DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování
- gardenroute
- Příspěvky: 4185
- Registrován: úte 23.04.2013 18:00
- Bydliště: Pod Slavkovským lesem...
Phantom 1 - Big Battery Door Upgrade a 2.800mAh LiPo
Phantom 1 - Big Battery Door Upgrade a 2.800mAh LiPo
Pro můj P1 (The Original) již nějakou dobu hledám další řešení pro prodloužení standardního letového času, takže po úspěšném nasazení DJI 9443 vrtulí, které mě "protáhly" můj letový čas až někam na 7.5-8 minut (a to se standardní tovární 2.200 mAh baterií a AUW cca 1250 gramů), jsem si nedávno přivezl z USA 2.800 mAh baterie od firmy Dinogy, o které jsem již informoval před pár dny.
Je jen o nějakých 25 gramů těžší než DJI 2.200, takže očekávám minimálně další 2-2.5 minuty navíc, tj. kolem 9.5-10 minut celkově, což by pro natáčení ze vzduchu bylo již zcela dostačující.
Jak už jsem psal, baterie je určená přímo pro P1, takže se vejde do bateriového doku a jeho vodících lišt, ALE...
Jak jsem trochu očekával, nastal problém - tlustá kabeláž propojených bateriových konektorů od baterie nelze zastrčit dovnitř, a do standardních dvířek se nevejde. Musely by se do standardních dvířek udělat otvory na prostrčení kabeláže ven, což by nebylo moc estetické, a dvířka by se mohla poškodit, což by nebylo zrovna bezpečné.
Takže jsem dvířka vyměnil za větší Big Battery Door Upgrade ze Shapeways ("vytisklé" 3D technologií), dvířka šly celkem jednoduše vyměnit, ačkoliv dle různých zahraničních diskuzí s tím jsou občas problémy, je dobré si to předem vyzkoušet, zda-li to vůbec půjde, údajně mají některé pozdní edice P1 problém s vytlačením osičky dvířek.
Přesto, že jsou dvířka nyní o dost větší (v černém provedení ani nevypadají nějak větší než ty původní), i tak jsem musel přistoupit k mírnému zvětšení otvoru bateriového doku v jeho levé horní části, kde se zasouvá propojený bateriový konektor. Nyní lze konektor již zastrčit dál, což již stačí dvířka v pohodě bezpečně uzavřít. Do zavřených dvířek se vejde i kabeláž baterie, která ani teď nejde zcela zasunout dovnitř jako u 2200 baterie, která je přeci jen nižší než nová Dinogy. Na nová dvířka plánuji dát zábleskový maják STROBON s vysoce svítivými LED (pro lepší LOS viditelnost), ještě uvidím, jak bude vypadat letový čas s novou baterií...
Koncem týdne snad konečně nový letový čas vyzkouším, počasí se údajně má zlepšit.
Update :
Baterie má na druhém konci (než jsou kabely) takové vytahovací poutko, nad jejímž účelem jsem předtím bohužel moc nepřemýšlel a přehlédl ho. Zkusil jsem zastrčit baterii zcela nestandardně propojenými kabely směrem dovnitř, a ono to jde! Baterie nijak nevyčnívá (je stejně dlouhá jako klasická 2200), a pravděpodobně by šla normálně zavřít i tovární dvířka doku.
Nikdy předtím jsem (ani asi jiní) toto nezkoušel, protože by se běžná LiPo poté nedala normálně z bateriového doku vyjmout, nicméně u této lze velmi snadno tím poutkem na druhé straně. Škoda, že jsem si toho pořádně nevšiml (ani recenzent "Grandpa Jake", na jehož doporučení jsem to přivezl), možná jsem si mohl ušetřit popsané úpravy. Nicméně stejně plánuji instalaci vysoce výkonného LED majáku do bateriových dvířek, takže se přeci jen jejich větší velikost bude hodit.
Pro můj P1 (The Original) již nějakou dobu hledám další řešení pro prodloužení standardního letového času, takže po úspěšném nasazení DJI 9443 vrtulí, které mě "protáhly" můj letový čas až někam na 7.5-8 minut (a to se standardní tovární 2.200 mAh baterií a AUW cca 1250 gramů), jsem si nedávno přivezl z USA 2.800 mAh baterie od firmy Dinogy, o které jsem již informoval před pár dny.
