Minicorado
Re: Minicorado
já teď testuju NTM 2826 1200 tak jsem zvědav ... ale určitě kvůli váze bude 3s
je to do něčeho podobného coradu ale lehce menšího
je to do něčeho podobného coradu ale lehce menšího
SOVA is YouR CO-pilot
Cesta je mým cílem .......
KLM RC Sovy // KPM Model Kit Kladno
Cesta je mým cílem .......
KLM RC Sovy // KPM Model Kit Kladno
Re: Minicorado
Doktor píše:Jinak aby to nevyznělo tak, že je ten NTM úplně k ničemu. Není tomu tak. Potenciál ten motor určitě nějakej má. Akorát se mu musí vše okolo přizpůsobit. Zásadní chyba je dusit tyhle motory při napětí 3S a pouštět do nich vysoké proudy (těch 34A je fakt už moc). On to motor díky své velikosti ještě vydejchá, ale při účinnosti, která se nachází mezi půlkama. Kde není účinnost, tam prostě není ani výkon.
Jestli Ti můžu poradit, tak opust aku 3S a přejdi na aku 4S. Ideálně nějakou lehkou 1,8Ah. Pověs na to lupena 8/6 (to není překlep!), vyzkoušej a změř. Myslim že bys měl být mile překvapen kam se model s tím pohonem posune.
Dík, vyzkouším, 8x6 asi až v novém roce. Jinak, to stoupání (12 m/s) mi stačí. Dobíjel jsem 305 mAh, je mi jasné, že to není moc efektivní, ale na pár vystoupání to stačí. Ještě mám 10x7 tak to zkusím na 3s a potom mám ještě 9x5, tu dám na 4s, a zkusím ještě A,V změřit za letu.
KMX, Edge RCF, Veloxity, MC, DF
DS-14
DS-14
Re: Minicorado
TGY 2836/1000 (ta červenomodrá bestie - ve skutečnosti má 1250kV), 4S 1800mAh a 8x6 carbonové listy jsem měl do Corada připravené na doporučení já - nakonec z toho sešlo, tak mi to leží doma.
-
Doktor
- Příspěvky: 5851
- Registrován: ned 29.04.2007 0:00
- Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
- Kontaktovat uživatele:
Re: Minicorado
Ono nemá asi moc cenu jít s příkonem na 3S moc přes 300W. To je tak rozumná hranice kdy to bude mít asi ještě akceptovatelnou eff. Pokud budeš chtít využít těch 300W nějak smysluplně, tak nemá moc cenu zkoušet nějakou rychlejší vrtuli, protože na ni tam nemáš potřebnej příkonovej poměr. Hádam že to MC může vážit dejme tomu 800g. 300WPin/0,8kg= 375WPin/kg. S tímhle si prostě nemůžeš vůbec vyskakovat na nějaké rychlejší lety. Kdybys zkusil místo té 11/7 třeba 10/6, tak se vsadím že ti to poleze nahoru možná stejně a při citelně menším odběru. Ta 10/6 mi příde tak akorát ideální vzhledem ke všem okolnostem. 10/7 už bude moc rychlá a díky absenci výkonu ti začne ve stoupání "prokluzovat", neboť tam prostě bude scházet výkon který by udržel model na vyšší rychlosti při které by ta 10/7 mohla efektivně táhnout.
Tu 9/5 si nech jako lépe táhnoucí ale pomalejší alternativu k té 8/6 při aku 4S. Pak se můžeš rozhodnout co ti lépe vyhovuje. Na 4S posuneš vrchol eff k vyšším proudům a získáš tak z motoru daleko více výkonu. Tady už by neměl být problém příkon klidně nějakých 550W při přijatelné eff. Když použiješ lehčí aku 4S 1,8Ah, tak ti hmotnost vzroste zcela nepatrně. Ale 550WPin/830g = 660WPin/kg! Tímto posuneš model o level výš. Tady už můžeš počítat se stoupavostí >20m/s. To se projeví na dynamice letu vůči tomu 3S pohonu zcela radikálně.
