Pohony pro ERES - F5L, motory, regulátory, baterky a vrtule.
Pohony pro ERES - F5L, motory, regulátory, baterky a vrtule.
Po delším rozmýšlení a z ne zrovna velkou chutí jsem se přeci jen rozhodl vyzkoušet omotorovanou RESku a zkusit první závody. Musím říci, že to má něco do sebe a rozhodně to je úplně odlišné létání než klasika.
Důležitý je určitě výběr a správná konfigurace pohonné jednotky a tak bych chtěl toto vlákno věnovat tomuto tématu.
Moje první Ereska byla koupená hotová kopie Vaiany, Koffee. Osadil jsem ji dostupným motorem od Satria Olomouc BMA1712-15 (2225-15)32g, který má 1600 ot/min. Regulátor jsem použil FOXY 20A. Kleštinový unašeč FPS 30Z.3,2 od Hořejšího a listy vrtule Aeronaut CAM-C 7x4. Již na začátku jsem se rozhodl pro použití dvoučlánkové baterie (stejnou používám do lehké stopalcovky) a zvolil jsem osvědčenou GENS ACE LIPO TATTU R-Line FPV serie - 2S 550mAh 7,4V 2S1P (95C).
Model o letovce 500 g s tímto pohonem velmi slušně stoupá. V daném čase není problém dosáhnout požadované výšky a i proti větru docela slušně proniká, ale není to žádný dravec. Sestava funguje spolehlivě a nenarazil jsem na problém.
Můj nový model E-resík jsem se přes dobré zkušenosti rozhodl osadit novým pohonem. Zakoupil jsem u Hořejšího motor Dualsky XM2225EG-23 (1600KV). Použil jsem k němu stejnou baterku 2S, regulátor Kavan 20A (stejný jako dříve FOXY), unašeč FPS 30Z.3,0 a vrtuli 9/5. Doporučené vrtule pro 2S dle prodejce jsou
9x5, 9x6, 10x6. Jaké bylo mé překvapení, když se motor na prázdno roztočil, ale po nasazení vrtule se točit odmítal a jen vydával zvuky. Vyzkoušel jsem jiný regulátor, ale nic nepomohlo. Motor jsem po předchozí domluvě poslal prodejci na přezkoušení. Opravdu se jím zabývali, ale motor mi vrátili s tím, že je naprosto v pořádku. To jsem nerozporoval, ptal jsem se, jak ho zkoušeli. Bohužel testy s ním prováděli pouze s trojčlánkem, který já nepoužil.
Po navrácení jsem ho uložil do šuplíku a objednal stejně velký XM2225EG-16 (2300KV). S tímto motorem již mám velmi dobré zkušenosti z Djanga. Opět jsem k němu připojil stejnou konfiguraci regulátoru a kuželu, jen vrtule je 8/4. Motor fungoval od prvního spuštění perfektně. Tento pohon má velmi dobrý výkon a určitě ho využiji i v dalších modelech.
A jaké pohony používáte vy?
Důležitý je určitě výběr a správná konfigurace pohonné jednotky a tak bych chtěl toto vlákno věnovat tomuto tématu.
Moje první Ereska byla koupená hotová kopie Vaiany, Koffee. Osadil jsem ji dostupným motorem od Satria Olomouc BMA1712-15 (2225-15)32g, který má 1600 ot/min. Regulátor jsem použil FOXY 20A. Kleštinový unašeč FPS 30Z.3,2 od Hořejšího a listy vrtule Aeronaut CAM-C 7x4. Již na začátku jsem se rozhodl pro použití dvoučlánkové baterie (stejnou používám do lehké stopalcovky) a zvolil jsem osvědčenou GENS ACE LIPO TATTU R-Line FPV serie - 2S 550mAh 7,4V 2S1P (95C).
Model o letovce 500 g s tímto pohonem velmi slušně stoupá. V daném čase není problém dosáhnout požadované výšky a i proti větru docela slušně proniká, ale není to žádný dravec. Sestava funguje spolehlivě a nenarazil jsem na problém.
