Stampede - motor za jízdy přestane reagovat
Stampede - motor za jízdy přestane reagovat
Zdravím, zase mi začal zlobit jeden ze Stampedů. Během jízdy se několikrát stane, že auto přestane reagovat na plyn. Servo předních kol ale funguje + chybu doprovází červené blikání regulátoru.
Po odpojení/zapojení baterie zase nějakou dobu jezdí.
Na test jsem prohodil regulátor s motorem ze druhého auta pořád stejné. Ještě můžu zkusit přijímač, ale radši se nejdřív optám, jestli netušíte, čím to může být.
Díky
Po odpojení/zapojení baterie zase nějakou dobu jezdí.
Na test jsem prohodil regulátor s motorem ze druhého auta pořád stejné. Ještě můžu zkusit přijímač, ale radši se nejdřív optám, jestli netušíte, čím to může být.
Díky
Wild Hawk, MiniMag, Optic 6, Blade MSR
Re: Stampede - motor za jízdy přestane reagovat
A nevypíná ti baterka, skoušel jsi dávat jinou?
Re: Stampede - motor za jízdy přestane reagovat
chcíplá aku
Re: Stampede - motor za jízdy přestane reagovat
Stanly píše:A nevypíná ti baterka, skoušel jsi dávat jinou?
Baterku jsem jinou zkoušel.
Taky jsem si nejdřív říkal, jestli nebude špatný kontakt mezi baterii a regulátorem, ale to by se auto odpojilo úplně. Tady jen přestane reagovat na plyn a jak jsem psal, regl začne červeně blikat.
Wild Hawk, MiniMag, Optic 6, Blade MSR
Re: Stampede - motor za jízdy přestane reagovat
corsair píše:chcíplá aku
Po odpojení a zapojení naskočí a někdy jezdí třeba dalších deset minut. Jedna baterka je dva měsíce stará, tím to určitě nebude.
Wild Hawk, MiniMag, Optic 6, Blade MSR
Re: Stampede - motor za jízdy přestane reagovat
Mam stejnou skusenost s aku kdyz dam 4000mah aku je to OK, kdyz dam 2200 jinou znacku sice s vyssi proudovou zatizitelnosti ze zacatku zacne klesat napeti a sem tam vypne, kdyz chvili pockam zmatori se a po zahrati jezdi dalsich 20 minut... Ale jinak tezko rict... Kazdy regl ma v navodu co konkretni blikani znamena...
Re: Stampede - motor za jízdy přestane reagovat
Co na to manual k regulátoru? TO červené blikání bude mít nějaký význam...
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)
Re: Stampede - motor za jízdy přestane reagovat
marek83 píše:Zdravím, zase mi začal zlobit jeden ze Stampedů. Během jízdy se několikrát stane, že auto přestane reagovat na plyn. Servo předních kol ale funguje + chybu doprovází červené blikání regulátoru.
Po odpojení/zapojení baterie zase nějakou dobu jezdí.
Na test jsem prohodil regulátor s motorem ze druhého auta pořád stejné. Ještě můžu zkusit přijímač, ale radši se nejdřív optám, jestli netušíte, čím to může být.
Díky
zkus na autě co ti funguje použít TX i RX z auta co zlobí
Re: Stampede - motor za jízdy přestane reagovat
Tak jak to vypada, docela me zajima vysledek, protoze jsem presvedceny, ze je to baterkou.... 
Re: Stampede - motor za jízdy přestane reagovat
Místo chaotických spekulací by stálo za to jednoduše udělat alespoň nějakou diagnostiku,
jde přeci jen o technickou záležitost:
1) Zjistit, co znamená to blikání regulátoru. To je základní informace, kterou se mělo začít!
2) Jaký byl výsledek testu "prohození reglu s motorem z jiného auta"? Stále to samé? Co signalizoval ten druhý regl?
3) Měření na baterce za chodu asi nejsou (nejlépe dataloger
)?
4) A takový blbý dotaz, ale má to tuhle "poruchu" pouze s jednou konkrétní baterkou nebo s více baterkama? Pokud s více, jsou ty baterky stejné nebo různé? Jaké mají parametry? A dělají to samé v tom druhém Stampede? Ať již ano nebo ne, je ten druhý Stampede stejný jako ten první, nebo má jinou konfiguraci reglu a pohonu?
Na uvedené otázky by se mělo dát odpovědět během pár minut.
