salamander píše:Takto mi odišlo pár bateriek, dlhodobo nabité na 100% .
Jen pár naprosto nejzákladnějších pravidel (ono jich je více, ale tohle je zásadní).
- Baterie je prodávána nabitá do skladovacího napětí (to je cca 3.85V na článek), před prvním použitím je nutné baterii nabít na nabíječce.
- Nabíjení provádějte nejlépe za pokojové teploty, nikdy nenabíjejte při teplotě nižší než 0°C nebo při teplotě vyšší než 40°C.
- Pokud nabíjíte akumulátor po předchozím použití (letu nebo jízdě), nechejte jej nejprve vychladnout na teplotu okolního prostředí.
- Nepřetěžujte baterie větším proudem než je udáváno výrobcem! Hodnota maximálního proudu je uváděna formou násobku kapacity ve tvaru xxC (např. 20C u baterie 2200mAh je 20 x 2,2Ah = 44A) V případě přetěžování baterie hrozí její nafouknutí a zkrácení životnosti.
- Baterie nevybíjejte pod napětí 3.50 V na článek.
- Pokud dojde u baterie k poklesu napětí pod 3.00 V na článek, může dojít k nezvratnému poškození baterie a při dalším nabíjecím cyklu může dojít k výbuchu baterie!
-
Pokud baterii nebudete delší dobu používat, tak ji nabijte pouze na skladovací napětí, což je 3.85V na článek. Baterie pak vydrží déle a nebude trpět ztrátou kapacity a životnost baterie bude delší.- Pokud budete o baterie pečovat, tak Vám bude sloužit co nejdelší dobu. Je nutné mít na vědomí, že každá baterie má svůj maximální životní cyklus, který je dle typu baterie 100-250 nabíjecích cyklů.