Graupner Elektro Junior S

Název je dostatečně samovysvětlující...
Odpovědět
Zpráva
Autor
pate
Příspěvky: 95
Registrován: úte 28.10.2008 0:00
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

#76 Příspěvek od pate »

ahoj s tou baterkou budeš mít recht je to hodně levná šajska sice koupená tady ale total šmejd.elektrice moc nehovím a tak sem si myslel že když udrží napětí tak to ještě zvládá ale opak je pravdou a nekamenujte mně vy znalí pujdu taky asi do hyperiona až to pujde prosadit do rod.rozpočtu
jen mně zmátlo že ve Focusoj byla ochotná dávat i 30A sice ne dlouho ale dala no koupím a uvidím
Uživatelský avatar
TomasC
Site Admin
Příspěvky: 11261
Registrován: pát 25.04.2003 0:00
Bydliště: Praha Hloubětín
Kontaktovat uživatele:

#77 Příspěvek od TomasC »

Včera jsem za 6 hodin práce postavil Juniora. Je to již nový typ se servy v SOP.

Osazení:
BMS-371 Micro Servo 1.5kg / .12sec / 8.4g http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=8748
hexTronik PRO 36A BESC w/ PC Programmability http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=4314
Turnigy 2200mAh 2S 20C Lipo Pack http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=8933

Trošku jsem se zdržel při výrobě prodlužováků, ale jinak stavba OK.
Serva jsou nepatrně větší než G261, cca o 2mm. Úprava bez problémů. Jen je třeba dát pozor na umístění osy otáčení. Musel jsem nepatrně posunout páky na VOP a SOP.

Spotřeboval jsem cca 3/4 středního CA lepidla a 1/2 papírové pásky na přimačkávání spojů.

Jdu ladit vysílačku a vyrábět obaly křídel.

Pokud někoho zajímá nějaký detail, tak otázky jsem, než bude model pryč u nového modeláře.
Uživatelský avatar
hlavataci
Příspěvky: 172
Registrován: sob 04.07.2009 0:00
Bydliště: Hořicko V Podkrkonoší
Kontaktovat uživatele:

#78 Příspěvek od hlavataci »

Zdravím dnes jsem odkoušel novou vrtuly 10x6 a nádhera :lol:
Mám sice jiný motor RAY35-36-8 protože ten origo kleknul přetrhaly se přívodní drátky uvnitř motoru nevím proč :?:
Jinak RAY úplná spokojenost ale s 9x6 byl gumovej :roll:
Ted' start na třetinu plynu pak dorazit a vzůru do oblak :D
Dnes jsem ho za pár vteřin zapíchnul do mraku :lol: ale docela mě trnulo než se oběvil :? jak říká jeden pán je to mrakopich :lol:
Uživatelský avatar
Luzr
Příspěvky: 1504
Registrován: pon 04.05.2009 0:00
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

#79 Příspěvek od Luzr »

hlavataci píše:Zdravím dnes jsem odkoušel novou vrtuly 10x6 a nádhera :lol:
Mám sice jiný motor RAY35-36-8 protože ten origo kleknul přetrhaly se přívodní drátky uvnitř motoru nevím proč :?:
Jinak RAY úplná spokojenost ale s 9x6 byl gumovej :roll:
Ted' start na třetinu plynu pak dorazit a vzůru do oblak :D
Dnes jsem ho za pár vteřin zapíchnul do mraku :lol: ale docela mě trnulo než se oběvil :? jak říká jeden pán je to mrakopich :lol:


No já to nějak nechápu, mě to na orig motor, orig vrtuli a 2S stoupá 45 stupňů, stoupání na hranici viditelnosti tak 15 sekund... Nějak nerozumím tomu že se tam každý snaží rvát něco jiného...

Kupoval jsem větroň...... ne hotliner ani pylon racer.
Abu
Příspěvky: 10797
Registrován: úte 22.03.2005 0:00
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Kontaktovat uživatele:

#80 Příspěvek od Abu »

Luzr píše:No já to nějak nechápu, mě to na orig motor, orig vrtuli a 2S stoupá 45 stupňů, stoupání na hranici viditelnosti tak 15 sekund...

Tak to jsi bud kouzelnik nebo mas dost spatny zrak. :wink:
Z toho co pises vychazi stoupavost pres 20m/s. Pri uhlu 45st je to rychlost letu vic nez 100km/h. Kdybys napsal 15s do vysky 100 - 150m, tak by se tomu dalo verit, vic to urcite nebude (Junioru s origo pohonem jsem videl litat nekolik).
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
Uživatelský avatar
Luzr
Příspěvky: 1504
Registrován: pon 04.05.2009 0:00
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

#81 Příspěvek od Luzr »

Abu píše:
Luzr píše:No já to nějak nechápu, mě to na orig motor, orig vrtuli a 2S stoupá 45 stupňů, stoupání na hranici viditelnosti tak 15 sekund...

