CC3D a openpilot

Řídící desky, updaty FW, GPS, přenos dat souvisejících s copterami
Odpovědět
Zpráva
Autor
vbalko
Příspěvky: 284
Registrován: úte 07.10.2014 14:20
Bydliště: Praha 11 - Ujezd

Re: CC3D a openpilot

#91 Příspěvek od vbalko »

Acro+ je mod kde se kombinuje rate mod s manuálním režimem. Tzn při určité vychylce páčky se začne otáčet maximální rychlostí co to dovolí hardware. Bez omezeni softwaru a nastavení v něm.
vbalko
Příspěvky: 284
Registrován: úte 07.10.2014 14:20
Bydliště: Praha 11 - Ujezd

Re: CC3D a openpilot

#92 Příspěvek od vbalko »

Pak je ještě kombinace attitude módu a rate módu. Jmenuje se rattitude mode a ten je skvělý pokud si netroufas na rate mod ale chceš dělat flipy a rolly.

Ta maximální rychlost otáčení se nastavuje v záložce stabilization a v ní záložka expert.
Uživatelský avatar
Ancistrus01
Příspěvky: 2481
Registrován: úte 08.03.2011 0:00
Bydliště: Trutnovsko
Kontaktovat uživatele:

Re: CC3D a openpilot

#93 Příspěvek od Ancistrus01 »

S Rate módem nemám problém :) Právě se ptám, protože mi příjde, že to dělá flipy nějak pomalu :lol:
trippleR
Příspěvky: 61
Registrován: ned 14.09.2014 11:37

QuadCopter, dviha sa len jedna strana

#94 Příspěvek od trippleR »

stavba mojho prveho quadu zacina byt nekonecny pribeh. :)

Po odpaleni BAT54C na prvej doske a jeho vymene, nastaveni Tx a konecne spravnom zapojeni reglov do dosky, sa mi koptera nejak nechce odlepit od zeme.

Ked som pridal plyn, tak sa zacala odlepovat od zeme, avsak dvihala s alen jedna strana (prava). Myslel som si ze to je jednym motorom, ktory divne hucal, avsak ked som ho prehodil z lavej strany na pravu, aj tak sa odlepovala od zeme stale len prava strana.

Vymenil som dosku, predtym som mal CC3D z e-bayu, vcera mi prisla postou CC3D z HobbyKingu, tak som ich vymenil, nakonfiguroval a podobne. Avsak ziadne zlepsenie to neprinieslo. Stale sa mi dvihala len prava strana ked som pridaval plyn.

Tak som spravil dalsiu vec. Motory sa sice otacali spravne, ze krizom su CW a CCW, ale nemal som to presne podla toho ako to zobrazuje v CGS. Tam je 1 -CW, 2 - CCW, 3 - CW, 4 - CCW. Ja som mal 1 - CCW, 2 - CW, 3 - CCW, 4 - CW, ale nemyslim si ze by to mohlo ovplyvnit vztlak, skor otacanie, k tomu som sa ale este nedostal.

Prehodil som teda motory. 1 <-> 2 a 4 <-> 3. Tie dva ktore boli nalavo, su teraz napravo, tie dva ktore boli napravo, su teraz nalavo. To zabezpecilo aj aby sa otacali tak ako to ukazuje v CGS (1 - CCW, 2 - CW, 3 - CCW, 4 - CW).

Teraz sa zmenila situacia, avsak nie tak ako som ocakavall.
Namiesto toho aby sa zacala dvihat lava strana a prava ostavala dole, sa zacala dvihat zadna cast a predok ostava dole.

Zobral som Quad do ruky, pustil plyn na urcite otacky a zacal s nim hybat. Ked som ho naklonil dozadu, tak som citil ako mi tlacia motory do protismeru a snazia sa to vyrovnat, avsak ked som ho naklonil dopredu, necitil som skoro ziadny protitlak.

