Eternity F5J-4m
Re: Eternity F5J-4m
O víkendu na mezinárodních závodech v Holíči jsme sledovali dva kusy Eternitu v akci... Provedení je hezké, v tom respekt, pochvalné komentáře mohu jen potvrdit.
Upřímně ale letový projev mi zas tak impozantní nepřišel a také skončili oba dost hluboko v poli poražených. Těžko říct, co bylo modelem a co pilotem (či jeho seřízením), ale nepřišlo mi optimální, možná těžiště moc vzadu?
Uvidíme za necelých 14 dní na Sambě (oba tovární piloti z SK jsou přihlášeni, navíc by tam měl být i zde diskutující Tom Hlavinka), tam bude konkurence pro srovnání ještě daleko větší.
Upřímně ale letový projev mi zas tak impozantní nepřišel a také skončili oba dost hluboko v poli poražených. Těžko říct, co bylo modelem a co pilotem (či jeho seřízením), ale nepřišlo mi optimální, možná těžiště moc vzadu?
Uvidíme za necelých 14 dní na Sambě (oba tovární piloti z SK jsou přihlášeni, navíc by tam měl být i zde diskutující Tom Hlavinka), tam bude konkurence pro srovnání ještě daleko větší.
Re: Eternity F5J-4m
tomashr píše:O víkendu na mezinárodních závodech v Holíči jsme sledovali dva kusy Eternitu v akci... Provedení je hezké, v tom respekt, pochvalné komentáře mohu jen potvrdit.
Upřímně ale letový projev mi zas tak impozantní nepřišel a také skončili oba dost hluboko v poli poražených. Těžko říct, co bylo modelem a co pilotem (či jeho seřízením), ale nepřišlo mi optimální, možná těžiště moc vzadu?
Uvidíme za necelých 14 dní na Sambě (oba tovární piloti z SK jsou přihlášeni, navíc by tam měl být i zde diskutující Tom Hlavinka), tam bude konkurence pro srovnání ještě daleko větší.
Ahoj Tome , oba modely boli zalietané nahrubo vo stvrtok pred súťažou .... moj výsledok hlboko v poli porazených , je daný mojimi zlými rozhodnutiami počas letu . Vidíme sa na ďalšom preteku
Re: Eternity F5J-4m
Dík za potvrzení, přišlo mi, že to nemáte úplně doladěné...
No a o špatných rozhodnutích vím své, já tedy v Holíči v kvalifikaci vyloženou chybu neudělal, ale zato ve finále jsem jeden let taky totálně posr.l a pak jeden nevyšel tak nějak "normálně", stane se
Uvidíme na Sambě, tam je letiště při jistých podmínkách taky velmi "zajímavé" - tedy ve stylu nejhorší čínské kletby "přeji ti, abys prožil zajímavé časy"

No a o špatných rozhodnutích vím své, já tedy v Holíči v kvalifikaci vyloženou chybu neudělal, ale zato ve finále jsem jeden let taky totálně posr.l a pak jeden nevyšel tak nějak "normálně", stane se
Uvidíme na Sambě, tam je letiště při jistých podmínkách taky velmi "zajímavé" - tedy ve stylu nejhorší čínské kletby "přeji ti, abys prožil zajímavé časy"
Re: Eternity F5J-4m
tomashr píše:Dík za potvrzení, přišlo mi, že to nemáte úplně doladěné...
No a o špatných rozhodnutích vím své, já tedy v Holíči v kvalifikaci vyloženou chybu neudělal, ale zato ve finále jsem jeden let taky totálně posr.l a pak jeden nevyšel tak nějak "normálně", stane se
Uvidíme na Sambě, tam je letiště při jistých podmínkách taky velmi "zajímavé" - tedy ve stylu nejhorší čínské kletby "přeji ti, abys prožil zajímavé časy"![]()
![]()
A to jsi měl model ...uplně doladěný.
Re: Eternity F5J-4m
Dalibore finále je vždy hop nebo trop, viděl jsem i objektivně daleko lepší piloty než jsem já, kteří skončili tři finálové lety se třemi nulami, to už tak holt je (pro příklad loni na Sambě udělal Jo Grini dokonce 4 nuly - jedno finále mělo reflight).
Ale jinak v kvalifikaci mi to docela šlo a popravdě bych asi už mohl můj model označit za seřízený a tak nějak "zažitý v ruce", to ano
Ale jinak v kvalifikaci mi to docela šlo a popravdě bych asi už mohl můj model označit za seřízený a tak nějak "zažitý v ruce", to ano
Re: Eternity F5J-4m
Takze stejne jde z 50% o štěsti

Takze to ze mas o 3% lepsi ero znamena nula prd.
Takze to ze mas o 3% lepsi ero znamena nula prd.
