Zmena NiMh na Lipol

Pokud to má kola, jezdí po asfaltu nebo v terénu.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
djgas
Příspěvky: 163
Registrován: pát 07.05.2004 0:00
Bydliště: Hradec Králové

Zmena NiMh na Lipol

#1 Příspěvek od djgas »

Zdravim vsechny,potreboval bych poradit,davam kamaradovi dohromady model auta,sam jsem modelar heli a letadla...Nevim co je to za model,nicmene pred lety do toho nasypal pres 20tis.a ma tam nainstalovany konverzni kit z nitro na elektro , nyni je to osazene setem Novak Team HV Maxx na motoru oznaceni 4,5, regulator ma uvedeno 6-14 clanku a ma 2 konektory,tj.byl designovan na pouziti 2 packu(2x Tamyia vstup konektor) 6-7 clanku,predpokladam pararelne kvuli proudu, nyni by to rad zprovoznil,predpokladam,ze vzhledem k cenam a dostupnosti jsou NiMh hostorie,tak bych mu tam rad dal Lipol,vygooglil jsem,ze k tomuhle regulatoru bude potreba dokoupit Cut Off (regl neumi vcas vypnout Lipol),to sezenu na ebay,ale poradte kolik clanku lipol,na trubce jsem videl videa se stejnou konfiguraci a-clankem Lipol,ovsem vzhledem k napeti puvodniho packu by mi vice sedel 2-clanek...Predem diky za rady s historikem
kornutek
Příspěvky: 301
Registrován: stř 04.01.2017 20:47
Bydliště: Březnice (ZL)

Re: Zmena NiMh na Lipol

#2 Příspěvek od kornutek »

Měl to kolega v E-maxxu ale regl HV pro
Jezdil dvakrát dvoučlánek.
Mám dojem že to byl jen dvoupólový motor proto má vysoké kv.
Pastorek musel být jen 12Z a stejnak to bylo teplotně na hraně.Pak odešly senzory.
Taranis+ T2-2008, E-REVO, Diablotin,Ariane V6 slow flyer ve výstavbě.
Kreyson
Příspěvky: 579
Registrován: čtv 03.11.2011 15:37
Bydliště: Česká republika

Re: Zmena NiMh na Lipol

#3 Příspěvek od Kreyson »

Myslím, že na výběr moc nemáte. Jednočlánek je málo a tříčlánek je asi moc. :wink:
Uživatelský avatar
djgas
Příspěvky: 163
Registrován: pát 07.05.2004 0:00
Bydliště: Hradec Králové

Re: Zmena NiMh na Lipol

#4 Příspěvek od djgas »

Aha Ok,zkusím tedy něco objednat a uvidíme...jen nevím zda to cut off zařízení bude třeba na každou větev input od baterie ...?


Sent from my iPhone and I will remove the signature Pro
Kreyson
Příspěvky: 579
Registrován: čtv 03.11.2011 15:37
Bydliště: Česká republika

Re: Zmena NiMh na Lipol

#5 Příspěvek od Kreyson »

A co je to za zařízení? Myslím, že u pohonu se to nepoužívá.
Uživatelský avatar
djgas
Příspěvky: 163
Registrován: pát 07.05.2004 0:00
Bydliště: Hradec Králové

Re: Zmena NiMh na Lipol

#6 Příspěvek od djgas »

Bude třeba toto https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 3296790426 kvůli včasnému vypínání reglu


Sent from my iPhone and I will remove the signature Pro
Kreyson
Příspěvky: 579
Registrován: čtv 03.11.2011 15:37
Bydliště: Česká republika

Re: Zmena NiMh na Lipol

#7 Příspěvek od Kreyson »

Aha. To ale nepřerušuje napájení. Připojí se to na aku paralelně a měří to napětí. Když moc klesne, dá to nulový plyn pomocí PWM místo přijímače. Když si tam dáte pípák za $2, bude to jednodušší a stejně funkční.
P.S.: Kdy odstraníte ty podpisy? :wink:
Uživatelský avatar
djgas
Příspěvky: 163
Registrován: pát 07.05.2004 0:00
Bydliště: Hradec Králové