Obavam sa ze uz mi ostava len jedno zdlhave riesenie:
Otestovat kazdy motor zvlast, aky tlak robi, s rovnakym ESC a nasledne otestovat s jednym motorom kazde ESC.

Vie mi niekto poradit kde by som mal este hladat problem?
Uživatelský avatar
jindraj
Příspěvky: 1383
Registrován: pát 06.09.2013 9:07
Bydliště: Praha, ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: QuadCopter, dviha sa len jedna strana

#95 Příspěvek od jindraj »

trippleR píše:stavba mojho prveho quadu zacina byt nekonecny pribeh. :)

Po odpaleni BAT54C na prvej doske a jeho vymene, nastaveni Tx a konecne spravnom zapojeni reglov do dosky, sa mi koptera nejak nechce odlepit od zeme.

Ked som pridal plyn, tak sa zacala odlepovat od zeme, avsak dvihala s alen jedna strana (prava). Myslel som si ze to je jednym motorom, ktory divne hucal, avsak ked som ho prehodil z lavej strany na pravu, aj tak sa odlepovala od zeme stale len prava strana.

Vymenil som dosku, predtym som mal CC3D z e-bayu, vcera mi prisla postou CC3D z HobbyKingu, tak som ich vymenil, nakonfiguroval a podobne. Avsak ziadne zlepsenie to neprinieslo. Stale sa mi dvihala len prava strana ked som pridaval plyn.

Tak som spravil dalsiu vec. Motory sa sice otacali spravne, ze krizom su CW a CCW, ale nemal som to presne podla toho ako to zobrazuje v CGS. Tam je 1 -CW, 2 - CCW, 3 - CW, 4 - CCW. Ja som mal 1 - CCW, 2 - CW, 3 - CCW, 4 - CW, ale nemyslim si ze by to mohlo ovplyvnit vztlak, skor otacanie, k tomu som sa ale este nedostal.

Prehodil som teda motory. 1 <-> 2 a 4 <-> 3. Tie dva ktore boli nalavo, su teraz napravo, tie dva ktore boli napravo, su teraz nalavo. To zabezpecilo aj aby sa otacali tak ako to ukazuje v CGS (1 - CCW, 2 - CW, 3 - CCW, 4 - CW).

Teraz sa zmenila situacia, avsak nie tak ako som ocakavall.
Namiesto toho aby sa zacala dvihat lava strana a prava ostavala dole, sa zacala dvihat zadna cast a predok ostava dole.

Zobral som Quad do ruky, pustil plyn na urcite otacky a zacal s nim hybat. Ked som ho naklonil dozadu, tak som citil ako mi tlacia motory do protismeru a snazia sa to vyrovnat, avsak ked som ho naklonil dopredu, necitil som skoro ziadny protitlak.

Obavam sa ze uz mi ostava len jedno zdlhave riesenie:
Otestovat kazdy motor zvlast, aky tlak robi, s rovnakym ESC a nasledne otestovat s jednym motorom kazde ESC.

Vie mi niekto poradit kde by som mal este hladat problem?


podle toho co píšeš bych skoro řekl, že máš blbě smysly otáčení vrtulí - hele jsi si jistý, že se ti motory skutečně točí na ty strany, co píšeš? Nerad bych tě nějak podceňoval, ale to že je motor popsaný CCW nebo CW je jen o tom, jaký má závit na unašeči. Ale každá z těch variant se může točit na obě strany - to určuješ jen tím, jak propojíš kabely. Takže zkus BEZ vrtulí pustit motory a zkontroluj si, zda se opravdu každý reálně točí tam, kam by měl.