Je jen o nějakých 25 gramů těžší než DJI 2.200, takže očekávám minimálně další 2-2.5 minuty navíc, tj. kolem 9.5-10 minut celkově, což by pro natáčení ze vzduchu bylo již zcela dostačující.
Jak už jsem psal, baterie je určená přímo pro P1, takže se vejde do bateriového doku a jeho vodících lišt, ALE...
Jak jsem trochu očekával, nastal problém - tlustá kabeláž propojených bateriových konektorů od baterie nelze zastrčit dovnitř, a do standardních dvířek se nevejde. Musely by se do standardních dvířek udělat otvory na prostrčení kabeláže ven, což by nebylo moc estetické, a dvířka by se mohla poškodit, což by nebylo zrovna bezpečné.
Takže jsem dvířka vyměnil za větší Big Battery Door Upgrade ze Shapeways ("vytisklé" 3D technologií), dvířka šly celkem jednoduše vyměnit, ačkoliv dle různých zahraničních diskuzí s tím jsou občas problémy, je dobré si to předem vyzkoušet, zda-li to vůbec půjde, údajně mají některé pozdní edice P1 problém s vytlačením osičky dvířek.
Přesto, že jsou dvířka nyní o dost větší (v černém provedení ani nevypadají nějak větší než ty původní), i tak jsem musel přistoupit k mírnému zvětšení otvoru bateriového doku v jeho levé horní části, kde se zasouvá propojený bateriový konektor. Nyní lze konektor již zastrčit dál, což již stačí dvířka v pohodě bezpečně uzavřít. Do zavřených dvířek se vejde i kabeláž baterie, která ani teď nejde zcela zasunout dovnitř jako u 2200 baterie, která je přeci jen nižší než nová Dinogy. Na nová dvířka plánuji dát zábleskový maják STROBON s vysoce svítivými LED (pro lepší LOS viditelnost), ještě uvidím, jak bude vypadat letový čas s novou baterií...
Koncem týdne snad konečně nový letový čas vyzkouším, počasí se údajně má zlepšit.
Update :
Baterie má na druhém konci (než jsou kabely) takové vytahovací poutko, nad jejímž účelem jsem předtím bohužel moc nepřemýšlel a přehlédl ho. Zkusil jsem zastrčit baterii zcela nestandardně propojenými kabely směrem dovnitř, a ono to jde! Baterie nijak nevyčnívá (je stejně dlouhá jako klasická 2200), a pravděpodobně by šla normálně zavřít i tovární dvířka doku.
Nikdy předtím jsem (ani asi jiní) toto nezkoušel, protože by se běžná LiPo poté nedala normálně z bateriového doku vyjmout, nicméně u této lze velmi snadno tím poutkem na druhé straně. Škoda, že jsem si toho pořádně nevšiml (ani recenzent "Grandpa Jake", na jehož doporučení jsem to přivezl), možná jsem si mohl ušetřit popsané úpravy. Nicméně stejně plánuji instalaci vysoce výkonného LED majáku do bateriových dvířek, takže se přeci jen jejich větší velikost bude hodit.
Naposledy upravil(a) gardenroute dne pát 22.08.2014 11:58, celkem upraveno 1 x.
Ptaak 2 (Phantom 4 HDMI Mode) | FS Dominator HD2 | MarcoPolo Locator |
Re: Phantom 1 - Big Battery Door Upgrade a 2.800mAh LiPo
Na nová dvířka plánuji dát zábleskový maják STROBON s vysoce svítivými LED (pro lepší LOS viditelnost), ještě uvidím, jak bude vypadat letový čas s novou baterií...
Něco podobné nabízí v česku GM
http://www.gme.cz/vykonny-2-kanalovy-le ... 0-p766-003
Něco podobné nabízí v česku GM
http://www.gme.cz/vykonny-2-kanalovy-le ... 0-p766-003
MJX F45, Walkera Tali H500, DJI P3A
- gardenroute
- Příspěvky: 4185
- Registrován: úte 23.04.2013 18:00
- Bydliště: Pod Slavkovským lesem...
