Auto jelo cca 10 minut, z ničeho nic se zastavilo a po znova zapnutí regulátor jen krátce červeně blikne a nic. K PC přes USB programer jde připojit, ale na výstupu do přijímače jsou pouze 2V místo 5. Takže jsem asi zase na začátku
Regulátor do auta
Re: Regulátor do auta
Tak nakonec zakoupen regulátor z hobbykingu: Hobbyking® X-Car 120A Brushless Car ESC
Auto jelo cca 10 minut, z ničeho nic se zastavilo a po znova zapnutí regulátor jen krátce červeně blikne a nic. K PC přes USB programer jde připojit, ale na výstupu do přijímače jsou pouze 2V místo 5. Takže jsem asi zase na začátku
Auto jelo cca 10 minut, z ničeho nic se zastavilo a po znova zapnutí regulátor jen krátce červeně blikne a nic. K PC přes USB programer jde připojit, ale na výstupu do přijímače jsou pouze 2V místo 5. Takže jsem asi zase na začátku
Re: Regulátor do auta
Mám taký pociť že to nie je vôbec normálne a niekde niečo vadné likviduje regly - a ak nie je niekde skrat v kábloch tak mi napadá jedine servo. Ešte tam je príjmač a už nič.. Teoreticky teda aj príjmač.
Čo fakt netuším je, že ako je a z čoho zapojený BEC v takýchto regloch, ači to má zmysel opravovať (pri aute, prečo nie, do lietadla sa to nerobí tak téma oprava BEC znie nezmyselne..)
Čo fakt netuším je, že ako je a z čoho zapojený BEC v takýchto regloch, ači to má zmysel opravovať (pri aute, prečo nie, do lietadla sa to nerobí tak téma oprava BEC znie nezmyselne..)
Re: Regulátor do auta
Popř. pokud by byl někdo ochotný z okolí uherského hradiště mi helfnout, aspoň se na to podívat jako na celek a říct, co by bylo potřeba koupit nebo jak to dál řešit. Jelikož metoda pokus-omyl asi není ta nejlepší a ani levná 
-
Doktor
- Příspěvky: 5851
- Registrován: ned 29.04.2007 0:00
- Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
- Kontaktovat uživatele:
Re: Regulátor do auta
>tomas-x
Stránku zpět sem Ti cosi naznačoval. Zřejmě bez efektu. Takže můžeš buď dál kupovat nové regly, a nebo se nad tím pohonem zamyslíš. Pokud by ses zamyslet chtěl, tak můžeš pro začátek zjistit jaký má auto celkový převod (to se neobejde bez rozborky). Nebo ho zjistit přibližně tím, že sundáš kryt hlavního převodu a spočítáš kolikrát se otočí motor (pastorek) při jedné otáčce kol. Kola můžeš změřit jaký mají průměr. A do třetice sem můžeš napsat, v jakém terénu se převážně odehrávala ta 10min jízda. Pak budem všichni určitě moudřejší.
Stránku zpět sem Ti cosi naznačoval. Zřejmě bez efektu. Takže můžeš buď dál kupovat nové regly, a nebo se nad tím pohonem zamyslíš. Pokud by ses zamyslet chtěl, tak můžeš pro začátek zjistit jaký má auto celkový převod (to se neobejde bez rozborky). Nebo ho zjistit přibližně tím, že sundáš kryt hlavního převodu a spočítáš kolikrát se otočí motor (pastorek) při jedné otáčce kol. Kola můžeš změřit jaký mají průměr. A do třetice sem můžeš napsat, v jakém terénu se převážně odehrávala ta 10min jízda. Pak budem všichni určitě moudřejší.
Pokud má někdo zájem, tak otázky elektropohonu komunikuji již jen přes SZ!
Re: Regulátor do auta
tomas-x píše:Tak nakonec zakoupen regulátor z hobbykingu: Hobbyking® X-Car 120A Brushless Car ESC Auto jelo cca 10 minut, z ničeho nic se zastavilo a po znova zapnutí regulátor jen krátce červeně blikne a nic. K PC přes USB programer jde připojit, ale na výstupu do přijímače jsou pouze 2V místo 5. Takže jsem asi zase na začátku
Otázkou je jestli to tentokrát odešlo vinou nějaké jiné závady mimo régl, která měla na svědomí i ten původní régl a nebo jen vinou skryté vady v tomto réglu, která se projevila po cca 10 minutách provozu ?