No a také si zkalibrovat regulátory ... tos udělal?
trippleR
Příspěvky: 61
Registrován: ned 14.09.2014 11:37

Re: QuadCopter, dviha sa len jedna strana

#96 Příspěvek od trippleR »

jindraj píše:podle toho co píšeš bych skoro řekl, že máš blbě smysly otáčení vrtulí - hele jsi si jistý, že se ti motory skutečně točí na ty strany, co píšeš? Nerad bych tě nějak podceňoval, ale to že je motor popsaný CCW nebo CW je jen o tom, jaký má závit na unašeči. Ale každá z těch variant se může točit na obě strany - to určuješ jen tím, jak propojíš kabely. Takže zkus BEZ vrtulí pustit motory a zkontroluj si, zda se opravdu každý reálně točí tam, kam by měl.

No a také si zkalibrovat regulátory ... tos udělal?


Regulatory som kalibroval len hromadne, to znamena cez CC3D Wizzarda. Mozem ich skusit skalibrovat kazdy samostatne.

Tym otacanim motorov som is isty, menil som ich rotaciu prehodenim kablikov ked som konfiguroval dosku. Niekolko krat som skontroloval bez vrtuli rotaciu, aj s vrtulami som skontroloval ci idu nabehove hrany dopredu. Dokonca som aj skusal rukou pod vrtulami ci citim prdu vzduchu, citim.

Problem je skor v tom, ze zatial co pod zadnymi vrtulamu silnie ten prud, pod prednymi je stale rovnako silny.

Edit: Este info, regulatory mam Afra SimonK, doska je CC3D s original open pilotom FW, nereflashoval som ju na cleanflight ani nic podobne, vsetko je tak ako prislo z obchodu.
Uživatelský avatar
Ancistrus01
Příspěvky: 2481
Registrován: úte 08.03.2011 0:00
Bydliště: Trutnovsko
Kontaktovat uživatele:

Re: CC3D a openpilot

#97 Příspěvek od Ancistrus01 »

Proud vzduchu cítit budeš, vrtule jednou stranou nasávají...
Opravdu to vypadá na špatnou rotaci... zkus to ještě jednou ověřit :)
vbalko
Příspěvky: 284
Registrován: úte 07.10.2014 14:20
Bydliště: Praha 11 - Ujezd

Re: CC3D a openpilot

#98 Příspěvek od vbalko »

A mas na motoroch spravne vrtule?

na CW maju byt R (napr. 9045R) a na CCW bez toho R. Ale ked ti fukaju vsetky 4 motory dole vzduch tak by to malo byt ok.
trippleR
Příspěvky: 61
Registrován: ned 14.09.2014 11:37

Re: CC3D a openpilot

#99 Příspěvek od trippleR »

Ano, aj vrtule mam spravne, ako pisem, kontroloval som niekolko krat nabehovu hranu ci ide dobrym smerom.
Uživatelský avatar
jindraj
Příspěvky: 1383
Registrován: pát 06.09.2013 9:07
Bydliště: Praha, ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: CC3D a openpilot

#100 Příspěvek od jindraj »

trippleR píše:Ano, aj vrtule mam spravne, ako pisem, kontroloval som niekolko krat nabehovu hranu ci ide dobrym smerom.


tak to bude takto na dálku problém. Ale pokud ti to dělají stejně 2 jednotky cc3D, tak to není jednotkou, ale buď chybou regů, zapojení nebo nastavení. Jelikož jsi podle toho jak to píšeš nastavení CC3D neměnil při prohození motorů, tak mi z toho vypadává to nastavení .... to by dělalo stále to samé ...
Tedy mělo by to být v některém regu či více a nebo směru otáčení ... tahu.