Re: Eternity F5J-4m
Mě přijde, že od jistého bodu úrovně modelu F5J už fakt moc nezáleží na výkonnosti v té měřitelné části - jestli máš opadání 0,23 nebo 0,25 m/s je fakt úplně jedno a u dalších vlastností je to podobné. Spíš ale záleží na letových vlastnostech - jedno zhoupnutí může znamenat klidně 3-5m ztráty, což je nesrovnatelně větší rozdíl, než to výše zmíněné, takže "zákeřný model" je jen pro pár pilotů, ostatní na něm ztrácejí. Ale je toho více - liší se i to, jak model čte termiku a hodně pak vlastnosti v kroužení. Můžeš mít dva modely, kde jeden krouží fantasticky v tom dynamickém režimu na uchu, ale moc mu nechutnají ploché zatáčky na minimálce, u druhého je to přesně opačně - a teď si vyber (a nemusím říkat, že pokud umí vše, tak je to nejlepší). Pak přirozeně pronikavost a chování na speed režimu a tak.
Re: Eternity F5J-4m
No já to myslel tak,že pokud to nenosí..nalítáš prd i kdyby model byl pozlaceny.
A pak stačí aby to chvilku nosilo a pokud jsi dobrý pilot a máš natrénováno s tím i přesně říznout o zem...výsledek je jasný.
Tím jsem myslel to že je to 50% o štěstí.
Stejně máte můj obdiv.
Vláčíte se přes půlku republiky aby jste pak letěli 10 minut v podmínkách v kterých mnohdy letět ani nechcete.
Já tohle fakt nemám zapotřebí. V klidu si kutím něco na baráku a když vidím,že to nosí....jen popojdu 5 metrů před dům , hodím tam Infinity a skoro vždy si zalítám min hodinu bez toho abych zapnul motor. Totální relax.
A pak stačí aby to chvilku nosilo a pokud jsi dobrý pilot a máš natrénováno s tím i přesně říznout o zem...výsledek je jasný.
Tím jsem myslel to že je to 50% o štěstí.
Stejně máte můj obdiv.
Vláčíte se přes půlku republiky aby jste pak letěli 10 minut v podmínkách v kterých mnohdy letět ani nechcete.
Já tohle fakt nemám zapotřebí. V klidu si kutím něco na baráku a když vidím,že to nosí....jen popojdu 5 metrů před dům , hodím tam Infinity a skoro vždy si zalítám min hodinu bez toho abych zapnul motor. Totální relax.
Re: Eternity F5J-4m
Tak Bohous postnul.. 5 misto ze 111. Myslim ze dal o kvalite modelu neni co resit.
Re: Eternity F5J-4m
Celou Sambu jsem obe letajicici Eternity peclive sledoval. Konecne jsem mel i prilezitost si vse vyzkouset aspon chvilku na packach (lehci variantu). A hlavne pokecat s Bohousem.
Poznatek 1) Opravdu se vraci ze stejne vysky a ve stejnem vzduchem lepe, nez ostatni modely +/- stejne vahy. 2 kola jsem letel ve stejne runde jako Bohous, jedno kolo jsme se vraceli (ja s Infinity EVO) ve stejny cas ve stejnem vzduchu a proste mi uletal (proti vetru zpet na pristani). Oba jsme leteli +/- se stejne lehkym letadlem, plochu maji era take +/- stejnou. Pokud jsem ho chtel stihat, musel jsem vice tlacit a ve finale jsem ztratil ze stejne vzdalenosti vetsi vysku. Behem jinych letu jsem ho sledoval proti Prestige, Exploreru Q, Enyoji ("nesthil" jsem s Vertigem). Z tech dalek, co se letalo, se vracelo Eternity lepe (nevim vahu Exploreru a Enyoje, ale Prestige byly bud stejne tezke nebo lehoucce tezsi).
Poznatek 2) Bal jsem se, jaka to bude mrcha s takovych stihlym kridlem. Zbytecne. Ano, neda se vydojit jako Prestige (to ale asi ani Infinity EVO). Ale i tak je minimalka krasne mala, toci to i tak na uchu na miste a pak se dokaze pomerne pekne jeste rozbehnout. Obratne to je porad skvele i s mensima vychylkama. Zkousel jsem, co to udela, kdyz se Eternity s tim stihlym kridlem pretahne. Zadne vrtani/padani po kridle! Jen se zhoupne a rozbehne dal
Poznatek 3) Sice to nebyl jeste 100% produkcni model, ale i tak se po vytazeni klapek nerovnaji kridla (jako u jinych obdobne tezkych letadel)
Poznatek 4) Je tam mraky vychytavek, ktere to kridlo dela lehke, pevne a povrchove suprove paradni. Zase, pak jsem okukoval jine modely pro porovnani. Mraky drobnosti (a nejenom na kridle)
Poznatek 5) Pripravenost modelu od vyrobce - co vse je tam jiz z vyroby pripravene, jakym zpusobem, ... to bych rekl ze nema konkurenci.