Re: Phantom 1 - Big Battery Door Upgrade a 2.800mAh LiPo
To je bohužel moc velké...DJIvison píše:Něco podobné nabízí v česku GM http://www.gme.cz/vykonny-2-kanalovy-le ... 0-p766-003
Ptaak 2 (Phantom 4 HDMI Mode) | FS Dominator HD2 | MarcoPolo Locator |
Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování
Zdravím do klubu! Před dvěmi týdny jsem si koupil Phanotoma F300 z druhé ruky a zdá se mi, že motory jsou až moc hlučné a subjektivně kladou dost velkou vůli při otáčením rotoru rukou. Nemám ho z novoty tak nemůžu porovnat zda to bylo někdy lepší či je to stejné.. Ale jeden ze tří motorů jde otáčet rukou o dost jemněji. Měl někdo z vás taky takový problém? A je jediná možnost jen koupit nové motory nebo lze jej opravit? Co jsem se díval na ceny tak se pohyboujou vcelku vysoko, kdyby šly opravit šel bych určitě do toho.
EDIT: Není tu někdo z okolí Ostravska na zalítání s ptákem a výměnu zkušeností?
EDIT2: Našel jsem tuto DIY sadu pro snížení hlučnosti - http://www.ebay.com/itm/DIY-DJI-Phantom-Motor-Replacement-Parts-Noise-Decrease-gi/281153801691?_trksid=p2045573.c100033.m2042&_trkparms=aid Opravdu by jen výměna těchto částí pomohla? Případně nevíte jak se tyto části jmenují abych si jej mohl koupit u nás v ČR a nečekat měsíc na nějakou čínu?
EDIT: Není tu někdo z okolí Ostravska na zalítání s ptákem a výměnu zkušeností?
EDIT2: Našel jsem tuto DIY sadu pro snížení hlučnosti - http://www.ebay.com/itm/DIY-DJI-Phantom-Motor-Replacement-Parts-Noise-Decrease-gi/281153801691?_trksid=p2045573.c100033.m2042&_trkparms=aid Opravdu by jen výměna těchto částí pomohla? Případně nevíte jak se tyto části jmenují abych si jej mohl koupit u nás v ČR a nečekat měsíc na nějakou čínu?
Naposledy upravil(a) Cypves dne sob 23.08.2014 2:20, celkem upraveno 2 x.
Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování
mě naopak chodí všechny motory zcela volně a jeden více ztuha, nalétáno nula nula nic, přistání jen do ruky ... je zřetelné že i ten jeden motor zastaví okamžitě po vamnutí motorů, soatní tři se setrvačností dotočí...
co na to Petr gardenroute?
zítra odjíždím do Slovinska, tak snad nerozšířím místní pohřebiště Phantomů ....
co na to Petr gardenroute?
zítra odjíždím do Slovinska, tak snad nerozšířím místní pohřebiště Phantomů ....
F306 Phantom 2 s H3-3D, FPV 5,8 GHz 400 mW, 7" monitor diverz., iOSD mini, MarcoPolo, Waterbuoy
Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování
Cypves píše:EDIT2: Našel jsem tuto DIY sadu pro snížení hlučnosti - http://www.ebay.com/itm/DIY-DJI-Phantom-Motor-Replacement-Parts-Noise-Decrease-gi/281153801691?_trksid=p2045573.c100033.m2042&_trkparms=aid Opravdu by jen výměna těchto částí pomohla? Případně nevíte jak se tyto části jmenují abych si jej mohl koupit u nás v ČR a nečekat měsíc na nějakou čínu?
Ano, pomůže to, ALE má to dvě roviny:
1. odstranění hlučnosti a vibrací používaných motorů atd. - ano, na to určitě nová ložiska pomůžou
2. příčina toho, že vůbec vznikl tento stav - hypotézy jsou dvě: jednak ta, že orig. motory nejsou dobře vyvážené už z výroby - tj. pokud nahradíš jen "vykloktaná" ložiska, tak za pár hodin budou i nová taky vykloktaná a budeš tam, kde jsi byl, a druhak ta, že šmejdy jsou originální ložiska (pak to může řešit, pokud v té sadě jsou kvalitnější). Možná je samozřejmě kombinace obojího.
Souhrn: je to sázka do loterie, s téměř jistým krátkodobým efektem a nejistým dlouhodobým. Za tu cenu se ale není moc čeho bát.
Jistější řešení představuje výměna motorů za kvalitnější - tj. buď ze sady E300 (výkonově stejné, ale snad kvalitnější výroba), nebo AntiGravity (výkonnější, než orig.). Cenově je to ale obojí samozřejmě o řád jinde, než ta sada ložisek.
