Nimbus 3,6m Reichard
Re: Nimbus 3,6m Reichard
Ahoj lidi,
co říkáte na tenhle motor:
https://hobbyking.com/en_us/turnigy-g25 ... 870kv.html
do Nimbuse? Respektive máte s tímhle motorem někdo nějaké zkušenosti?
Na 4s LiPol
Díky
co říkáte na tenhle motor:
https://hobbyking.com/en_us/turnigy-g25 ... 870kv.html
do Nimbuse? Respektive máte s tímhle motorem někdo nějaké zkušenosti?
Na 4s LiPol
Díky
Re: Nimbus 3,6m Reichard
Zdravím osazuji nimbuse motorem MEGA 22/35 4S - HOTLINER ECO 4S 0,85 KW aku tattu 4s 3700Ah 45c a chtěl bych poprosit o doporučení vrtule,na stránkách výrobce je 14x8-15x8 zda to není moc a jestli bude stačit regl 80A nebo raději 100A děkuji
A ještě jeden dotaz ten motor AXI 2826/10 V2 za použití 4s je opravdu tak mizerný jak tady zminujete,Rrichard jej doporučuje což samozřejmě není berná mince,mluvil jsem s pánem co tam má motor foxy G2 2826 900 na 3s a říkal že při startu stím neudělá ani krok jen hodí a letí bez problému.
A ještě jeden dotaz ten motor AXI 2826/10 V2 za použití 4s je opravdu tak mizerný jak tady zminujete,Rrichard jej doporučuje což samozřejmě není berná mince,mluvil jsem s pánem co tam má motor foxy G2 2826 900 na 3s a říkal že při startu stím neudělá ani krok jen hodí a letí bez problému.
- Luboš ZLÍN
- Příspěvky: 663
- Registrován: pon 26.09.2011 19:56
- Bydliště: Holešov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nimbus 3,6m Reichard
shumi píše:Zdravím osazuji nimbuse motorem MEGA 22/35 4S - HOTLINER ECO 4S 0,85 KW aku tattu 4s 3700Ah 45c a chtěl bych poprosit o doporučení vrtule,na stránkách výrobce je 14x8-15x8 zda to není moc a jestli bude stačit regl 80A nebo raději 100A děkuji
A ještě jeden dotaz ten motor AXI 2826/10 V2 za použití 4s je opravdu tak mizerný jak tady zminujete,Rrichard jej doporučuje což samozřejmě není berná mince,mluvil jsem s pánem co tam má motor foxy G2 2826 900 na 3s a říkal že při startu stím neudělá ani krok jen hodí a letí bez problému.
AXI 2826/10 Long V2 mám v Siriovi, letovka bez LiPo je 2124g, vrtule 12x6, stoupavost cca.8m/s při 3S, reg 65A. Takže za cca.30s to do 200m vyškrábu, na v podstatě termický větroň to v zásadě stačí, ale uvažuji, že půjdu do 4S. Při startu jen nakročím a vrtule si to bere v pohodě. Kolmo s výkrutama to nestoupá, to neutáhne
Tady jsou pod článkem logy z varia https://mlz.frystacko.cz/?p=25248
YT: Lubos72cz | czlusa.rajce.idnes.cz
- Standa Stuchlý
- Příspěvky: 1894
- Registrován: ned 23.05.2010 0:00
Re: Nimbus 3,6m Reichard
shumi píše:Zdravím osazuji nimbuse motorem MEGA 22/35 4S - HOTLINER ECO 4S 0,85 KW aku tattu 4s 3700Ah 45c a chtěl bych poprosit o doporučení vrtule,na stránkách výrobce je 14x8-15x8 zda to není moc a jestli bude stačit regl 80A nebo raději 100A děkuji
A ještě jeden dotaz ten motor AXI 2826/10 V2 za použití 4s je opravdu tak mizerný jak tady zminujete,Rrichard jej doporučuje což samozřejmě není berná mince,mluvil jsem s pánem co tam má motor foxy G2 2826 900 na 3s a říkal že při startu stím neudělá ani krok jen hodí a letí bez problému.
rozhodně raději 100A regulátor. Vezme si to okolo 80A - 90A u Megy.
