadla asi 8 metrů od heliportu, přesně po směru slabého větru. Pak jsem dostal pokyny jak "vyléčit v solné lázni" tu baterku, nikdy jsem to nepraktikoval a říkal jsme si že alespoň něco bych mohl mít ještě večer pro zpestření. Konektory jsem neodštípnul což mě záhy mělo přijít draho. Takže pečlivá příprava, ochranné prostředky a tak, pak žbluňk ---- a vůbec nic se nedělo. Znuděnej jsem šel uklidit auto, pak ke kompu a tam ležela to pomlácená baterka ……………. !!!! Takže fofrem do sklepa a vytáhnul jsem rychle tu další, se kterou jsem předtím testoval co jde a co umřelo. Byla taky lehounce máčklá, proto jsem se asi seknul. Vyfoukal jsem pistolí balančák, změřil a všechno OK. 25,22V, 0,011mV rozdíl na článek. Bohužel jsem jí neopláchnul v destilce nebo isopropylalkoholu jak zněly následné již ranní pokyny, to mě čeká až dneska ale baterky drží. Ta správná tam šla hned vzápětí, to už je nuda.
Před třema týdny jsem koupil ještě jednu prakticky fungl novou 550, takže to přehodím a z té první zbude kromě bočnic a ohlé trubky vlastně všechno. Letos ještě něco snad zalítám ale stejně to naštve. Jsou to takový ty situace který si člověk bude pamatovat už nadosmrti, kdo tohle zažil toho to určitě trochu potěší že nemá podobné výpadky sám
Na druhou stranu klika že to nebylo třeba na Sobínce kde je občas dost lidu, na haldě nikde nikdo. A pak vlastně všechno podstatný přežilo, takovej malej zázrak
http://relax450.rajce.idnes.cz/TREX5503G/#IMG_9174.jpg a čtyři následující
Omlouvám se za románek ale uznejte že to nemá chybu........
Včera jsem měl den jak stvořenej pro scénář Mr. Beana……… Pět dní mi nevyšlo se dostat s heli ven a zůstalo u dvou lekcí na Phoenixu. Na šestou navečer tradá na haldu a i když jsem byl tak nějak lehce "nevyladěnej" a nebýt toho že se mění rychle počasí a chce to chytit každou příležitost, asi bych šel až ráno. Ta nevyladěnost přinesla ovoce.
O tom že je ve vysílači Futaba FF7 model č.9 pro Phoenix jsem sice věděl a přenastavoval ho před zapnutím baterky na č.6 550s HCX, jenomže jsem nezkontroloval na displeji detailně potvrzení té druhé výzvy „SURE ?“. To následující tušíte správně. Z odstupu 6 metrů jsem zapnul motor a pak už se děly věci. Heli se pomalu roztáčela, krásně v rovině a žádný klonění, jenom mi přišlo že jde lehounce za vrtulkou. Dumám čím to je a než jsem na něco sáhnul tak motor víc zabral a měl najednou už tolik síly že 550 pěkně zvednul, aniž bych tlačil na kolektiv. Krásně rovně se vznesla nahoru, otáčky sice znatelně menší než těch 2200 co bylo na Iddle1 ale zase vyšší než na nácvik autorotace ( regl JIVE staženej na 8% a 1400 ot. naprázdno na zemi ). Zblbla mě ta lehká pirueta resp. snaha jí nějak korigovat. V Próčku mám totiž na spínači pro ocas AVCS i Normal na doladění a tak to cvakám sem tam …. pak mi došlo že přece neletím Próčko ale 550 kde jsou jenom dvě hodnoty AVCS ale to už byla heli nad 10 metrů a začal jsem zjišťovat že se to stoupání vlastně vůbec nedá na kolektivu zastavit, určitě tam není žádný mínus a kdoví jestli něco mezi nulou a maximem........ V 50 metrech mi došlo že pokud nevypnu motor tak to bude stoupat až na hranici dosahu a pak z toho bude něco jako V2. Trochu mi svítalo že tam musí být snad ten Phoenix, a přepnout model je sice na pár vteřin, jenomže Fail Safe vypne motor a než naběhne znova ( 10-12s ) jsem se třema kilama váhy stejně dávno na zemi. Kapituloval jsem a vypnul motor, bláhové mysli že mám ještě poslední šanci dát natrénovanou autorotaci. Chyba lávky, na výškovku ani křídýlka taky žádná odezva, asi plnej kolektiv a tak se rotor do dvou vteřin úplně zastavil a z těch 50-70 metrů to šlo volným pádem na kabinu a baterku. Ještě že dva dny pršelo a nebylo to jako beton. Rána, na displeji model č,.9 PHOENI.......