Teď se něco objevilo i v HobbyKingu, ale tady se zatím nikdo zkušenostmi nepochlubil.
Jinak ty divné součástky se jmenují ložiska, segrovky a plastové vymezovací podložky
- gardenroute
- Příspěvky: 4185
- Registrován: úte 23.04.2013 18:00
- Bydliště: Pod Slavkovským lesem...
Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování
Motory pro P1 (a P2) :
- originální motory na P1 a P2 trpí občas jistou nevyvážeností, a ložiska se dají vyměnit, na trubce jsou i videa jak na mazání (ale pozor, olej nesmí přijít do styku s plastem ramen!), ale asi to nemá velký smysl (viz konec příspěvku)
- já je měnil za Antigravity! od T-motors, je to ale dost peněz (dnes cca 3700-4000 Kc bez dopravy), výsledek za to celkem stojí (ani při nejvyšších otáčkách se neprojevují žádné vibrace), jsou nejen výkonnější (zejména s 9443 vrtulemi dají i delší letový čas až o 2 minuty více), ale i tišší, mají i jiný zvuk, je to asi nejlepší, ale i nejdražší řešení
- další možnost jsou již zmíněné E300 motory od DJI, což jsou vylepšené motory z P2, mají ale lepší ložiska, měli by být i více vyvážené, měli by tedy více vydržet, výkon ale stejný, jsou o něco levnější než Antigravity!
- poslední a celkem nová možnost jsou iPower iPM2212-920KV, což jsou relativně nové náhrady za originál P1 a P2 motory, výrazně tišší, s velmi hladkým chodem (jako Antigravity), jsou v černém provedení, což na bílém Phantomovi vypadá efektně, nedávno je testoval Grandpa Jake, jsou levnější (1 ks cca 29 USD), a mají japonská EZO ložiska

Zajímavostí jsou delší hřídele, takže vrtule jsou více vzdálené od trupu Phantoma, což je jistě příznivé.
Všechny uvedené motory jsou již v provedení pro samoutahovací vrtule, tzn. v provedení "clockwise and counter clockwise".
Pokud by jsi měl zájem o originální P1 motory (se zámkem), mám stále k dispozici ještě 3 ks (moc jsem s nimi nelétal, záhy měnil za Antigravity!), jeden si již kupoval Marek (@Marek_Km), myslím, že je spokojen. Dám je lacině.
- originální motory na P1 a P2 trpí občas jistou nevyvážeností, a ložiska se dají vyměnit, na trubce jsou i videa jak na mazání (ale pozor, olej nesmí přijít do styku s plastem ramen!), ale asi to nemá velký smysl (viz konec příspěvku)
- já je měnil za Antigravity! od T-motors, je to ale dost peněz (dnes cca 3700-4000 Kc bez dopravy), výsledek za to celkem stojí (ani při nejvyšších otáčkách se neprojevují žádné vibrace), jsou nejen výkonnější (zejména s 9443 vrtulemi dají i delší letový čas až o 2 minuty více), ale i tišší, mají i jiný zvuk, je to asi nejlepší, ale i nejdražší řešení
- další možnost jsou již zmíněné E300 motory od DJI, což jsou vylepšené motory z P2, mají ale lepší ložiska, měli by být i více vyvážené, měli by tedy více vydržet, výkon ale stejný, jsou o něco levnější než Antigravity!
- poslední a celkem nová možnost jsou iPower iPM2212-920KV, což jsou relativně nové náhrady za originál P1 a P2 motory, výrazně tišší, s velmi hladkým chodem (jako Antigravity), jsou v černém provedení, což na bílém Phantomovi vypadá efektně, nedávno je testoval Grandpa Jake, jsou levnější (1 ks cca 29 USD), a mají japonská EZO ložiska

Zajímavostí jsou delší hřídele, takže vrtule jsou více vzdálené od trupu Phantoma, což je jistě příznivé.
Všechny uvedené motory jsou již v provedení pro samoutahovací vrtule, tzn. v provedení "clockwise and counter clockwise".
Pokud by jsi měl zájem o originální P1 motory (se zámkem), mám stále k dispozici ještě 3 ks (moc jsem s nimi nelétal, záhy měnil za Antigravity!), jeden si již kupoval Marek (@Marek_Km), myslím, že je spokojen. Dám je lacině.
