Xtreme

Větroně s pomocným elektromotorem a nejčastěji sklopnou vrtulí
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
lubo1
Příspěvky: 5094
Registrován: pát 11.04.2008 0:00
Bydliště: CA
Kontaktovat uživatele:

Re: Xtreme

#151 Příspěvek od lubo1 »

Burro píše:Som rad kohinnek, ze si potvrdil rovnaku obavu. Teraz sa da predpokladat, ze je to tak spravne a nieje to iba nahodna chyba na jednom trupe. V kazdom pripade sa pokusim to nejako rozumne premerat aby sme neskoncili iba pri uvahach.
Mozes mi pre zaujimavost prezradit tvoje osadenie a ako ti vyslo tazisko?

Rezať to rovno na mieru nemusí byť najvhodnejšie...
Daj tam prídavok pár mm - treba vložiť prepážku a premerať... Po vlepení prepážky trup dobrúsiš ... Tak to robím ja...
čo sa týka vyosenia - nerobím to podľa osy trupu, ale za nulu beriem os smerovka výškovka...
Čo sa týka uhlu vyosenia... dáva sa univerzá 2/2 prípadne 3 vpravo dva dolu...
Podľa mojej skúsenosti je to závislé skôr na charakteristike pohonu.. z pohľadu rýchlosť/ statický ťah...
http://lubo111.rajce.idnes.cz
kohinnek
Příspěvky: 35
Registrován: pon 14.12.2015 11:53
Bydliště: Praha

Re: Xtreme

#152 Příspěvek od kohinnek »

Burro píše: ... Mozes mi pre zaujimavost prezradit tvoje osadenie a ako ti vyslo tazisko?


Těžiště ještě nevim, zatim je Xtreme ve výstavbě. Co se osazení týče, tak napůl je to co dům dal a zbytek sem dokoupil:

Motor: LDPower Y3548A-1100Kv, vrtule Aeronaut CAM Carbon 12/6"
Regl: Flycolor 60A ESC BEC 5.5V/4A
Akumulátor: Nanotech, 4S, 2800mAh, 35/70C
serva: KŘ, SOP - HS-81, KL+VOP - HS-82MG

Jak to bude spolu fungovat, zatím nevím, se uvidí :-) ale statické zkoušky proběhly úspěšně...
Honza Kohout, Futaba FX-36, Django, Libelle 4m, Mini Corado, a tak dále
Uživatelský avatar
Burro
Příspěvky: 49
Registrován: stř 02.09.2015 10:59
Bydliště: Balbriggan

Re: Xtreme

#153 Příspěvek od Burro »

Ja planujem nasledovne osadenie :

Motor - HP-Z3025-10 815kv
Regulator - YEP 90A 12A BEC
Akumulator - Turnigy Graphene 3000mAh 4S 65C
Vrtula - Aeronaut CAM Carbon 12 X 8
Serva - 5x D-MG16, 1x (vyskovka) TGY-211DMH

Motor je starsej generacie ale myslim, ze nijako nezaostava za dnesnym standardom, zmeral som ho a vytvoril profil do drivecalcu : http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=7&t=78036

Regulator YEP 90A som pouzil prave pre jeho 12A BEC, tak som zvedavy ako sa bude spravat (planujem sa mu pozriet na zubok s osciloskopom)

Mimochodom kohinnek, ak ma tvoj motor (LDPower Y3548A-1100Kv) skutocne 1100kv, tak to uz podla mojich skusenosti bude ta 12x6 dost tazka pri 4S aku. a odber bude pravdepodobne cez 80A, co sa motoru zrejme moc pacit nebude a bude viac kurit ako tocit a ak to da, tak ta aeronautka bude isto atakovat 13 000 otacok co je jej hranica kde sa uz rada trha.
nosomas
Příspěvky: 38
Registrován: sob 14.03.2015 20:07
Bydliště: Velké Meziříčí

Re: Xtreme

#154 Příspěvek od nosomas »

Zdravím, taky se chystam osazovat toto ero:

motor: Leopard LC3542-7T 780kv
regulator: YEP 80A
akumulator: 4S 2800mah 35c
RX akumulator: 4,8v 2000mah Eneloop
serva: 5x Power HD 1711, 1x HS-85BB
vrtule mám doma dvě: 11x7 a 13x6,5..proměřím a uvidím.
kužel: Pohodalet

Tak ať vám to lítá :)
kohinnek
Příspěvky: 35
Registrován: pon 14.12.2015 11:53
Bydliště: Praha

Re: Xtreme

#155 Příspěvek od kohinnek »

Proměřím a uvidím, kdyžtak pořídím menší vrtuli :)
Honza Kohout, Futaba FX-36, Django, Libelle 4m, Mini Corado, a tak dále
kohinnek
Příspěvky: 35
Registrován: pon 14.12.2015 11:53
Bydliště: Praha

Re: Xtreme

#156 Příspěvek od kohinnek »

Tak jo, s vrtulí 12/6 mi to na 4S žere asi 75A, což je na 60A regl asi moc :D
Zkusim menší vrtuli, doporučujou 8/6 nebo 9/4.