Tu 9/5 si nech jako lépe táhnoucí ale pomalejší alternativu k té 8/6 při aku 4S. Pak se můžeš rozhodnout co ti lépe vyhovuje. Na 4S posuneš vrchol eff k vyšším proudům a získáš tak z motoru daleko více výkonu. Tady už by neměl být problém příkon klidně nějakých 550W při přijatelné eff. Když použiješ lehčí aku 4S 1,8Ah, tak ti hmotnost vzroste zcela nepatrně. Ale 550WPin/830g = 660WPin/kg! Tímto posuneš model o level výš. Tady už můžeš počítat se stoupavostí >20m/s. To se projeví na dynamice letu vůči tomu 3S pohonu zcela radikálně.
Re: Minicorado
Doktor píše:Ono nemá asi moc cenu jít s příkonem na 3S moc přes 300W. To je tak rozumná hranice kdy to bude mít asi ještě akceptovatelnou eff. Pokud budeš chtít využít těch 300W nějak smysluplně, tak nemá moc cenu zkoušet nějakou rychlejší vrtuli, protože na ni tam nemáš potřebnej příkonovej poměr. Hádam že to MC může vážit dejme tomu 800g. 300WPin/0,8kg= 375WPin/kg. S tímhle si prostě nemůžeš vůbec vyskakovat na nějaké rychlejší lety. Kdybys zkusil místo té 11/7 třeba 10/6, tak se vsadím že ti to poleze nahoru možná stejně a při citelně menším odběru. Ta 10/6 mi příde tak akorát ideální vzhledem ke všem okolnostem. 10/7 už bude moc rychlá a díky absenci výkonu ti začne ve stoupání "prokluzovat", neboť tam prostě bude scházet výkon který by udržel model na vyšší rychlosti při které by ta 10/7 mohla efektivně táhnout.
Tu 9/5 si nech jako lépe táhnoucí ale pomalejší alternativu k té 8/6 při aku 4S. Pak se můžeš rozhodnout co ti lépe vyhovuje. Na 4S posuneš vrchol eff k vyšším proudům a získáš tak z motoru daleko více výkonu. Tady už by neměl být problém příkon klidně nějakých 550W při přijatelné eff. Když použiješ lehčí aku 4S 1,8Ah, tak ti hmotnost vzroste zcela nepatrně. Ale 550WPin/830g = 660WPin/kg! Tímto posuneš model o level výš. Tady už můžeš počítat se stoupavostí >20m/s. To se projeví na dynamice letu vůči tomu 3S pohonu zcela radikálně.
Díky za radu, tu 8x6 na 4s rozhodně vyzkouším.
KMX, Edge RCF, Veloxity, MC, DF
DS-14
DS-14
-
TERAZKY
- Příspěvky: 2559
- Registrován: pon 02.06.2008 0:00
- Bydliště: Hlohovec, Člen RCMK Trnava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Minicorado
[/quote]
Díky za radu, tu 8x6 na 4s rozhodně vyzkouším.[/quote]
Pozor na max otáčky použitej vrtule, hlavne ak má te motor cca 1200 ot.

Díky za radu, tu 8x6 na 4s rozhodně vyzkouším.[/quote]
Pozor na max otáčky použitej vrtule, hlavne ak má te motor cca 1200 ot.
... čo purex spojil, človek nerozdeľuj...
-
Doktor
- Příspěvky: 5851
- Registrován: ned 29.04.2007 0:00
- Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
- Kontaktovat uživatele:
Re: Minicorado
Ono to asi nebude tak horký. Osobně sel lítal 8" Ae. na motoru s KV 1800 při 3S a úplně v klidu. A nedá mi zavzpomenout na Peterovo (budiž mu země lehká) ASW od VHmodel kde létal megu 16/25/4 na aku 4S graupnerky 7,5/4 a 8/4,5 (ty s úzkým krkem 6mm a 2mm čepem!). Akorát bych dal přednost listům graupner před aeronautem kvůli jejich inteligentnějšímu tvaru u kořene díky jemuž se daleko snáz sklápí a nepotřebují tak široký trámec.
Re: Minicorado
Auuuuu, ta já s tím včera praštil
Poškození "naštěstí" úplná klasika, zlomený trup. Tak si alespoň trochu přes svátky zamodelařím
Poškození "naštěstí" úplná klasika, zlomený trup. Tak si alespoň trochu přes svátky zamodelařím
Re: Minicorado
a je pravda že Graupnery mají vyšší limit pro otážky než Aeronaut ?
Někde před lety jsem srovnával grafy a toto mi vyšlo jako výsledek, od té doby používám jenom Graupnery.
díky
MN
Někde před lety jsem srovnával grafy a toto mi vyšlo jako výsledek, od té doby používám jenom Graupnery.
díky
MN
SOVA is YouR CO-pilot
Cesta je mým cílem .......