Naposledy upravil(a) gardenroute dne ned 24.08.2014 11:35, celkem upraveno 1 x.
Ptaak 2 (Phantom 4 HDMI Mode) | FS Dominator HD2 | MarcoPolo Locator |
Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování
Cypves: Myslím, že nejjednodušší řešení je koupit sadu E300 (cca 4000,- Kč), použít z toho motory a zbytek prodat (včetně starých motorů). Tak jsem to udělal já a za méně jak tisíc korun mám komplet nové motory a 2 páry 9443 vrtulí k tomu:)
- gardenroute
- Příspěvky: 4185
- Registrován: úte 23.04.2013 18:00
- Bydliště: Pod Slavkovským lesem...
Dinogy 2.800mAh LiPo - letový test, časy
Tak jsem se dnes dostal konečně k letovému testu nových baterií Dinogy 2800 mAh pro mého Ptaaka, a výsledky jsou poměrně překvapivé, resp. výborné, ani jsem to nečekal, ale popořadě (s malou rekapitulací, podrobněji viz výše).[/b]
- jedná se o baterii s 2800 mAh kapacitou, určenou přímo pro Phantoma 1 (The Original i pozdější verze), svou velikostí je designována přesně do bateriového docku P1
- nejsou potřeba žádné úpravy otvoru bateriového doku, a to přesto, že je baterie o něco vyšší (tlustší), má totiž malou vychytávku v podobě vytahovací stuhy na druhé straně, takže se dá do Phantoma zastrčit obráceně, tím je vyřešeno kam s kabeláží, to s běžnou baterií bohužel nejde, nešlo by jí jak vytáhnout
- při testovacím létání byla poměrně zima, jen 13°C, ASL cca 800 m n.m., a dost silný vítr, nejdřív jsem si myslel, že létat nepůjde, dokonce začalo poprchávat, bezva srpen
- AUW 1250 g, hlavní baterie napájí i gimbal Zenmuse H3-2D a iOSD MkII, na gimbalu v činnosti GoPro 3 B.E. (oba lety natočeny)
- motory T-motors Antigravity!, vrtule jsou klony DJI 9443 z eBay (vyvážené)
- bateriová ochrana (oba levely) nastavena default dle DJI
- zkoušel jsem současně i dosah FPV (ještě před Balkánem jsem měnil FPV Tx, ale netestoval jsem to zatím na dosah)
- při obou letech jsme sledovali letový čas při nástupu 1. úrovně ochrany baterie, a poté i 2. levelu, tzn. kdy Ptaak začal automaticky přistávat, oba lety tedy skončily automatickým přistáním na 2.level ochrany baterie
Letový čas 1. let ("na plný plyn")
Při prvním letu jsem letěl přes 2/3 letu stále na plný plyn po velmi silném větru a poté zpět proti větru ve výšce asi 30-80 metrů, do vzdálenosti cca 1.000m (podle iOSD), kdy mě zastavila nastavená ochrana "Max Radius" - bezpečnostní obálka, do této vzdálenosti bez výpadku FPV, pouze při otočení Ptaaka se lehce obraz zhoršil (ale žádný výpadek), na původní bezpečný letový čas (7 min) jsem se potom vrátil zpět do blízkosti Home Pointu, kde jsem poté poletoval jako při natáčení, tento let byl spíše takový abnormální. Letový režim cca 2/3 GPS ATTI, 1/3 testu pouze ATTi
- 1. level ochrany (začíná blikat rudá LED) 9:30 min.
- 2. level ochrany (automat. přistání) 9:55 min.
Letový čas 2. let ("referenční video let")
- při druhém letu jsem se snažil simulovat poletování, jako při nějakém video natáčení, s různými změnami výšky, otočkami, rotacemi, bočením atd., tento let byl nejvíce podobný běžným podmínkám, považuji ho tedy za referenční, letový režim v poměru cca 4/5 na GPS ATTi, 1/5 ATTi, stále silný vítr, ke konci letu již i poprchávalo
- 1. level ochrany (začíná blikat rudá LED) 10:10 min.
- 2. level ochrany (automat. přistání) 10:36 min.
Očekával jsem při "referenční" letu výsledek max. do 9 minut, nicméně podmínky nebyly úplně regulérní, zejména silný vítr a poměrně nízká teplota, nicméně oba živly ale čas spíše ještě zkrátily...