Můj nový model E-resík jsem se přes dobré zkušenosti rozhodl osadit novým pohonem. Zakoupil jsem u Hořejšího motor Dualsky XM2225EG-23 (1600KV). Použil jsem k němu stejnou baterku 2S, regulátor Kavan 20A (stejný jako dříve FOXY), unašeč FPS 30Z.3,0 a vrtuli 9/5. Doporučené vrtule pro 2S dle prodejce jsou
9x5, 9x6, 10x6. Jaké bylo mé překvapení, když se motor na prázdno roztočil, ale po nasazení vrtule se točit odmítal a jen vydával zvuky. Vyzkoušel jsem jiný regulátor, ale nic nepomohlo. Motor jsem po předchozí domluvě poslal prodejci na přezkoušení. Opravdu se jím zabývali, ale motor mi vrátili s tím, že je naprosto v pořádku. To jsem nerozporoval, ptal jsem se, jak ho zkoušeli. Bohužel testy s ním prováděli pouze s trojčlánkem, který já nepoužil.
Po navrácení jsem ho uložil do šuplíku a objednal stejně velký XM2225EG-16 (2300KV). S tímto motorem již mám velmi dobré zkušenosti z Djanga. Opět jsem k němu připojil stejnou konfiguraci regulátoru a kuželu, jen vrtule je 8/4. Motor fungoval od prvního spuštění perfektně. Tento pohon má velmi dobrý výkon a určitě ho využiji i v dalších modelech.
A jaké pohony používáte vy?
Re: Pohony pro ERES - F5L, motory, regulátory, baterky a vrt
@manta Podobné případy: Bez vrtule točí versus s vrtulí ne, zde řešili DAF a Ticcino. Ve vlákně "Problém s obráceným chodem motoru". Závěrečné popisy jejich řešení tam nejsou příliš detailní. Pokud pamatuji použili jinou vrtuli s menším průměrem/stoupáním.
Re: Pohony pro ERES - F5L, motory, regulátory, baterky a vrt
guchar píše:@manta Podobné případy: Bez vrtule točí versus s vrtulí ne, zde řešili DAF a Ticcino. Ve vlákně "Problém s obráceným chodem motoru". Závěrečné popisy jejich řešení tam nejsou příliš detailní. Pokud pamatuji použili jinou vrtuli s menším průměrem/stoupáním.
Ano použití menší vrtule se nabízí. Bohužel v tomto případě by to bylo k ničemu, protože výkon by byl velmi malý. Mne spíše překvapilo to, že prodejce vůbec motor nezkoušel v konfiguraci, kterou jsem mu popsal. Navíc jsem jen použil konfiguraci kterou uvádí na svých stránkách. Dle mého motor XM2225EG-16 není vhodný pro provoz s dvoučlánkovou baterií.
Ale třeba se najde někdo, kdo bude mít jiné zkušenosti a přijdu na to, proč mi to nefungovalo.
-
Jan Kubica
- Příspěvky: 52
- Registrován: ned 27.01.2019 18:52
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pohony pro ERES - F5L, motory, regulátory, baterky a vrt
Tak mně XM2225EG-23 (kv 1600) na dvoučlánek normálně funguje, podle mě bude něco špatně s regulátorem (časování, rozběh? - nevím, nerozumím).
Tento motor mám v Djangu New, kužel Pohodalet 30 mm, vrtule 8x4, regulátor XC22-Lite, baterka 3S650. Model váží necelých 600 g a za 30 sekund vyleze do 270 m. Když dám 2S900, tak je výška za 30 sekund tak 100-110 m.
V E-RESce Slite V2 je ke stejnému motoru regulátor Pulsar A-15, baterka 3S450, vrtule stejná. Na plný plyn mi model mizí z vizuálního dosahu, takže létám na "půl plynu". Když jsem zkoušel stoupavost, tak za 30 sekund byla výška okolo 230 m, i když má model necelých 500 g, baterka má obrovský vliv.
V druhé ERESce založené na RESIKovi mám starší motor XM2227EA-15 (kv 1150), regulátor XC12-Lite, vrtule 9x5, baterka stejná 3S450. Motor přetěžuji, povolený příkon má jen 74 W, já ho nutím do asi 115 W, zatím to snáší. Model váží asi 450g a leze 6 m/s, pro normální podmínky bohatě stačí.
Mám tu připravený také pohon s motorem XM2221EG-38 (kv 1700), regulátor opět XC12-Lite, vrtule 7x4 s kuželem Dualsky, baterie opět 3S450. Pohon bere opět asi 11 A, ale je moc lehký, musel bych dovažovat.
Dle mých omezených zkušeností je 2225 overkill, tedy alespoň v té konfiguraci s tříčlánkem, málokdy dám plný plyn, 2221 pro ERESku úplně stačí (jen to chce delší čumák).
