PC CESSNA - ARF 4kan - Pelikan

Sem můžete psát své zkušenosti se stavebnicemi konkrétních modelů.
Zamčeno
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
hendrix
Příspěvky: 46
Registrován: pát 26.09.2008 0:00
Bydliště: Police nad Metují
Kontaktovat uživatele:

#301 Příspěvek od hendrix »

fridlik píše:no a zkousel jsi to nejdriv zapojit a pak teprv zapnout?
a nebo zkus to nejdriv zapojit a pak zapnout nabijecku vypinacem


Včera jsem zkoušel jinou nabíječku (tu setovku od Cessny). A udělal jsem to tajk píšeš. Nejdřív napojit, pak zapnout komp. A světě div se ? Nabijí :). Proud jsem nechal na 0.5 A, takže jsem ZA CHODU nabíječku odpojil, přepnul proud na 1A a opět za chodu PC připojil a v pohodě nabijí a nabila :). Takže paráda šlape to.
S tím minulým neúspěchem na Nimh nabíječce od PARK ZONE jsem pohořel asi kvůli obráceně zapojeným kabelům, protože paka od Park zone maj na výstupu kablík s bílím pruhem jako plus, celej černej mínus. Tak jsem myslel, že na vstupu to bude taky tak, ale tam je to obráceně. S bílým pruhem mínus !!! KRETÉ.I !!!:). No, vyměnil jsem tam pojistku, ale dal jsem místo pojistky 5A (kterou jsem neměl) 10A (a modlil se, aby se nic nestalo), připojil jsem ji standartně do auto zapalovače (v autě-jak jsem vždycky nabíjel. No... jenom v ní zapraskalo, zakouřilo, zasmrdělo a zřejmě se odporoučela do věčných lovišť :(. Nevíte co by tam mohlo odejít ? Myslíte že by nějáký elektro šikula mohl proměřit a spravit ? (nabíječka to byla totiž docela dobrá a spolehlivá a rád bych ji měl jako zálohu na Nimh, popř. bych mohl nabíjet dvě baterky najednou - výhody jistě chápeme, že:)).

Jinak už tady byla pošta a ve 4 hodiny si jdu pro nabíječku "Turnigy Accucel-6", tak se na ni těšim a doufám, že nedopadne podobně jako ta od Park zone:). (nevíte jestli má taky nějákou pojistku ?)
PC Cessna 480 - Pelikán / Park Zone - Focke Wulf 190 / Easy Glider / FLASH RC Factory / Thunder Tiger 40 / World Trainer 40 / Thunder Tiger EB4 S2 Pro
vysílačky: SPEKTRUM DX6i ,5e, Futaba T3TM
přijímače: Spektrum 500 sport, 6200, 6100
Uživatelský avatar
hendrix
Příspěvky: 46
Registrován: pát 26.09.2008 0:00
Bydliště: Police nad Metují
Kontaktovat uživatele:

#302 Příspěvek od hendrix »

...tak už nabijím na TURNIGY ACCUCELL-6, a je vopravdu skvělá (i krásna:)). Mám ji normálně píchlou na tu jednu 12V větev z PC a vše funguje jak víno:) Dokonce se mi s ní podařilo nabít i tu Aku s podvybitým článkem na 1.5V (samovolně vylezla na 2,8V). Akorád mě to do ní nechce nacpat víc jak 4V :( Do druhýho článku taky nevlezlo víc jak 4,1V. Na Celkové napětí pak multimetr ukazuje 7,9V (nabíječka ukazovala 8,4 a vypla). Nabíjel jsem prodem 1A. Bohužel nevím proč, tento takhle nabitý aku s tou mojí helinou APACHE ani nehne. Když vytáhnu z druhé cessna aku přes servisní konektor 2 článek a o celkovém napětí 8.2V, tak Apache ihned šlape. Že by byl rozdíl mezi 7,9V a 8,2V tak propastný ? Nebo ten podvybitý článek už neumí dávat vybíjecí proud ? Kde by mohl být zakopaný pes?
PC Cessna 480 - Pelikán / Park Zone - Focke Wulf 190 / Easy Glider / FLASH RC Factory / Thunder Tiger 40 / World Trainer 40 / Thunder Tiger EB4 S2 Pro
vysílačky: SPEKTRUM DX6i ,5e, Futaba T3TM
přijímače: Spektrum 500 sport, 6200, 6100
Uživatelský avatar
coro
Příspěvky: 9047
Registrován: úte 09.05.2006 0:00
Bydliště: Bratislava dnv SK