Je zajímavé, že v podstatě s kapacitou, která je jen o malinko větší než polovina baterie P2, jsem získal 2/3 průměrného letového času P2 s obdobnou letovou výbavou. Možná, že si 3D gimbal také něco "sežere", ale je paradoxně o 40% lehčí než H3-2D, a dle DJI specifikací mají oba gimbaly stejné elektrické odběry.
Po upgrade vrtulí na DJI 9443 design, považuji tento upgrade P1 za další důležitý (a není potřeba žádná konstrukční úprava), tyto 2 úpravy zajistí prodloužení letového času (s AUW 1250g a použitou avionikou - vybavením) z původních 5-6 minut na 9-10 minut, což je výborné.
- jedná se o baterii s 2800 mAh kapacitou, určenou přímo pro Phantoma 1 (The Original i pozdější verze), svou velikostí je designována přesně do bateriového docku P1
- nejsou potřeba žádné úpravy otvoru bateriového doku, a to přesto, že je baterie o něco vyšší (tlustší), má totiž malou vychytávku v podobě vytahovací stuhy na druhé straně, takže se dá do Phantoma zastrčit obráceně, tím je vyřešeno kam s kabeláží, to s běžnou baterií bohužel nejde, nešlo by jí jak vytáhnout
- při testovacím létání byla poměrně zima, jen 13°C, ASL cca 800 m n.m., a dost silný vítr, nejdřív jsem si myslel, že létat nepůjde, dokonce začalo poprchávat, bezva srpen
- AUW 1250 g, hlavní baterie napájí i gimbal Zenmuse H3-2D a iOSD MkII, na gimbalu v činnosti GoPro 3 B.E. (oba lety natočeny)
- motory T-motors Antigravity!, vrtule jsou klony DJI 9443 z eBay (vyvážené)
- bateriová ochrana (oba levely) nastavena default dle DJI
- zkoušel jsem současně i dosah FPV (ještě před Balkánem jsem měnil FPV Tx, ale netestoval jsem to zatím na dosah)
- při obou letech jsme sledovali letový čas při nástupu 1. úrovně ochrany baterie, a poté i 2. levelu, tzn. kdy Ptaak začal automaticky přistávat, oba lety tedy skončily automatickým přistáním na 2.level ochrany baterie
Letový čas 1. let ("na plný plyn")
Při prvním letu jsem letěl přes 2/3 letu stále na plný plyn po velmi silném větru a poté zpět proti větru ve výšce asi 30-80 metrů, do vzdálenosti cca 1.000m (podle iOSD), kdy mě zastavila nastavená ochrana "Max Radius" - bezpečnostní obálka, do této vzdálenosti bez výpadku FPV, pouze při otočení Ptaaka se lehce obraz zhoršil (ale žádný výpadek), na původní bezpečný letový čas (7 min) jsem se potom vrátil zpět do blízkosti Home Pointu, kde jsem poté poletoval jako při natáčení, tento let byl spíše takový abnormální. Letový režim cca 2/3 GPS ATTI, 1/3 testu pouze ATTi
- 1. level ochrany (začíná blikat rudá LED) 9:30 min.
- 2. level ochrany (automat. přistání) 9:55 min.
Letový čas 2. let ("referenční video let")
- při druhém letu jsem se snažil simulovat poletování, jako při nějakém video natáčení, s různými změnami výšky, otočkami, rotacemi, bočením atd., tento let byl nejvíce podobný běžným podmínkám, považuji ho tedy za referenční, letový režim v poměru cca 4/5 na GPS ATTi, 1/5 ATTi, stále silný vítr, ke konci letu již i poprchávalo
- 1. level ochrany (začíná blikat rudá LED) 10:10 min.
- 2. level ochrany (automat. přistání) 10:36 min.
Očekával jsem při "referenční" letu výsledek max. do 9 minut, nicméně podmínky nebyly úplně regulérní, zejména silný vítr a poměrně nízká teplota, nicméně oba živly ale čas spíše ještě zkrátily...
Je zajímavé, že v podstatě s kapacitou, která je jen o malinko větší než polovina baterie P2, jsem získal 2/3 průměrného letového času P2 s obdobnou letovou výbavou. Možná, že si 3D gimbal také něco "sežere", ale je paradoxně o 40% lehčí než H3-2D, a dle DJI specifikací mají oba gimbaly stejné elektrické odběry.
