Easy Star - pokračování
- kratas
- Příspěvky: 1656
- Registrován: sob 03.01.2009 0:00
- Bydliště: Praha - Krč, ČR
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem konečně včera vyzkoušel ES s křidélky. Vzhledem k jejich velikosti na ně ES reaguje výborně. Jelikož jsem začátečník a s křidélky na RC modelu jsem se setkal poprvé, byl jsem nervózní, jak se bude ES chovat a jak se budou chovat moje ruce. Naštěstí vše bylo OK.
Velikost křidélek je optimální, reakce je okamžitá a při plné výchylce taky dost ostrá. Prakticky je možné ji okamžitě dostat na křídlo a přitažením výškovky prudce zatočit. Samozřejmě to chce trochu změnit návyky z ES, pokud je člověk zvyklý jen na směrovku. O výkrut jsem se nepokoušel, na to si ještě netroufám, ale jsem přesvědřený, že by jej ES při dostatečné rychlosti dala. Možná později až si na křidélka zvyknu. Zkoušel jsem prudké točení a taky jsem si vyzkoušel chování křidélka + směrovka. To už chce trochu cviku a včera jsem lítal jen 30 minut. Nicméně obratnost ES se neuvěřitelně zlepšila a tak se těším na další pokusy.
Nicméně technika je jiná, ale ES se dá krásně řídit jen křidélky a výškovkou.
Takže můj verdikt je: nádhera.
Pokud se někdo rozhodne pro křidélka rozhodně, mohu jen doporučit. Prožitek z letu úžasný.
Ještě mě napadá jedna věc. Jak tady bylo někde napsáno, že díky učím se bude ES neustále dorovnávat sama, tak je to pravda jen na půl. Ano ona dorovnává, ale dost pomalu. Je nutné si ji hezky rovnat. To je dle mě výorný nácvik na další éra, které už ušaté nejsou na nemají vzepětí, tudíž tam si člověk polohu rovná prakticky vždy sám.
S křidélky mě to baví pravdu o mnoho více.
Velikost křidélek je optimální, reakce je okamžitá a při plné výchylce taky dost ostrá. Prakticky je možné ji okamžitě dostat na křídlo a přitažením výškovky prudce zatočit. Samozřejmě to chce trochu změnit návyky z ES, pokud je člověk zvyklý jen na směrovku. O výkrut jsem se nepokoušel, na to si ještě netroufám, ale jsem přesvědřený, že by jej ES při dostatečné rychlosti dala. Možná později až si na křidélka zvyknu. Zkoušel jsem prudké točení a taky jsem si vyzkoušel chování křidélka + směrovka. To už chce trochu cviku a včera jsem lítal jen 30 minut. Nicméně obratnost ES se neuvěřitelně zlepšila a tak se těším na další pokusy.
Nicméně technika je jiná, ale ES se dá krásně řídit jen křidélky a výškovkou.
Takže můj verdikt je: nádhera.
Pokud se někdo rozhodne pro křidélka rozhodně, mohu jen doporučit. Prožitek z letu úžasný.
Ještě mě napadá jedna věc. Jak tady bylo někde napsáno, že díky učím se bude ES neustále dorovnávat sama, tak je to pravda jen na půl. Ano ona dorovnává, ale dost pomalu. Je nutné si ji hezky rovnat. To je dle mě výorný nácvik na další éra, které už ušaté nejsou na nemají vzepětí, tudíž tam si člověk polohu rovná prakticky vždy sám.
S křidélky mě to baví pravdu o mnoho více.
SOVA is YouR CO-pilot
http://rc-sovy.blogspot.com
http://www.rcsovy.cz
http://rc-sovy.blogspot.com
http://www.rcsovy.cz
Tak jsem včera vymyslel nové uchycení telefonu coby kamery na letadlo, protože staré nevyhovovalo. Používám starý SE K750i, proto jsem si dovolil na něj přilepit plastový hranol a do něj vsadit matičku. Protikus je natvarovaná trubka a s hranolkem je to spojeno na šroubek. Mezi oběma plasty je pérová podložka. Telefon mohu tedy otáčet do libovolného úhlu ve vodoroné poloze, takže mohu točit třeba záběr na křídlo. Bohužel telefon je telefon a odpovídá tomu i kvalita videa. Navíc jsem byl netrpělivý to vyzkoušet a tak jsem vyrazil i když foukal celkem silný nárazový vítr. Spolu s mojí nevylétaností to byla příčina pádu a ulomení motoru od trupu
Foto je zde:
http://feek.rajce.idnes.cz/letadla/#P6010024.JPG
http://feek.rajce.idnes.cz/letadla/#P6010025.JPG
http://feek.rajce.idnes.cz/letadla/#P6010023.JPG
dělal jsem je až po tomo co jsem přišel z letu, takže je vidět i ten vylomený motor.