Brát spíš Aeronaut, nebo Graupnerku? Mám obě na jiných letadlech, ty ale nejsou ani jedno tak namotorovaný...
Honza Kohout, Futaba FX-36, Django, Libelle 4m, Mini Corado, a tak dále
Uživatelský avatar
Burro
Příspěvky: 49
Registrován: stř 02.09.2015 10:59
Bydliště: Balbriggan

Re: Xtreme

#157 Příspěvek od Burro »

Ak to berie pri 12x6 75A tak pri 10x6 to bude nieco cez 50A, doporucene vrtule 8x6 alebo 9x4 budu brat okolo 40A. Pre mna by bol ale hlavny problem otacky, ktore pri tej 12x6 uz budu atakovat jej max. povolene 13 000 ak pravda ten motor este pracuje v nejakej rozumnej ucinnosti. Podcenovanie max. povolenych otacok sa nevyplati, pri odlahceni napriklad v klesavom lete na plny plyn moze lahko prist k roztoceniu na podstatne vyssie otacky a roztrhnutie vrtule a nasledne vybracie ti rozoberu model vo vzduchu. Je to vsetko o kompromisoch, ak pouzijes obezku s mensim Kv mozes pouzit vacsiu vrtulu pri mensich otackach ktora bude mat rovnaky tah aj odoberany prud ako obezka z vyssim Kv a mensou vrtulou pri vyssich otackach, tu je ale uz popisovany problem s max. povolenymi otackami vrtul. Je ale aj pravda, ze obezky maju pri vyssich otackach lepsiu ucinnost. Potom je tu este moznost pouzit kvalitnejsie vrtule, ktore znesu podstatne viac napriklad RFM.

Tu mas pre porovnanie max. otacky aeronaut vs graupner :

Velkost -- Aeronaut -- Graupner

9" -- 16 000 -- 17 400
10" -- 16 000 -- 16 000
11" -- 13 000 -- 14 300
12" -- 13 000 -- 13 300
13" -- 12 000 -- 12 000
kohinnek
Příspěvky: 35
Registrován: pon 14.12.2015 11:53
Bydliště: Praha

Re: Xtreme

#158 Příspěvek od kohinnek »

Díky za vyčerpávající odpověď. Doporučovaný vrtule mám objednaný, nakonec jedna Aeronaut a druhá Graupner. 10/6 mám doma, tak můžu zkusit a uvidim, kolik to žere..
Honza Kohout, Futaba FX-36, Django, Libelle 4m, Mini Corado, a tak dále
Uživatelský avatar
juraj.jurej
Příspěvky: 4069
Registrován: čtv 08.03.2012 9:01
Bydliště: SK
Kontaktovat uživatele:

Re: Xtreme

#159 Příspěvek od juraj.jurej »

Doktor píše:Tímto se obracím na všechny majitele Xtrémů (samozřejmě i na případné zájemce o model a nebo prostě kohokoli s názorem na danou věc) a poprosím je o jakýkoli názor ohledně:

S panem Vodínským s Azera sem konzultoval současnou podobu Xtréma a jeho letové vlastnosti a mé případné návrhy jak posunout tento model o kousek dál.
Můj návrh spočívá v tom, že by se mohla změnit geometrie křídla pro větší obratnost modelu. Mně osobně by se líbilo třeba křídlo které by zachovávalo stávající půdorys, ale bez uší a klidně zkrácené na rozpětí třeba 2,2m. Stávající vzepětí bych zachoval. Tím by se mohla i díky tomu prodloužit délka obou klapek. Já bych si od toho sliboval o něco menší příčnou stabilitu a větší obratnost modelu kolem podélné osy. Tedy křídla podobná modelu Filip 600 Sport. Profiláž bych zachoval tak jak je. Model by se prostě posunul víc do oblasti linerů.

Pokud na to máte jakýkoli názor, tak jej klidně vyjádřete. Výrobce se nebrání inovaci a je ochoten vyrobit dle nějakých návrhů zkušební vzorek křídel. Pokud si myslíte že je to hloupost, tak to sem taky určitě napište!


Zda by se pak Xtrém mohl dodávat třeba se dvěma typy vzájemně záměnných křídel jako je to možné třeba právě u Filipa 600 je už na výrobci. Kdo by chtěl, koupil by si křídla s ušima s kterými bude model hodnější a při slabší (lehčí) motorizaci vhodnější i pro nějakou tu termiku a nebo s křídly zaměřenými více na živější akrobatické polétání s výkonnější motorizací. Nebo si může koupit křídla oboje a lítat s křídlem dle momentální chuti.

Za jakékoli připomínky bude výrobce určitě rád.

Díky.


Super návrh, ale máme za chvílu rok 2021 a nič sa nezmenilo :roll:
A chcelo by to ešte predľžiť trup, aby sa dal ľahšie dovážiť.
FrSky Tandem X20
Odpovědět

Zpět na „Elektrovětroně“