Náhrada elmotoru za spalovák

Jednou je možná elektrika nahradí, do té doby ale ještě budeme s nimi mít plno problémů. Tady nám třeba někdo poradí.
Zpráva
Autor
glid
Příspěvky: 92
Registrován: pát 27.02.2009 0:00
Bydliště: Kladno

Náhrada elmotoru za spalovák

#1 Příspěvek od glid »

Ahoj pardi, chci nahradit stávající motor Ray 2836 na modelu s rozpětím 110 cm nějakým spalovákem. Poradíte jaký motor zvolit (myslím tím kubaturu), pro běžné polétání a pohodovou akrobacii? Nějak mě ta elektrika nevzala... :lol:
Middle Stick, Optic 6 + Assan, obě ruce levé...
Uživatelský avatar
LV
Příspěvky: 9200
Registrován: pát 05.01.2007 0:00
Bydliště: Trenčianska Turná
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od LV »

Bolo by dobré uviesť typ modelu a parametre
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk
Uživatelský avatar
kroxigor
Příspěvky: 3114
Registrován: pon 04.06.2007 0:00
Bydliště: Středočesko, ČR

#3 Příspěvek od kroxigor »

Podle toho co uvádí Pelikán tak motor RAY C2836 odpovídá tak 1-1,5ccm spalováku.
Fyziku respektuji, ale nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/1139 NE = už nelítám
Uživatelský avatar
aviatik666
Příspěvky: 1411
Registrován: čtv 29.05.2008 0:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od aviatik666 »

Nejspíš jde o tento model Middle Stick, co má na rcgalerii, ne ?
glid
Příspěvky: 92
Registrován: pát 27.02.2009 0:00
Bydliště: Kladno

#5 Příspěvek od glid »

Ano, jde o toho Sticka. S tím RAYem byl dost přemotorovaný... :-) Díky za nakopnutí, jaký motor asi zvolit, měl jsem přibližnou představu o 2ccm MVVS, takže jsem se moc nesekl.
Middle Stick, Optic 6 + Assan, obě ruce levé...
Uživatelský avatar
F104
Příspěvky: 607
Registrován: pát 02.03.2007 0:00
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od F104 »

2ccm je málo, dal bych alespoň 3,5ccm nebo 4,2ccm.....
Uživatelský avatar
aviatik666
Příspěvky: 1411
Registrován: čtv 29.05.2008 0:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od aviatik666 »

Nedávej tam MVVS, ale ASP v těch malých kubaturách se budeš s Brnem jen trápit, je dost citlivej na doladění. ASP je spolehlivější. 8)

PS: Ježiš to zase bude keců :lol:
Uživatelský avatar
georg
Příspěvky: 2402
Registrován: stř 31.08.2005 0:00
Bydliště: letiště Točná, Praha
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od georg »

aviatik666 píše:Nedávej tam MVVS, ale ASP v těch malých kubaturách se budeš s Brnem jen trápit, je dost citlivej na doladění. ASP je spolehlivější. 8)

PS: Ježiš to zase bude keců :lol:

Taky jsem pro ASP, brno tam nedávej.
OT: F104 nice picture
kanál: 40 Mhz-81, 54, 53 a 2.4 Ghz Jeti DUPLEX
Modeláři Točná
Uživatelský avatar
F104
Příspěvky: 607
Registrován: pát 02.03.2007 0:00
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od F104 »

Díky
Uživatelský avatar
Martin01C
Příspěvky: 41
Registrován: ned 16.09.2007 0:00

#10 Příspěvek od Martin01C »

Ještě ti něco poradím. Do těhle malých ér nemá smysl dávat spalovák, jen se budeš trápit a zabere ti to spoustu zbytečně vyhozeného času. Radši si za ty prachy a ušetřený čas kup jiné éro.
Laser 200 7,5kg
DG 800 4kg,3,6 až 4,0m, vlečný háček i elektro (2 trupy)
Beaver DHC-2, 3,5kg, 1,9m, ASP 7,5
Mini Picooz
SZD-36 Cobra 15
Uživatelský avatar
kroxigor
Příspěvky: 3114
Registrován: pon 04.06.2007 0:00
Bydliště: Středočesko, ČR

#11 Příspěvek od kroxigor »

Ve spalovácích se nevyznám, ale nebude taky problém s vibracema. Přeci jen konstrukce modelu na spalovák by měla být robusnější ne.
Fyziku respektuji, ale nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/1139 NE = už nelítám
Choze
Příspěvky: 983
Registrován: čtv 30.08.2007 0:00
Bydliště: Kunovice
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Choze »

asi tak a ty malé spalováky to není ono (nebo spš je :-D) moc to řve a je s tím o dost víc problémů jak s elektrikou. Když už chceš něco se spalovákem tak nějaké jiné letadlo se spalovákem větší kubatury radši
Uživatelský avatar
sharkcom
Příspěvky: 1769
Registrován: úte 27.05.2008 0:00
Bydliště: Cheb
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od sharkcom »

Nevím, já lítám mimo jiné 2,5ccm ASP a nemám jediný problém. Za elektriku bych ho neměnil ani náhodou....Sice mu trvalo dýl než si ,,sednul,, ale teď do něj 2x plácnu rukou a běží. Nic nešteluju. Na letiště vemu litr paliva a můžu lítat do zblbnutí a stejně ho nevylítám. Takhle bych musel tahat kufr baterek a potom celou noc nabíjet. :lol: :lol: Né né né, spalovák je spalovák !!!
Sbach 2200mm, Piper L4H 2500mm, Hawker huriccane 1950mm, F3K SHARK.
Letiště Cheb, www.rc.hys.cz
glid
Příspěvky: 92
Registrován: pát 27.02.2009 0:00
Bydliště: Kladno

#14 Příspěvek od glid »

Díky za všechny názory, budu se v tom muset nějak přebrat. Fakt je, že konstrukce je dost lehká, ale zdá se dost bytelná na to, aby ten spalovák uvezla. Nicméně o větším éru není pochyb, všeho do času... :-)
U tohoto éra mě právě přestalo bavit neustálé nabíjení atd. Prostě mám pocit, že motor má mít i nějaký zvuk... :twisted:
Middle Stick, Optic 6 + Assan, obě ruce levé...
Uživatelský avatar
Avenger
Příspěvky: 688
Registrován: úte 10.01.2006 0:00
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Avenger »

glid píše:Prostě mám pocit, že motor má mít i nějaký zvuk... :twisted:


Tak, tak, to je i můj pocit. Jedinej zvuk "elektriky", který uznávám je v nabušeném hotlineru nebo v heli kde mi zase naopak nesedí zvuk pístového spalováku vytočeného konstantně na vysoké otáčky. :)
Duplexák nehádá :!: Duplexák ví :!:
-----------------------------------------------
EGE, Mugi, FunJET, Atak, Benji, Tamahawk II, Rondo, Traxxas REVO, Graupner Taifun, MC-24 Gold, JETI Duplex, MVVS
Odpovědět

Zpět na „Spalovací motory“