Elektronické zapalovanie - výmena fajky
Elektronické zapalovanie - výmena fajky
Chcem Vás poprosiť o radu. Som nútený vymeniť fajku n a el. zapalovaní a nie je mi známe
o akú súčiastku sa jedná.
o akú súčiastku sa jedná.
Re: Elektronické zapalovanie - výmena fajky
Je to odrušovací odpor.
Re: Elektronické zapalovanie - výmena fajky
Ďakujem pekne za odpoveď. Aby som sa priznal ani ma nenapadlo, odpor v takomto prevedení.
Pozriem sa na farebné označenie a hodnotu.
S pozdravom Jano
Pozriem sa na farebné označenie a hodnotu.
S pozdravom Jano
Re: Elektronické zapalovanie - výmena fajky
Jsou to vysokonapěťové odpory s lepší izolací, aby "neběhal" oblouk po povrchu. Hodnota bývá řádově 10kohmů.
Re: Elektronické zapalovanie - výmena fajky
Hodnota odporu mezi 1 až 10 kilo ohmy není kritická. Provedení
Metal oxidový rezistor RMO 1k 0411 2W 5%
úbytek napětí na odporu je dán protékajícím proudem
REZISTORY 2W S KOVOVOU VRSTVOU - pracovní napětí 350 V
ignition cap
ignition cap - obrázek
- Zapalovací kabely auta z let Š120, vhodné odpory jsou v koncovce svíčky (vývody "vruty")
- Zalité do plastu jsem vídal na starých deskách zahraniční produkce. (Do fajfky nejsou nutné)
Metal oxidový rezistor RMO 1k 0411 2W 5%
úbytek napětí na odporu je dán protékajícím proudem
REZISTORY 2W S KOVOVOU VRSTVOU - pracovní napětí 350 V
ignition cap
ignition cap - obrázek
- Zapalovací kabely auta z let Š120, vhodné odpory jsou v koncovce svíčky (vývody "vruty")
- Zalité do plastu jsem vídal na starých deskách zahraniční produkce. (Do fajfky nejsou nutné)
Re: Elektronické zapalovanie - výmena fajky
guchar píše:- Zapalovací kabely auta z let Š120, vhodné odpory jsou v koncovce svíčky (vývody "vruty")
- Zalité do plastu jsem vídal na starých deskách zahraniční produkce. (Do fajfky nejsou nutné)
Ty obyčejné odpory bych tam rozhodně nedával. Zrovna Š105 a Š120 už měly uhlíkové kabely, které se ale často propalovaly.
Jinak se taky používají svíčky s odrušovacím odporem uvnitř izolátoru.
Re: Elektronické zapalovanie - výmena fajky
" ... Š105 a Š120 už měly uhlíkové kabely ..." ZELENÉ, i ty sady snad měly odruš.R v koncovkách
- u nich se přepálila "uhlíková guma = vnitřní vodič" jiskra skákala přes mezeru. Z venku byl flek
- když se to objevilo, nahradil jsem orig.kabely za kabely s měděným jádrem,autorádiu to nevadilo
- na rozdíl od kabelů, jsem přerušený odrušovací odpor v zapalování nepotkal
- odpor ve svíčce (užíval jsem PAL - u svíček BRISK R označuje svíčku s odrušovacím odporem
a X je výrobek s odrušovacím odporem pro snížení opálení elektrod (u R nebo X koncovky bez R)
značení zapalovacích svíček
- u nich se přepálila "uhlíková guma = vnitřní vodič" jiskra skákala přes mezeru. Z venku byl flek
- když se to objevilo, nahradil jsem orig.kabely za kabely s měděným jádrem,autorádiu to nevadilo
- na rozdíl od kabelů, jsem přerušený odrušovací odpor v zapalování nepotkal
- odpor ve svíčce (užíval jsem PAL - u svíček BRISK R označuje svíčku s odrušovacím odporem
a X je výrobek s odrušovacím odporem pro snížení opálení elektrod (u R nebo X koncovky bez R)
značení zapalovacích svíček
- Dalibor.Jilek
- Příspěvky: 44
- Registrován: pon 02.02.2009 0:00
- Bydliště: Těrlicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektronické zapalovanie - výmena fajky
Taky zavzpomínám.
U Š130 jsem měl červené kabely a odpor byl v tělese palce v rozdělovači.
U Š130 jsem měl červené kabely a odpor byl v tělese palce v rozdělovači.
Re: Elektronické zapalovanie - výmena fajky
@Dalibor.Jilek V palci auta Škoda měla(mají) odrušovací odpor taky.Palce jde koupit za cca 30 Kč.
heureka - palec rozdelovace Favorit
- Po té co drsný povrch mosazi na palci - obrousil uhlík v hlavě - a jiskra přestala jít na kabely,
přidal jsem hlavu a palec(s odporem) rozdělovače k pár dílům co Favorit vozil na cestách.
- Další odrušovací odpor byl v koncovce kabelu, od cívky do středu hlavy.
heureka - palec rozdelovace Favorit
- Po té co drsný povrch mosazi na palci - obrousil uhlík v hlavě - a jiskra přestala jít na kabely,
přidal jsem hlavu a palec(s odporem) rozdělovače k pár dílům co Favorit vozil na cestách.
- Další odrušovací odpor byl v koncovce kabelu, od cívky do středu hlavy.