Dualni regulator do vetsi heli-blbost nebo ne?
Dualni regulator do vetsi heli-blbost nebo ne?
Zdarec,pohravam si s myslenkou vrazit nejakej silnejsi dualni regulator do vetsi heli(450-500) ale nevim esi se vubec neco takoveho vyrabi.......porad totiz nemuzu prijit na chut ruznym prevodum na zadni nahon atd......
Vim ze u Blada 230S to funguje paradne(mam ho) a prave ani pady tolik neboli penezenku jelikoz se nema co rozbit...jako se rozleti zadni vrtulka za 40 kc.....to neresim.....
Zajimal se o toto nekdo?Nejake rady,tipy jak na to?
Vim ze u Blada 230S to funguje paradne(mam ho) a prave ani pady tolik neboli penezenku jelikoz se nema co rozbit...jako se rozleti zadni vrtulka za 40 kc.....to neresim.....
Zajimal se o toto nekdo?Nejake rady,tipy jak na to?
- pkotatko
- Příspěvky: 6687
- Registrován: sob 13.01.2007 0:00
- Bydliště: Berounsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dualni regulator do vetsi heli-blbost nebo ne?
A co dva regulatory ?
Resim to ted u jeste vetsi heliny. Ne kvuli prevodum, ale kvuli jinym vecem. Na vrtulku stridak, regulator s governorem co by drzel konstantni otacky a ovladani vrtulky klasicky servem.
Vrtulka kde by byly listy s pevnym uhlem a ridilo se to jen otackami motoru je u vetsi heliny asi blbost. To moc na nejake akrobateni nebude.
Resim to ted u jeste vetsi heliny. Ne kvuli prevodum, ale kvuli jinym vecem. Na vrtulku stridak, regulator s governorem co by drzel konstantni otacky a ovladani vrtulky klasicky servem.
Vrtulka kde by byly listy s pevnym uhlem a ridilo se to jen otackami motoru je u vetsi heliny asi blbost. To moc na nejake akrobateni nebude.
Naposledy upravil(a) pkotatko dne pon 07.03.2016 16:19, celkem upraveno 1 x.
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
Re: Dualni regulator do vetsi heli-blbost nebo ne?
Jako klidne dva regulatory ale prave se chcu vyhnout i zadnimu servu......chci aby si to ridil zadni stridak sam.
- pkotatko
- Příspěvky: 6687
- Registrován: sob 13.01.2007 0:00
- Bydliště: Berounsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dualni regulator do vetsi heli-blbost nebo ne?
Prave jsem upravil predchozi prispevek.
Teoreticky ano, ovladat regulator pres gyro. Prakticky to bude tak na letani osmicek. Mozna. Bez serva je to u vetsi heliny podle mne blbost.
Teoreticky ano, ovladat regulator pres gyro. Prakticky to bude tak na letani osmicek. Mozna. Bez serva je to u vetsi heliny podle mne blbost.
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
Re: Dualni regulator do vetsi heli-blbost nebo ne?
milagros píše:Jako klidne dva regulatory ale prave se chcu vyhnout i zadnimu servu......chci aby si to ridil zadni stridak sam.
To není dobrý nápad...
Na vrtulku se používají co nejrychlejší serva a gyra posílající řídicí impuls mnohonásobně častěji než u normálních serv: A to vše proto, že rychlost reakce vrtulky je pro řízení zásadní. Řádově v desetině vteřiny by měla umět foukat na opačnou stranu.
To nedáš ani náhodou.
Re: Dualni regulator do vetsi heli-blbost nebo ne?
milagros píše:Zdarec,pohravam si s myslenkou vrazit nejakej silnejsi dualni regulator do vetsi heli(450-500) ale nevim esi se vubec neco takoveho vyrabi.......porad totiz nemuzu prijit na chut ruznym prevodum na zadni nahon atd......
