Spektrum DX8 zkušenosti a pod.
Re: Spektrum DX8 zkusenosti sem
Pořád z toho mám pocit, že je to hodně složité. Plyn na přepínači mi zase vadí v tom, že nelze plynule regulovat výkon. Když je to trochu přemotorované, pak to je moc.A co tedy dát klapky na to otočné kolečko, to nejde?
- Jindra_S
- Příspěvky: 1327
- Registrován: pát 31.07.2009 0:00
- Bydliště: Sviadnov (Frýdek-Místek)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spektrum DX8 zkusenosti sem
Klapky (nebo celé zakřivení odtokovky) na kolečku určitě dát jdou - sám jsem to tak na DX8 měl. Teď jde o to s čím to chceš zkombinovat.
Stejně tak můžeš zkusit nastavit mix kolecko --> plyn a regulovat výkon motoru.
Stejně tak můžeš zkusit nastavit mix kolecko --> plyn a regulovat výkon motoru.
-
Re: Spektrum DX8 zkusenosti sem
Asi záleží na stylu létaní. Ale ani s přemotorovaným kolmo stoupajícím větroněm to není problém.
Pro styl rychle nahoru pak kroužit se to nastavení dá použít, jak jsem popsal.
Pro jemnější práci s plynem člověk může zůstat stále v režimu launch (a plyn funguje jako plyn). Akorát na přistání přepnout do režimu cruise (a stahováním plynu brzdit).
Problém je střídaní stylů nebo nepovedená/opakovaná přistání.
Trochu bych se bál dát brzdící/přistávací klapky na jen poťák, protože u mého větroně přesahují dole obrys trupu. Těsně před dosednutím je musím ubrat nebo úplně narovnat. Jinak bych je utrhnul o zem.
Pro styl rychle nahoru pak kroužit se to nastavení dá použít, jak jsem popsal.
Pro jemnější práci s plynem člověk může zůstat stále v režimu launch (a plyn funguje jako plyn). Akorát na přistání přepnout do režimu cruise (a stahováním plynu brzdit).
Problém je střídaní stylů nebo nepovedená/opakovaná přistání.
Trochu bych se bál dát brzdící/přistávací klapky na jen poťák, protože u mého větroně přesahují dole obrys trupu. Těsně před dosednutím je musím ubrat nebo úplně narovnat. Jinak bych je utrhnul o zem.
Re: Spektrum DX8 zkusenosti sem
Tak jsem nejprve zalétl dvouservového větroně, vysunutí křidélek nahoru jsem dal na to kolečko. V podstatě to není problém. Ale co se nestalo.Když je vysunu nahoru a pak řídím křidélkami, tak od určité výchylky začne kmitat výškovka, dosti hodně, výchylka 2 cm. Když uberu výchylku obou křidélek, tak to přestane. Serva nejdou za roh, vše vypadá normálně, zvednití křidélek nahoru je poměrně malé, určitě by to chtělo víc.
Když snížím výchylku křidélek nahoru, tak se bod, při kterém se výškovka rozkmitá, posouvá ke kraji výchylky páky křidélek. Když ještě více uberu, tak už to pak nedělá.
Vůbec to nechápu, čím to může být.
Zkuste někdo poradit.
Když snížím výchylku křidélek nahoru, tak se bod, při kterém se výškovka rozkmitá, posouvá ke kraji výchylky páky křidélek. Když ještě více uberu, tak už to pak nedělá.
Vůbec to nechápu, čím to může být.
Zkuste někdo poradit.
- Jindra_S
- Příspěvky: 1327
- Registrován: pát 31.07.2009 0:00
- Bydliště: Sviadnov (Frýdek-Místek)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spektrum DX8 zkusenosti sem
Já si tipnu na přetížení serva/špatné servo/nedostatečné napájení.
Ale dá se to zjistit lehce - vezmi servotester a zkus, zda v některých polohách servo nedělá to samé s vyloučením přijímače.
Ale dá se to zjistit lehce - vezmi servotester a zkus, zda v některých polohách servo nedělá to samé s vyloučením přijímače.
-
Re: Spektrum DX8 zkusenosti sem
Tím to určitě nebude, dělá to na zemi a když nedám flaperony, tak to nedělá nic. Ty myslíš, že by bylo přetížené servo křidýlek a od toho se hýbalo servo výškovky?
- Jindra_S
- Příspěvky: 1327
- Registrován: pát 31.07.2009 0:00
- Bydliště: Sviadnov (Frýdek-Místek)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spektrum DX8 zkusenosti sem
Mea culpa - příště musím číst pořádně, výškovku jsem přehlédl.
Nicméně s přetížením serv křidélek by to stále mohlo být ono - velkým odběrem napětí poklesne a servo výškovky je zmatené. V tom případě zkus pevnější zdroj než je BEC - třeba baterie.
A klidně to hoď do samostatného vlákna - poradí více lidí než jen zainteresovaní do DX8
Nicméně s přetížením serv křidélek by to stále mohlo být ono - velkým odběrem napětí poklesne a servo výškovky je zmatené. V tom případě zkus pevnější zdroj než je BEC - třeba baterie.
