historik SV23 West Wind

Letadla s motorem, kde se předpokládá trvalý běh motoru po celou dobu letu. Spalovací i elektro.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
veka1
Příspěvky: 3992
Registrován: stř 17.12.2008 0:00
Bydliště: Rokytno, Bohumileč 15
Kontaktovat uživatele:

Re: historik SV23 West Wind

#31 Příspěvek od veka1 »

Lepení uzavíracích plátků balsy na vršek pylonu je už zábavnější :

sv23_trup010.jpg

sv23_trup011.jpg

sv23_trup012.jpg


veka1
Uživatelský avatar
veka1
Příspěvky: 3992
Registrován: stř 17.12.2008 0:00
Bydliště: Rokytno, Bohumileč 15
Kontaktovat uživatele:

Re: historik SV23 West Wind

#32 Příspěvek od veka1 »

Přestože jde o historický model, pylon jsem olaminoval třemi vrstvami skelné tkaniny 30g/m2, vytmelil, vybrousil a stříkl bílým plničem.
Soutěžit v rámci SAMu neplánuju ... toš mám klidné svědomí vzhledem k pravidlům a z hlediska provozního se nebudu muset bát sáhnout na pylon :)

sv23_trup013.jpg

sv23_trup014.jpg

sv23_trup015.jpg


veka1
Uživatelský avatar
RiMr
Příspěvky: 7231
Registrován: pon 16.06.2008 0:00
Bydliště: Praha 9 Vinoř
Kontaktovat uživatele:

Re: historik SV23 West Wind

#33 Příspěvek od RiMr »

...pěkně to Peter zdokumentuj, až to budeš mít hotové, já si to pak podle tebe okopčím... :)
Čím lepils ty plaňky na pylon? Prstolepem?
________________________________
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com
Uživatelský avatar
veka1
Příspěvky: 3992
Registrován: stř 17.12.2008 0:00
Bydliště: Rokytno, Bohumileč 15
Kontaktovat uživatele:

Re: historik SV23 West Wind

#34 Příspěvek od veka1 »

RiMr píše:...pěkně to Peter zdokumentuj, až to budeš mít hotové, já si to pak podle tebe okopčím... :)
Čím lepils ty plaňky na pylon? Prstolepem?

.. kombinovaně tj. disperze i sekunďák (ten používám místo špendlíků). :wink:

Hale byla to opravdu to babračka ...

Po nalepení a vybroušení milionu pásků 1,5mm tlusté komunistické balsy, mi přišel potah celkem subtilní, toš jem se zpronevěřil historii a olaminoval ho... 8) :)

veka1
Uživatelský avatar
veka1
Příspěvky: 3992
Registrován: stř 17.12.2008 0:00
Bydliště: Rokytno, Bohumileč 15
Kontaktovat uživatele:

Re: historik SV23 West Wind

#35 Příspěvek od veka1 »

... po 11 mesicni pauze pokracuji ve stavbe a kompletuji vodorovnou ocasni plochu.

Pohybliva cast bude upevnena na klasickych pantech. Zarezy pro zasunuti pantu zhotovuji i dnes pomoci pripravku, ktere jsem spachal kolem roku 1978.

sv23 konstrukce vop_006.JPG

sv23 konstrukce vop_007.JPG


Z pantu jsem vytahal puvodni kratke spendliky (pri konecne montazi je nahradim novymi (v plne delce) a zajistim nasunutim buzirky.Pres vsechny jsem provlekl ocelovou strunu, ktera pri lepeni zabezpecuje souose usazeni pantu.Vzhledem k dobremu pristupu k pantum,jsem je prilepil 5 min epoxidem.

sv23 konstrukce vop_008.JPG

sv23 konstrukce vop_009.JPG


veka1
Uživatelský avatar
veka1
Příspěvky: 3992
Registrován: stř 17.12.2008 0:00
Bydliště: Rokytno, Bohumileč 15
Kontaktovat uživatele:

Re: historik SV23 West Wind

#36 Příspěvek od veka1 »

Stabilizator bude k trupu upevnen (spolecne se s kylovou plochou) jednim ocelovym inbusovym sroubem M3 a dvema koliky v nabezne hrane. Proto jsem k hlavnimu nosniku ze zadni strany prilepil bukovy hranolek cca 10 x10mm, ktery plni funkci distancniho sloupku a prenasi zatizeni do konstrukce.
Packa pro ovladani pohyblive casti vop je z bukove preklizky 2mm.Ze stejneho materialu je i vodorovne vlepena vyztuha ,prenasejici kroutici moment z packy do konstrukce kormidla.

sv23 konstrukce vop_010.JPG

sv23 konstrukce vop_011.JPG


Konstrukci jsem misty pretmelil , dukladne prelakoval zaponovym lakem a vybrousil (opakovane ,cca 4x) . Tim jsem povrch pripravil k lepeni potahoveho materialu (Vlies) pomoci cisteho acetonu.

sv23 konstrukce vop_012.JPG

sv23 konstrukce vop_013.JPG


veka1
Uživatelský avatar
RiMr
Příspěvky: 7231
Registrován: pon 16.06.2008 0:00
Bydliště: Praha 9 Vinoř
Kontaktovat uživatele:

Re: historik SV23 West Wind

#37 Příspěvek od RiMr »

Hezky Petře - až to doděláš, tak já to pak podle tvého náfodu spášu taky. Motor už mám nachystaný (Jenu - teď nevím jestli je to 1,5 nebo 2,5cm3, ale tahala statečně Leticii, tak toto dá taky).
________________________________
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com
Uživatelský avatar
veka1
Příspěvky: 3992
Registrován: stř 17.12.2008 0:00
Bydliště: Rokytno, Bohumileč 15
Kontaktovat uživatele:

Re: historik SV23 West Wind

#38 Příspěvek od veka1 »

RiMr píše:Hezky Petře - až to doděláš,.....