Vim ze u Blada 230S to funguje paradne(mam ho) a prave ani pady tolik neboli penezenku jelikoz se nema co rozbit...jako se rozleti zadni vrtulka za 40 kc.....to neresim.....
Zajimal se o toto nekdo?Nejake rady,tipy jak na to?
Měl jsem pár pádů, ale u heliny s řemínkem na ocase nikdy nic neodešlo.
Maximálně se ohnula hřídelka, nebo přibrousily vrtulkový listy.
Spíš ohneš trubku nárazem rotorových listů.
Být tebou, tak bych to nevymýšlel. Je to k ničemu a reakční rychlost takhle neuděláš - jak píše zdzd .
Re: Dualni regulator do vetsi heli-blbost nebo ne?
No prave u toho Blada 230S to funguje paradne.....tak sem si myslel ze staci jen jako "zvetsit" komponenty a pujde to taky......
Re: Dualni regulator do vetsi heli-blbost nebo ne?
a zkousel vubec nekdo napojit regl na gyro?Co to udela?
Re: Dualni regulator do vetsi heli-blbost nebo ne?
milagros píše:a zkousel vubec nekdo napojit regl na gyro?Co to udela?
A proč by to dělal? Nebude to fungovat z mnoha důvodů. Z principu to nejde změnou otáček zvládat a gyro je naladěno na úplně jiné reakce a zisky.
- Screwball671
- Příspěvky: 1313
- Registrován: pon 22.11.2010 0:00
- Bydliště: Praha Barrandov
Re: Dualni regulator do vetsi heli-blbost nebo ne?
milagros píše:a zkousel vubec nekdo napojit regl na gyro?Co to udela?
No já to viděl u Blade 130 myslím, jestli tedy myslíš zapojit na výstupní servo konektor gyra přímo regl motorku vrtulky, místo serva vrtulky. Nějak to viselo a šly s tím zalétat osmičky na víc už tato regulační soustava nestačila. Ale děly se docela zajímavé věci např. vrtulka se po přistání pořád zuřivě točila, nebo při nesení na start taky jela naplno, což je docela nepraktické. Hlavní ale bylo že to kolegovi po pár startech přestalo chodit, většinou se spálil ten motorek, takže po několika výměnách motorku od toho upustil a pořídil si normální helinu.
Trex 700E, Trex 600 nitro, Protos 500, Trex 500, Trex 450 Sport, Yak 55M, RS352, Piper Cub, Variant
Re: Dualni regulator do vetsi heli-blbost nebo ne?
J.J. Když už samostatný regl a motor na ocasu, tak regl s governorem, konstantní otáčky a pak normální vrtulka se servem.
Celkem to funguje a někdy se takové řešení používá u maket, kde by byl náhon složitý. Ale ideální to není. Velká hmotnost na ocasu a otáčky vrtulky nejsou přímo úměrné otáčkám hlavního rotoru, což může někdy vadit.
Celkem to funguje a někdy se takové řešení používá u maket, kde by byl náhon složitý. Ale ideální to není. Velká hmotnost na ocasu a otáčky vrtulky nejsou přímo úměrné otáčkám hlavního rotoru, což může někdy vadit.
- pkotatko
- Příspěvky: 6687
- Registrován: sob 13.01.2007 0:00
- Bydliště: Berounsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dualni regulator do vetsi heli-blbost nebo ne?
Zalezi na velikosti heliny atd. Motor ktery ma primo na hrideli vrtulku nemusi vyjit vyrazne tezsi nez cely nahon, prevody, pripadne dve uhlove prevodovky, trubky atd. Tvrdi se, ze vrtulka zere priblizne 20% z celkoveho vykonu. Teoreticky. Takze pokud visim za nejakych 1000W, mel by stacit motor s 200W.