A klidně to hoď do samostatného vlákna - poradí více lidí než jen zainteresovaní do DX8
-
Re: Spektrum DX8 zkusenosti sem
Zkusím tedy založit jiné vlákno (ještě jsem to nedělal), ale tomu přetížení nevěřím, dělá to přesně při konkrétní výchylce, stačí dát trim o jedno pípnutí vedle, a už to neudělá nikdy. Ta hlranice, kdy to dělá je velmi ostrá. Normálně s tím lítám, ale výchylku flaperonů mám malou, pod touto hranicí a nic to pak nedělá. Skoro mi to přijde jako softwérová chyba vysílače, ale zase to už by někdo řešil.
Je to fakt divné.
Je to fakt divné.
Re: Spektrum DX8 zkusenosti sem
Založil jsem tedy nové vlákno, je zde:
viewtopic.php?f=39&t=71545
A napdla mě ještě jedna souvislost, vybavený trup (hodně zánovní) jsem dostal, původně k tomu poizžíval Futabu 9 kanál s modulem Spektrum. Je tam přijímač AR9000. Ale jak by to s tím souviselo, nevím.
viewtopic.php?f=39&t=71545
A napdla mě ještě jedna souvislost, vybavený trup (hodně zánovní) jsem dostal, původně k tomu poizžíval Futabu 9 kanál s modulem Spektrum. Je tam přijímač AR9000. Ale jak by to s tím souviselo, nevím.
Re: Spektrum DX8 zkusenosti sem
Prosil bych zkušenější o radu.
Na DX8 při překlopení z mod2 na mod1 jsem řešil dva mechanické problémy. Jelikož se DX8 dodává zřejmě jen v modu 2, předpokládám, že to už muselo udělat dost lidí.
Prostudoval jsem návod, kde je popsáno z překlopení z 1,2 do 3,4 (s otvíráním těla vysílače a krytu kniplů). Shlédl jsem video https://www.youtube.com/watch?v=-YiH8g6bI3Y , kde je natočena změna z 2 do 1 bez otvírání těla, jen štelováním trojice šroubků. Jeden jsem ale povolil natolik, že mi spadl dovnitř, takže nezbylo, než servat i boční gumy a otevřít zadek (návod to evidentně připouští, jinak se to otevřít asi nedá, tak by to záruce nemělo vadit). Aspoň jsem pořádně viděl, jak šroubky pracují.
Ač jsem to šteloval asi 20x, nepodařilo se mi výškovku (vlevo) dostat v neutrálu na střed. Buď má zpětná pružina poblíž středu naprosto nulový tah, pak to na střed to vyvážím, ale jakmile dám nepatrný tah pružiny (což mi přijde nutné), rovnovážná poloha se sune nahoru cca o 2 mm. Zkoušel jsem veškeré možné pořadí kroků, koukal znova na videa - vše marno. Po kalibraci monitor ukazuje, že střed je OK, ale ty dva milimetry, o které je páčka nahoře, mi tak nějak psychicky vadí
Nechápu, proč to co fungovalo vpravo nejde naladit vlevo.
Vpravo ovšem nastal jiný problém. Nadoraz povolená návratová pružina stále tahá v krajních polohách ke středu. Ač jsem brzdné pero dotáhl na maximum, plyn v obou krajních polohách prostě nedrží a vrací se o znatelný kus ke středu - s tím se smířit nemůžu. (Přes zoubkované pero to sice drží, ale do toho se mi teda nechce.) Opět nechápu, proč to co chodilo vlevo nejde nastavit vpravo. Vyřešil jsem to tedy násilně - pružinu jsem úplně odstranil.
Napadají mne jen dvě možnosti. Buď jsem dementní a něco jsem přes usilovnou snahu nepochopil, nebo soudruzi z Číny udělali někde chybu. (Obě možnosti mi kalí radost při vytouženém přechodu z DX6i na DX8.)
Předem děkuji ochotným za názory a rady.
P.S. Že je třeba přehodit nálepky RUDD D/R - F MODE a GEAR - MIX jsem se dočetl, takže to mne nepřekvapilo. Nečeká mne někde ještě nějaký další módový problém?
Na DX8 při překlopení z mod2 na mod1 jsem řešil dva mechanické problémy. Jelikož se DX8 dodává zřejmě jen v modu 2, předpokládám, že to už muselo udělat dost lidí.
Prostudoval jsem návod, kde je popsáno z překlopení z 1,2 do 3,4 (s otvíráním těla vysílače a krytu kniplů). Shlédl jsem video https://www.youtube.com/watch?v=-YiH8g6bI3Y , kde je natočena změna z 2 do 1 bez otvírání těla, jen štelováním trojice šroubků. Jeden jsem ale povolil natolik, že mi spadl dovnitř, takže nezbylo, než servat i boční gumy a otevřít zadek (návod to evidentně připouští, jinak se to otevřít asi nedá, tak by to záruce nemělo vadit). Aspoň jsem pořádně viděl, jak šroubky pracují.