H.
Tento motor mám v Djangu New, kužel Pohodalet 30 mm, vrtule 8x4, regulátor XC22-Lite, baterka 3S650. Model váží necelých 600 g a za 30 sekund vyleze do 270 m. Když dám 2S900, tak je výška za 30 sekund tak 100-110 m.
V E-RESce Slite V2 je ke stejnému motoru regulátor Pulsar A-15, baterka 3S450, vrtule stejná. Na plný plyn mi model mizí z vizuálního dosahu, takže létám na "půl plynu". Když jsem zkoušel stoupavost, tak za 30 sekund byla výška okolo 230 m, i když má model necelých 500 g, baterka má obrovský vliv.
V druhé ERESce založené na RESIKovi mám starší motor XM2227EA-15 (kv 1150), regulátor XC12-Lite, vrtule 9x5, baterka stejná 3S450. Motor přetěžuji, povolený příkon má jen 74 W, já ho nutím do asi 115 W, zatím to snáší. Model váží asi 450g a leze 6 m/s, pro normální podmínky bohatě stačí.
Mám tu připravený také pohon s motorem XM2221EG-38 (kv 1700), regulátor opět XC12-Lite, vrtule 7x4 s kuželem Dualsky, baterie opět 3S450. Pohon bere opět asi 11 A, ale je moc lehký, musel bych dovažovat.
Dle mých omezených zkušeností je 2225 overkill, tedy alespoň v té konfiguraci s tříčlánkem, málokdy dám plný plyn, 2221 pro ERESku úplně stačí (jen to chce delší čumák).
H.
Re: Pohony pro ERES - F5L, motory, regulátory, baterky a vrt
To je na mne, reaguji.
S motory 22xx si hraji v ERES uz dlouho, od doby kdy prisly prvni vzorky 2225-1600. Skoro 2 roky. Takze prezkouseni spadlo na mne.
Pouzivam vyhradne 3S, je to vyhodne z hlediska velikosti proudu a souvisejiciho vykonu. Motor se pri testech choval neprosto mravne, takze jsem ho s 2S uz nezkousel. Chyba, ale nikdy jsem se se zavadou zavislou na velikosti napeti nesesel. Pamatuji, ze pred lety (asi 25) byly problemy s nejakym motorem od Jirky Potenskeho ... pozadoval jen "svuj" regulator.
Vyzkouset s uvadenym regulatorem beztak nebylo mozne, vyrobky no-name se nezabyvame.
Poznamky:
Mam zato, ze stoupani na max. vykon do 90m nebude stacit, takze radeji uz ted ten trojclanek a regulovat otacky plynovou pakou. Na plny plyn ted vyletim asi do 180 m. Baterky ECO 400-3S se nehreji, proud je ca 13A. Pro stejny vykon s 2S by se musel zvednout prumer vrtule, tim zvysit proud a to uz by mohlo byt pro baterku i pro "pomaly" motor moc.
U malych vrtuli dost zalezi na rozteci pinu. Aeronaut v navrhu ma 38mm, tramek Dualsky jen 25. To uz je na prumeru velky rozdil, prumer vrtule je o cca 1/2 palce mensi.
Zaverem: Nemam duvod panovi neverit, opravdu by mne zajimalo, co se stalo.
Ivan Horejsi
S motory 22xx si hraji v ERES uz dlouho, od doby kdy prisly prvni vzorky 2225-1600. Skoro 2 roky. Takze prezkouseni spadlo na mne.
Pouzivam vyhradne 3S, je to vyhodne z hlediska velikosti proudu a souvisejiciho vykonu. Motor se pri testech choval neprosto mravne, takze jsem ho s 2S uz nezkousel. Chyba, ale nikdy jsem se se zavadou zavislou na velikosti napeti nesesel. Pamatuji, ze pred lety (asi 25) byly problemy s nejakym motorem od Jirky Potenskeho ... pozadoval jen "svuj" regulator.
Vyzkouset s uvadenym regulatorem beztak nebylo mozne, vyrobky no-name se nezabyvame.
Poznamky:
Mam zato, ze stoupani na max. vykon do 90m nebude stacit, takze radeji uz ted ten trojclanek a regulovat otacky plynovou pakou. Na plny plyn ted vyletim asi do 180 m. Baterky ECO 400-3S se nehreji, proud je ca 13A. Pro stejny vykon s 2S by se musel zvednout prumer vrtule, tim zvysit proud a to uz by mohlo byt pro baterku i pro "pomaly" motor moc.