Re: Nimbus 3,6m Reichard
Ještě jsem koukal na ten nový axík 2826/10 Cyclone což by mohla být alternativa k té meze 22 35 4S sice má průměr 40 ale má konusový tvar,cena je ale totožná s tou megou a koukám že bude i slabší
Ještě jsem přemýšlel o těchto variantách megy
K té 2235 4S bud megu 22 3S 1kW oba hotliner nebo megu 22 4S 1,5kW red case
Vše napájet 4s lipol regl ice/yep 120A
Poradte prosím který s těchto motorů bude nejlépe do toho nimbuse dát děkuji
Ještě jsem přemýšlel o těchto variantách megy
K té 2235 4S bud megu 22 3S 1kW oba hotliner nebo megu 22 4S 1,5kW red case
Vše napájet 4s lipol regl ice/yep 120A
Poradte prosím který s těchto motorů bude nejlépe do toho nimbuse dát děkuji
- Standa Stuchlý
- Příspěvky: 1894
- Registrován: ned 23.05.2010 0:00
Re: Nimbus 3,6m Reichard
dal bych Megu. Vrtuli 13"/11" AeroCam, bude to brát necelých 80A, statiský tah okolo 3500g a rychlost vypočítaná okolo 150km/hod. Z ruky Ti to vyletí samo, jen to odhodíš.
Ještě s vrtulí 13"/6,5" AeroCarbon to bude tahat něco přez 4000g při rychlosti asi 100km/hod, ale s proudem pěkných 45A. Víc jak 13/11 bych ale nešel.
Mám podobnou konfiguraci na větroni přibližně 3m /3100g a nemusím udělat ani krok.
Ještě s vrtulí 13"/6,5" AeroCarbon to bude tahat něco přez 4000g při rychlosti asi 100km/hod, ale s proudem pěkných 45A. Víc jak 13/11 bych ale nešel.
Mám podobnou konfiguraci na větroni přibližně 3m /3100g a nemusím udělat ani krok.
Re: Nimbus 3,6m Reichard
Ještě jsem narazil před objednáním té megy 22/35 4S Hotliner kde mi dnes pán s megamotor doporučoval vrtule 14x8-15x8 na axíka za podobné peníze 2835/10 GOLD LINE V2 Long a vrtuly 16x8.Tak ze dvou se to snadněji vybere 
- Standa Stuchlý
- Příspěvky: 1894
- Registrován: ned 23.05.2010 0:00
Re: Nimbus 3,6m Reichard
ten axík tak na 3S. Na 4S bude dostávat dost na prdel a nevím, jak to ustojí. AXI motory jsem nikdy neměl, nemám s nimi zkušenosti. I když.... tady uvádějí že by to mělo jít http://www.icare-icarus.com/AXI-283510- ... _1385.html
Re: Nimbus 3,6m Reichard
Dobrý den
Chystám se na vánoce pořídit model Nimbuse. Mohl by mě někdo prosím poradit jestli je má představa o vybavení správná nebo popřípadě jestli mám zvolit nějakou jinou alternativu.
Motor : Mega ACn 22/35 4S
vrtule : 12,5/10 AeroCarbon
regulátor: hobbywing platinum 60A V4
servo křidélka klapky : HS - 125MG
servo výškovka : HS 85MG
servo směrovka : HS82MG
baterie : 4s kapacita dle váhy (těžiště)
Bude stačit na tuto vrtuli 60A regulátor? Bude tato vrtule dostatečná pro tento model (nepotřebuji kolmé stoupání ale jen pohodové vypuštění z ruky - zase ale chci využít potenciál motoru)? Co serva jsou HS dostatečná nebo by jste dali jiná (jen v podobné cenové relaci).
Děkuji za jakoukoli radu zkušených modelářů a majitelů Nimbuse.
Chystám se na vánoce pořídit model Nimbuse. Mohl by mě někdo prosím poradit jestli je má představa o vybavení správná nebo popřípadě jestli mám zvolit nějakou jinou alternativu.
Motor : Mega ACn 22/35 4S
vrtule : 12,5/10 AeroCarbon
regulátor: hobbywing platinum 60A V4
servo křidélka klapky : HS - 125MG
servo výškovka : HS 85MG
servo směrovka : HS82MG
baterie : 4s kapacita dle váhy (těžiště)
Bude stačit na tuto vrtuli 60A regulátor? Bude tato vrtule dostatečná pro tento model (nepotřebuji kolmé stoupání ale jen pohodové vypuštění z ruky - zase ale chci využít potenciál motoru)? Co serva jsou HS dostatečná nebo by jste dali jiná (jen v podobné cenové relaci).
Děkuji za jakoukoli radu zkušených modelářů a majitelů Nimbuse.
- juraj.jurej
- Příspěvky: 4068
- Registrován: čtv 08.03.2012 9:01
- Bydliště: SK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nimbus 3,6m Reichard
Petera píše:Dobrý den
Chystám se na vánoce pořídit model Nimbuse. Mohl by mě někdo prosím poradit jestli je má představa o vybavení správná nebo popřípadě jestli mám zvolit nějakou jinou alternativu.