Ač jsem to šteloval asi 20x, nepodařilo se mi výškovku (vlevo) dostat v neutrálu na střed. Buď má zpětná pružina poblíž středu naprosto nulový tah, pak to na střed to vyvážím, ale jakmile dám nepatrný tah pružiny (což mi přijde nutné), rovnovážná poloha se sune nahoru cca o 2 mm. Zkoušel jsem veškeré možné pořadí kroků, koukal znova na videa - vše marno. Po kalibraci monitor ukazuje, že střed je OK, ale ty dva milimetry, o které je páčka nahoře, mi tak nějak psychicky vadí
Vpravo ovšem nastal jiný problém. Nadoraz povolená návratová pružina stále tahá v krajních polohách ke středu. Ač jsem brzdné pero dotáhl na maximum, plyn v obou krajních polohách prostě nedrží a vrací se o znatelný kus ke středu - s tím se smířit nemůžu. (Přes zoubkované pero to sice drží, ale do toho se mi teda nechce.) Opět nechápu, proč to co chodilo vlevo nejde nastavit vpravo. Vyřešil jsem to tedy násilně - pružinu jsem úplně odstranil.
Napadají mne jen dvě možnosti. Buď jsem dementní a něco jsem přes usilovnou snahu nepochopil, nebo soudruzi z Číny udělali někde chybu. (Obě možnosti mi kalí radost při vytouženém přechodu z DX6i na DX8.)
Předem děkuji ochotným za názory a rady.
P.S. Že je třeba přehodit nálepky RUDD D/R - F MODE a GEAR - MIX jsem se dočetl, takže to mne nepřekvapilo. Nečeká mne někde ještě nějaký další módový problém?
FrSky / Dingo, F5J ...
Re: Spektrum DX8 zkusenosti sem
Už si nepamatuju podrobnosti, ale prohazovalo se tam ještě něco, co zkracovalo dráhu plynu. Tu mám v současnosti 2,5 rysky, zatímco výškovka má dráhu 3,2 rysky. Střed výškovky mám posunutý o malý kousíček rysky dolu.
Vysílač jsem kvůli té záměně rozebíral.
A mimochodem ti doporučuju Mód 2, je o něco intuitivnější.
Doufám že mě lidé s módem 1 pro to nebudou kamenovat. Ale znám jich pár, co na vrtulníky a koptéry používají trojku.
Petr
Vysílač jsem kvůli té záměně rozebíral.
A mimochodem ti doporučuju Mód 2, je o něco intuitivnější.
Doufám že mě lidé s módem 1 pro to nebudou kamenovat. Ale znám jich pár, co na vrtulníky a koptéry používají trojku.
Petr
Re: Spektrum DX8 zkusenosti sem
Jo, jo, je to tak, je tam takový plst omezující dráhu plynu. Dělal jsem to u DX7, tam je to podobné
Re: Spektrum DX8 zkusenosti sem
Děkuji za upozornění, úpravu délky dráhy se pokusím udělat. Otázka je, jestli to bude mít vliv na záhadně rozdílné chování pravého a levého kniplu - uvidíme.
V modu 2 jsem létal pouze krátce s koax vrtulníčkem, s letadly létám jen v modu 1. Stálo mne (v mém pokročilejším věku) hodně času, úsilí a lepidla vytvořit si reflexy tak, abych o páčkách nemusel přemýšlet. Myslím že přeučování by znamenalo smrt (asi nejednoho) letadla
V modu 2 jsem létal pouze krátce s koax vrtulníčkem, s letadly létám jen v modu 1. Stálo mne (v mém pokročilejším věku) hodně času, úsilí a lepidla vytvořit si reflexy tak, abych o páčkách nemusel přemýšlet. Myslím že přeučování by znamenalo smrt (asi nejednoho) letadla
FrSky / Dingo, F5J ...
Re: Spektrum DX8 zkusenosti sem
Ahoj, podívej se na tohle: https://www.youtube.com/watch?v=wExh1FLR0M4
Kdysi jsem podle toho dělal z mod1 ma mod2. Je tam pěkně ukázaný co všechno máš udělat.
Kdysi jsem podle toho dělal z mod1 ma mod2. Je tam pěkně ukázaný co všechno máš udělat.
Taranis X9D+, T-rex 150 DFC, T-rex 450 DFC, T-rex 450L, T-Rex 600E PRO DFC, Vortex 250, Goblin 700
Re: Spektrum DX8 zkusenosti sem
zelkar píše:V modu 2 jsem létal pouze krátce s koax vrtulníčkem, s letadly létám jen v modu 1. Stálo mne (v mém pokročilejším věku) hodně času, úsilí a lepidla vytvořit si reflexy tak, abych o páčkách nemusel přemýšlet. Myslím že přeučování by znamenalo smrt (asi nejednoho) letadla
Asi by si to vyžádalo nějakou tu obět
Asi tě nepřesvědčím, ale uvažuj o tom