U malych vrtuli dost zalezi na rozteci pinu. Aeronaut v navrhu ma 38mm, tramek Dualsky jen 25. To uz je na prumeru velky rozdil, prumer vrtule je o cca 1/2 palce mensi.
Zaverem: Nemam duvod panovi neverit, opravdu by mne zajimalo, co se stalo.
Ivan Horejsi
Re: Pohony pro ERES - F5L, motory, regulátory, baterky a vrt
Já to říkám pořád - zvedejte kV... Mně ten XM222x s kV kolem 1600 přijde pro RES málo i na tříčlánek. Na dvoučlánek je od Ivana jasná volba XM2221EG-22 (2900KV) - malá vrtule kolem 6x4 a úplně v pohodě. kV2300 mi na 2s přijde poměrně málo, ale to ještě s přimhouřením oka jde (v jednom modelu jsem měl).
Na tříčlánek pak klidně zase kV2300 s 6x4. Varianta s kV1600-1700 a větší vrtulí sice s tříčlánkem jde, ale je to zkrátka zbytečně málo.
Jinak si myslím, že dobře namotorovaná RES by měla za 30s letět něco kolem 200m výšky - jinými slovo cca 15s do 90m a zbylých 15s pro případný odlet někam "do dálky". Více potřeba není, ale na druhé straně není dobré mít ani méně, ono se to pak sejde, že človek potřebuje letět dále a ještě se trefí klesák a najednou se model odladěný na nějakých 120m za 30s ani nedostane na plných 90m - chce to prostě trochu rezervu.
Na tříčlánek pak klidně zase kV2300 s 6x4. Varianta s kV1600-1700 a větší vrtulí sice s tříčlánkem jde, ale je to zkrátka zbytečně málo.
Jinak si myslím, že dobře namotorovaná RES by měla za 30s letět něco kolem 200m výšky - jinými slovo cca 15s do 90m a zbylých 15s pro případný odlet někam "do dálky". Více potřeba není, ale na druhé straně není dobré mít ani méně, ono se to pak sejde, že človek potřebuje letět dále a ještě se trefí klesák a najednou se model odladěný na nějakých 120m za 30s ani nedostane na plných 90m - chce to prostě trochu rezervu.
Re: Pohony pro ERES - F5L, motory, regulátory, baterky a vrt
Obecně rozběh BLDC motorů z úplného klidu (na rozdíl od modelářských DC) je vždy poněkud problém. A řeší se různě. Navíc s přihlédnutím k typům motorům. A taky s přihlédnutím k různým typům řídící elektroniky. Místo složitého bádání, je nakonec nejčastěji, a nejvíc přihlíženo ke kladným a negativním zkušenostem z praxe. (I když pro mne (osobně) jsou to jedny z končin, jejichž poznávání mne baví.)
Re: Pohony pro ERES - F5L, motory, regulátory, baterky a vrt
tomashr píše:Já to říkám pořád - zvedejte kV... Mně ten XM222x s kV kolem 1600 přijde pro RES málo i na tříčlánek. Na dvoučlánek je od Ivana jasná volba XM2221EG-22 (2900KV) - malá vrtule kolem 6x4 a úplně v pohodě. kV2300 mi na 2s přijde poměrně málo, ale to ještě s přimhouřením oka jde (v jednom modelu jsem měl).
Na tříčlánek pak klidně zase kV2300 s 6x4. Varianta s kV1600-1700 a větší vrtulí sice s tříčlánkem jde, ale je to zkrátka zbytečně málo.
Jinak si myslím, že dobře namotorovaná RES by měla za 30s letět něco kolem 200m výšky - jinými slovo cca 15s do 90m a zbylých 15s pro případný odlet někam "do dálky". Více potřeba není, ale na druhé straně není dobré mít ani méně, ono se to pak sejde, že človek potřebuje letět dále a ještě se trefí klesák a najednou se model odladěný na nějakých 120m za 30s ani nedostane na plných 90m - chce to prostě trochu rezervu.