Ac jsem si myslel, ze s Infinity EVO jeste jednu sezonu odletam, tak po Sambe jsem zmenil nazor. Jeste jedna soutez v Tabore a pak prechazim na Vecnost
Takze jestli nekdo bude chtit Infinity EVO Performance s V ocaskama, tak brzy bude na modelbazaru 
btw: Eternity si pujcil na packy i Michal Vagner a krome velkeho usmevu to komentoval slovy "to je uchylny" (narazel na chovani era, kdy tocil na uchu a knipl vyskovky si skoro vmacknul do bricha - pritom Eternity porad tocilo a nesesypalo se)

Za me skvela prace, Bohousi
Poznatek 1) Opravdu se vraci ze stejne vysky a ve stejnem vzduchem lepe, nez ostatni modely +/- stejne vahy. 2 kola jsem letel ve stejne runde jako Bohous, jedno kolo jsme se vraceli (ja s Infinity EVO) ve stejny cas ve stejnem vzduchu a proste mi uletal (proti vetru zpet na pristani). Oba jsme leteli +/- se stejne lehkym letadlem, plochu maji era take +/- stejnou. Pokud jsem ho chtel stihat, musel jsem vice tlacit a ve finale jsem ztratil ze stejne vzdalenosti vetsi vysku. Behem jinych letu jsem ho sledoval proti Prestige, Exploreru Q, Enyoji ("nesthil" jsem s Vertigem). Z tech dalek, co se letalo, se vracelo Eternity lepe (nevim vahu Exploreru a Enyoje, ale Prestige byly bud stejne tezke nebo lehoucce tezsi).
Poznatek 2) Bal jsem se, jaka to bude mrcha s takovych stihlym kridlem. Zbytecne. Ano, neda se vydojit jako Prestige (to ale asi ani Infinity EVO). Ale i tak je minimalka krasne mala, toci to i tak na uchu na miste a pak se dokaze pomerne pekne jeste rozbehnout. Obratne to je porad skvele i s mensima vychylkama. Zkousel jsem, co to udela, kdyz se Eternity s tim stihlym kridlem pretahne. Zadne vrtani/padani po kridle! Jen se zhoupne a rozbehne dal
Poznatek 3) Sice to nebyl jeste 100% produkcni model, ale i tak se po vytazeni klapek nerovnaji kridla (jako u jinych obdobne tezkych letadel)
Poznatek 4) Je tam mraky vychytavek, ktere to kridlo dela lehke, pevne a povrchove suprove paradni. Zase, pak jsem okukoval jine modely pro porovnani. Mraky drobnosti (a nejenom na kridle)
Poznatek 5) Pripravenost modelu od vyrobce - co vse je tam jiz z vyroby pripravene, jakym zpusobem, ... to bych rekl ze nema konkurenci.
Ac jsem si myslel, ze s Infinity EVO jeste jednu sezonu odletam, tak po Sambe jsem zmenil nazor. Jeste jedna soutez v Tabore a pak prechazim na Vecnost
btw: Eternity si pujcil na packy i Michal Vagner a krome velkeho usmevu to komentoval slovy "to je uchylny" (narazel na chovani era, kdy tocil na uchu a knipl vyskovky si skoro vmacknul do bricha - pritom Eternity porad tocilo a nesesypalo se)
Za me skvela prace, Bohousi
Re: Eternity F5J-4m
Bohouš dobře a dokonce jsem našel ve svých fotkách z víkendu i studii jeho startu
Viz https://lightroom.adobe.com/shares/6153 ... 1e1fa8635c . Snad ten odkaz pojede, jinak zcela jistě https://adobe.ly/392IfKl pro celou galérii a v ní je to od fotky 126 
Re: Eternity F5J-4m
Re Creagel.
Pro Michala to musel byt zajimavy zazitek. V době kdy byl mistr ČR hmotilo F3J jak dvě komplet F5J.
Bohoušovo era jsou fakt skovosty a bozsky letaji..
Pro Michala to musel byt zajimavy zazitek. V době kdy byl mistr ČR hmotilo F3J jak dvě komplet F5J.
Bohoušovo era jsou fakt skovosty a bozsky letaji..
Re: Eternity F5J-4m
Presne jak Dalibore rikas
Navic letos to bylo poprve, co letal a rovnou s takovym F5J 
Re: Eternity F5J-4m
No.. Ja mam objednanou Eternity na vanoce. Ta proste v hangaru byt musi!!!! Momentalne cpu serva do druhych - novych kridel na Infinity.
Re: Eternity F5J-4m
graup15 píše:Re Creagel.
Pro Michala to musel byt zajimavy zazitek. V době kdy byl mistr ČR hmotilo F3J jak dvě komplet F5J.
Bohoušovo era jsou fakt skovosty a bozsky letaji..
No, to byl
https://f3j.com/pages/pike-plus