KLM RC Sovy // KPM Model Kit Kladno
Cesta je mým cílem .......
KLM RC Sovy // KPM Model Kit Kladno
-
Doktor
- Příspěvky: 5851
- Registrován: ned 29.04.2007 0:00
- Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
- Kontaktovat uživatele:
Re: Minicorado
RPM limit vrtulí graupner mi znám bohužel není. V místě kde se škubou listy aeronaut má graupner daleko pozvolnější přechod z krku na list s více "masem" a tudíž lze u něj předpokládat i vyšší pevnost. Na druhou stranu díky provedení listu bude aeronaut asi to nejúčinnější ve sklopkách, ale za cenu asi nižší pevnosti.
Re: Minicorado
já sem právě někde před lety sehnal oscanovanej graf vrtuli Graupner, samozrejme ze uz ho nemuzu najit, ale tohle mi z nej vyslo 
mne nastesti zadnej list jeste neprasknul
mne nastesti zadnej list jeste neprasknul
SOVA is YouR CO-pilot
Cesta je mým cílem .......
KLM RC Sovy // KPM Model Kit Kladno
Cesta je mým cílem .......
KLM RC Sovy // KPM Model Kit Kladno
Re: Minicorado
Myslím, že než dělat pevnější trupy je lepší lítat bez karambolů.
Ona to byla docela rána. Pokud by neprasknul trup tak to s největší pravděpodobností odnesl motýl. Takže to dopadlo asi nejlíp jak mohlo.
Re: Minicorado
jj bez poradit Michalovi jak ma delat modely :-d
a pak mi ukaz kompozit se kterym riznes a nepraskne to v tomto miste (zaklad mechaniky - misto s nejmensim prumerem na velkem rameni) pomer ...
kdyz by tot am vyztuzil, tak by to akorat prasklo jeste dal, kde uz to opravit jde jeste hur
jinak ja s Minicoradem dal hvezdu a neprasklo nic - zalezi na rane ... kdyz to vyjde blbe, prekroci to proste mez pruzne deformace a vysledek je jasnej ...
a pak mi ukaz kompozit se kterym riznes a nepraskne to v tomto miste (zaklad mechaniky - misto s nejmensim prumerem na velkem rameni) pomer ...
kdyz by tot am vyztuzil, tak by to akorat prasklo jeste dal, kde uz to opravit jde jeste hur
jinak ja s Minicoradem dal hvezdu a neprasklo nic - zalezi na rane ... kdyz to vyjde blbe, prekroci to proste mez pruzne deformace a vysledek je jasnej ...
SOVA is YouR CO-pilot
Cesta je mým cílem .......
KLM RC Sovy // KPM Model Kit Kladno
Cesta je mým cílem .......
KLM RC Sovy // KPM Model Kit Kladno
-
Doktor
- Příspěvky: 5851
- Registrován: ned 29.04.2007 0:00
- Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
- Kontaktovat uživatele:
Re: Minicorado
Ne, to si myslím sám. Když budu mít vedle sebe dva stejně dlouhé listy z nichž jeden bude mít o něco větší aktivnější plochu která vytváří vztlak, tak lze předpokládat že bude mít i o něco vyšší eff. Tím samozřejmě nechci tvrdit že jsou graupnerky špatné! To vůbec ne! Jsou jen trochu jiné. V tvarování kořene jsou pro sklápění lepší jak aeronaut. Nevýhoda je u nich bohužel celkem mrzký sortiment velikostí který se už asi delší léta nemění. Tady hraje zase prim aeronaut který se snaží stávající řadu neustále rozšiřovat.BKSL píše:To si myslis sam alebo je to potvrdene aj nejakymi testami.
Re: Minicorado
BKSL píše:Na mieste kde vystupuju anteny si to asi dobre zalepil, inak by to pravdepodobne prasklo tam.
Asi by bolo dobre robit ten trup pevnejsi ked tak casto praska v tom istom mieste.
Ved uvidim kde praskne moje MC-cko ak ho uz budem mat.
Vyztuha by vzdy mela koncit o 5cm dal
Tomas mel serva v motylu, takze bylo vzadu relativne hodne hmotnosti, ktera ten trup, kdyz svihnul stranou, zlomila. (predpokladam, ze to slo asi prez kridlo)