Odpovědi na začátečnické otázky
Re: Odpovědi na začátečnické otázky
Pro první zapojení je jedno, který drát z reglu spojíš s drátem z motoru, po zapnutí sestavy zjistíš, zda se motor točí ve správném směru. Pokud ne, prohodíš libovolné dva dráty a směr se otočí. Musíš dodržet spojení dvou drátů z reglu k baterce, červený je plus. Označení 2 - 3 LiXX znamená možnost připojení aku 2 - 3 článkových packů LiPol nebo LiIon. Označení NiXX je pro aku NiMH nebo NiCd, ty zřejmě používat nebudeš. Regl má BEC pro napájení prijimace a serv. Standardně z něj vychází stabilizované napětí 5 V a v tvém případě dodá až 1,5 A.
Hitec Aurora 9X
Re: Odpovědi na začátečnické otázky
Opět vám děkuji za rady. Tak že jsem pochopil, že je to velmi podobné jako u velkého třífázového motoru na 380V. Jen tady chybí ta nula. Jako poděkování jsem chtěl vložit jedno příšerné video, ale bohužel jsem nepřišel na to jak ho dostat z počítače na YouTube nebo nějak jinak. Ale celkem není o co stát. Video je hrozně rozmazané. Před dvěma dny jsem si byl zalítat s mým MAULE M7. Po chvíli jsem přistál abych zkontroloval baterku a když jsem si došel do auta pro pípák, tak mi padl do oka foťák (klasický Nikon COOLPIX S9300). A tak mně napadla docela katastrofická myšlenka. V baterce bylo ještě dost na to abych bez problémů chvíli létal a tak jsem foťák přivázal gumou do těžiště nahoru na trub mezi křídla. Říkal jsem si, že by to to éro mohlo unést (myslím, odhadem váží foťák tak asi 20 - 25dkg). Je fakt, že navíc byla velká čelní plocha toho foťáku. Vypadalo to jako plachta. No, odstartoval jsem s polovičními klapkami a éro stoupalo namáhavě pomalu. Normálně létám tak maximálně na půl plynu, ale tentokrát byl problém to udržet ve vzduchu s plným plynem a po chvíli jsem musel dát plné klapky abych to dotáhl na letiště. Udělal jsem jen dva okruhy kolem letiště a i se mi podařilo hladce přistát. Jen jak už při dojezdu v trávě přestala fungovat aerodynamika na výškovku a foťák zvyšoval těžiště nahoru, tak se v posledním momentu éro poklopilo na vrtuli, ale jak se uklidnilo, tak zase sedlo na podvozek a tak jsem s ním ještě dojel i k autu. Baterka se lehce ohřála jak jela naplno, ale ještě byla na hranici vybití. Ale video z toho je hrozné. Při pojíždění na zemi je to roztřeseno od terénu a ve vzduchu je to roztřeseno asi chvěním éra.
Re: Odpovědi na začátečnické otázky
Nikdo plavče1 není dokonalý a i když jsi video ještě neinstaloval tak já oceňuji každou snahu byť by byla sebeamatérštější (sám to praktikuji a na kritiku nekoukám.ta bude vždy a všude).Jo koupit si můžeš profi kamerky a dělat luxusní obrázky ale pro mně se vytrácí to kouzlo osobní snahy zkoušet i netradiční věci v "polních" podmínkách.
Re: Odpovědi na začátečnické otázky
Už jsem tady psal, že jsem koupil a sestavuji éro do haly. Ostatně jste mi i přispěli drobnými radami ohledně zapojení. A tak bych chtěl napsat jak to dopadlo. Éro jsem při chvilkách dostavěl, myslím, že přesto že je určeno hlavně do haly, tak asi nejvíc s ním budu létat venku. Včera bylo krásné počasí, téměř bezvětří a tak jakmile jsem nainstaloval a seřídil přijímač, tak jsem s tím vyrazil ven. Jen chci dodat, že ačkoliv tyto modely asi nelétají se stabilizací, tak já měl doma jeden přijímač, šestikanál se stabilizací, připravený pro něco jiného a tak jsem ho použil sem. Ale je fakt, že opravdu není třeba stabilizaci používat. To éro létá pěkně pomalu a dají se sním dělat fakt kouzla. Klidně bych to doporučil i úplnému začátečníkovi. Jenom asi vyztužím uchycení motorového lože. V hale by to asi nebylo třeba, ale při prvním přistání jsem lehce zachytil o trávu a tělo letadla za motorem naprasklo, celkem nic vážného, ani jsem to neřešil, přidal jsem plyn a létal dál. Ale usoudil jsem, že bude lepší vyztužení. Člověk nikdy neví. A asi si koupím jinou baterku. Použil jsem baterie 2S 300mAh, od takového malého modelu, který mi ulétl a zbyly po něm jen ty baterky a vysílačka, ale ukázalo se, že baterie moc nevydrží. Jo a aby jste věděli o co se jedná, tak tady to je.
https://modelbazar.cz/media/cache/xl/mu ... 1-2704.JPG
https://modelbazar.cz/media/cache/xl/mu ... 1-2704.JPG
-
bambashonda
- Příspěvky: 16
- Registrován: stř 30.11.2011 19:20
Re: Odpovědi na začátečnické otázky
Ahoj, viděl bych to na MVVS buď to 3,5 nebo 6,5 ccm. Koukal jsem na stránky výrobce a nenašel, tak bych pohledal na netu, a podle rozměrů motoru bych zkusil určit, co to je.