Možná se to laikovi nezdá, ale nejsou zas tak složité
Zde je potřeba si uvědomit následující:
a) I nová baterka může být vadná.
b) Ani u sebevíce vychválené baterky (natožpak u levnější Číny) nemusí její skutečné parametry stačit na provoz ve Stampede.
c) Chyba může být i v konektorech. To že se neodpojí celé auto v tomto případě nic neznamená. Velké přechodové odpory způsobí pokles napětí pro regl při zátěži od pohonu, ale pro Rx a jedno servo to nemusí dělat problém. Zde jsme zpět u otázky číslo 1: co to ten regl vlastně hlásí a jakým způsobem má předepsáno reagovat například na nízké napětí (odpojit se celý nebo jenom pohon, tedy pokud je regl zároveň i zdrojem (BEC))...
jde přeci jen o technickou záležitost:
1) Zjistit, co znamená to blikání regulátoru. To je základní informace, kterou se mělo začít!
2) Jaký byl výsledek testu "prohození reglu s motorem z jiného auta"? Stále to samé? Co signalizoval ten druhý regl?
3) Měření na baterce za chodu asi nejsou (nejlépe dataloger
4) A takový blbý dotaz, ale má to tuhle "poruchu" pouze s jednou konkrétní baterkou nebo s více baterkama? Pokud s více, jsou ty baterky stejné nebo různé? Jaké mají parametry? A dělají to samé v tom druhém Stampede? Ať již ano nebo ne, je ten druhý Stampede stejný jako ten první, nebo má jinou konfiguraci reglu a pohonu?
Na uvedené otázky by se mělo dát odpovědět během pár minut.
Možná se to laikovi nezdá, ale nejsou zas tak složité
Zde je potřeba si uvědomit následující:
a) I nová baterka může být vadná.
b) Ani u sebevíce vychválené baterky (natožpak u levnější Číny) nemusí její skutečné parametry stačit na provoz ve Stampede.
c) Chyba může být i v konektorech. To že se neodpojí celé auto v tomto případě nic neznamená. Velké přechodové odpory způsobí pokles napětí pro regl při zátěži od pohonu, ale pro Rx a jedno servo to nemusí dělat problém. Zde jsme zpět u otázky číslo 1: co to ten regl vlastně hlásí a jakým způsobem má předepsáno reagovat například na nízké napětí (odpojit se celý nebo jenom pohon, tedy pokud je regl zároveň i zdrojem (BEC))...
Re: Stampede - motor za jízdy přestane reagovat
Omluva za odmlku, koroňák si mě už taky našel.
Podle návodu červené blikání regulátoru značí vybitou baterii. Když jí ale změřím, má pořád přes 8V.
Dnes jsem auto znovu testoval a místo vypínání mi pro změnu pořád jezdilo na půl plynu. Po odpojení a zapojení baterky, na vteřinu až dvě Stampede vystartoval jak měl a potom hned zpomalil.
Chyba bude asi opravdu v baterii. Resp. dělají mi to dvě ze čtyř co mám, všechny dvoučlánky.
Překvapuje mě, že to děla i ta nová baterie. I když teda kvalita asi nebude nic moc, trouba jsem vzal tu nejlevnější, co měli /zn. Bashing/.
Podle návodu červené blikání regulátoru značí vybitou baterii. Když jí ale změřím, má pořád přes 8V.
Dnes jsem auto znovu testoval a místo vypínání mi pro změnu pořád jezdilo na půl plynu. Po odpojení a zapojení baterky, na vteřinu až dvě Stampede vystartoval jak měl a potom hned zpomalil.
Chyba bude asi opravdu v baterii. Resp. dělají mi to dvě ze čtyř co mám, všechny dvoučlánky.
Překvapuje mě, že to děla i ta nová baterie. I když teda kvalita asi nebude nic moc, trouba jsem vzal tu nejlevnější, co měli /zn. Bashing/.
Wild Hawk, MiniMag, Optic 6, Blade MSR
Re: Stampede - motor za jízdy přestane reagovat
FlyBear píše:Místo chaotických spekulací by stálo za to jednoduše udělat alespoň nějakou diagnostiku,
jde přeci jen o technickou záležitost:
1) Zjistit, co znamená to blikání regulátoru. To je základní informace, kterou se mělo začít!
2) Jaký byl výsledek testu "prohození reglu s motorem z jiného auta"? Stále to samé? Co signalizoval ten druhý regl?
3) Měření na baterce za chodu asi nejsou (nejlépe dataloger)?
