Zpětná klapka u kouření
Zpětná klapka u kouření
Potřebuji poradit, kde koupit zpětný ventil na hadičku na kouření. Mám powerbox pumpu
a tlak od tlumiče mi vytlačuje směs zpět z hadičky a čerpadlo mi už pak nenasaje. Mám starý zpěťák, ale má vyžrané sedlo, kde dosedá kulička ventilu
a propouští. V autopotřebách jsem na netu našel moc velká provedení na naftu. Děkuji za radu.
a tlak od tlumiče mi vytlačuje směs zpět z hadičky a čerpadlo mi už pak nenasaje. Mám starý zpěťák, ale má vyžrané sedlo, kde dosedá kulička ventilu
a propouští. V autopotřebách jsem na netu našel moc velká provedení na naftu. Děkuji za radu.
Re: Zpětná klapka u kouření
neviem ci to niekto pochopi o co ide ale ja to nechapem z toho co si napisal, ide o nejake lietadlo?
edit: ide o nejake zadymovacie efekty?
edit: ide o nejake zadymovacie efekty?
Re: Zpětná klapka u kouření
Jde o kouření v modelu letadla, motor 3w55i. Zpěťák tam mám, ale nefunguje, protože je uvnitř poškozený.
Tak chci koupit nový, ale nic moc jsem nenašel.
Tak chci koupit nový, ale nic moc jsem nenašel.
- Celeron
- Příspěvky: 10853
- Registrován: pát 23.04.2010 0:00
- Bydliště: Nový Bydžov ČR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zpětná klapka u kouření
Já jsem používal jednosměrku z ostřikovače oken Favorita nebo Fábie, už nevím, musíš si ji nechat ukázat. Má průměr těla a dýlku asi 12 mm a vývody s krokodýlkama akorát na benzínový hadice. Cena před 8 lety asi 50 kaček. Ale musíš ho rozloupnout a vyměnit zavírací destičku, původní je z matroše co za chvíli nafta rozežere a jiný oleje nejspíš taky. Já jsem ji vysoustružil z cuprextitu tl 1,5 mm.
Tady ho máš, bílej váleček nad servem https://celeron.rajce.idnes.cz/Extra/#huleni.jpg Ta roztrojka a mosaznej váleček se šroubem je bypass s nastavením průtoku, Sulivan pumpa dávala strašně moc a tak jsem část vracel zpět do nádrže. A ty malý hadicový skřipky se používaj ve zdravodnictví na dialýze.
Tady ho máš, bílej váleček nad servem https://celeron.rajce.idnes.cz/Extra/#huleni.jpg Ta roztrojka a mosaznej váleček se šroubem je bypass s nastavením průtoku, Sulivan pumpa dávala strašně moc a tak jsem část vracel zpět do nádrže. A ty malý hadicový skřipky se používaj ve zdravodnictví na dialýze.
Re: Zpětná klapka u kouření
To je zajímavý problém, vůbec žádný zpětný ventil nepoužíváme a to už léta.
Pumpy jsou vždy powerbox a funguje to, kouření je do kolen a to u motoru GP123 a výfuky Břečka.
Funguje to naprosto spolehlivě. Ani žádný bypass nebo něco takového, jen Marek naprogramuje pumpu na vysílači tak aby prostě dávala tolik kolik je pro dané otáčky motoru potřeba aby nedošlo k zahlcení výfuků, případně aby to nekouřilo moc málo.
stejně tak to fungovalo a funguje i u objemů 180ccm etc.
Pumpy jsou vždy powerbox a funguje to, kouření je do kolen a to u motoru GP123 a výfuky Břečka.
Funguje to naprosto spolehlivě. Ani žádný bypass nebo něco takového, jen Marek naprogramuje pumpu na vysílači tak aby prostě dávala tolik kolik je pro dané otáčky motoru potřeba aby nedošlo k zahlcení výfuků, případně aby to nekouřilo moc málo.
stejně tak to fungovalo a funguje i u objemů 180ccm etc.
Vladislav Plichta
www.clouseau.eu
místopředseda
KLeM ČR
www.clouseau.eu
místopředseda
KLeM ČR
Re: Zpětná klapka u kouření
Já když nastartuji motor, tak je vidět jak utíká směs zpět do nádrže. Pumpa je ale starší a byla "zatvrdlá", tak jsem ji rozebral, vyčistil a
rozchodil zubové převody. Venku na stole mi bez problému nasála, ale jak uteče směs z hadičky, tak si nenasaje při chodu motoru. Původní
majitel tam měl zpěťák také, ale ten je poškozený. Je to ta nejstarší verze pumpy od powerboxu a netuším, co má za sebou. Třeba má vůli v zubovém převodu.