Po upgrade vrtulí na DJI 9443 design, považuji tento upgrade P1 za další důležitý (a není potřeba žádná konstrukční úprava), tyto 2 úpravy zajistí prodloužení letového času (s AUW 1250g a použitou avionikou - vybavením) z původních 5-6 minut na 9-10 minut, což je výborné.
Ptaak 2 (Phantom 4 HDMI Mode) | FS Dominator HD2 | MarcoPolo Locator |
Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování
Díky všem za rady. Nakonec asi půjdu cestou výměny ložisek, když to nepomůže tak udělám to co Pítr.
A aby toho nebylo málo mám nejspíš problém i s FPV přenosem videa. Mám běžnou kombinaci vysílače TS 58200, příjmače Boscam RC305 a 5,8GHz cirkulačně polarizováné TX a RX antény, konkrétně tyto http://www.telink.eu/cz-detail-103544-5 ... ektor.html. Včera jsem lítal v téměř signálem neposkvrněné oblasti, phantom byl pouze ve výšce cca 100m (tedy ani žádná překážka mezi příjmačem a vysílačm) a i přesto jsem měl silné rušení obrazu často až k úplnému vypadávání. Antény byly maximálně našroubované na závitech. Vysílací na phantomu směřovala směrem dolů, příjmací směrem nahoru. Toto mi dělalo vždy. Jen jsem netušil jestli to je normální nebo ne. Teď jsem pátral na netu a zjistil jsem že v této mé kombinaci by přenos videa měl být zajištěn na cca 1,2km. Což je někde úplně jinde než jsem se kdy s phantomem dostal. Přesto mívám toto silné rušení. Nevíte čím by to mohlo být? Příjmač i vysílač funguje, kdyby s nima něco bylo přenos by nefungoval vůbec předpokládám, do cca těch 100m odhadem funguje dobře, pak už je to jen horší a horší. Špatné antény??? Můžou se vůbec nějak pokazit?
A aby toho nebylo málo mám nejspíš problém i s FPV přenosem videa. Mám běžnou kombinaci vysílače TS 58200, příjmače Boscam RC305 a 5,8GHz cirkulačně polarizováné TX a RX antény, konkrétně tyto http://www.telink.eu/cz-detail-103544-5 ... ektor.html. Včera jsem lítal v téměř signálem neposkvrněné oblasti, phantom byl pouze ve výšce cca 100m (tedy ani žádná překážka mezi příjmačem a vysílačm) a i přesto jsem měl silné rušení obrazu často až k úplnému vypadávání. Antény byly maximálně našroubované na závitech. Vysílací na phantomu směřovala směrem dolů, příjmací směrem nahoru. Toto mi dělalo vždy. Jen jsem netušil jestli to je normální nebo ne. Teď jsem pátral na netu a zjistil jsem že v této mé kombinaci by přenos videa měl být zajištěn na cca 1,2km. Což je někde úplně jinde než jsem se kdy s phantomem dostal. Přesto mívám toto silné rušení. Nevíte čím by to mohlo být? Příjmač i vysílač funguje, kdyby s nima něco bylo přenos by nefungoval vůbec předpokládám, do cca těch 100m odhadem funguje dobře, pak už je to jen horší a horší. Špatné antény??? Můžou se vůbec nějak pokazit?
Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování
Zkus přepnout na jiný kanál. Většinou nejlépe chodí 4 ale není v povoleném pásmu
Naposledy upravil(a) texmur dne ned 24.08.2014 11:16, celkem upraveno 2 x.
Phantom 4, ipad air2 cellular, tracker RF V16
Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování
Chlapi riskujete.
Model: 58200TX
CH1: 5705 CH2:5685
CH3:5665 CH4:5645
CH5:5885 CH6:5905
CH7:5925 CH8:5945
Z jiného vlákna
viewtopic.php?f=96&t=66530&p=1122518&hilit=Kdy%C5%BE+u%C5%BE+nerespektujete+povolen%C3%A9+vys%C3%ADlac%C3%AD#p1122518
Než riskovat, že po Vás někdo půjde, zainvestujte radši do vysílačů s více pásmy a používejte to povolené.