Ahoj
používám 2225-1600kV a tříčlánek 380mAh (v pohodě vystačí na 3 soutěžní starty) - kvůli vyvážení modelu, vrtule 8x4 hmotnost cca 500g a za 15 vteřin na plný plyn je v 90 m.
v druhém modelu mám baterie 550mAh (tady je to tak na 5 startů s rezervou) - opět kvůli vyvážení a výsledek je samozřejmě stejný.
To co lítá Tomashr tedy malé vrtule 6x4 jsem nikdy vlastně nezkoušel, asi je to cesta taky - na příští soutěži se na tebe musím mrknout jak ti to letí.
Vladislav Plichta
www.clouseau.eu
místopředseda
KLeM ČR
www.clouseau.eu
místopředseda
KLeM ČR
-
Jan Kubica
- Příspěvky: 52
- Registrován: ned 27.01.2019 18:52
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pohony pro ERES - F5L, motory, regulátory, baterky a vrt
tomashr píše:Já to říkám pořád - zvedejte kV... Mně ten XM222x s kV kolem 1600 přijde pro RES málo i na tříčlánek. Na dvoučlánek je od Ivana jasná volba XM2221EG-22 (2900KV) - malá vrtule kolem 6x4 a úplně v pohodě. kV2300 mi na 2s přijde poměrně málo, ale to ještě s přimhouřením oka jde (v jednom modelu jsem měl).
Na tříčlánek pak klidně zase kV2300 s 6x4. Varianta s kV1600-1700 a větší vrtulí sice s tříčlánkem jde, ale je to zkrátka zbytečně málo.
Jinak si myslím, že dobře namotorovaná RES by měla za 30s letět něco kolem 200m výšky - jinými slovo cca 15s do 90m a zbylých 15s pro případný odlet někam "do dálky". Více potřeba není, ale na druhé straně není dobré mít ani méně, ono se to pak sejde, že človek potřebuje letět dále a ještě se trefí klesák a najednou se model odladěný na nějakých 120m za 30s ani nedostane na plných 90m - chce to prostě trochu rezervu.
Ahoj Tome, jako obvykle nesouhlasím, tedy s prvním odstavcem
1) Menší vrtule má menší účinnost. Když si dovolím dát sem odkaz na můj starší článek (čtěte i komentáře), tak třeba převodovkový Hacker dal modelu stoupavost 9 m/s při odběru 10 A, zatímco VM pohon s malinkou vrtulkou sice stoupal 12 m/s, ale s odběrem 19 A. (http://www.rcex.cz/?p=6577 - snad mě předseda nesmázne za reklamu)
2) Větší odběr vyžaduje větší a tudíž těžší regulátor a nakonec i baterku. Což je mimochodem i argument pro tříčlánek oproti dvoučlánku, stačí menší regl a slabší kabely.
K druhému odstavci bych dodal jen tolik, že nějakých 100-120 W příkonu (tj. do 12 A ze tříčlánku) v pohodě stačí k dosažení výšky za nějakých 15-17 sekund, případně k doletění na hranici viditelnosti. Se "slajtkou" (2225-1600, řekněme 150 W) na plný plyn celou dobu a rovně letět nejde, zmizela by mi.
H.
Re: Pohony pro ERES - F5L, motory, regulátory, baterky a vrt
A koho Honzo až tak moc zajímá v F5L (či F5J) účinnost? Ty máš sice do značné míru pravdu, ale je to taková ta "teorie ne zcela v souladu se soutěžní realitou"...
Proč asi dnes v F5J i absolutní špička létá nejčastěji zapouzdřené oběžky s vrtulkami 9-10 palců? Protože výkon stačí, baterka taky (jen 30s let), je to jednoduché a ještě tu máš plus v tom, že malá vrtule je lehká a má menší odpor.
A v RES je to stejné - menší vrtule je v odporu procentuálně asi ještě větší klad než u F5J, s dvoučlánkem 380-500mAh dáš tři lety (při potřebě opakovat) tak jako tak, tak co řešíš?
Velikost regulátoru už je vyloženě nesmysl - ukazoval jsem ti, jak vypadá copterový regl 30A, co mám ve Wiki, dovolím si tvrdit, že je menší než jakýkoli z tvých regulátorů a nemyslím si, že by byla jakákoli potřeba ho ještě zmenšovat.
Jediné s čím bych do jisté míry souhlasil je ten tříčlánek - to opravdu jisté plus je, ale stavěl bych to zase stejně jako pro 2s, tedy vrtule klidně jen 6 palců a kV někde u 2300 - tedy zase nechat to pořádně točit.
