Autoelektrikář

Pokud máte chuť jen tak tlachat, tak tady je to správné místo... také sem budou admini přesouvat věci, které podle jejich názoru jinam nepatří.
Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.
Pravidla fóra
Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno.
Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pepin
Příspěvky: 14361
Registrován: čtv 01.05.2008 0:00
Bydliště: praha 5

Autoelektrikář

#1 Příspěvek od pepin »

Ahoj, pokud je tady nějaký autoelektrikář, třeba mi poradí kde hledat problém, nebo rovnou doporučí se v tom nerejpat a rovnou mazat do servisu.
Jde o Mazdu 626 benzin, dnes mi najednou při jízdě začala poruznu poblikávat palubka--svítit abs a další ruzné kontrolky, vyplo se uplně rádio, pak zase kontrolky zhasli, rádio se zaplo, motor běžel, ale když jsem zastavil na červenou, tak si poruznu zvedal motor otáčky, po zaparkování a vypnutí motoru už nešlo auto nastartovat--tvářilo se jako by byla hodně vybitá autobaterie--při pokusu o nastartování zhasly kontrolky a motor se nedokázal převalit, zkontroloval jsem baterku--použitelná, zahejbal s pojistkama, nic nepomohlo, až chvilkové připojení přez startovací kabely, ted už to startuje zase normálně, ale nejde centrálka a když uvnitř auta spínačem u řidiče zacvaknu všechny dveře, aby nešli z venku ani zevnitř otevřít, tak po přecvaknutí zase na otevřeno odjistim pouze dveře u řidiče.

Pojistky projdu jednu po druhý až zítra --teda pokud s podobnou závadou nemá někdo zkušenost a není jednoznačně problém někde jinde.

Jinak už asi před 14 ti dny jsem si všimnul, že mi někdy při výraznějším brzdění problikne kontrolka souvisící s brzdami--obložení v pohodě, brzdovky dost, ale občas si to probliklo a možná mám i pocit, jako by mi zbytečně dlouho padal plyn--otáčky když zastavím se na cca 1500 drží asi 3-5 vteřin a teprve potom padnou dolu.
Uživatelský avatar
Lark
Příspěvky: 9825
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR

Re: Autoelektrikář

#2 Příspěvek od Lark »

Sice nejsem autoelektrikář, ale zkus zkontrolovat, případně očistit svorky na baterce a spojení baterky s kostrou.
Uživatelský avatar
pepin
Příspěvky: 14361
Registrován: čtv 01.05.2008 0:00
Bydliště: praha 5

Re: Autoelektrikář

#3 Příspěvek od pepin »

Lark píše:Sice nejsem autoelektrikář, ale zkus zkontrolovat, případně očistit svorky na baterce a spojení baterky s kostrou.


na baterce v pohodě, ale to ukostření by mohl být problém---ale na vliv centrálky a pojistek dveří to asi mýt vliv nebude--to ale muže být až podružná závada, jak jsem vexloval chaoticky s pojistkama.
Uživatelský avatar
radekjack1
Příspěvky: 64
Registrován: pát 05.10.2012 23:05
Bydliště: Přerov

Re: Autoelektrikář

#4 Příspěvek od radekjack1 »

Ahoj
Mě kdysi na 626 2.0i problikávaly kontrolky na palubce a bylo to tím,že nebyl docvaknutý konektor co vede do budíku.Dělalo to hroznou paseku.Ale tohle nebude zřejmě Tvůj případ.Jinak kontrolka brzd ,myslíš červenej vykřičník?Pokud ano,tak stačí malej úbytek kapaliny kvůli sjetému obložení a to někdy pří brždění problikne.Jinak já měl Mazdu 626 rok92 2.0i 86KW,Mazdu 6 1.8i 88KW(té jsem se rychle zbavil,důvod celý agregát tam byl Ford, koroze,servo začalo téct a o spotřebě oleje se ani nebudu zmiňovat)Teď mám 626 1.8i 66KW rok99 a Mazdu MPV 2.0 naftu100KW rok03.Něco o těch autech vím :wink: A k tomu centrálu,možná prerušenej drát u pantů někde.Chce to prolézt :)
Colibri V4,V4.5,SPARROWHAWK XB,ST-1,F1
Uživatelský avatar
Papir
Příspěvky: 1079
Registrován: stř 26.07.2006 0:00
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: Autoelektrikář

#5 Příspěvek od Papir »