Baterka a kabina totálka ( kabina stará, slepovaná až hrůza ), mnohokrát lepený bočnice jsou tentokrát už fakt na odpis ale elektronika komplet včetně serv přežila !!! JIVE má lehce namáčklej jeden ze dvou kondenzátorů ?? co koukají ven a i když chodí, pošlu ho radši do Rottenburgu na kontrolu. Jeden list prasklej na odtokovce, ocas komplet v pohodě včetně kardanu, podvozek na plastovejch vrutech přežil, stejně jako všechny převody !!! Jenom hlavní hřídele jsou kaput, a ohnutej Alu gyro mount, nevím jak gripy, DC je asi OK.
Tak to byla první sloka, následuje druhá a méně obvyklá.
Večer jsem to probral s klukama z Klecan, je možný že tam byla aktivní stabilizace v HCX což by vysvětlovalo ten konstantní tah nahoru a zkusím si schválně diagnostikuv HCX a polohu serv při zapojení na tenhle model. Na druhou stranu mám ve stabilizaci povolený zásahy přes křidýlka a výškovku což tady nešlo a mám pocit že ani ta vrtulka. Heli se v podstatě kolmo vznesla nahoru a spadla asi 8 metrů od heliportu, přesně po směru slabého větru. Pak jsem dostal pokyny jak "vyléčit v solné lázni" tu baterku, nikdy jsem to nepraktikoval a říkal jsme si že alespoň něco bych mohl mít ještě večer pro zpestření. Konektory jsem neodštípnul což mě záhy mělo přijít draho. Takže pečlivá příprava, ochranné prostředky a tak, pak žbluňk ---- a vůbec nic se nedělo. Znuděnej jsem šel uklidit auto, pak ke kompu a tam ležela to pomlácená baterka ……………. !!!! Takže fofrem do sklepa a vytáhnul jsem rychle tu další, se kterou jsem předtím testoval co jde a co umřelo. Byla taky lehounce máčklá, proto jsem se asi seknul. Vyfoukal jsem pistolí balančák, změřil a všechno OK. 25,22V, 0,011mV rozdíl na článek. Bohužel jsem jí neopláchnul v destilce nebo isopropylalkoholu jak zněly následné již ranní pokyny, to mě čeká až dneska ale baterky drží. Ta správná tam šla hned vzápětí, to už je nuda.
Před třema týdny jsem koupil ještě jednu prakticky fungl novou 550, takže to přehodím a z té první zbude kromě bočnic a ohlé trubky vlastně všechno. Letos ještě něco snad zalítám ale stejně to naštve. Jsou to takový ty situace který si člověk bude pamatovat už nadosmrti, kdo tohle zažil toho to určitě trochu potěší že nemá podobné výpadky sám
Na druhou stranu klika že to nebylo třeba na Sobínce kde je občas dost lidu, na haldě nikde nikdo. A pak vlastně všechno podstatný přežilo, takovej malej zázrak
http://relax450.rajce.idnes.cz/TREX5503G/#IMG_9174.jpg a čtyři následující
Omlouvám se za románek ale uznejte že to nemá chybu........
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz
Re: Heli a vaše nehody - pokračování
Ještě zpřesnění po testíku zapojení na ten model pro simulátor.
Nebyla to stabilizace, ta na spínač vůbec nereaguje. Serva normálně lineárně chodí - akorát že kromě křidýlek je všechno v reverzu včetně výškovky. Vysvětluje se i ta vrtulka. Servo směrovky je totiž spřažený s dráhou kolektivu, na středu kolektivu je sice nula na vrtulce ale pak jde s kolektivem do plusu na jednu stranu, do mínusu na druhou takže s kolektivem jezdí vlastní všechna 4 serva......... Při roztočení jsem neměl nastavenej absolutní střed a bylo to daný.