Podle toho co psal 3P0 na konci předchozí stránky tohoto tématu se setkal z řadou vadných kusů Hobbyking X-Car 120A a tak není vyloučeno, že i tento kus co jsi koupil jako nový měl nějakou skrytou vadu z výroby, která se brzy projevila. Můžeš zkusit ten régl vyreklamovat na Hobbykingu, ale i když ti pošlou nový tak bych se hned nehrnul ho tam zase rovnou zapojit a nejprve bych si to od někoho znalejšího z okolí nechal pořádně zkontrolovat a proměřit jestli tam není nějaký jiný problém, který by mohl být příčinou toho, že odešel i ten původní régl.
Re: Regulátor do auta
Doktor píše:Stránku zpět sem Ti cosi naznačoval. Zřejmě bez efektu. Takže můžeš buď dál kupovat nové regly, a nebo se nad tím pohonem zamyslíš...
Obávám se, že touto cestou na něj nemůžeš jít jelikož to je pro něj "Španělská vesnice", a proto zřejmě ani nereagoval na tvé předchozí náznaky. Tomas-x už v úvodu jasně psal, že je "absolutní nováček a laik". Stručně řečeno je to pouhý uživatel, který je schopen tak maximálně vyměnit kus toho či onoho za jiný kus, který mu někdo jiný jasně určí a vybere za pro něj přijatelné náklady, ale zamýšlet se nad problematikou pohonu apod. to už je zcela "mimo jeho ligu". Stručně řečeno Tomas-x potřebuje spíš to, aby mu někdo jiný než on na tom modelu udělal přímý servisní zásah a buď mu to rovnou zprovoznil za pro něj přijatelné náklady a nebo aby mu to alespoň zkontroloval a případně přesně řekl co má vyměnit, co přesně tam má dát a kde to koupí pokud možno co nejlevněji.
Re: Regulátor do auta
Pánové děkuji za udílené rady. Snad se nikdo neurazí, na rovinu jsem v tomhle oboru "lama". Jen mi bylo líto, aby auto strávilo další část života ve skříni, kde leželo poslední 2 roky. První testovací jízda probíhala na rovné asfaltové cestě, na rádiu nastaveno max. 50% plynu. Kolega co mi objednával regl z hobbykingu tam už dneska založil reklamaci, tak uvidíme s čím se ozvou. Maximálně auto poputuje zpátky a já si koupím něco nového nebo zánovního, ale funkční komplet 
-
Doktor
- Příspěvky: 5851
- Registrován: ned 29.04.2007 0:00
- Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
- Kontaktovat uživatele:
Re: Regulátor do auta
V pohodě. Jenom ještě jedna otázka. Smrdí ten regl?
Pokud má někdo zájem, tak otázky elektropohonu komunikuji již jen přes SZ!
Re: Regulátor do auta
Nesmrdí. Dokonce se přes PC dá programovat. Kolega ještě dneska udělal sólo napájení pro přijímač a stejně bez výsledku. Taky se po zapnutí ESC nerozjede ventilátor. Poprvé se hned po zapnutí rozjel i ventilátor. Ještě tady mám jeden regulátor, který jsem dneska dostal: http://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=53493
S tímhle to prej před dvěma roky jezdilo a měl by být funkční.
S tímhle to prej před dvěma roky jezdilo a měl by být funkční.
-
Doktor
- Příspěvky: 5851
- Registrován: ned 29.04.2007 0:00
- Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
- Kontaktovat uživatele:
Re: Regulátor do auta
Já si prostě myslim, že tam máš zásadní problém v pohonu. Jestli tam máš nějakej základní převod na kola tuším 130mm (?) kterej je u takové číny běžně kolem 11:1 a máš tam motor s KV 7100, tak Ti to bude zabíjet jeden regl za druhým. Až najdeš regl kterej to ustojí, tak bych si vsadil na to, že to odskáče pro změnu motor. To že seškrtíš plyn na 50% reglu pokud je špatně zvolen s ohledem na použitý motor převod určitě nepomůže. Spíš naopak.
Jenom teoreticky:
Pokud mají kola průměr 130mm a převod je dejme tomu 11:1, tak s motorem s KV 7100 (max eff cca při 6450) to znamená, že by to muselo jezdit na plnej při 7,4V 106km/h! Monster truck! Tohle je od základu celé špatně! Ale jakej tam máš ve skutečnosti převod nevím. Každopádně už máš mrtvé dva regly. Takže bych byl s tím třetím moc opatrnej! Motor 5T je do tohoto holý nesmysl. Při rozjezdech tam potečou asi velmi pěkný proudový špičky.