Kromě již řečeného ještě důkladně zkontrolovat ukostření samotného motoru (jakoby prázdná baterka i když není a motor se sotva převalí) !!! Měl jsem špatně ukostřeno a děli si taky podobné zajímavé věci. Pak taky kontrola kabeláže u alternátoru (kolísání otáček, a ostatní poblikávání) a to kabel po kabelu a dobře s ním zakvrdlat, svorku po svorce.
Kontrolka brzd 626-tky taky tohle dělala jen když se lehce snížila hladina br. kapaliny v nádržce. Musel jsem ji mít takřka plnou.
DJANGO - výrobce, ION, ASW 28, LF 109, ..., T14SG
www.vpmodel.cz
Uživatelský avatar
pepin
Příspěvky: 14361
Registrován: čtv 01.05.2008 0:00
Bydliště: praha 5

Re: Autoelektrikář

#6 Příspěvek od pepin »

Jak jsem v rychlosti prolezl pojistky, tak se mi zdála teplá ta hlavní 100A v pojistkové skřínce u motoru co je asi přišroubovaná--byla pod ní matka--šroub a nešla vysunout jako ty ostatní--zdála se mi trochu teplá.
Uživatelský avatar
milode
Příspěvky: 886
Registrován: sob 29.08.2009 0:00
Bydliště:
Kontaktovat uživatele:

Re: Autoelektrikář

#7 Příspěvek od milode »

Jakmile je v autě barevná hudba, bývá to zpravidla špatným ukostřením. Jak výše bylo zmíněno. Tady bude zakopaný pes.
Loop VA Models ; Spacewalker II SIG 1/4 ve výstavbě
Uživatelský avatar
pepin
Příspěvky: 14361
Registrován: čtv 01.05.2008 0:00
Bydliště: praha 5

Re: Autoelektrikář

#8 Příspěvek od pepin »

milode píše:Jakmile je v autě barevná hudba, bývá to zpravidla špatným ukostřením. Jak výše bylo zmíněno. Tady bude zakopaný pes.


OK, zeptám se tedy ještě takto----je možné, že je v mazdě 626 asi 15 možná víc let starý něco elektronicky složitého--jako nějaký počítač, co by se mohlo zbláznit?

na mě to pusobilo, jako by to auto chvilkama fungovalo pouze na alternátor a evidentně byla palubka doslova jak barevná hudba--komplet rozsvícený všechny kontrolky a oproti tomu se uplně vyplo rádio--ani nesvítilo,když jsem stál začali létat otáčky motoru nahoru, pak zase zhasla palubka, snížili se na normál otáčky a začalo hrát zase rádio.

po vypnutí motoru jsem opětovně auto nastartoval až po připojení startovacích kabelu--stylem kontak a okamžitě jsem zase bez problému nastartoval a hned po vypnutí motoru už zase v pohodě start na svoji autobaterii bez připojených kabelu--po zaparkování jsem jen nemohl auto zavřít dálkáčem a zjistil jsem tu závadu s elektrickou pojistrou zavírání dveří mimo řidiče.

Je ale pravda, že centrálka mi vždy občas náhodně zlobila--třeba nefungovala, když jsem měl u karavanu zapnutá bezdrátová sluchátka, nebo jsem někdy musel zavřít dveře nejdřív klíčem a pak zase fungovala----tady by mohlo jít ale možná o podružnou závadu, nebo a to si nejsem jistý, právě o nějaké rozhození elektroniky auta.

u druhého auta Hyunday se mi už podruhé povedlo vyresetovat nějak air bag vyjmutím pojistky pod zapnutým klíčkem--musel jsem pak nechat auto připojit na počítač u autoelektrikáře, tak si nejsem jistý, jestli by tady s tou centrálkou nemohl být podobný problém----abych to nerozvrtal při své aktivitě nesmyslně do bezvědomí :lol:
Uživatelský avatar
Dejfak
Příspěvky: 5413
Registrován: úte 06.03.2007 0:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Autoelektrikář

#9 Příspěvek od Dejfak »

Jak zde bylo popsáno.
Začít od baterie, kontakty, očka na karoserii, přechodové odpory na pojistkách. Jednou jsem držel baterii která byla přerušená uvnitř a přerušovala se při hýbáním kontaktů, to je ale už velké scifi. Motor bývá někdy ukostřen ve spodu karoserie, tam hezky vyoxiduje kostřící kabel a upadne, takže to nemusí být na první pohlet vidět. Někdy bývá u převodovky.
A pak při akceleraci či brždění se to může rozpojovat, nebo přikostřovat.
Taky bych prolez kabeláž v motoru, myšky, kuny a jiná havět se ráda ohřeje po tvém příjezdu a z nudy si dají na něco na zub.
To vyvolání a nemožnost odstranění závady mají u každé značky jinak.
Taky záleží na důležitosti jednotky.
Většina výrobců, třeba po vyvolání chyby na Airbagu, nedovolí kontrolku zhasnout jinak než přes diagnostiku.
Je to bezpečnostní prvek.
Ale ten základ je pro všechny auta stejný.
Začít napájením a ukostřením, pak jestli nemáš zkušenosti, tak to přenechat dobrému elektrikáři, nebo autorizovanému servisu.
Nikdy nikomu nevěř, pak budeš věřit všem stejně....
Uživatelský avatar
pepin
Příspěvky: 14361
Registrován: čtv 01.05.2008 0:00
Bydliště: praha 5