-
JardaRůžička
- Příspěvky: 2731
- Registrován: pát 02.03.2012 7:55
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: Odpovědi na začátečnické otázky
MVVS 6,5 GFS
Re: Odpovědi na začátečnické otázky
Zkus se podívat na levou stranu motoru (ve směru letu). MVVS mívalo ve zvyku mít na odlitu karteru číslo, které značilo objem. Nevím ovšem, jestli to měli u všech. Na 3,5 ccm se mi to nezdá, spíš na 4,6 ccm. Druhá možnost, pokud nenajdeš číslo. sundat hlavu, změřit vrtání a zdvih, no a potom za pomoci kalkulačky to spočítáš.
Hitec Aurora 9X
-
bambashonda
- Příspěvky: 16
- Registrován: stř 30.11.2011 19:20
Re: Odpovědi na začátečnické otázky
Děkuju za pomoc.je to 6.5 ale nevěděl jsem přesný model.jelikos to má černou hlavu.
-
bambashonda
- Příspěvky: 16
- Registrován: stř 30.11.2011 19:20
Re: Odpovědi na začátečnické otázky
Ještě jednu radu bych potřeboval.za letu mi to chcipe.nejvic když hodně stoupám.cim by to mohlo být?
-
bambashonda
- Příspěvky: 16
- Registrován: stř 30.11.2011 19:20
Re: Odpovědi na začátečnické otázky
Nemůže to mít špatnou kompresi? Lítám teda je methyl a ricin
Re: Odpovědi na začátečnické otázky
na zemi jsi zvednout čumák zkoušel? nesmí klesat otáčky, pokud ano, chudá směs, chce to trošku víc otevřít jehlu.
Re: Odpovědi na začátečnické otázky
Tohle bývá spíš z důvodu seřízení, nebo závady v palivové soustavě. Zkus přidat zoubek na jehle a zkontroluj, zda ti správně tlakuje, jestli to někde nebere falešnej luft apod. (nejdřív jedno, pak druhé, nikdy oboje najednou, pak bys nezjistil čím to vlastně bylo).
Hitec Aurora 9X
-
bambashonda
- Příspěvky: 16
- Registrován: stř 30.11.2011 19:20
Re: Odpovědi na začátečnické otázky
Bohatost jsem skousel.pak je to za letu bohaté a nejde do otáček.nemuze to být tím palivem? Nechtělo by to nitro? Jaká svíčka do toho patří?
Re: Odpovědi na začátečnické otázky
Nenapsal jsi, co do toho dáváš. Chodilo to běžně na ricínové palivo. Protože to je už malinko větší, může to chodit na 85/15. Když v tom bude nějaké procento nitra (třeba 5%), zlepší se přechody a pravidelnost chodu. Pokud není nějak extra běhaný (nemá karbonové úsady na válci a pístu), možná by šel přechod na syntetiku (ty bys měl vědět něco o jeho předchozím provozu).
Když zajdeš do modelářské prodejny a řekneš, že chceš svíčku na šest a půlku, měl by prodavač vědět, co ti prodat. Pokud se nemýlím, měla by to být nějaká střední. Když budeš chtít svíčku na 4T, neměl by to být problém, mají mít delší tepelnou setrvačnost (musí vydržet jednu otáčku bez zápalu).
Seřízení, seřídíš nejvyšší otáčky a pak otevřeš jehlu o zoubek - dva (mírně obohatit), otáčky by měly mírně klesnout a v lufte se to má mírně ochudit. Zkus také model po nastartování zvednout, jak už radil kolega, a vyzkoušet ovládání. Pokud to při zvednutí bude blbnout, musel bys to celé přeštelovat, prostě znovu.
Když zajdeš do modelářské prodejny a řekneš, že chceš svíčku na šest a půlku, měl by prodavač vědět, co ti prodat. Pokud se nemýlím, měla by to být nějaká střední. Když budeš chtít svíčku na 4T, neměl by to být problém, mají mít delší tepelnou setrvačnost (musí vydržet jednu otáčku bez zápalu).
Seřízení, seřídíš nejvyšší otáčky a pak otevřeš jehlu o zoubek - dva (mírně obohatit), otáčky by měly mírně klesnout a v lufte se to má mírně ochudit. Zkus také model po nastartování zvednout, jak už radil kolega, a vyzkoušet ovládání. Pokud to při zvednutí bude blbnout, musel bys to celé přeštelovat, prostě znovu.
Hitec Aurora 9X