#303 Příspěvek od coro »

hendrix píše:...Když vytáhnu z druhé cessna aku přes servisní konektor 2 článek a o celkovém napětí 8.2V, tak Apache ihned šlape. Že by byl rozdíl mezi 7,9V a 8,2V tak propastný ? Nebo ten podvybitý článek už neumí dávat vybíjecí proud ?

Sám si si odpovedal.. Naprázdno má napätie, ale výkon nedá.
Alebo má prerušený jeden zo silových káblov.
Pripájaním sa na servisný konektor a spúšťanie motora na 2s z 3s, Ti rozhádže sadu a trvá aj 3 a viac nabití kým sa naozaj sada zase zrovná. Neradím to robiť často. S dobrým nabíjačom je to asi v pohode, ale aj tak to nabíjanie zbytočne trvá dlhšie ako by mohlo trvať.
Uživatelský avatar
petko556
Příspěvky: 3
Registrován: čtv 30.10.2008 0:00

#304 Příspěvek od petko556 »

Lietadlo zatial nemám, ale toto forum ma oslovilo a hlavne toto vlákno. Mojim favoritom je Cessna 480 od Pelikana, myslím, že je to rozumný kompromis. Toto vlákno mi veľmi pomohlo hlavne preto, že som sa dozvedel hlavne o problémových partiách:

1. regulátor - poddimenzovaný, prehrieva sa
Myslím, že by pomohlo k nemu pripevniť chladič (resp. zovrieť medzi 2 chladiče, medzi regulátor a chladič(e) natlačiť silikónovú pastu pre zabezpečenie prenosu tepla, prípaddne zabezpečiť prívod vzducu (napr. vystrčiť kus chladiča von z trupu, resp. pod kryt motora. Stačil by aj kus hliníkového plechu.

2. podvozok
Zrušiť originál podvozok. Do predu dať nový, umiestniť niekde medzi predné a zadné kolesá originálu, ale posunúť výrazne dopredu oproti terajšiemu zadnému, dvojkolesový s veľkými penovými kolesami (bez krytov), veľký rozchod, dostatočná výška, vzadu pod trup dať ostrohu (stačí bez kolesa). Takéto usporiadanie by malo omnoho väčšiu šancu pri pristávaní, pri zachovaní hmotnosti.
Chápem, že by tým stratilo lietadlo vzhlad originálu (polomakety), ale myslím, že ako polomaketa to aj tak nemá žiadnu hodnotu - v prvom rade ide o "prežitie" modelu.
Uživatelský avatar
scarabeus
Příspěvky: 2696
Registrován: ned 10.12.2006 0:00
Bydliště: Praha 5

#305 Příspěvek od scarabeus »

petko556: Nezlob se na me, ale tohle je na me trosku moc teorie najednou.

1. Pasivni chladic neni v tomhle pripade reseni. Sice to vazi par gramu, ale nejjednodusi a nejefektivnejsi reseni je jiny regulator nebo dohoda s Pelikanem, at tam daji neco jineho. Kdyz se to evidentne prehriva, tak neni treba elaborovat s teplovodivou pastou (coz je taky pitomost, leda teplovodivou specialni pasku - ta tam totiz vetsinou byva). Zkratka jiny regl, 18A a hotovo.