Osobně bych postupoval takto od nejjednodušších příčin ke složitějším:
1) ještě jednou nejlépe s odstupem dne zkontrolovat smysl otáčení ... jednotlivě;
2) ujistil bych se ještě jednou, že jsem neprohodil kanály motorů na konektorech co jdou do desky - vím trivialita, ale osobně tam čuju právě podobnou blbinu;
3) zkusit jennotlivě regy ... vždy 3 odpojit z desky a ten zbývající zkusit, že se rozěbehne při pohnutí plynem a zda jde plynule do otáček pod plynem. Nemusíš ani vrklat koptérou ... pokud reaguje plynule na plyn v celém rozsahu hezky od začátku po cca 3/4 rozsahu plynu a otáčky nejsou nijak zřetelně nižší než u ostatních regů, tak je daný kanál cajk a jednotka je schopná jej regulovat
4) pokud zjistíš, že některý kanál reaguje nějak jinak (začíná se roztáčet znatelně později, nemá na první pohled tak vysoké max. otáčky jako ostatní, tak bych překalibroval znovu VŠECHNY regy (osobně jsem je raději kalibroval všechny bez jednotky přímým napojením servotesteru, abych věděl, že jsou OK než jsem je připojil do řídící jednotky.
5) opakovat bod 3 pro ověření, že to zabralo. Pokud nezabralo smazal bych pro sichr celé nastavení jednotky a prošel hezky celého wizzarda znovu.

Hádám ale že by se to mělo vyřešit někde kolem bodu 1,2 či max. 4
5) pokud zabralo OK, pokud ne a stále to zlobí stejně, tak
trippleR
Příspěvky: 61
Registrován: ned 14.09.2014 11:37

Re: CC3D a openpilot

#101 Příspěvek od trippleR »

jindraj píše:
tak to bude takto na dálku problém. Ale pokud ti to dělají stejně 2 jednotky cc3D, tak to není jednotkou, ale buď chybou regů, zapojení nebo nastavení. Jelikož jsi podle toho jak to píšeš nastavení CC3D neměnil při prohození motorů, tak mi z toho vypadává to nastavení .... to by dělalo stále to samé ...
Tedy mělo by to být v některém regu či více a nebo směru otáčení ... tahu.

Osobně bych postupoval takto od nejjednodušších příčin ke složitějším:
1) ještě jednou nejlépe s odstupem dne zkontrolovat smysl otáčení ... jednotlivě;
2) ujistil bych se ještě jednou, že jsem neprohodil kanály motorů na konektorech co jdou do desky - vím trivialita, ale osobně tam čuju právě podobnou blbinu;
3) zkusit jennotlivě regy ... vždy 3 odpojit z desky a ten zbývající zkusit, že se rozěbehne při pohnutí plynem a zda jde plynule do otáček pod plynem. Nemusíš ani vrklat koptérou ... pokud reaguje plynule na plyn v celém rozsahu hezky od začátku po cca 3/4 rozsahu plynu a otáčky nejsou nijak zřetelně nižší než u ostatních regů, tak je daný kanál cajk a jednotka je schopná jej regulovat
4) pokud zjistíš, že některý kanál reaguje nějak jinak (začíná se roztáčet znatelně později, nemá na první pohled tak vysoké max. otáčky jako ostatní, tak bych překalibroval znovu VŠECHNY regy (osobně jsem je raději kalibroval všechny bez jednotky přímým napojením servotesteru, abych věděl, že jsou OK než jsem je připojil do řídící jednotky.
5) opakovat bod 3 pro ověření, že to zabralo. Pokud nezabralo smazal bych pro sichr celé nastavení jednotky a prošel hezky celého wizzarda znovu.

Hádám ale že by se to mělo vyřešit někde kolem bodu 1,2 či max. 4
5) pokud zabralo OK, pokud ne a stále to zlobí stejně, tak


Dakujem presne toto som potreboval :) postup ako to exaktne vysetrit..