Koupím dnes dle rady ten ventil na ostřikovače a vyzkouším. Kdyžtak bych pak sehnal něco jiného. Ještě jsem si říkal, jestli nedělá odpor při sání plsťěné bimbátko
v nádrži. Uspořání nádrže je stejné jako benzín.
rozchodil zubové převody. Venku na stole mi bez problému nasála, ale jak uteče směs z hadičky, tak si nenasaje při chodu motoru. Původní
majitel tam měl zpěťák také, ale ten je poškozený. Je to ta nejstarší verze pumpy od powerboxu a netuším, co má za sebou. Třeba má vůli v zubovém převodu.
Koupím dnes dle rady ten ventil na ostřikovače a vyzkouším. Kdyžtak bych pak sehnal něco jiného. Ještě jsem si říkal, jestli nedělá odpor při sání plsťěné bimbátko
v nádrži. Uspořání nádrže je stejné jako benzín.
- doubravka
- Příspěvky: 1471
- Registrován: pon 09.01.2012 7:58
- Bydliště: Rakovník
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zpětná klapka u kouření
kdyby teklo do bot, tak se stav, vyskubnu to z mezka a pujcim ti ho.
lítat neumim,ale o to víc mě to baví. :-)
Re: Zpětná klapka u kouření
doubravka píše:kdyby teklo do bot, tak se stav, vyskubnu to z mezka a pujcim ti ho.
A nebo necháte v sobotu vyhrát jednou němce a nebudu to potřebovat..
- doubravka
- Příspěvky: 1471
- Registrován: pon 09.01.2012 7:58
- Bydliště: Rakovník
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zpětná klapka u kouření
vlada7 píše:
A nebo necháte v sobotu vyhrát jednou němce a nebudu to potřebovat... Takže to vyškubni a dej si to do spita
.
ani prd..
lítat neumim,ale o to víc mě to baví. :-)
- Celeron
- Příspěvky: 10853
- Registrován: pát 23.04.2010 0:00
- Bydliště: Nový Bydžov ČR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zpětná klapka u kouření
clouseau píše:vůbec žádný zpětný ventil nepoužíváme
Ani žádný bypass
stejně tak to fungovalo a funguje i u objemů 180ccm etc.
No a to je právě ten problém, na velkejch benzín motorech to funguje perfektně ale na menších ne. Ta Sulivanka pumpa má regl motoru nic moc, reaguje dost prudce a ani naprogramovaná křivka další funkce s mixem na plyn to nevyřešila. U menších motorů 30-50 ccm dávala pumpa hrozně moc a když se elektricky seškrtila na malej průtok (malý otáčky), tak se zase nechtěla rozebíhat.
No a když dává pumpa moc na malý otáčky motoru, tak muffler naftu vracel do motoru. Tím bypassem tekla zpět do nádrže asi polovina.
Nakonec jsem původní Sulivan regl vyhodil a dal tam Jeti DC rehl asi 6A a bylo po problému ale bypass tam už zůstal.
Vlada7: ten filc můžeš zkusit sundat. Kvůli filtraci tam není potřeba, cesta hulící směsi má všude velkej průměr. No a když ti v obratu přisaje vzduch, tak se nic proti benzínový cestě nestane, jen to na moment míň zahulí.
Re: Zpětná klapka u kouření
Včera jsem koupil ten zpětný ventil do ostřikovačů a směs už se nevrací, takže to dneska vyzkouším na letišti.
Uvidím, co vydrží ten materiál klapky uvnitř, pak to případně vyměním. Budu ladit ještě množství směsi,ale raději tam pustím málo.
Dám vědět, jak to dopadlo. Zatím moc děkuji za pomoc.
Uvidím, co vydrží ten materiál klapky uvnitř, pak to případně vyměním. Budu ladit ještě množství směsi,ale raději tam pustím málo.
Dám vědět, jak to dopadlo. Zatím moc děkuji za pomoc.
- Celeron
- Příspěvky: 10853
- Registrován: pát 23.04.2010 0:00
- Bydliště: Nový Bydžov ČR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zpětná klapka u kouření
Mě původní vydržel asi 2 lety. Ten kuprextit je navěky.