Re: Zmena NiMh na Lipol

#8 Příspěvek od djgas »

Sakra už jednou jsem tl odstraňoval ale asi se to po updatu Tapatalk defaultne seplo,sorry
Uživatelský avatar
tomashr
Příspěvky: 6037
Registrován: ned 22.06.2008 0:00
Bydliště: Praha ČR

Re: Zmena NiMh na Lipol

#9 Příspěvek od tomashr »

To řešení vypínacího napětí reglu pro LiPOL se zbytečně dramatizuje.
Zaprvé se to u mnoha modelů nemusí v jistém smyslu řešit vůbec - pokud jezdím s nějakým rychlým modelem, tak propad napětí poznám na jízdním projevu na první pohled a úplně stačí brát na vědomí, že zpomalení se rovná konec a nesmím se snažit vymačkat z baterie ještě více nějakým dojížděním. Ono jde po zastavení a konci odběru napětí okamžitě nahoru a reálně skončím na celkem rozumné hodnotě. Průser by nastal až v případě, že by se pokles výkonu nerespektoval a snažil bych se to dojezdit do extrému.

Zadruhé pokud chci být pečlivka anebo mám model s menším odběrem, kde se pokles rychlosti tolik nepozná (typicky nějaký expediční model), tak je k dispozici nožnost, co napsal Kreyson, tedy triviální "pípák" v ceně jednotek USD, který se připojí na balanční konektor a při poklesu na mne bude pištět - u auta se to opravdu nepřeslechne. Příklad viz https://www.banggood.com/Wholesale-1S-8 ... rehouse=CN .

V reálu je pípák dokonce lepší varianta než "chytřejší" regl, protože měří jednotlivé články a začne tedy pískat už v momentu, kdy pod určenou hodnotu klesne nejslabší článek sady, ne až při celkovém poklesu. U nové sady v perfektním stavu je to vcelku jedno, ale u starší více používané to může být docela podstatné plus.
Uživatelský avatar
djgas
Příspěvky: 163
Registrován: pát 07.05.2004 0:00
Bydliště: Hradec Králové

Re: Zmena NiMh na Lipol

#10 Příspěvek od djgas »

Díky za tip,pipak mě nenapadl před tím i když ho občas pouzivam ,resp.pristupuji ke kamarádovi jako laikovi a snažil jdeme e to vytvořit trochu blbuvzdorne
Uživatelský avatar
tomashr
Příspěvky: 6037
Registrován: ned 22.06.2008 0:00
Bydliště: Praha ČR

Re: Zmena NiMh na Lipol

#11 Příspěvek od tomashr »

Jinak to, co jsi odkazoval od Novak, samozřejmě fungovat bude, to nijak nezpochybňuji. Pokud by se to našlo někde za rozumnější cenu (takhle je to s poštovným bez přehánění 10 pípáků), tak to určitě poslouží dobře také.
Uživatelský avatar
scarabeus
Příspěvky: 2696
Registrován: ned 10.12.2006 0:00
Bydliště: Praha 5

Re: Zmena NiMh na Lipol

#12 Příspěvek od scarabeus »

Pokud tam byly 2 packy na 6-7 NiMH, tak bych tam dal 2x dvouclanek LiPo s pipakem jak tu vsichni zminuji. Jestli paralelne nebo v serii, to zalezi co snese motor.

Jestli tam jsou skutecne ty Tamiya konektory, tak je doporucuju vyhodit a dat tam neco schopnejsiho. Minimalne dutinky 3,5 a nebo lepe XT60ky, ty jsou osvedcene a blbuvzdorne. Aby se pak kamarad nedivil, ze ma veleslavne konektory specene :-)
Uživatelský avatar
djgas
Příspěvky: 163
Registrován: pát 07.05.2004 0:00
Bydliště: Hradec Králové

Re: Zmena NiMh na Lipol

#13 Příspěvek od djgas »

Jj s tím počítám taky ,je to hnus už od pohledu
Odpovědět

Zpět na „Auta“