Náhrada ocelové spojovací tyče křídla za tyč uhlíkovou

Větroně s pomocným elektromotorem a nejčastěji sklopnou vrtulí
Zpráva
Autor
Austria-P
Příspěvky: 95
Registrován: pon 13.07.2015 12:54
Bydliště: Austria, Dolni Rakousko

Re: Náhrada ocelové spojovací tyče křídla za tyč uhlíkovou

#16 Příspěvek od Austria-P »

Zdravim,

pro AVALON57: s pouzitim uvedenych tabulek a grafu nemam zadne prakticke zkusenosti, proto jsem prispevek uvedl jen jako rozsireni informaci.

Jak jsem uz ale psal, je nutno dle autora prispevku ale za "vahu" dosadit ne vahu modelu, nybrz jen max. vahu trupu
(max. Rumpfgewicht = max. vaha trupu).
Uživatelský avatar
skarab
Příspěvky: 100
Registrován: stř 27.03.2013 21:56

Re: Náhrada ocelové spojovací tyče křídla za tyč uhlíkovou

#17 Příspěvek od skarab »

Já jsem u třímetrového FOXE místo dodaného 10mm uhlíku dal 10mm ocel a dle toho jak zde čtu tak jsem udělal jen dobře. Sice váha vzrostla ale na letových vlastnostech modelu to ani není znát.
Podle mého jistota je jistota :D
Uživatelský avatar
pepin
Příspěvky: 14359
Registrován: čtv 01.05.2008 0:00
Bydliště: praha 5

Re: Náhrada ocelové spojovací tyče křídla za tyč uhlíkovou

#18 Příspěvek od pepin »

skarab píše:Já jsem u třímetrového FOXE místo dodaného 10mm uhlíku dal 10mm ocel a dle toho jak zde čtu tak jsem udělal jen dobře. Sice váha vzrostla ale na letových vlastnostech modelu to ani není znát.
Podle mého jistota je jistota :D


pokud je to houba--bez pevných pouzder v křídle a trupu tak ten uhlík problém není---s předělaným easygliderem, kde mám vakuvaná skleněná křídla--2,2m jsem zkoušel i dýsing a problém nebyl v uhlíkové spojce--když má kde ta spojka plynule v celé délce pružit--uložení v elaporu--epp, tak funguje v pohodě--sice se ohýbá a pruží, ale drží v pohodě.

problém jsou opravdu do křídla a trupu vlepené pevné pouzdra, kdy ten uhlík pak pruží--praskne pouze v místě spojení těch pevných pouzder---i když vlepených do lehkého poletovadla--zejména při přistání to prokmitne v místě spojení pouzder---bud se uhlíkovka pouze pomalu a jistě načíná, nebo rupne hned při prvním přistání, kdy dojde k razantnímu prokmitu křídla---pouze v místě těch futer.
Uživatelský avatar
pepin
Příspěvky: 14359
Registrován: čtv 01.05.2008 0:00
Bydliště: praha 5

Re: Náhrada ocelové spojovací tyče křídla za tyč uhlíkovou

#19 Příspěvek od pepin »

smyk1111 píše:Snad ještě ta varianta kvalitní nerezové trubky.



určitě i do té nerezové trubky by to ale chtělo vlepit ještě uhlíkovou kulatinu---stačí minimální přechod mezi pouzdram trupu a křídlama---aby se v tom spojení nemohla ta trubka zavřít.

já to sice v Nimbusovi letos létal na prasáka--jen trubka, ale přez zimu tam tu uhlíkovku už vlepím---je to mín práce, než vydělat na nového nimbuse :D

na prasáka jsem to létal pouze proto, že u Nimbuse je opravdu seriozní dvojitá spojka křídla--jedna desítka a jedna osmička a tu jsem létal pořád ocelovou kulatinu.

jinak si stále poamatuji, jak jsem před lety na větrné podmínky na svahu používal u Habichta ocelovou spojku a na termiku uhlíkovou---pak jsem na to zapoměl že létám na uhlíkové a posedlo mě, že jsou ideální podmínky pero seřízení diferenciace a dalšího seřízení--eru jsem dal za uši a zkončilo to ruplou jednou uhlíkovou spojkou jednoho křídla a Habicht šel po neřízeném pádu pomlácenej na operační sál---no jak jsem už psal, uhlíkovka, co by kulatinová spojka fakt moc nefunguje.

uhlík se fakt při přetížení neohýbá ale jen rupne.
Uživatelský avatar
Woita
Příspěvky: 7220
Registrován: sob 09.07.2011 0:00
Bydliště: Písek, ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhrada ocelové spojovací tyče křídla za tyč uhlíkovou

#20 Příspěvek od Woita »

Kucí a jak je to s uhlíkovýma trubkama velkých průměrů?
Protože kámoši co lítají akrobačku s velkými spalováky (Extra apod.) používají zásadně (prý velmi kvalitní) uhlíkové trubky, duté, tenkostěnné, bez výplně - měl jsem to v ruce a je to jako papír. Jsou to tato letadla:
http://rc-pisek.rajce.idnes.cz/Krasovic ... _SC_Krill/
a nikdy neměli se spojkami problém.
i když možná že ty akrobaty nemají na spojky takové nároky jako větroně, já nevím??? Ale zase jsou ta éra opravdu veká a těžká.
Lítají s tím tak, že to klidně rozhulí svisle proti zemi a prudce vyberou. Plus další akrobatické kousky. Kopané výkruty atd.
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz
Uživatelský avatar
pepin
Příspěvky: 14359
Registrován: čtv 01.05.2008 0:00
Bydliště: praha 5

Re: Náhrada ocelové spojovací tyče křídla za tyč uhlíkovou

#21 Příspěvek od pepin »

Woita píše:Kucí a jak je to s uhlíkovýma trubkama velkých průměrů?
Protože kámoši co lítají akrobačku s velkými spalováky (Extra apod.) používají zásadně (prý velmi kvalitní) uhlíkové trubky, duté, tenkostěnné, bez výplně - měl jsem to v ruce a je to jako papír.


to ale nejsou spojky s pouze podélnýmy vlákny.

nic méně jsem si ještě vzpoměl--kluci stavěli makety tuším 5m ASW 15--ted minimálně jedna létala na aerovlecích na Rané, jako spojky do nich koupili od nějakého výrobce --ROZPĚTÍ A VÁZE odpovídající uhlíkovou spojku--podobná, pouze větší klasika co se používá v kompozitových modelech--hranatá uhlíkovka, taky jim to hned při prvních letech při přistání uletělo, tak do nich nakonec všichni vlepili nějaké kovové stojny.
Odpovědět

Zpět na „Elektrovětroně“