No a to video pro které se to dělalo je tady:
http://www.youtube.com/watch?v=h5sWzmVDXJM
Foto je zde:
http://feek.rajce.idnes.cz/letadla/#P6010024.JPG
http://feek.rajce.idnes.cz/letadla/#P6010025.JPG
http://feek.rajce.idnes.cz/letadla/#P6010023.JPG
dělal jsem je až po tomo co jsem přišel z letu, takže je vidět i ten vylomený motor.
No a to video pro které se to dělalo je tady:
http://www.youtube.com/watch?v=h5sWzmVDXJM
Nazdar chlapci...
Tak jsem se včera konečně dostal k prvnímu vyzkoušení svého Easyho. Musím říci, že jsem nikdy nelétal a tak to byla premiéra. Radši jsem se vybavil veškerým servisem a byl bohužel potřeba hned po druhém letu. Při prvním letu jsem použil samotné letadlo. Hodil jsem ho proti větru abych viděl jak se chová a zda je dobře vyvážené. To dopadlo v pohodě. Při druhém letu již s motorem jsem se celkem držel. Udělal pár osmiček, ale pak se do letadla opřel trošku vítr a v tu ránu šlo éro k zemi. Asi jsem měl být výše, ale strach začátečníka mi to moc nedovolil. Výsledek? Zlomený čumák. V tu chvíli jsem byl moc rád, že jsem nekupoval éro nové. Tak jsem byl trochu smutný. Vybalil jsem lepidla apod. a hned na poli celé letadlo opravil a čumák přilepil. Za deset minut bylo hotovo a za patnáct už jsem startoval potřetí. Tentokrát už jsem udělal mnohem více osmiček a ve vzduchu se držel mnohem délé. Přistání se mi bohužel opět moc nepovedlo a tak šel zase čumák napřed. Tentokrát už vše vydrželo. Jen já už měl nervy na dranc a tak jsem to radši zabalil a šel si odpočinout. Nyní je vše perfektně opravené a já už se zase těším na další létání.
Tak jsem se včera konečně dostal k prvnímu vyzkoušení svého Easyho. Musím říci, že jsem nikdy nelétal a tak to byla premiéra. Radši jsem se vybavil veškerým servisem a byl bohužel potřeba hned po druhém letu. Při prvním letu jsem použil samotné letadlo. Hodil jsem ho proti větru abych viděl jak se chová a zda je dobře vyvážené. To dopadlo v pohodě. Při druhém letu již s motorem jsem se celkem držel. Udělal pár osmiček, ale pak se do letadla opřel trošku vítr a v tu ránu šlo éro k zemi. Asi jsem měl být výše, ale strach začátečníka mi to moc nedovolil. Výsledek? Zlomený čumák. V tu chvíli jsem byl moc rád, že jsem nekupoval éro nové. Tak jsem byl trochu smutný. Vybalil jsem lepidla apod. a hned na poli celé letadlo opravil a čumák přilepil. Za deset minut bylo hotovo a za patnáct už jsem startoval potřetí. Tentokrát už jsem udělal mnohem více osmiček a ve vzduchu se držel mnohem délé. Přistání se mi bohužel opět moc nepovedlo a tak šel zase čumák napřed. Tentokrát už vše vydrželo. Jen já už měl nervy na dranc a tak jsem to radši zabalil a šel si odpočinout. Nyní je vše perfektně opravené a já už se zase těším na další létání.
- Bugenhagen
- Příspěvky: 11
- Registrován: pon 06.07.2009 0:00
- Bydliště: Kousek od Žebráku a Točníku
Zdar pánové, for Kraťas - tak ES už je prakticky hotový, nejdřív se budeme s klukem učit jen se směrovkou a chci se zeptat kvůli lepení nálepek. Polepili jsme trup a ocasní plochy, ale u křídla(ty nápisy) váhám jestli ty samolepky tam nedat až by se to předělalo na křidélka aby se při předělávce neponičily? Díky za odpověď a ať Ti to lítá, doufám že my to nerozštípnem hned první let.
Jirka_S píše:Zdar pánové, for Kraťas - tak ES už je prakticky hotový, nejdřív se budeme s klukem učit jen se směrovkou a chci se zeptat kvůli lepení nálepek. Polepili jsme trup a ocasní plochy, ale u křídla(ty nápisy) váhám jestli ty samolepky tam nedat až by se to předělalo na křidélka aby se při předělávce neponičily? Díky za odpověď a ať Ti to lítá, doufám že my to nerozštípnem hned první let.
A nejsou ta křidélka u ES zbytečná? Zalítával jsem jich několik a i bez křidélek to je obratný a pohodový letadlo. Jen to chce hned upravit směrovku a používat 8článek místo 7článku. Už jsem tady o tom někde psal.