2. Musel bys tam dat kola jako krava, to zaprve. Zadruhe, tahle Cessna je dost lehka a lehce se preklopi, takze jsi stejne limitovan asfaltem a to velmi hladkym = nema cenu neco menit. Na jakkoliv sestrizeny trave to prevratis. Ozkouseno. A predelavat podvozek na dvoukola vepredu, tak to jsem ho radsi sundal, preci jen furt to je Cessna, ty se to snazis predelat na Spitfira :-)))
Uživatelský avatar
m@rtin
Příspěvky: 257
Registrován: stř 24.09.2008 0:00
Bydliště: Praha Prosek. Letiště: Dymokury (Nymburk) a nouzová plocha Kněžice

#306 Příspěvek od m@rtin »

Problémy s přehříváním jsem zatím nepocítil, ale to může být také tím, že jsem toho ještě moc s Cessnou nenáletal a že jsem jí na plný plyn moc nehonil. Spíš jsem trénoval základní pilotáž a nízké průlety, sem tam nějaký výkrut. Motor má výkonově dostatečně velkou rezervu, takže pokud člověk nepotřebuje dělat neustále nějaké skopičiny, stačí 1/2 - 3/4 plynu. Až ji začnu trochu více "honit", uvidíme. Výkon "navíc" se mi už taky párkrát hodil, aby mě vytáhnul ze svízelné situace :D.

Pokud jde o podvozek, naprosto souhlasím, že Cessna má na nerovnostech tendenci "zakopávat" a překlápět se. Na druhou stranu na rovný beton a asfalt se s ním dá krásně přistát i odstartovat. I když je fakt, že než jsem techniku přistání trochu vypiloval, tak dostal přední podvozek pěkně zabrat. Budu objednávat nový a zároveň přemýšlím, jestli ho neupevním napevno (bez možnosti řízení) a ušetřil si tak starosti a servo směrovky. Vzhledem k malému rozchodu podvozku stejně má Cessna tendenci se při zatáčení překlápět, takže v řiditelnosti podvozku žádnou moc velkou přidanou hodnotu nevidím (tedy pokud si člověk pak nechce s přistanuvším letadlem dorolovat až k nohám 8)).
Cessna 480 (Pelikán)
Fox EP (ST-Model)
Extra 330SC (Hacker Model)
Hitec Optic 2,4 GHz
Uživatelský avatar
hendrix
Příspěvky: 46
Registrován: pát 26.09.2008 0:00
Bydliště: Police nad Metují
Kontaktovat uživatele:

#307 Příspěvek od hendrix »

coro píše:Sám si si odpovedal.. Naprázdno má napätie, ale výkon nedá.


To mám asi chápat tak, že tu aku můžu vyhodit, že? :( . (přinejlepším z něj udělat jednočlánek).

Včera v noci se mě sice podařilo do obou článků nacpat (pomalým nabíjením) 4,15 V, ale stejně to s helinou ani nehlo :(. Takže článek v čoudu?
PC Cessna 480 - Pelikán / Park Zone - Focke Wulf 190 / Easy Glider / FLASH RC Factory / Thunder Tiger 40 / World Trainer 40 / Thunder Tiger EB4 S2 Pro
vysílačky: SPEKTRUM DX6i ,5e, Futaba T3TM
přijímače: Spektrum 500 sport, 6200, 6100
Jetson
Příspěvky: 905
Registrován: pon 11.08.2008 0:00
Bydliště: Buštěhrad
Kontaktovat uživatele:

#308 Příspěvek od Jetson »

Cessna už něco nalítala a ani když jsem jí dráždil 30 min v kuse, o žádném přehřívání regulátoru nemohlo být řeči.
Uživatelský avatar
scarabeus
Příspěvky: 2696
Registrován: ned 10.12.2006 0:00
Bydliště: Praha 5

#309 Příspěvek od scarabeus »

Jetson píše:Cessna už něco nalítala a ani když jsem jí dráždil 30 min v kuse, o žádném přehřívání regulátoru nemohlo být řeči.


Ero doznalo urcitych zmen od prvniho uvedeni, je dost mozne, ze tam je uz jiny regl. Ja trosku pochroumal trup, koupil jsem novy a voilla najednou slo tahlo k VOP naprosto spravne. U puvodniho trupu jsem musel tahlo klestema predelat.
Uživatelský avatar
hendrix
Příspěvky: 46
Registrován: pát 26.09.2008 0:00
Bydliště: Police nad Metují
Kontaktovat uživatele:

#310 Příspěvek od hendrix »

Taky nemám problémy s přehříváním reglu Cessny. A to ji docela honim, včetně tej takovej akrobacie :) .