Motor : Mega ACn 22/35 4S
vrtule : 12,5/10 AeroCarbon
regulátor: hobbywing platinum 60A V4
servo křidélka klapky : HS - 125MG
servo výškovka : HS 85MG
servo směrovka : HS82MG
baterie : 4s kapacita dle váhy (těžiště)
Bude stačit na tuto vrtuli 60A regulátor? Bude tato vrtule dostatečná pro tento model (nepotřebuji kolmé stoupání ale jen pohodové vypuštění z ruky - zase ale chci využít potenciál motoru)? Co serva jsou HS dostatečná nebo by jste dali jiná (jen v podobné cenové relaci).
Děkuji za jakoukoli radu zkušených modelářů a majitelů Nimbuse.
Vrt. Aeronaut Cam Carbon 12,5x10 nepoznám (ak nemáš inú na mysli), ale môžeš použiť na ten motor 13x10 Podla mňa to ale ide zbytočne do rýchlosti (veľké stúpanie vrt.) a horší štart z ruky kvôli odtrhnutí prúdenia na vrt.
http://www.aero-naut.de/en/products/air ... ding-prop/
Odber vychádza cca. 58A Ten ESC 60A bude v pohode.
Ale ja by som použil radšej na pohodlný štart ESC 80A s vrt. 14x8 (14x9) odber cca. 65A a aku. 4S so zaťažením aspoň 35C cca. 3000 mAh.
Serva môžu byť.
FrSky Tandem X20
Re: Nimbus 3,6m Reichard
Ahoj,
mám dotaz
- nastavení výškovky při butterfly - o kolik má být potlačena při plné výchylce?
- těžiště po zalétání máte podle návodu na 120mm?
Včera jsem Nimbuse dokončil a těším se na zálet. Těžiště vyšlo na 120mm bez dovažování. Pro info zasílám osazení:
Pohon: MVVS Redliner, 3S 4000mAh 40C, 13x6,5 Aeronaut - tento pohon jen s jinou baterií jsem měl v Laguně a osvědčil se, tak snad utáhne i Nimbuse.
Serva: výškovka TGY-313C (to je velmi kvalitní a silné servo - doporučuji), směrovka + křidélka a klapky Power HD 1810MG - měl jsem je doma, mám s nimi dobrou zkušenost.
Úpravy konstrukce:
Krom směrovky jsem nepoužil na serva rámečky, ale nejdříve jsem je obalil tejpovací páskou (textilní samolepící páska z lékárny) kvůli usnadnění případné výměny a následně zalepil epoxidem, v křídle jsem zalepil pod serva nejdříve podložky z pertinaxu. Na samotném polystyrenu by serva asi málo držela. Náhony jsou z ocelového drátu 1,6mm, na straně serva je L ohyb, zajištění je matkou 2mm zalepenou vteřiňákem, na straně páky křidélka (klapky) je zaletovaná koncovka a vidlička.
Náhon výškovky - místo hliníkového drátu jsem použil ocelový 1,6mm, ke koncovce je naletovaný, vidlička je jen na straně serva, na straně VOP je L ohyb, který zapadá do dírky v páce, díky vedení táhla skrz steven nemá kam uhnout, tak jej není třeba zajišťovat. VOP se pak dá snadno demontovat bez nutnosti páčit čep. Podobně to má Multiplex u Herona a Soliuse - tam jsem se inspiroval.
Díky, Radek
mám dotaz
- nastavení výškovky při butterfly - o kolik má být potlačena při plné výchylce?
- těžiště po zalétání máte podle návodu na 120mm?
Včera jsem Nimbuse dokončil a těším se na zálet. Těžiště vyšlo na 120mm bez dovažování. Pro info zasílám osazení:
Pohon: MVVS Redliner, 3S 4000mAh 40C, 13x6,5 Aeronaut - tento pohon jen s jinou baterií jsem měl v Laguně a osvědčil se, tak snad utáhne i Nimbuse.
Serva: výškovka TGY-313C (to je velmi kvalitní a silné servo - doporučuji), směrovka + křidélka a klapky Power HD 1810MG - měl jsem je doma, mám s nimi dobrou zkušenost.
Úpravy konstrukce:
Krom směrovky jsem nepoužil na serva rámečky, ale nejdříve jsem je obalil tejpovací páskou (textilní samolepící páska z lékárny) kvůli usnadnění případné výměny a následně zalepil epoxidem, v křídle jsem zalepil pod serva nejdříve podložky z pertinaxu. Na samotném polystyrenu by serva asi málo držela. Náhony jsou z ocelového drátu 1,6mm, na straně serva je L ohyb, zajištění je matkou 2mm zalepenou vteřiňákem, na straně páky křidélka (klapky) je zaletovaná koncovka a vidlička.
