Zapalovani ZDZ a pripojeni akumulatoru
Zapalovani ZDZ a pripojeni akumulatoru
Potrebuji poradit s pripojenim baterie do ZDZ zapalovani.
Do zapalovani jde 3 zilovy kabel se servokonektorem a zapojene jsou vsechny tri konektroy
Znacene jsou
Hneda -
Cervena +
Zluta TTL
Ma byt ta zluta nekam pripojena a nebo ji mohu ignorovat ? Zapojeni mam momentalne tak, ze baterie jde do vypinace SP 06 Opto a z nej do zapalovani pouze + a -
Do zapalovani jde 3 zilovy kabel se servokonektorem a zapojene jsou vsechny tri konektroy
Znacene jsou
Hneda -
Cervena +
Zluta TTL
Ma byt ta zluta nekam pripojena a nebo ji mohu ignorovat ? Zapojeni mam momentalne tak, ze baterie jde do vypinace SP 06 Opto a z nej do zapalovani pouze + a -
Re: Zapalovani ZDZ a pripojeni akumulatoru
@ " ... ZDZ zapalovani ... Zluta TTL ..." Podle mne je tam pro "HALL senzor" individuální doladění předstihu.
Zapalování Falkon - napájecí kabel osazen JR konektorem
Zapalování Falkon - napájecí kabel osazen JR konektorem
Re: Zapalovani ZDZ a pripojeni akumulatoru
To mi nejak nejde do hlavy. Hall senzor si nastavim pohybovanim senzoru nad magnetem ktery je v unaseci vrtule. Ale ze bych neco ladil v soupravě mi nejde do hlavy. Prece ten kabel nenapojim na rc. Ani v tom navodu to tak neni popsane
- JosefSvejk
- Příspěvky: 6483
- Registrován: pát 29.04.2011 0:00
- Bydliště: ČR
Re: Zapalovani ZDZ a pripojeni akumulatoru
Nechej si radši poradit přímo nějakým majitelem toho zapalka . Serizovani předstihu na dálku je asi kravina. Spíš bych to viděl jen na vypínání zapalování - zhasnuti motoru.
Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.
Re: Zapalovani ZDZ a pripojeni akumulatoru
Dle mého ten drát tam musí jít. Neb po něm jdou hrany-impulzy, říkající ZAPALOVÁNÍ kdy má být jiskra.
Vlastní nastavení-seřízení předstihu se dělá "na zemi" (manuálně) vzájemnou polohou magnetu a Hall sondy.
Tak jak je to popsáno v návodu k ZAPALOVÁNÍ. "... k zapálení dojde po té, co senzor opustí magnetické pole..."
Vlastní nastavení-seřízení předstihu se dělá "na zemi" (manuálně) vzájemnou polohou magnetu a Hall sondy.
Tak jak je to popsáno v návodu k ZAPALOVÁNÍ. "... k zapálení dojde po té, co senzor opustí magnetické pole..."
Re: Zapalovani ZDZ a pripojeni akumulatoru
Ono jde o to ze to je jediny drat kam je mozne zapojit baterii a ten zluty mi pripada uplne zbytecny.
Zde je foto
http://static.rcgroups.net/forums/attac ... FALKON.gif
Na tom servokonektoru jsou tri dratky ale z baterie pujde pouze + a -
Zde je foto
http://static.rcgroups.net/forums/attac ... FALKON.gif
Na tom servokonektoru jsou tri dratky ale z baterie pujde pouze + a -
-
JardaRůžička
- Příspěvky: 2731
- Registrován: pát 02.03.2012 7:55
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: Zapalovani ZDZ a pripojeni akumulatoru
A není na tom pinu výstup pro otáčkoměr? Taky tam může být nechaný prázdný, jen kvůli mechanické pevnosti...
Re: Zapalovani ZDZ a pripojeni akumulatoru
hates píše:Ono jde o to ze to je jediny drat kam je mozne zapojit baterii a ten zluty mi pripada uplne zbytecny. Zde je foto http://static.rcgroups.net/forums/attac ... FALKON.gif
Na tom servokonektoru jsou tri dratky ale z baterie pujde pouze + a -
Z baterie samozřejmě ano, + červený - černý. Ten druhý krajní = žlutý by (podle mne) měl vést do motoru.