Takze tu su vysledky:
1.) Skontrolovane, ok
2.) Tie mam oznacene nalepkami 1, 2, 3, 4, ale pre istotou som ich este raz skontroloval.
(tu je este taka vec, neodpajal som zo ziadneho ESC cerveny drotik, cize napajanie ide zo vsetkych 4 do dosky, vela ludi tu na fore pise ze tak lieta, tak som to tiez tak nechal)
3.) Vsimol som si ze jeden motor sa viditelne pomalsie toci, ostatne sa uz tocia a ten jeden este stoji.
4.) Zacal som teda kaliborvat vsetky 4 regly.. (podla videa )
Odpojil som regly z dosky, vytiahol regly z baterky, vytiahol Rx z dosky.
Regulator motoru cislo 3:
Pripojil som regulator na channel3. Zapol som ovladac, hodil tam max plyn. Pripojil baterku. Regulator pipol, pockal som cca 4 sekundy, stiahol plyn celkom dole. Regulator zapipal potvrdzovacou sekvecniou.
Regulator motoru cislo 4:
Pripojil som regulator na channel4. Zapol som ovladac, hodil tam max plyn. Pripojil baterku. Regulator pipol, pockal som cca 4 sekundy, stiahol plyn celkom dole. Regulator nic..ticho. Zopakoval som to zase..zase nic..
Pripojil som ho teda na channel3. Zapol som ovladac, hodil tam max plyn. Pripojil baterku. Regulator pipol, pockal som cca 4 sekundy, stiahol plyn celkom dole. Regulator zapipal potvrdzovacou sekvecniou.
Regulator motoru cislo 2:
Pripojil som regulator na channel2. Zapol som ovladac, hodil tam max plyn. Pripojil baterku. Regulator pipol, pockal som cca 4 sekundy, stiahol plyn celkom dole. Regulator nic..ticho. Zopakoval som to zase..zase nic..
Pripojil som ho teda na channel3. Zapol som ovladac, hodil tam max plyn. Pripojil baterku. Regulator pipol, pockal som cca 4 sekundy, stiahol plyn celkom dole. Regulator zapipal potvrdzovacou sekvecniou.
Regulator motoru cislo 1:
Pripojil som regulator na channel1. Zapol som ovladac, hodil tam max plyn. Pripojil baterku. Regulator pipol, pockal som cca 4 sekundy, stiahol plyn celkom dole. Regulator nic..ticho.
Pripojil som ho teda na channel3. Zapol som ovladac, hodil tam max plyn. Pripojil baterku. Regulator pipol, pockal som cca 4 sekundy, stiahol plyn celkom dole. Regulator zapipal potvrdzovacou sekvecniou.

A potom mi to doslo..plyn je kanal 3 :) aspon ze som sa daco naucil..

Nasleduje teda kontrola motorov jedne po druhom..
1 - myslim ze mi prisiel z e-bayu poskodeny. Zavit je zjavne vytrhnuty, navyse motor sa zacne tocit az niekedy v polke plynu, a stava sa ze zastavi a potom sa znova zacne tocit. Niekedy sa zacina tocit na 20% plynu, inokedy v polovici, neni to stale rovnake.
2 - Na plyn reaguje plynule, jeho otacky su omnoho vyssie ako otacky motoru cislo 1, ale tiez sa zacina tocit az okolo 50% plynu.
3 - zacina sa toci okolo 10 - 20% plynu, otacky sa menia plynule s plynom, hore aj dole.
4 - tak ako 3jka, zacina sa toci uz pri 10-20% plynu, na otacky reaguje plynule, however, aj tak mam pocit ze nerobi az taky vietor ako 3jka.

Co teda, nahovno motory? Nevravim ze nie, kupoval som z e-bayu, a jeden ma viditelne poskodeny zavit (1tka).
Uživatelský avatar
tomashr
Příspěvky: 6037
Registrován: ned 22.06.2008 0:00
Bydliště: Praha ČR

Re: CC3D a openpilot

#102 Příspěvek od tomashr »

Popisované chování je ale naprosto typické pro blbě zkalibrované regulátory. Vidím, že píšeš, že jsi to ověřil, ale prostě to na to vypadá. Odešlý motor se mi moc nezdá, obecně sice nevylučuji nic, ale není to moc obvyklé (zpravidla vadný motor prostě nefunguje, či se z něj dokonce kouří, umím si představit i nižší maximální výkon, ale k posunu bodu rozběhu není moc důvod).

