Jejich škoda
3D tisk modelů letadel I
Re: 3D tisk modelů letadel
spousta lidí podceňuje vyvážení hnacích jednotek. Jak u dmychadel tak u vrtulí. Přitom se šidí o zvuk, výkon a likvidují si ložiska.
Jejich škoda
Jejich škoda
Re: 3D tisk modelů letadel
dudaj píše:spousta lidí podceňuje vyvážení hnacích jednotek....
Ale to já taky. Ani jsem na to nesáh...
jyrry.webnode.cz
Re: 3D tisk modelů letadel
jyrry píše:Ale to já taky. Ani jsem na to nesáh...
pokud to nemá vibrace, není důvod to řešit. Pokud to člověk neřeší, když vibrace jsou, jeho chyba.
Pochopitelně, že balsa utlumí zvuk od vibrace mnohem lépe než tisk. To neznamená že ji budu ignorovat. A především v případě tisku, kdy materiály jsou křehké a po čase to může za určitých okolností i rozebrat model
Re: 3D tisk modelů letadel
Zenair píše:Tohle je také dobré: https://richrap.blogspot.com/2019/04/colorfabb-lw-pla-expanding-foaming.html
tak to mne tedy moc nezaujalo, je tam sice popsaná tuna jeho pokusů, ale výkumník nepřišel na to základní a to zcela vypnout retrakce ... místo toho napsal že se Vám holt tisk bude občas zasekávat. Když to má takto blbě nastavený tak je jasný že záseky budou
Re: 3D tisk modelů letadel
Ono je to asi i o tiskárně a dalších věcech, já při prvních testech LW-PLA retrakci spíš zvyšoval a přesto se mi první dva testovací kusy vytiskly v pohodě (a šlo vždy o cca 2,5h, kdy už by se problém projevil, ne o krátkou simulaci).
K zaseknutí jsem se dostal až napotřetí, ale to jsem hýbal více věcmi, asi tuším, kde byl problém.
Sice aktuálně počítám spíš s tím, že pro další testy půjdu podobně jako ty směrem jejího ubrání či dokonce vypnutí, ale neřekl bych, že důvodem pro toto je vyloženě problém se zasekáváním.
Bohužel jsem musel LW-PLA odložit, nahromadila se mi takové fronta věcí, že zkrátka nedávám (jsem pomalu zralý na druhou tiskárnu), obávám se, že se k tomu vrátím až po Novém roce, ale o zajímavosti tohoto materiálu skutečně není debata, na to už jsem natestoval dost
K zaseknutí jsem se dostal až napotřetí, ale to jsem hýbal více věcmi, asi tuším, kde byl problém.
Sice aktuálně počítám spíš s tím, že pro další testy půjdu podobně jako ty směrem jejího ubrání či dokonce vypnutí, ale neřekl bych, že důvodem pro toto je vyloženě problém se zasekáváním.
Bohužel jsem musel LW-PLA odložit, nahromadila se mi takové fronta věcí, že zkrátka nedávám (jsem pomalu zralý na druhou tiskárnu), obávám se, že se k tomu vrátím až po Novém roce, ale o zajímavosti tohoto materiálu skutečně není debata, na to už jsem natestoval dost
Re: 3D tisk modelů letadel
Tady je ještě slíbená letovka Eclipson model Y, je tam i dobře vidět řešení křídla...
Re: 3D tisk modelů letadel
Pěkné, ale nevím proč mě napadlo hlavně to, že "čím víc barev, tím víc adidas". 
Re: 3D tisk modelů letadel
Ahoj,Jaké máte zkušenosti s tiskem letadel z PETG. Doposud používám PLA,ale přemýšlím to zkusit z PETG ,údajně by to měl být vhodnější materiál na letadla. Budu rád,když se podělíte o své zkušenosti.
Děkuji
Děkuji
Mustang P-51D (EPP), DHC-2 Beawer (EPP),Easy max ( 3D tisk) Spektrum dx8 g2
Re: 3D tisk modelů letadel
jio píše:Pěkné, ale nevím proč mě napadlo hlavně to, že "čím víc barev, tím víc adidas".
No nevím co se ti nezdá - klasická trikolóra... Vrtuli neřeším, ta je co dům dal, kdybych vybíral, tak dám samozřejmě nějakou decentní
Třeba v reálně doloženém "maketovém" zbarvení, co mám na P-51D je ještě o barvu více.
Re: 3D tisk modelů letadel
Já nepsal, že se mi na tom něco nezdá. Já psal jen co mi to připomíná. Že tam je trikolóra, jsem si po pravdě ani nevšiml. Dík za doplnění. 
Ale proč ne, alespoň je to dobře vidět za každého počasí. No a pro nás hůř vidící, to může být i inspirace.
Ale proč ne, alespoň je to dobře vidět za každého počasí. No a pro nás hůř vidící, to může být i inspirace.