U makety ti staci jedny otacky rotoru a tomu se da prizpusobit KV vrtulkoveho motoru v kombinaci s napetim a otevrenim reglu. Problem nastava, ze treba v mem pripade je v danne velikosti motoru omezeny vyber. Resp. se moc nedelaji motory s potrebnym KV a 5mm hrideli. Ale to je zase uz jiny pribeh. U makety pro maketovy let take nepotrebujes tak precizni a ucinnou vrtulku jako u 3D masiny. Nelita se (vetsinou) v HL modu gyra. Takze nekdy muze byt system motor na vrtulce, regulator s governorem a ovladani servem klidne i prinosem.
U velikosit 450 (jak byl puvodni dotaz) bych to fakt ale neresil. Tam je prinosnejsi se naucit litat a nepadat. Pak vrtulka a jeji nahon vydrzi bez problemu.
Petr
U makety ti staci jedny otacky rotoru a tomu se da prizpusobit KV vrtulkoveho motoru v kombinaci s napetim a otevrenim reglu. Problem nastava, ze treba v mem pripade je v danne velikosti motoru omezeny vyber. Resp. se moc nedelaji motory s potrebnym KV a 5mm hrideli. Ale to je zase uz jiny pribeh. U makety pro maketovy let take nepotrebujes tak precizni a ucinnou vrtulku jako u 3D masiny. Nelita se (vetsinou) v HL modu gyra. Takze nekdy muze byt system motor na vrtulce, regulator s governorem a ovladani servem klidne i prinosem.
U velikosit 450 (jak byl puvodni dotaz) bych to fakt ale neresil. Tam je prinosnejsi se naucit litat a nepadat. Pak vrtulka a jeji nahon vydrzi bez problemu.
Petr
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
Re: Dualni regulator do vetsi heli-blbost nebo ne?
Vzhledem k tomu ze copterove regulatory jsou schopne brat data z gyra bez problemu (490Hz update zadny problem) tak technicky v to problem neni. A ano, motor je schopen menit otacky stejne rychle (overeno, copter s ruznou rychlosti update se chova zasadne jinak)
Spis bude problem prizpusobeni toho co leze z gyra tomu co bude vhodne pro ten regulator - myslim tim rozsahy atd....
Spis bude problem prizpusobeni toho co leze z gyra tomu co bude vhodne pro ten regulator - myslim tim rozsahy atd....
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
Re: Dualni regulator do vetsi heli-blbost nebo ne?
Amper píše:Vzhledem k tomu ze copterove regulatory jsou schopne brat data z gyra bez problemu (490Hz update zadny problem) tak technicky v to problem neni. A ano, motor je schopen menit otacky stejne rychle (overeno, copter s ruznou rychlosti update se chova zasadne jinak)
Spis bude problem prizpusobeni toho co leze z gyra tomu co bude vhodne pro ten regulator - myslim tim rozsahy atd....
Jestli dokážeš motor na vrtulce zreverzovat při řádově 10-15 000 otáčkách za 0,1 sec tak jsi borec.
- pkotatko
- Příspěvky: 6687
- Registrován: sob 13.01.2007 0:00
- Bydliště: Berounsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dualni regulator do vetsi heli-blbost nebo ne?
Amper píše:Vzhledem k tomu ze copterove regulatory jsou schopne brat data z gyra bez problemu (490Hz update zadny problem) tak technicky v to problem neni. A ano, motor je schopen menit otacky stejne rychle (overeno, copter s ruznou rychlosti update se chova zasadne jinak)
Spis bude problem prizpusobeni toho co leze z gyra tomu co bude vhodne pro ten regulator - myslim tim rozsahy atd....
Jenze u copteru to funguje malinko jinak. Tam mas tah jednim smerem. Ovlivnujes jen jeho velikost. U heliny jak psal ZD potrebujes oba smery. A to nedas. Motor nezastavis a neroztocis na druhou stranu tak rychle. Navic ucinnost vrtule v obracenem smyslu take neni uplne optimalni. Byt ti na jednu stranu pomaha kroutici moment od rotoru.
Tahle cesta opravdu neni pro akro helinu dobra.
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16