Navíc s tou účinností bych si také nebyl až tak jistý - ono si je dobře uvědomit, že vyšší kV znamená také menší Ri vinutí a tím menší ztráty v něm. Budeš-li mít nastaveny dva pohony se stejně velkým motorem na stejný odběr (třeba 15A) a jeden bude mít kV2000 a druhý kV2900 (logicky každý bude mít jinak velkou vrtuli), tak budou zcela jistě menší tepelné ztráty v tom s kV2900 a dost pochybuji, že to vyšší účinnost větší vrtule vykompenzuje... Diskuse se pro F5L pohybuje v rozsahu, kdy nezačneme narážet na žádné extrémy typu vrtule 3 palce či výkony (a tím otáčky) takové, aby byly konce listů vysoce nadzvukové.
Já si vážně myslím, že motor s kV pod 2000 nemá pro F5L smysl - fungovat jistě může (s tříčlánkem, ne s 2s!), ale za úplně stejnou cenu to můžeš poskládat i jinak a podle mne lépe.
Proč asi dnes v F5J i absolutní špička létá nejčastěji zapouzdřené oběžky s vrtulkami 9-10 palců? Protože výkon stačí, baterka taky (jen 30s let), je to jednoduché a ještě tu máš plus v tom, že malá vrtule je lehká a má menší odpor.
A v RES je to stejné - menší vrtule je v odporu procentuálně asi ještě větší klad než u F5J, s dvoučlánkem 380-500mAh dáš tři lety (při potřebě opakovat) tak jako tak, tak co řešíš?
Velikost regulátoru už je vyloženě nesmysl - ukazoval jsem ti, jak vypadá copterový regl 30A, co mám ve Wiki, dovolím si tvrdit, že je menší než jakýkoli z tvých regulátorů a nemyslím si, že by byla jakákoli potřeba ho ještě zmenšovat.
Jediné s čím bych do jisté míry souhlasil je ten tříčlánek - to opravdu jisté plus je, ale stavěl bych to zase stejně jako pro 2s, tedy vrtule klidně jen 6 palců a kV někde u 2300 - tedy zase nechat to pořádně točit.
Navíc s tou účinností bych si také nebyl až tak jistý - ono si je dobře uvědomit, že vyšší kV znamená také menší Ri vinutí a tím menší ztráty v něm. Budeš-li mít nastaveny dva pohony se stejně velkým motorem na stejný odběr (třeba 15A) a jeden bude mít kV2000 a druhý kV2900 (logicky každý bude mít jinak velkou vrtuli), tak budou zcela jistě menší tepelné ztráty v tom s kV2900 a dost pochybuji, že to vyšší účinnost větší vrtule vykompenzuje... Diskuse se pro F5L pohybuje v rozsahu, kdy nezačneme narážet na žádné extrémy typu vrtule 3 palce či výkony (a tím otáčky) takové, aby byly konce listů vysoce nadzvukové.
Já si vážně myslím, že motor s kV pod 2000 nemá pro F5L smysl - fungovat jistě může (s tříčlánkem, ne s 2s!), ale za úplně stejnou cenu to můžeš poskládat i jinak a podle mne lépe.
Re: Pohony pro ERES - F5L, motory, regulátory, baterky a vrt
[quote="Jan Kubica"]Tak mně XM2225EG-23 (kv 1600) na dvoučlánek normálně funguje, podle mě bude něco špatně s regulátorem (časování, rozběh? - nevím, nerozumím).
Co se týká regulátoru, tím to není. Vyzkoušel jsem dva a výsledek stejný. Pak jsem ten samý vzal a připojil bez jakýchkoliv úprav a změn k motoru Hořejšího o stejné velikosti Dualsky XM2225EG- 16 (2300KV) a vše bylo v pořádku. motor chodí jako hodinky!
Nerozporuji, že je motor v pořádku. Na tříčlánek funguje dobře. prostě v mé konfiguraci je něco špatně. Zatím jsem ho dal do šuplíku a bude čekat na svoji příležitost.
Na dvučlánek pro mne zůstane ideální 2225-16 2300KV, s vrtulí 8/4 - 8/5. Tam je dostatek výkonu a dobrá spotřeba.
Co se týká regulátoru, tím to není. Vyzkoušel jsem dva a výsledek stejný. Pak jsem ten samý vzal a připojil bez jakýchkoliv úprav a změn k motoru Hořejšího o stejné velikosti Dualsky XM2225EG- 16 (2300KV) a vše bylo v pořádku. motor chodí jako hodinky!