Škoda, možná to šlo vyřešit i lépe ............. Tím že jsem řešil v podstatě jenom jak zastavit to stoupání, taháním k sobě jsem paradoxně stoupal a stoupal. Křidýlka a výškovku jsem nechal plavat. Když jsem nakonec vypnul motor, invertem jsem dal plný kolktiv do plusu a zastavil si sám rotor, reverznutá výškovka už se na piké do autorotace neprojevila. Pokud jsem tam někde nahoře dával kolektiv do plusu, nebyla šance z podhledu zjistit že to stoupání je menší.
Jojo, po bitvě je každý generál ale lépe vědět .........
Nebyla to stabilizace, ta na spínač vůbec nereaguje. Serva normálně lineárně chodí - akorát že kromě křidýlek je všechno v reverzu včetně výškovky. Vysvětluje se i ta vrtulka. Servo směrovky je totiž spřažený s dráhou kolektivu, na středu kolektivu je sice nula na vrtulce ale pak jde s kolektivem do plusu na jednu stranu, do mínusu na druhou takže s kolektivem jezdí vlastní všechna 4 serva......... Při roztočení jsem neměl nastavenej absolutní střed a bylo to daný.
Škoda, možná to šlo vyřešit i lépe ............. Tím že jsem řešil v podstatě jenom jak zastavit to stoupání, taháním k sobě jsem paradoxně stoupal a stoupal. Křidýlka a výškovku jsem nechal plavat. Když jsem nakonec vypnul motor, invertem jsem dal plný kolktiv do plusu a zastavil si sám rotor, reverznutá výškovka už se na piké do autorotace neprojevila. Pokud jsem tam někde nahoře dával kolektiv do plusu, nebyla šance z podhledu zjistit že to stoupání je menší.
Jojo, po bitvě je každý generál ale lépe vědět .........
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz
- Screwball671
- Příspěvky: 1313
- Registrován: pon 22.11.2010 0:00
- Bydliště: Praha Barrandov
Re: Heli a vaše nehody - pokračování
Tak jsem to přečetl celý a musím říct, ty romu musíš jít nějak naproti, tohle se nestane jen tak, vedle toho je moje lítání hrozná nuda. Kdyby jsi mohl něco podobného předvést naživo, dej vědět určitě bych přijel... 
Trex 700E, Trex 600 nitro, Protos 500, Trex 500, Trex 450 Sport, Yak 55M, RS352, Piper Cub, Variant
Re: Heli a vaše nehody - pokračování
Jsou takový dny..............
Na "jinej model" spadnou mraky lidí, šoupnout funkční baterku do lázně umí málokdo. Je zajímavý že v práci se mi podobná věc nikdy nestala, tam je ale úplně jiný level ostražitosti nad svěřenou hodnotou. Nejspíš si to tam vyberu nadoraz a ve chvílích relaxace a volna je to nějak slabší
Na "jinej model" spadnou mraky lidí, šoupnout funkční baterku do lázně umí málokdo. Je zajímavý že v práci se mi podobná věc nikdy nestala, tam je ale úplně jiný level ostražitosti nad svěřenou hodnotou. Nejspíš si to tam vyberu nadoraz a ve chvílích relaxace a volna je to nějak slabší
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz
Re: Heli a vaše nehody - pokračování
Jedna banální:
Dneska mi po dlouhej době vyšlo i počasí i čas na lítání a od minule jsem měl nabitý dvě baterky.
Odstartoval jsem a protože jsem dlouho nelítal, lítal jsem pomalý kontrolovaný osmičky. Po asi minutě a půl jsem si chtěl zopáknout visení proti sobě a bokem k sobě. Naklesal jsem, otočil vrtulník ocáskem k sobě a chtěl srovnat jeho pořád trvající pohyb směrem ke mně. Na to ale už vrtulník nereagoval. Za asi 0,5s se vypnul motor. Hned na to jsem i já zapnul throttle hold. Vrtulník padnul asi ze tří metrů do vyprahlýho oraniště. Podle předběžnýho ohledání to odneslo jen hlavní ozubený kolo. Jinak se všechno ostatní zdá být v pořádku.