Jenom teoreticky:
Pokud mají kola průměr 130mm a převod je dejme tomu 11:1, tak s motorem s KV 7100 (max eff cca při 6450) to znamená, že by to muselo jezdit na plnej při 7,4V 106km/h! Monster truck! Tohle je od základu celé špatně! Ale jakej tam máš ve skutečnosti převod nevím. Každopádně už máš mrtvé dva regly. Takže bych byl s tím třetím moc opatrnej! Motor 5T je do tohoto holý nesmysl. Při rozjezdech tam potečou asi velmi pěkný proudový špičky.
Pokud má někdo zájem, tak otázky elektropohonu komunikuji již jen přes SZ!
Re: Regulátor do auta
OK, zatím ho nechám v klidu. V pondělí změřím jak velké jsou tam kola a když to pujde nějak rozumně rozdělat tak bych zkusil spočítat ty otáčky pastorku. A jaké jsou další možnosti? Koupit jiný motor?
-
Doktor
- Příspěvky: 5851
- Registrován: ned 29.04.2007 0:00
- Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
- Kontaktovat uživatele:
Re: Regulátor do auta
Nad výměnou motoru za pomalejší bych určitě přemýšlel. Minimálně s dvojnásobným počtem závitů. Tedy 10T a výš. Tím se dostaneš na rozumné proudy a rozumnou rychlost a budeš moct otevřít plyn na 100%.
Pokud má někdo zájem, tak otázky elektropohonu komunikuji již jen přes SZ!
Re: Regulátor do auta
U těchto regulátorů se projevují nejčastěji dvě závady:
1 - regulátor jede s motorem bez senzoru, se senzorem někdy. Regulátor jde programovat, přehrávat soft, ale chyba je v obvodu pro vyhodnocování polohy rotoru pomocí HALL senzorů
2 - regulátor nejede, netočí se ventilátor. Vadný obvod BEC. Jde opět přehrávat soft, ale to nic nezmění
(dá se dokoupit externí BEC, ale to je poslední možnost)
Obě vady jsem úspěšně reklamoval, na Hobbyking jsou na reklamace formuláře a staří napsat popis závady a video s ukázkou problému. Oni to projdou a pošlou nový regulátor
Jen to chce někdy trochu více trpělivosti, poslední reklamace trvala víc jak tři měsíce.
1 - regulátor jede s motorem bez senzoru, se senzorem někdy. Regulátor jde programovat, přehrávat soft, ale chyba je v obvodu pro vyhodnocování polohy rotoru pomocí HALL senzorů
2 - regulátor nejede, netočí se ventilátor. Vadný obvod BEC. Jde opět přehrávat soft, ale to nic nezmění
Obě vady jsem úspěšně reklamoval, na Hobbyking jsou na reklamace formuláře a staří napsat popis závady a video s ukázkou problému. Oni to projdou a pošlou nový regulátor
Jen to chce někdy trochu více trpělivosti, poslední reklamace trvala víc jak tři měsíce.
Re: Regulátor do auta
Doktor: Tak kola mají průměr 12 cm. Ke zbytku se snad taky dostanu. Edit, takže pastorek motoru ku kolu na diferák je 3:1 .
-
Doktor
- Příspěvky: 5851
- Registrován: ned 29.04.2007 0:00
- Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
- Kontaktovat uživatele:
Re: Regulátor do auta
Průměr kol dobrý. Ale převodový poměr mezi pastorkem a spurem Ti nic o celkovém převodu neřekne. Musel bys rozebírat ještě dál. Musel bys otevřít jeden diferák a spočítat zuby na jeho vnějším oběžném kole + k tomu zuby náhonové "hrušky". Pak bys zjistil celkový převod (pokud máš spočítané zuby pastorku a spuru). Ale myslim že přibližně Ti stačí zjistit bez rozebírání auta kolikrát se otočí pastorek motoru kolem dokola při odvalení kol modelu o jednu otáčku třeba vpřed. Stačí udělat jak na pastorku tak gumě fixou nějakou značku a počítat. Tím zjistíš hodně přibližně celkový převod.
Pokud má někdo zájem, tak otázky elektropohonu komunikuji již jen přes SZ!