Ahoj ve spolek,
chtěl bych se zeptat, jestli se Vám někdy stalo to, co mě včera? Šel jsem se večer proletět s EPP Extrou330 od VAmodels po tom, co celý den ležela v celkem hodně vyhřáté místnosti (ale žádný extrém) a při letu jsem viděl, že jedna polovina křídla je nějak víc prohnutá než druhá, ale létal jsem dál. Akrobacii se zatím učím, takže spíše jen takové zmatené poletování po okolí a trénovní harrieru okolo sebe, ale pořád Extra letěla nějak divně. Pak jsou zkoušel při vyšší rychlosti přitáhnout výškovku a jakmile se zatížilo křídlo, tak jedna polovina se při přitažení proplnula tak, až jsem se bál, aby nezatleskala. Pak jsem to ještě párkrát zkusil, jestli se mi to nezdálo, ale vždy po přitažení levá půlka křídla to "neudržela" a hodně zapružila. Píšu to možná blbě, nebyla to celá půlka křídla, ale jen cca 20cm od konce.
Tak jsem přistál a zkoumám co to je. A ono i zapružení rukou jde vidět, že je ta část křídla nějaká "měkká" a lehce ji ohnu nahoru, zatímco druhá polovina křídla je normální. Vůbec to nechápu, navíc když je tam vystužení jak ze spodní strany tak z horní strany křídla.
Myslíte, že by na to mohlo mít vliv to teplo v pokoji, ev. slunko? A že jen takhle jedna část křídla, zbytek letadla je v pohodě? Stalo se Vám to někdy u EPP?
Celkem zklamání, to jsem chtěl mít letadlo pořád v autě na občasné potrénování i cestou, ale asi by ty teploty nepřežilo :-/
Jsou na teplotu / slunce takhle háklivé i klasické materiály?
Ztráta pevnosti jedné poloviny křídla EPP
Ztráta pevnosti jedné poloviny křídla EPP
Naposledy upravil(a) freddix dne ned 26.06.2016 17:23, celkem upraveno 1 x.
Letadla, hrtulníky a tak různě.
Re: Změkčení jedné poloviny křídla EPP
Stejná věc u stejného modelu se stala kamarádovi,není to teplem,ale pokud máš křídlo vyztužené přiloženými hliník.dráty,tak se celkem rády prohýbají.Dej tam uhlík.výztuže a je po problémech!A poku tam uhlík máš,tak poradit nedokážu! 
Re: Změkčení jedné poloviny křídla EPP
nejpravděpodobnější je , že se výstuže vlepené do křídla uvolnily.
Hliník drží hůř, ale mohl se uvolnit i uhlík.
Je potřeba znovu důkladně prolepit.
Samotné EPP žádnou pevnost bez výztuže nemá !
Hliník drží hůř, ale mohl se uvolnit i uhlík.
Je potřeba znovu důkladně prolepit.
Samotné EPP žádnou pevnost bez výztuže nemá !
Re: Změkčení jedné poloviny křídla EPP
Díky, je to přesně jak říká Jardátor, mám tam ty dráty, takže je vyměním za uhlík, díky za radu. Celkově to bude chtít asi vystužit i celý ocas, přijde mi, že výškovka na jedné straně taky uhýba a směrovka např. při harrieru se občas klepe. No tam půjdu uhlíkovou cestou
Díky
Letadla, hrtulníky a tak různě.
Re: Změkčení jedné poloviny křídla EPP
jenom bych podotknul, že dráty jsou namáhány tlakem a tahem .
že se prohýbají je úplně jedno.
nesmí se posunovat vůči EPP.
Pokud se hliník vlepí vteřiňákem a navíc neodmastí prostě nedrží. Stačí drobná námaha a vše se uvolní.
Pokud se vlepí odmaštěný a zdrsněný epoxidem, drží křídla taky dobře.
Po ráně se může uvolnit i uhlík . Tam zas nepřežije spoj k EPP
že se prohýbají je úplně jedno.
nesmí se posunovat vůči EPP.
Pokud se hliník vlepí vteřiňákem a navíc neodmastí prostě nedrží. Stačí drobná námaha a vše se uvolní.
Pokud se vlepí odmaštěný a zdrsněný epoxidem, drží křídla taky dobře.
Po ráně se může uvolnit i uhlík . Tam zas nepřežije spoj k EPP
Re: Změkčení jedné poloviny křídla EPP
Já myslím,že není jedno,že se hliník.dráty probýbají.Už jsem viděl EPP Extru,která měla po jednom divokém manévru vzepětí do pořádného "V" 
Re: Změkčení jedné poloviny křídla EPP
Jardátor píše:Já myslím,že není jedno,že se hliník.dráty probýbají.Už jsem viděl EPP Extru,která měla po jednom divokém manévru vzepětí do pořádného "V"
Myslím že to právě vypovídá o špatném vlepení drátu.
spojení neudrží tah (nebo tlak z druhé strany) a drát se začne posouvat. Nic pak křídlo nevyztužuje a to se ohne i s drátem.
Aby jsme si rozuměli. Nejsem příznivcem hliníkových drátů.
A pochybuji, že by někdo do stavebnice dal 7075 .
Uhlík se bude lépe lepit, bude lehčí a pevnější.
po větší havárce ho ale zlomíš a je dražší. Hliník narovnáš, epp slepíš a jedeš dál.
Ozval jsem se jenom kvůli zdůvodnění, že křídlo se ohýbá protože se ohýbá hliníkový drát.
To není pravda, ohýbaly by se obě půlky křídla a ne jen jedna.
Re: Změkčení jedné poloviny křídla EPP
Potvrzuji. Pokud má křídlo vyšší profil, tak s úspěchem používám ocelovou strunu 0,4mm. Jde jen o to dobré zalepení. Uhlík má ve výsledku jen tu výhodu, že to vypadá více hi-tech.