Re: 3D tisk modelů letadel
patamatix píše:Ahoj,Jaké máte zkušenosti s tiskem letadel z PETG. Doposud používám PLA,ale přemýšlím to zkusit z PETG ,údajně by to měl být vhodnější materiál na letadla. Budu rád,když se podělíte o své zkušenosti.
Děkuji
dřív jsem doporučoval, ale PETG má jednu záludnou vlastnost. V jednom perimetru je velmi křehké při nárazu. Popraská jako sklo. Drží ve spáře líp jak PLA.
Ale pokud s tím nešikovně přistaneš, PLA se rozpadne ve spáře a lze opravit. Petko se rozpadne na kousky, které dohromady už nedáš.
Takže u modelu s podvozkem a přistáváním na asfalt bych upřednostnil petko. U modelu bez podvozku a s přistáváním do trávy bych asi zůstal u PLA a tahal sebou na letiště vteřiňák.
Re: 3D tisk modelů letadel
Já s tebou souhlasím v popisu problémů s PETG, ale upřímně moc nechápu, co máš pořád s tou malou pevností PLA ve spoji vrstev
To se děje občas u nějakého určitého PLA, naposledy jsem to potkal pro konkrétní příklad u černého Gembird PLA plus, ale to je problém daného materiálu, který se zkrátka po zjištění tohoto na thinwall používat nebude... Pokud se ale PLA pro letadla hodí a je vše dobře nastaveno, tak prostě vrstvy u sebe drží a při zkoušení to také spíš praskne kdekoli jinde, než že by se oddělily vrstvy od sebe.
Jak píšu - musí se to zkusit a pokud u nějakého PLA při jediném perimetru povoluje spoj vrstev, tak to chce jiný materiál, nejde o obecný problém... Pokud bych měl zobecnit, tak jsou obvykle problémy s materiály papírově lepšími - různé PLA plus, ST-PLA a tak, jsou obvykle tvrdší, ale křehčí a často právě s problémem ve spoji vrstev, naopak obyčejné PLA bývá v pořádku. Roli někdy hraje i barva, pokud člověk má v plánu letadlo barvit, tak se mu situace zjednodušší, protože materiály čiré či "natural" bývají vesměs nejlepší, ale jinak je v pohodě i řada barevných.
To se děje občas u nějakého určitého PLA, naposledy jsem to potkal pro konkrétní příklad u černého Gembird PLA plus, ale to je problém daného materiálu, který se zkrátka po zjištění tohoto na thinwall používat nebude... Pokud se ale PLA pro letadla hodí a je vše dobře nastaveno, tak prostě vrstvy u sebe drží a při zkoušení to také spíš praskne kdekoli jinde, než že by se oddělily vrstvy od sebe.
Jak píšu - musí se to zkusit a pokud u nějakého PLA při jediném perimetru povoluje spoj vrstev, tak to chce jiný materiál, nejde o obecný problém... Pokud bych měl zobecnit, tak jsou obvykle problémy s materiály papírově lepšími - různé PLA plus, ST-PLA a tak, jsou obvykle tvrdší, ale křehčí a často právě s problémem ve spoji vrstev, naopak obyčejné PLA bývá v pořádku. Roli někdy hraje i barva, pokud člověk má v plánu letadlo barvit, tak se mu situace zjednodušší, protože materiály čiré či "natural" bývají vesměs nejlepší, ale jinak je v pohodě i řada barevných.
Re: 3D tisk modelů letadel
No já právě nemám k dispozici asfalt,létám na travnatém letišti,takže tam ty nerovnosti jsou. Tak to asi zůstanu u PLA.
Děkuji za pro mne dost důležitou informaci.
Ještě jeden dotaz,jakými barvami nejlépe barvit tento materiál.(pro začátek štětec)
Děkuji za pro mne dost důležitou informaci.
Ještě jeden dotaz,jakými barvami nejlépe barvit tento materiál.(pro začátek štětec)
Mustang P-51D (EPP), DHC-2 Beawer (EPP),Easy max ( 3D tisk) Spektrum dx8 g2
Re: 3D tisk modelů letadel
patamatix píše:Ještě jeden dotaz,jakými barvami nejlépe barvit tento materiál.(pro začátek štětec)
Barvy na plastikové modely, třeba Revell, v bytě spíš akrylové, máš-li dílnu a neřešíš smrad, tak jsou o něco lepší syntetické.
Není to nijak drahé, na metrový ME109 víceméně stačí jedna "plechovka" za necelých 70 korun, viz https://www.peckamodel.cz/barva-revell- ... seda-18-ml (samozřejmě v reálu je na modelu víc barev, ale zase se nespotřebují celé)... Třeba to ME109H, odkazované ode mne o kus výše v tomto vlákně je barvené přesně těmito akrylovými Revelly s natíráním štětcem. Jo, ještě to chce koupit na ty akryly ředidlo - https://www.peckamodel.cz/4039621-aqua-color-mix , i při použití štětce mi přijde lepší to naředit minimálně 1:1 a případně raději dát dvě vrstvy...