Náhon výškovky - místo hliníkového drátu jsem použil ocelový 1,6mm, ke koncovce je naletovaný, vidlička je jen na straně serva, na straně VOP je L ohyb, který zapadá do dírky v páce, díky vedení táhla skrz steven nemá kam uhnout, tak jej není třeba zajišťovat. VOP se pak dá snadno demontovat bez nutnosti páčit čep. Podobně to má Multiplex u Herona a Soliuse - tam jsem se inspiroval.
Díky, Radek
- LV
- Příspěvky: 9200
- Registrován: pát 05.01.2007 0:00
- Bydliště: Trenčianska Turná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nimbus 3,6m Reichard
juraj.jurej píše:
Vrt. Aeronaut Cam Carbon 12,5x10 nepoznám (ak nemáš inú na mysli), ale môžeš použiť na ten motor 13x10 Podla mňa to ale ide zbytočne do rýchlosti (veľké stúpanie vrt.) a horší štart z ruky kvôli odtrhnutí prúdenia na vrt.
http://www.aero-naut.de/en/products/air ... ding-prop/
Odber vychádza cca. 58A Ten ESC 60A bude v pohode.
Ale ja by som použil radšej na pohodlný štart ESC 80A s vrt. 14x8 (14x9) odber cca. 65A a aku. 4S so zaťažením aspoň 35C cca. 3000 mAh.
Serva môžu byť.
Vidim, ze mas potrebu radit za kazdu cenu. Na vetrona vrtulu 14/8... myslis , ze s tym chce visiet? Ja by som siel skor do stvorcovej. Vetron nie je cvicny hornoplosnik. Vetron potrebuje rychlost.
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk
www.elektromodely.sk
Re: Nimbus 3,6m Reichard
A platí to pro všechny větroně Laco nebo jen pro některé?Třeba pro nějaký papírak s klenutým profilem?Ta rada s menším stoupáním nebyla zas tak špatná.Hodně lidí totiž od určité výšky těžko odhaduje rychlost a úhel stoupání třeba proto že létají nad hlavou a nebo jen s nezkušenosti za to tahají.Pak ta vrtule s menším stoupáním má smysl a neskončí to vrtákem/v horším případě až do země/.
- juraj.jurej
- Příspěvky: 4068
- Registrován: čtv 08.03.2012 9:01
- Bydliště: SK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nimbus 3,6m Reichard
LV píše:Vidim, ze mas potrebu radit za kazdu cenu. Na vetrona vrtulu 14/8... myslis , ze s tym chce visiet? Ja by som siel skor do stvorcovej. Vetron nie je cvicny hornoplosnik. Vetron potrebuje rychlost.
Nieje to na vysenie, taký pomer ťahu a hmotnosti to až nemá. (ako akrobaty) To to nieje hotliner a s vrt. 14x8 (14x9) bude dosahovať dostatočnú horizontálnu rýchlosť. (cca. 90 km/h) Stúpanie cca. 9-10 m/s. (príkon cca. 900-970 W) To ti je málo??? Já vychádzam z výpočtov v eCalc a svojích skúseností. Ja si myslím že na takúto konštrukciu modelu je to dosť. So štvorcovou vrt. bude mať ťažší štart z ruky. Je to už kus modelu a niečo váži a tá zabere na plno až pri určitej rýchlosti. Štvorcová vrt. je skôr do hotlinera (F5B) a nie termického (šport. vetroňa). Ale ty si daj do svojho čo chceš. Je to len na ňom čo upredností. A dostatočný ťah mu môže často v krízovkách zachrániť model.
FrSky Tandem X20
- LV
- Příspěvky: 9200
- Registrován: pát 05.01.2007 0:00
- Bydliště: Trenčianska Turná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nimbus 3,6m Reichard
blembondo píše:A platí to pro všechny větroně Laco nebo jen pro některé?Třeba pro nějaký papírak s klenutým profilem?Ta rada s menším stoupáním nebyla zas tak špatná.Hodně lidí totiž od určité výšky těžko odhaduje rychlost a úhel stoupání třeba proto že létají nad hlavou a nebo jen s nezkušenosti za to tahají.Pak ta vrtule s menším stoupáním má smysl a neskončí to vrtákem/v horším případě až do země/.
Nevsimol som si, ze by vlakno bolo o termickych ultralajtoch.
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk
www.elektromodely.sk