Co si pamatuji ze svého nastavování, tak u CC3D mi skoro nejlépe přijde kalibrovat přes Openpilota, tam je celkem jistota, že všechny regly skončí stejně, nicméně popsaná kalibrace rádiem je taky OK.
trippleR
Příspěvky: 61
Registrován: ned 14.09.2014 11:37

Re: CC3D a openpilot

#103 Příspěvek od trippleR »

tomashr píše:Popisované chování je ale naprosto typické pro blbě zkalibrované regulátory. Vidím, že píšeš, že jsi to ověřil, ale prostě to na to vypadá. Odešlý motor se mi moc nezdá, obecně sice nevylučuji nic, ale není to moc obvyklé (zpravidla vadný motor prostě nefunguje, či se z něj dokonce kouří, umím si představit i nižší maximální výkon, ale k posunu bodu rozběhu není moc důvod).

Co si pamatuji ze svého nastavování, tak u CC3D mi skoro nejlépe přijde kalibrovat přes Openpilota, tam je celkem jistota, že všechny regly skončí stejně, nicméně popsaná kalibrace rádiem je taky OK.


Znova som nastavil neutral hodnoty v open pilotovi, tak aby sa vsetky motory rozbiehali v rovnaky cas.

Nemoze byt dovod toho ze motor nema tak vysoke otaky napriklad zle lozisko alebo nejaka mechanica vada? On sa vie zaseknut aj pocas toho ked sa toci, a mam pocit ze aj viac huci ako ostatne.

Ako myslis kaliborvat cez OpenPilota? Ta kalibracia vo Wizardovi mi moc nesedi, kaliborvat vsetky 4 ESC naraz, potom neviem ci vsetky poriadne pipli alebo nie. Radsej by som to robil po jednom.
j.s
Příspěvky: 602
Registrován: úte 15.07.2014 19:55
Bydliště: ČR

Re: CC3D a openpilot

#104 Příspěvek od j.s »

Mě napadá nechat motory běžet torchu déle a pak na ně šáhnout, jestli se něco nehřeje, to by indikovalo problém..
Tak prohoď dvojku s trojkou a hned uvidíš jestli je to v motoru. Pokud se neroztočí, vypadá to na motor, pokud v pohodě, bude to pravděpodobně v regl... Alespoň tím vyloučíš motory.
Zkus tu kalibraci přes OpenPilota, nepotřebuješ slyšet jestli pípli všechny, poznáš to jestli bude nějaká změna při roztáčení motorů.
X650F, Sunnysky, Afro, Graupner 11x5, APM, Pixhawk
Uživatelský avatar
dt
Příspěvky: 1145
Registrován: úte 22.03.2005 0:00
Bydliště: Hlučín, CZ

Re: CC3D a openpilot

#105 Příspěvek od dt »

Já zrovna CC3D zkouším v malé potvůrce z 3D tiskárny a zažil jsem zajímavou zkušenost. Provedl jsem kalibraci všech reglů přímo pomocí jednotky, tzn. nastavil jsem minimum na 1000us, maximum na 2000us, linknul všechny výstupy, posunul slidery na max, připojil napájení reglů, počkal na melodii, stiskl na klávesnici HOME (slidery skočily na min), regly zahrály a OK. Pak jsem posouval posuvníky dokud se motory nezačaly točit, hodnotu jsem uložil jako neutrál.
Pak jsem to vypnul, odpojil stroj od PC, zapnul, odarmoval a hádej co se stalo? Jeden motor se netočil. Pomalu jsem přidával plyn a motor se roztočil až při nějakých 20% plynu.
Tak jsem ten postup celý zopakoval přesně stejně ještě jednou a hádej co se stalo? Je to OK. Všechny motory se roztáčejí ve stejnou chvíli.
Přiznám se, že mě nenapadá, co by mohlo způsobit tu předchozí chybnou kalibraci, ale evidentně byl ten regl napoprvé špatně kalibrovaný.
Odpovědět

Zpět na „Coptery - elektronika“