Příčina je už podruhý odešlý servo MKS DS460 (zelený). Nejspíš se vyzkratovalo, shodilo BEC a přijímač šel do FAILSAFE modu.
Už jednou jsem na takhle odešlý servo padnul, ale to bylo v rychlej zatáčce.
Tak hlavně, že se ve spojitosti s dnešníma článkama o usekanejch hlavách a ramenech nic horšího nestalo
Tentokrát tam už ty MKS serva nechci, vyměním je za něco jinýho.
Dneska mi po dlouhej době vyšlo i počasí i čas na lítání a od minule jsem měl nabitý dvě baterky.
Odstartoval jsem a protože jsem dlouho nelítal, lítal jsem pomalý kontrolovaný osmičky. Po asi minutě a půl jsem si chtěl zopáknout visení proti sobě a bokem k sobě. Naklesal jsem, otočil vrtulník ocáskem k sobě a chtěl srovnat jeho pořád trvající pohyb směrem ke mně. Na to ale už vrtulník nereagoval. Za asi 0,5s se vypnul motor. Hned na to jsem i já zapnul throttle hold. Vrtulník padnul asi ze tří metrů do vyprahlýho oraniště. Podle předběžnýho ohledání to odneslo jen hlavní ozubený kolo. Jinak se všechno ostatní zdá být v pořádku.
Příčina je už podruhý odešlý servo MKS DS460 (zelený). Nejspíš se vyzkratovalo, shodilo BEC a přijímač šel do FAILSAFE modu.
Už jednou jsem na takhle odešlý servo padnul, ale to bylo v rychlej zatáčce.
Tak hlavně, že se ve spojitosti s dnešníma článkama o usekanejch hlavách a ramenech nic horšího nestalo
Tentokrát tam už ty MKS serva nechci, vyměním je za něco jinýho.
- Kimi.K44@gmail.com
- Příspěvky: 88
- Registrován: ned 04.11.2012 22:04
- Bydliště: Dobré
Re: Heli a vaše nehody - pokračování
http://www.novinky.cz/zahranicni/amerik ... amene.html takový nehody jsou nejhorší
Blade 130X, T-REX 600 E - NA PRODEJ, T-REX600 EFL, Spektrum™ DX7 - NA PRODEJ
Re: Heli a vaše nehody - pokračování
Cca sedm hodin večer (tedy před asi hoďkou), slunce těsně pod obzorem, asi šestý vzlet ten den. Heli se po startu najednou točí dokola, během pár sekund už je tak daleko že mi splývá s okolní vegetací, tak TH a zkusit minimalizovat škody.
Po dohledání je škoda jenom vytržený kulový šroub z Tarot plastového gripu (...edit - už vím co - AHS1140T
). Stačila vteřina navíc a bylo by to o dost horší - ležel v trávě skoro u stromů.
A to jenom proto, že jsem debil a nevědomky zavadil o Gear, kde přepínám zisk gyra, takže jsem měl najednou gyro v Normal módu a minimální (cca 20%) zisk, tak jak mi to zůstalo z minulého týdne kdy jsem nastavoval mechanicky ocas. No nafackoval bych si nejradši.
Po dohledání je škoda jenom vytržený kulový šroub z Tarot plastového gripu (...edit - už vím co - AHS1140T
A to jenom proto, že jsem debil a nevědomky zavadil o Gear, kde přepínám zisk gyra, takže jsem měl najednou gyro v Normal módu a minimální (cca 20%) zisk, tak jak mi to zůstalo z minulého týdne kdy jsem nastavoval mechanicky ocas. No nafackoval bych si nejradši.
Naposledy upravil(a) Bozha dne sob 14.09.2013 8:34, celkem upraveno 1 x.
- dagx
- Příspěvky: 1981
- Registrován: pát 22.02.2008 0:00
- Bydliště: Kralupy n.vlt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Heli a vaše nehody - pokračování
To je nějaký divný.Myslím že po přepnutí gyra do normalu s jakýmkoliv ziskem by k tomuhle asi dojít nemělo.Řekl bych žes to nastavil špatně.Nebo se pletu?
https://www.youtube.com/user/dagxcz/videos
http://dagx.rajce.idnes.cz/
http://dagx.rajce.idnes.cz/