gardenroute píše:off >>...nicméně zásadní kvalitativní rozdíl...
Pořád nevím, proč by měl být "lepší pilot" definován tím, že zvládne manuál, to nemá skutečně žádné opodstatnění.
Prosím pěkně, nepíšu LEPŠÍ nebo HORŠÍ. Píšu o jiné kvalitě. Je tady objektivní kritérium - pilot A UMÍ, pilot B NEUMÍ. Výslovně taky uvádím, že nejde o to, že ten druhý je HORŠÍ. "Lepší" a "horší" jsou subjektivní postoje a to je přece něco úplně jiného. Na tutéž věc může mít 100 lidí 100 různých pohledů. A určitě při tom přece není jiným kritériem to, jestli umí nebo nezvládne manuální řízení. Ale pokud budou teoreticky dva úplně stejní piloti, stejně odpovědní, pokorní, se stejným postřehem atd., komu svěříte k záletu svůj koptr za 100 litrů? Tomu, kdo manuál zvládá, anebo tomu, kdo to považuje za zbytečné?
gardenroute píše:...Haha, zkuste se na to zeptat nějakého pilota nějaké např. profi filmové S800 či S1000, a to je jistě člověk, o jehož pilotním umění nebudu pochybovat, ale který se svým strojem manuálně nikdy neletěl.
Tím bych si nebyl tak úplně jistý. V každém případě zrovna ten by to podle mého gusta mít naučené měl. Tak jako považujeme za samozřejmé, že pilot boeingu ho umí lítat i bez autopilota, když na to přijde. A nic na tom nemění to, že 99% letového času letu to éro řídí robot.
niky79 píše:Já říkám, že je NAPROSTY NESMYSL nutit zacatecnikovi manualni rezim, kdyz on bude mit problem zpocatku i s rezimem ATTI, ktery za nej udela spoustu užitečných veci ohledne stabilizace koptéry. Rozumime si? Ja nemam vubec nic proti manualu, neříkám, že je nenaučitelný. Jen rikam, ze je absolutni blbost, aby s timto rezimem zacinal naprosty zacatecnik. Toť vše a nic víc. Srozumitelneji uz to vysvetlit nedokazu. Rozumime si uz, nebo porad ne?
Asi si rozumíme, ale nejsme v názorové shodě
A taky už v této věci HOWGH, nicméně nemyslím si, že to bylo úplně neužitečné i v tomhle vlákně