....hm, hm. Pri mem tempu ... no, mozna obrostes i mechcem 8)

Ale, aby rec (prace ) nestala, tak jsem skusil ten krivy (3D) ocasisko potahnout.
Vedom si odporu Vliesu k ohybani, pouzil jsem lest a odtokovou hranu stabilizatoru potahl tenkym Modelspanem.

sv23 potah vop_001.JPG


Pote jsem se pustil do potahovani spodni strany stabilizatoru.
Jenze potahovy material se mnou nechel kamaradit,porad se kroutil a delal faldy.Tak jsem ho sproste znasilnil. Prilepil jsem ho pruhlednou paskou k pracovni desce, nasponoval pres stabilizator a v mistech,kde se nahromadili vrasky, jsem napeti v potahu zvysil pomoci primerenych zavazi.

sv23 potah vop_002.JPG


Nasledne jsem prilepil potah po obvodu stablizatoru cistym acetonem a prebytecny Vlies orizl ziletkou.

sv23 potah vop_003.JPG

sv23 potah vop_004.JPG


veka1
Uživatelský avatar
veka1
Příspěvky: 3992
Registrován: stř 17.12.2008 0:00
Bydliště: Rokytno, Bohumileč 15
Kontaktovat uživatele:

Re: historik SV23 West Wind

#39 Příspěvek od veka1 »

Povzbuzen uspechem metody natahovani na skripec , pustil jsem se do potazeni horni strany stabilizatoru.
Praci jsem si trosku usnadnil pouzitm hnede balikove pasky (je pruznejsi nez cira) k nasponovani potahoveho pasu na pracovni desku.

sv23 potah vop_005.JPG


Po zastrceni stabilizatoru mezi desku a potah ,povrch zustal napnuty, bez vrasek 8)

sv23 potah vop_006.JPG

sv23 potah vop_007.JPG


Dale jsem pokracoval obvyklym zpusobem.... stetec,aceton a prilepeni potahu po obvodu konstrukcniho dilu.

sv23 potah vop_008.JPG


veka1
Uživatelský avatar
veka1
Příspěvky: 3992
Registrován: stř 17.12.2008 0:00
Bydliště: Rokytno, Bohumileč 15
Kontaktovat uživatele:

Re: historik SV23 West Wind

#40 Příspěvek od veka1 »

Prilepeny Vlies jsem lehce dosponoval modelarskou zehlickou.

sv23 potah vop_009.JPG


Nasledovalo kompletni prilepeni vypnuteho potahu k zebrum a tuhemu potahu,jak jinak, nez acetonem. :)
sv23 potah vop_010.JPG

sv23 potah vop_011.JPG


Potazeny dil jsem postupne (cca 12 hodinove pauzy) prolakoval jednou vrstvou napinaciho a 4 vrstvami zredeneho zaponoveho laku.

sv23 potah vop_012.JPG


veka1
vetronar
Příspěvky: 224
Registrován: pát 22.11.2013 19:49

Re: historik SV23 West Wind

#41 Příspěvek od vetronar »

pěkné, kde ty ses to naučil? :D
JardaRůžička
Příspěvky: 2731
Registrován: pát 02.03.2012 7:55
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: historik SV23 West Wind

#42 Příspěvek od JardaRůžička »

RiMr píše:Jenu - teď nevím jestli je to 1,5 nebo 2,5cm3
Jeny se vyráběly 1ccm (s předním karburátorem), 2 a 2,5ccm (se zadním karburátorem); 1,5ccm (pokud vím) nebyla.
Uživatelský avatar
sidi
Příspěvky: 511
Registrován: sob 23.01.2010 0:00
Kontaktovat uživatele:

Re: historik SV23 West Wind

#43 Příspěvek od sidi »

Nadherná práce. Vidím na obrázcích nějaké trupy, jsou na prodej?
Uživatelský avatar
veka1
Příspěvky: 3992
Registrován: stř 17.12.2008 0:00
Bydliště: Rokytno, Bohumileč 15
Kontaktovat uživatele:

Re: historik SV23 West Wind

#44 Příspěvek od veka1 »

sidi píše:Nadherná práce. Vidím na obrázcích nějaké trupy, jsou na prodej?


.... popravde receno samostatne trupy prodavam jen vyjimecne (nejcasteji jako ND pro zakaznika ktery provozoval mnou vyrobeny model a trup poskodil) .

K prodeji jsou vsak kompletni modely , viz napr: viewtopic.php?f=15&t=62176&hilit=Thunder+mustang ....

veka1
Uživatelský avatar
veka1
Příspěvky: 3992
Registrován: stř 17.12.2008 0:00
Bydliště: Rokytno, Bohumileč 15
Kontaktovat uživatele:

Re: historik SV23 West Wind

#45 Příspěvek od veka1 »

vetronar píše:pěkné, kde ty ses to naučil? :D


... ani nevim, mam to tak nejak od prirozeni, nebo jak se to rika. :? Ale fakt je ,ze neco jsem od dobrych lidi pochytil. :wink:

veka1
Odpovědět

Zpět na „Motorová letadla“