A pánové, kdyby jste mě šedesátkrát opakovali, že může na baterce mít silovej kabel blbej kontakt, tak stejně bufu furt říkat néééé!. Vždyť multimetr mě ukazoval 8,3 V (dvoučlánek lipol)! Ale když jsem opravdu ze zoufalství zatlačit na kontakty u tišťáku lipolky, tak mě div helina nerozsekala ruce :). Takže moje podvybitá lipol opět funkční ;). Díky za rady ;).

Ta nabíječka turnigy Accucell-6, je fakt skvělá, doporučuji všem. Dá se sehnat za cca 700,-Kč z Hobycity, nebo od místních tzv. překupníku za cca 1200,- (i tak se to furt vyplatí;).
PC Cessna 480 - Pelikán / Park Zone - Focke Wulf 190 / Easy Glider / FLASH RC Factory / Thunder Tiger 40 / World Trainer 40 / Thunder Tiger EB4 S2 Pro
vysílačky: SPEKTRUM DX6i ,5e, Futaba T3TM
přijímače: Spektrum 500 sport, 6200, 6100
Uživatelský avatar
coro
Příspěvky: 9047
Registrován: úte 09.05.2006 0:00
Bydliště: Bratislava dnv SK

#311 Příspěvek od coro »

hendrix píše:... kdyby jste mě šedesátkrát opakovali, že může na baterce mít silovej kabel blbej kontakt, tak stejně bufu furt říkat néééé!. Vždyť multimetr mě ukazoval 8,3 V (dvoučlánek lipol)! Ale když jsem opravdu ze zoufalství zatlačit na kontakty u tišťáku lipolky, tak mě div helina nerozsekala ruce :). Takže moje podvybitá lipol opět funkční ;). ...

Ako si to opravil?
Tam nie je žiadny konektor, to musí byť poriadne zletované. Mal si otvorené tie prepoje?
Ono to je trošku problém zletovať, tak aby sa neprehrial prechod pliešku dovnútra plastopytlíku. Jeden z plieškov je nikel, ale druhý je vnútri hliníkový. Ten sa rozumne letovať nedá, tak je na ňom naparený či nejak galvanicky nanesený rovnako nikel (len z jednej strany), alebo je naň nabodované niklové predĺženie. Ak to bolo bodované a odpadlo, alebo ak sa vývod zlomil, prehnil (stačí vlhkosť!) alebo prepálil ešte tam kde je len hliník, tak to asi neopravíš. Teda ja neviem ako by sa to dalo opraviť.

Pred časom bolo pár ľudí zrelých na psychiatra keď zistili že ich originál Lipo sady nie sú vôbec letované, len pliešky zamotané do seba a stlačené kliešťami. Už to nenájdem kde som to čítal.. ale keď je tam doštička plošného spoja, tak hádam je to letované. Možno nekvalitne.
Ale keď napájaš príjmač z servá z regulátoru, tak to musí byť poriadne..
Uživatelský avatar
scarabeus
Příspěvky: 2696
Registrován: ned 10.12.2006 0:00
Bydliště: Praha 5

#312 Příspěvek od scarabeus »

Panove a damy, dneska rano jsem otestoval nova serva, (HXT900). Byly asi dva stupne, tak sem nasadil rukavice :-D

Zkratim to - uz to neni Cessna, ale stihacka :-D, rychlost a reakce jsou asi tak o 400% jinde nez u originalu. Mam jediny problem, s tezistem, takze jsem pridal 20g na predek a otestuju to snad pristi tyden. I tak vazi ptak 680 gramu, coz mi prijde v pohode.
Uživatelský avatar
petko556
Příspěvky: 3
Registrován: čtv 30.10.2008 0:00

#313 Příspěvek od petko556 »

hendrix píše:... A pánové, kdyby jste mě šedesátkrát opakovali, že může na baterce mít silovej kabel blbej kontakt, tak stejně bufu furt říkat néééé!. Vždyť multimetr mě ukazoval 8,3 V (dvoučlánek lipol)! ...