Model: 58200TX
CH1: 5705 CH2:5685
CH3:5665 CH4:5645
CH5:5885 CH6:5905
CH7:5925 CH8:5945
Z jiného vlákna
viewtopic.php?f=96&t=66530&p=1122518&hilit=Kdy%C5%BE+u%C5%BE+nerespektujete+povolen%C3%A9+vys%C3%ADlac%C3%AD#p1122518
Drondys píše:Boscam a další podobné Tx patří pod všeobecné oprávnění pro zařízení krátkého dosahu VO-R/10/04.2012-7. Když už nerespektujete povolené vysílací výkony dle toho všeobecného oprávnění tak aspoň respektujte to, že se máte držet v rozmezí 5725 až 5875 MHz. Zmíněný kanál s kmitočtem 5885MHz je už za touto hranicí. Doporučuji tedy zvolit jiný kanál v rozmezí 5725 až 5875 MHz.
Než riskovat, že po Vás někdo půjde, zainvestujte radši do vysílačů s více pásmy a používejte to povolené.
- gardenroute
- Příspěvky: 4185
- Registrován: úte 23.04.2013 18:00
- Bydliště: Pod Slavkovským lesem...
Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování
Pítr píše:Cypves: Myslím, že nejjednodušší řešení je koupit sadu E300 (cca 4000,- Kč), použít z toho motory a zbytek prodat (včetně starých motorů). Tak jsem to udělal já a za méně jak tisíc korun mám komplet nové motory a 2 páry 9443 vrtulí k tomu:)
Vůbec jsi nenapsal, v jaké vzdálenosti jsi byl. Pokud jsi v žádné vzdálenosti nebyl, a péčko bylo přímo nad Tebou, tak je to normální chování kruhově polarizovaných antén.Cypves píše:...phantom byl pouze ve výšce cca 100m (tedy ani žádná překážka mezi příjmačem a vysílačm) a i přesto jsem měl silné rušení obrazu často až k úplnému vypadávání....Přesto mívám toto silné rušení. Nevíte čím by to mohlo být? ...Špatné antény??? Můžou se vůbec nějak pokazit?
Pokud to tak neproběhlo, jak daleko jsi byl a co myslíš tím pojmem "...silné rušení obrazu často až k úplnému vypadávání..."? Pokud je signál slabý, je běžné, že se začne zhoršovat (různé pruhy, zrnění a výpadky), to není žádné "rušení"...
Motory - myslíš opravdu, že je nejjednodušší a nejlevnější řešení kupovat celou sadu E300 za 4.000 Kč a pak složitě rozprodávat zbytek sady vč. starých motorů, jak ti podivně radí @Pítr
(apropo, ptal jsi se mě v SZ na originální motory a uz jsi vůbec neodpověděl ?)
Naposledy upravil(a) gardenroute dne ned 24.08.2014 11:35, celkem upraveno 1 x.
Ptaak 2 (Phantom 4 HDMI Mode) | FS Dominator HD2 | MarcoPolo Locator |
Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování
texmur píše:Zkus přepnout na jiný kanál. Většinou nejlépe chodí 4 ale není v povoleném písmu
Kanálu 4 se vyhýbejte jako čert kříži. Tuto frekvenci (5645 MHz) používá meteoradar Skalky a za to jsou flastry jak sviňa.
http://www.ctu.cz/cs/download/aktualni_informace/informace-ruseni_meteorologickych_radaru-23_07_2009.pdf
Naposledy upravil(a) OK2BUH dne ned 24.08.2014 11:10, celkem upraveno 1 x.
Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování
Motory - myslíš opravdu, že je nejjednodušší a nejlevnější řešení kupovat celou sadu E300 za 4.000 Kč a pak složitě rozprodávat zbytek sady vč. starých motorů, jak ti podivně radí @Pítr? Měl jsem za to, že potřebuješ jen motory, a sada motorů E300 se dá koupit zcela samostatně za nějakých 1.400 Kč
Pokud je clovek schopen fungovat na ebayi, neni na tom nic sloziteho a rozhodne je to nejlevnejsi reseni. Ano chce to trochu prace navic, ale pokud ma nekdo hloubeji do kapsy, tak je to relativne elegantni reseni, vime? A docela by me zajimalo, kde jsi videl tu sadu motoru za 1400,-? Co jsem ted rychle koukal, tak to na ebayi nejde pod 2000,- za všechny 4 kusy. A jak rikam, za necelou tisicovku mam nove E300 motory + 4 ks 9443 vrtuli, ktere samy o sobe stoji 800,- Kč.