Nerozporuji, že je motor v pořádku. Na tříčlánek funguje dobře. prostě v mé konfiguraci je něco špatně. Zatím jsem ho dal do šuplíku a bude čekat na svoji příležitost.
Na dvučlánek pro mne zůstane ideální 2225-16 2300KV, s vrtulí 8/4 - 8/5. Tam je dostatek výkonu a dobrá spotřeba.
Re: Pohony pro ERES - F5L, motory, regulátory, baterky a vrt
Ahoj.
Přidám se také se svojí zkušeností.Loni mi po havárii Kiwiho zůstaly použitelná křídla a OP.Rozhodnutí,postavím nový trup a bude F5L.Po zkušenosti kolegy,který měl v Kiwi
motor 2225 1600kv,tříčlánek a musel vzadu dost dovažovat jsem chtěl nejmenší váhu.
Osadil jsem motor 2221 1700kv vrtule 8/4,5 regulátor Pulzar 15 a dvou článek 450.
Spokojenost,váha 460g,těžiště v 80mm s uhlíkovou spojkou, v ruce proud 11A.
Po odhození letí, ale musí se trochu tlačit,větší úhel stoupání motor nezvládá,pro důchodce ideál.Vyrazil jsem na soutěž do Zlončic a tam viděl jak má stoupat F5L,viz komentář p.Kubiceho k soutěži.Po konzultaci s T.Hrubým jsem motor vyměnil s otáčkami 2900 kv,vrtulka 6/3-s kuželem30/32 trámec to je 7/3.Proud v ruce 16A,regulátor zvládá vypíná do 20 sec.Baterie 450 dává tři stoupání asi pod úhlem ca.80stupňů.Tolik moje zkušenost s F5L.
Přidám se také se svojí zkušeností.Loni mi po havárii Kiwiho zůstaly použitelná křídla a OP.Rozhodnutí,postavím nový trup a bude F5L.Po zkušenosti kolegy,který měl v Kiwi
motor 2225 1600kv,tříčlánek a musel vzadu dost dovažovat jsem chtěl nejmenší váhu.
Osadil jsem motor 2221 1700kv vrtule 8/4,5 regulátor Pulzar 15 a dvou článek 450.
Spokojenost,váha 460g,těžiště v 80mm s uhlíkovou spojkou, v ruce proud 11A.
Po odhození letí, ale musí se trochu tlačit,větší úhel stoupání motor nezvládá,pro důchodce ideál.Vyrazil jsem na soutěž do Zlončic a tam viděl jak má stoupat F5L,viz komentář p.Kubiceho k soutěži.Po konzultaci s T.Hrubým jsem motor vyměnil s otáčkami 2900 kv,vrtulka 6/3-s kuželem30/32 trámec to je 7/3.Proud v ruce 16A,regulátor zvládá vypíná do 20 sec.Baterie 450 dává tři stoupání asi pod úhlem ca.80stupňů.Tolik moje zkušenost s F5L.
Re: Pohony pro ERES - F5L, motory, regulátory, baterky a vrt
K napájení tohoto motoru by bylo lepší použít 3článek, nebo 2článek?
https://horejsi.cz/Pages/DetailProdukt. ... cislo=4103
https://horejsi.cz/Pages/DetailProdukt. ... cislo=4103
Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.
-
HONZIK 22
- Příspěvky: 2187
- Registrován: stř 08.07.2015 13:49
- Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
Re: Pohony pro ERES - F5L, motory, regulátory, baterky a vrt
Chces to k Eres? Asi ano kdyz jsi ve vlaknu ERES.
Paklize ano,tak to mas primo na te strance napsano,2300KV
....Doporučené napájení 2S Lipol....
Paklize ano,tak to mas primo na te strance napsano,2300KV
....Doporučené napájení 2S Lipol....
- TomasC
- Site Admin
- Příspěvky: 11261
- Registrován: pát 25.04.2003 0:00
- Bydliště: Praha Hloubětín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pohony pro ERES - F5L, motory, regulátory, baterky a vrt
Golfista píše:K napájení tohoto motoru by bylo lepší použít 3článek, nebo 2článek?
https://horejsi.cz/Pages/DetailProdukt. ... cislo=4103
Použitelné je oboje. Záleží s jakou vrtulí.