Plán vyšel v modeláři v roce 1962, jedná se o plachetnici třídy M Albatros od p. Mališe z Kolína, v zimě 1964-1965 můj děd při hlídání malého synka (mého otce) vyřezal všechny žebra na tuto plachetnici. Dlouhé desetiletí poté ležely v šuplíku společně se zmenšeninou plánu, a až letos, když jsem "neměl" v předstátnicovém shonu co dělat, jsem žebra vytáhl a započal se stavbou. Jelikož je děda ještě stále aktivní modelář a přesto, že jsem oba hlavně letečtí modeláři vznikla přes prázdniny modernizovaná plachetnice. Oproti originálu dostala plachetnice delší kýl, na jehož konci je 5kg vážící olověné "torpédo" které bylo odlito podle voskového modelu do sádrové formy. Stěžeň se zvětšil a konečná výška plachetnice (včetně kýlu) je 205cm, hmotnost kompletní lodě je 8kg, plocha plachet je 30+40dm2 a jsou ušity ze skytexu (padákoviny). Trup je klasické konstrukce z žeber, obšívka je vytvořena ze socialistické nebroušené balzy tl. 3mm, následně vybroušeno, vykytováno a 2x olaminováno, následoval nástřik plničem a barvou. Paluba je z 4mm překližky, do které jsou vybroušeny drážky pro imitaci prkenné paluby. Celá loď je zevnitř i z venku natřená epoxidovým lakem. K řízení slouží 2 navijáky a jedno klasické servo na kormidlo.
První jízda se konala o víkendu při větru 0,8-1,2m/s (takže spíš nic než moc) a teplotě 4°C. Přestože foukalo jen minimálně loď jezdila hezky, jediná změna oproti původnímu nastavení byla změněna poloha zavěšení kosatky a upravovány úhly plachet.
Radost nás obou byla veliká a u vody jsme strávili skoro 3 hodiny. Už jen počkat na silnější vítr
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ISjc0aMnPqU[/youtube]