Re: Autoelektrikář

#10 Příspěvek od pepin »

Dejfak píše:----------Začít napájením a ukostřením, pak jestli nemáš zkušenosti, tak to přenechat dobrému elektrikáři, nebo autorizovanému servisu.


OK, kouknu zítra na to ukostření a ty pojistky, prohodim autobaterku z jednoho auta do druhýho a zatím se tady s tím autem budu šmrdlat pro jistotu nějakou dobu pouze v blízkém okolí :lol:

Mě šlo hlavně o to, jestli má vubec smysl uvažovat o tom, že by to mohla být nějaká ptákovina, na kterou by při troše štěstí mohlo stačit si vyhrnout rukávy, servis na Mazdu mám, kámoš je majitelem, proto mám vlastně mazdu, ale dnes byl nedostupný a není nic lepšího, než dát do servisu dohledat závadu která ted už vlastně zase není :lol:

teda vyjma centrálky a pojistek dveří, jinak to po tom připojení autokabelu a opětovném nastartování startuje a funguje zase v pohodě , jen mám bobky, páč mám v pátek jet do Liberce a tam bych to teda rozhodně řešil velice nerad :oops:
Uživatelský avatar
Dejfak
Příspěvky: 5413
Registrován: úte 06.03.2007 0:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Autoelektrikář

#11 Příspěvek od Dejfak »

To chápu, zkus to.
Taky bych se podíval na diskuzní fóra o Mazdách.
Třeba je to nějaká běžná věc, co se tam probírá.
Nikdy nikomu nevěř, pak budeš věřit všem stejně....
Uživatelský avatar
pepin
Příspěvky: 14361
Registrován: čtv 01.05.2008 0:00
Bydliště: praha 5

Re: Autoelektrikář

#12 Příspěvek od pepin »

Dejfak píše:To chápu, zkus to.
Taky bych se podíval na diskuzní fóra o Mazdách.
Třeba je to nějaká běžná věc, co se tam probírá.



zatím jsem si jen stáhnul z mazda fora popis pojistkových skříněk, abycxh se v tom zejtra nehrabal pátý přez devátý.

Asi jsem tu starou a spokojenou chrochtající mrchu dneska v práci nasral, že jsem ji vyluxoval a otřel vevnitř prach , na to že se blejská fakt není zvyklá :lol:
Uživatelský avatar
Papir
Příspěvky: 1079
Registrován: stř 26.07.2006 0:00
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: Autoelektrikář

#13 Příspěvek od Papir »

Tohle bych upřímně v pojistkách nehledal. Shrnul bych to do dvou věcí. Hledat prostě někde špatné ukostření protože to má takovéto projevy, nebo špatná baterka, a jako poslední ř. jednotka. Ale opravdu začni u těch koster všude možně. Baterka, motor, kabeláž altíku (přímo na něm), ukostření pojistkových skříní. V tomhle pořadí.
Papíra
DJANGO - výrobce, ION, ASW 28, LF 109, ..., T14SG
www.vpmodel.cz
Uživatelský avatar
pepin
Příspěvky: 14361
Registrován: čtv 01.05.2008 0:00
Bydliště: praha 5

Re: Autoelektrikář

#14 Příspěvek od pepin »

Tak jsem pouze odpojil a znovu připojil autobaterku, tím odpojením se zase rozchodilo centrální zamykání a ty pojistky dveří, auto startuje, jezdí, ale ta autobaterka se startérem evidentně zápasí, tak si myslím, že ta včerejší příhoda má asi nejspíš souvislost s nějakou podivností v té autobaterce , dám si zatím do auta pro sichr náhradní a pokud se to bude opakovat, tak jí vyměním.
Uživatelský avatar
Lark
Příspěvky: 9825
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR

Re: Autoelektrikář

#15 Příspěvek od Lark »

A očistil jsi a namazal ty kolíky baterky a svorky? Oxidace na olovu je svině. Po startování si osahej spoje, jestli není některý teplý.
Odpovědět

Zpět na „Smetiště“