- kratas
- Příspěvky: 1656
- Registrován: sob 03.01.2009 0:00
- Bydliště: Praha - Krč, ČR
- Kontaktovat uživatele:
Já na ES nálepky vůbec nedával, přijde mi to zbytečné a navíc se mi nelíbí. Jen jsem nabarvil čumák na červeno, stejně tak špičky křídel zepod a zespod křídel udělal invazní černobílé pruhy.
Křidélka jsem dodělával po pár letech hned, protože směrovka je malinká a já lítám hodně na svahu, takže bez přidélek to byla tragédie. Včera jsem s klukama na Opatově na svahu, fučelo teda opravdu hodně. ES mávala křídly jak kolibřík, ale díky obratnosti s křidélky to bylo naprosto dokonalé. Samozřejmě je éro o dost divočejší. Nicméně jsem v tom větru přepnul křidélka o půl centimetru nahoru a pronikavost se neuvěřitelně zlepšla, éro se v tom fičáku taky uklidnilo a bylo to naprosto dokonalé. Foukalo v rozmezí 5-8 m/s, takže adrenalin jak prase. Lítal tam myslím 1,5kg FOX a ten svištěl, jedna nádhera. Na něj se naše ES nechytaly, ale vážně nádhera.
Určitě je dobré se rozléat a naučit se základy s tou směrovkou, éro je klidnější, hrozí méně chyb, ale pokud chce člověk z toho éra dostat více ábavy, tak křidélka jsou vážně potřeba. Já je mám dost veliké, takže na křidélka je letadlo dost ostré a jelikož nemám nastavené ani exponenciály, tak musím pořád páčkovat, ale o tom to je ne?
Křidélka jsem dodělával po pár letech hned, protože směrovka je malinká a já lítám hodně na svahu, takže bez přidélek to byla tragédie. Včera jsem s klukama na Opatově na svahu, fučelo teda opravdu hodně. ES mávala křídly jak kolibřík, ale díky obratnosti s křidélky to bylo naprosto dokonalé. Samozřejmě je éro o dost divočejší. Nicméně jsem v tom větru přepnul křidélka o půl centimetru nahoru a pronikavost se neuvěřitelně zlepšla, éro se v tom fičáku taky uklidnilo a bylo to naprosto dokonalé. Foukalo v rozmezí 5-8 m/s, takže adrenalin jak prase. Lítal tam myslím 1,5kg FOX a ten svištěl, jedna nádhera. Na něj se naše ES nechytaly, ale vážně nádhera.
Určitě je dobré se rozléat a naučit se základy s tou směrovkou, éro je klidnější, hrozí méně chyb, ale pokud chce člověk z toho éra dostat více ábavy, tak křidélka jsou vážně potřeba. Já je mám dost veliké, takže na křidélka je letadlo dost ostré a jelikož nemám nastavené ani exponenciály, tak musím pořád páčkovat, ale o tom to je ne?
SOVA is YouR CO-pilot
http://rc-sovy.blogspot.com
http://www.rcsovy.cz
http://rc-sovy.blogspot.com
http://www.rcsovy.cz
Já tu směrovku kamarádovi upravil takhle:
http://hokana.wz.cz/?text=89
Máš někde vyfocená ta křidýlka?
http://hokana.wz.cz/?text=89
Máš někde vyfocená ta křidýlka?
- kratas
- Příspěvky: 1656
- Registrován: sob 03.01.2009 0:00
- Bydliště: Praha - Krč, ČR
- Kontaktovat uživatele:
Tvou úpravu směrovky jsem na netu už viděl a je bezva. Já do ní už nakonec nešel, protože s křidélky už mi to přišlo zbytečné, ale není všem dnům konec
.
Jinak tady je fotka mých křidélek:
http://kratasovo.rajce.idnes.cz/Easy_Star/#IMG_0438.JPG
Jinak tady je fotka mých křidélek:
http://kratasovo.rajce.idnes.cz/Easy_Star/#IMG_0438.JPG
SOVA is YouR CO-pilot
http://rc-sovy.blogspot.com
http://www.rcsovy.cz
http://rc-sovy.blogspot.com
http://www.rcsovy.cz
Hoki píše:...A nejsou ta křidélka u ES zbytečná? Zalítával jsem jich několik a i bez křidélek to je obratný a pohodový letadlo...
To záleží na tom, co od ES kdo čeká. Jestli ho někdo má jen pro základní naučení a po pár týdnech přejde na lepší letadlo, tak se bez křidélek asi obejde. Pokud ale chce mít ES jako flexibilnější letadlo na delší dobu, tak křidélka ocení.
Každopádně se křidélka moc hodí při létání v silnějším větru a při svahování. A později, až se na ES člověk trochu naučí, tak mu to usnadní to i nějaké ty "výkruty" a let na zádech.