Voltmetrom sa vadný článok nedá otestovať (to by musel byť úplne zničený) Batéria má viac akumulátorov (2, 3, ...), kde každý z nich má svoj vnútorný odpor + odpor spojov. Ak je napätie "na prázdno = bez záťaže" OK, tak to tak ešte nemusí byť pri záťaži. Napätie treba kontrolovať pri záťaži (spustený motor - ak je bez vrtule prípadne pribrzdiť). Ak napätie výrazne klesne, tak niektorý z článkov má veľký vnútorný odpor - neopraviteľné, alebo je vadný spoj medzi akumulátormi.


... druhý je vnútri hliníkový. Ten sa rozumne letovať nedá ...

Existuje pájacia kvapalina aj na hliník (myslím že aj www.gme.cz(sk)). Aj keď je to zložité aj s ňou, ale ide to.

...originál Lipo sady nie sú vôbec letované, len pliešky zamotané...

Tak to by bolo barbarstvo! Takýto spoj pri prúdovom zaťažení okolo 10A by sa pekne prehrieval, čo by spôsobovalo ďalšie zhoršovanie stavu ...
Uživatelský avatar
coro
Příspěvky: 9047
Registrován: úte 09.05.2006 0:00
Bydliště: Bratislava dnv SK

#314 Příspěvek od coro »

To bolo dávno, našťastie. http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=447373
Ale spoje na hliník odpadávali aj značkovejším výrobcom, ono to je blbé hlavne ak hliník ide von z článku - hnije vlhkom, láme sa ohybmi a podobne.
Niektorí výrobcovia článkov, nadpoja na hliník normálny pliešok už vnútri článku, to je lepšie ak je to spojené poriadne. Inak aj ten hliník je prvé čo prehorí, v prípade skratu - rýchlo ako poistka.

Kvapalinu na hliník som si kúpil a snažil som sa, mám tri výsledky - 1: aj tak som nezaletoval ani jediný spoj. 2: časom to spoje aj tak zožerie, keď sa to naozaj perfektne neumyje. 3: pri letovaní buď teplom povolí spoj obalu s plieškom, alebo sa tam tá kvapalina dostane a navzlína nejak do článku.
V každom prípade, aspoň v rámci mojich schopností, tadeto cesta nevedie.
V prípade že už nie je na článku poniklovaný kúsok na ktorom sa letovať dá normálne a bez agresívnych kvapalín, je proste ukončený jeho život..
Uživatelský avatar
hendrix
Příspěvky: 46
Registrován: pát 26.09.2008 0:00
Bydliště: Police nad Metují
Kontaktovat uživatele:

#315 Příspěvek od hendrix »

Ups... :? ...já ten káblik na tišťáku od aku normálně přepájel (i když né normálně: původní cín se mě vůbec nepodařilo rozehřát, zřejmě to teda není vůbec cín jak říkáte,tak jsem jen přidržel káblik na místě spoje a nechal na něj spadnout roztavenou kuličku cínu. A ono to drží:). Vlastně jsem si to jen myslel :), včera jsem zjistil opak:), tak jsem aku tlakově omotal izolepou a už je kontakt O.K..

Ta kvalita různých Aku sad je opravdu rozdílná. Třeba naše setová lipole od Cessny má jen tišťák s dráhama kontaktu a nic víc. Včera jsem rozebral 2S lipol Fullymax od vrtulníku a tam má každej článek svůj tišťák na kterém je z druhé strany naletovaná ještě nějáká mikro elektronika (vypadá to jako nějáký mikro čipy) . Koukal jsem na to jak puk. Nevíte co má za funkci ?
PC Cessna 480 - Pelikán / Park Zone - Focke Wulf 190 / Easy Glider / FLASH RC Factory / Thunder Tiger 40 / World Trainer 40 / Thunder Tiger EB4 S2 Pro
vysílačky: SPEKTRUM DX6i ,5e, Futaba T3TM
přijímače: Spektrum 500 sport, 6200, 6100
Zamčeno

Zpět na „Stavebnice“