4) A takový blbý dotaz, ale má to tuhle "poruchu" pouze s jednou konkrétní baterkou nebo s více baterkama? Pokud s více, jsou ty baterky stejné nebo různé? Jaké mají parametry? A dělají to samé v tom druhém Stampede? Ať již ano nebo ne, je ten druhý Stampede stejný jako ten první, nebo má jinou konfiguraci reglu a pohonu?
Na uvedené otázky by se mělo dát odpovědět během pár minut.
Možná se to laikovi nezdá, ale nejsou zas tak složité![]()
Zde je potřeba si uvědomit následující:
a) I nová baterka může být vadná.
b) Ani u sebevíce vychválené baterky (natožpak u levnější Číny) nemusí její skutečné parametry stačit na provoz ve Stampede.
c) Chyba může být i v konektorech. To že se neodpojí celé auto v tomto případě nic neznamená. Velké přechodové odpory způsobí pokles napětí pro regl při zátěži od pohonu, ale pro Rx a jedno servo to nemusí dělat problém. Zde jsme zpět u otázky číslo 1: co to ten regl vlastně hlásí a jakým způsobem má předepsáno reagovat například na nízké napětí (odpojit se celý nebo jenom pohon, tedy pokud je regl zároveň i zdrojem (BEC))...
Ještě abych to úplně upřesnil...
Zlobí mi Stapmede zadokolka, který je něco málo přes dva roky starý. Verze s TITAN motorem.
K němu jsem klukům nedávno pořídil 4WD už se střídavým motorem.
Ze Stampeda, kterého jsem měl někdy pět let zpátky mi zbyla elektronika /střídavý motor Velineon a regulátor VXL/.
Když se zadokolka začala vypínat, vyzkoušel jsem do ní dát práve starý VXL s Velineonem. Změna žádná..až teda na to, že dneska už se nevypínal, ale jen jezdil pomalu.
Ještě je zvláštní, že nový Stampede s baterkama, které u druhého zlobí nemá problém.
Wild Hawk, MiniMag, Optic 6, Blade MSR
Re: Stampede - motor za jízdy přestane reagovat
Jestli tě tenhle koníček chytil a máš už i více aut, zkus se přiučit nějaké základy elektriky, bude se ti to hodit.
Některé věci se ti pak taky přestanou zdát divné
- Napětí akumulátoru naprázdno je v normálním případě vyšší než napětí pod zátěží. Při zatížení odebíraným proudem vzniká úbytek napětí. Tím pádem není nic divného na tom, že i když změříš napětí akumulátoru 8V jen tak naprázdno, tak regulátor v autě při jízdě může detekovat daleko nižší napětí a raguje dle toho...
- Nový Stampede má jinou konfiguraci a tutíž reaguje jinak i na stejný akumulátor. Nic divného. Stačí, aby například odebíral méně proudu nebo aby jeho regl reagoval odpojením na níže položený limit, který ta baterka ještě ustojí, apod.
- Ve hře můžou být přechodové odpory konektorů. Každý přechodový odpor způsobí úbytek napětí... Přechodové odpory v sérii se sčítají.
Ať tak nebo tak, domnívám se, že pokud máš v těch autech celkem standardní instalaci včetně konektorů, pak akumulátor, který to neutáhne, je na... - sám víš na co
Některé věci se ti pak taky přestanou zdát divné
- Napětí akumulátoru naprázdno je v normálním případě vyšší než napětí pod zátěží. Při zatížení odebíraným proudem vzniká úbytek napětí. Tím pádem není nic divného na tom, že i když změříš napětí akumulátoru 8V jen tak naprázdno, tak regulátor v autě při jízdě může detekovat daleko nižší napětí a raguje dle toho...
- Nový Stampede má jinou konfiguraci a tutíž reaguje jinak i na stejný akumulátor. Nic divného. Stačí, aby například odebíral méně proudu nebo aby jeho regl reagoval odpojením na níže položený limit, který ta baterka ještě ustojí, apod.
- Ve hře můžou být přechodové odpory konektorů. Každý přechodový odpor způsobí úbytek napětí... Přechodové odpory v sérii se sčítají.
Ať tak nebo tak, domnívám se, že pokud máš v těch autech celkem standardní instalaci včetně konektorů, pak akumulátor, který to neutáhne, je na... - sám víš na co
Re: Stampede - motor za jízdy přestane reagovat
dobře, díky za vysvětlení 
Wild Hawk, MiniMag, Optic 6, Blade MSR