Konektor s 1 nebo 2 piny = výstup Hall sondy.
Existují i zapalování(typu Magneto)co nemají ext. napájení. Pak jdou z motoru do zapalování všechny tři vodiče.
==edit02
Když je 3. žlutý vodič na nic,jak ZAPALOVÁNÍ určí místo pro přeskok jiskry,před horní úvrati pístu 0.7až0.9mm?
Co mne mate je, text v návodu: - Snímání otáček Hall senzorem
Ale již citované: ".. K zapálení jiskry dojde poté, co magnetické pole opustí senzor.."JE MIMO VEŠKERÉ DOHADY
To moje jsou jen obecné dohady. Já to vzdávám.
Snad se ti ozve RC uživatel toho tvého zapalování pro tvůj ZDZ motor.
Naposledy upravil(a) guchar dne čtv 11.05.2017 15:18, celkem upraveno 1 x.
Re: Zapalovani ZDZ a pripojeni akumulatoru
No ja teda nechapu zadnou odpoved. Do zapala vedou celek. Tri draty. Jeden s fajfkou na svicku. Druhy s halovym snimacem a potom servo kablik s tremi piny. Na + a - dam baterku. A jako ze by na tom tretim zlutym pinu byl nejaky signal ktery bych mel napojit nejak na motor ? To je asi blbost ne ?
Re: Zapalovani ZDZ a pripojeni akumulatoru
hates píše:No ja teda nechapu zadnou odpoved. Do zapala vedou celek. Tri draty. Jeden s fajfkou na svicku. Druhy s halovym snimacem a potom servo kablik s tremi piny. Na + a - dam baterku. A jako ze by na tom tretim zlutym pinu byl nejaky signal ktery bych mel napojit nejak na motor ? To je asi blbost ne ?
Funguje ti to se ŽLUTÝM vodičem nepřipojeným? Jen +červený -černý na 4 až 5 NiMH, 4.8 až 6V dle návodu.
=Háže na svíčce (mezeře jiskřiště) jiskru?
- JosefSvejk
- Příspěvky: 6483
- Registrován: pát 29.04.2011 0:00
- Bydliště: ČR
Re: Zapalovani ZDZ a pripojeni akumulatoru
Snimač polohy klikovky je na vlastním (kompletním ) kabelu. Ten žlutý drát je něco jiného.
Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.
Re: Zapalovani ZDZ a pripojeni akumulatoru
Ma to byt nejake TTL je to napsane i na tom zapalovani ale co to je fakt netusi. Proto se ptam. Jediny smysl mi dava ze by to byl signal pro otackomer ktery by se nejakym zpusobem propojil mezi baterii a zapalovani.
Re: Zapalovani ZDZ a pripojeni akumulatoru
Taky bych to viděl spíš na ten výstup pro otáčkoměr. Zkus mezi (-) a ten žlutý zapojit voltmetr a zakvrdlat klikovkou aby magnet komíhal kolem snímače, jestli tam pulzuje napětí.
-
JardaRůžička
- Příspěvky: 2731
- Registrován: pát 02.03.2012 7:55
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: Zapalovani ZDZ a pripojeni akumulatoru
Jestli tam máš napsáno TTL (což je úroveň signálu pro logické obvody) tak to bude skoro jistě ten výstup pro otáčkoměr.
Takový konektor tam zřejmě není, na fotce je sonda na kablíku bez konektoru.guchar píše:Konektor s 1 nebo 2 piny = výstup Hall sondy.
- JosefSvejk
- Příspěvky: 6483
- Registrován: pát 29.04.2011 0:00
- Bydliště: ČR
Re: Zapalovani ZDZ a pripojeni akumulatoru
Otáčkoměr je nejpravděpodobnější. Pokud to nezapojíš nikam, určitě nic nepokazíš. A není nic jednoduššího, než napsat přímo výrobci nebo na značkový servis.
Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.