Tak to jsi bud kouzelnik nebo mas dost spatny zrak. :wink:


Joo, to bude ono...

Kdybys napsal 15s do vysky 100 - 150m, tak by se tomu dalo verit, vic to urcite nebude (Junioru s origo pohonem jsem videl litat nekolik).


To je klidně možné, pro mě je hranice viditelnosti když zřetelně vidím co letadlo dělá, což prozatím může klidně být těch 100-150m.
Abu
Příspěvky: 10797
Registrován: úte 22.03.2005 0:00
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Kontaktovat uživatele:

#82 Příspěvek od Abu »

OK, tak to beru.
Ja jen ze jsem zvyklej litat s 2m vetronema kolem 250-300m a tam se za 15s nevyhrabu ani s vykonnejsim pohonem.
Ta vyska letu se vubec dost spatne odhaduje, zalezi i hodne na pocasi. Posledni dobou vozim porad ve vetronich vyskomer a udaje jsou nekdy zarazejici, obcas si myslim v jakych zavratnych vyskach jsem nebyl, hranice viditelnosti, atd... a ono to je treba jen 280m. A jindy naopak.
(sorry za OT, uz mlcim)
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
Uživatelský avatar
hlavataci
Příspěvky: 172
Registrován: sob 04.07.2009 0:00
Bydliště: Hořicko V Podkrkonoší
Kontaktovat uživatele:

#83 Příspěvek od hlavataci »

Luzr píše:
hlavataci píše:Zdravím dnes jsem odkoušel novou vrtuly 10x6 a nádhera :lol:
Mám sice jiný motor RAY35-36-8 protože ten origo kleknul přetrhaly se přívodní drátky uvnitř motoru nevím proč :?:
Jinak RAY úplná spokojenost ale s 9x6 byl gumovej :roll:
Ted' start na třetinu plynu pak dorazit a vzůru do oblak :D
Dnes jsem ho za pár vteřin zapíchnul do mraku :lol: ale docela mě trnulo než se oběvil :? jak říká jeden pán je to mrakopich :lol:


No já to nějak nechápu, mě to na orig motor, orig vrtuli a 2S stoupá 45 stupňů, stoupání na hranici viditelnosti tak 15 sekund... Nějak nerozumím tomu že se tam každý snaží rvát něco jiného...

Kupoval jsem větroň...... ne hotliner ani pylon racer.


Ahoj nevím jakou máš vrtuly :?: ale jestly origo 9x6 tak to teda nevím :!:
Jesli jsi studoval prospekt k motoru dodávaném ve stavebnici tak tam nic o takovém rozměru není :!:
K motoru na 2s 1500 ot. je doporučená 11x6! a na 3s 900 ot. 10x6!
Mě připadá že to je docela rozdíl a že do krabice přihodí co jim zbyde na stole :lol:
Ale jestli ti to tak vyhovuje tak to je jen tvoje věc.
Jinak at' to létá
pate
Příspěvky: 95
Registrován: úte 28.10.2008 0:00
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

#84 Příspěvek od pate »

ahoj tak po pravdě mi ty ůdaje od motoru také moc nesedí a pohon sestavený z dodaných komponentů mi přijde dost líný motor je na dvoučlánek 1500ot na V a vrtule je9x6" určená pro motor na 3S 900ot/V u téhle kombinace píšou odběr26A a tah16N ale skutečnost je taková že s vrtulí9x6 a motorem1500ot/V napájeného3S to bere z tvrdého aku 23A a tah sem nemněřil ale 1200g letové hmotnosti to kolmo neutáhne to mi moc nekoresponduje.Skosil sem 11x6 ale to si bere už 38A tak si myslím že ta 10x6 bude ideál až změřím napíšu konkrétní údaje včetně stoupání.
Zatím zdarec Pavel
Uživatelský avatar
Luzr
Příspěvky: 1504
Registrován: pon 04.05.2009 0:00
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

#85 Příspěvek od Luzr »

pate píše:ahoj tak po pravdě mi ty ůdaje od motoru také moc nesedí a pohon sestavený z dodaných komponentů mi přijde dost líný motor je na dvoučlánek 1500ot na V a vrtule je9x6" určená pro motor na 3S 900ot/V u téhle kombinace píšou odběr26A a tah16N ale skutečnost je taková že s vrtulí9x6 a motorem1500ot/V napájeného3S to bere z tvrdého aku 23A a tah sem nemněřil ale 1200g letové hmotnosti to kolmo neutáhne to mi moc nekoresponduje.


Kde jsi nabral 1.2kg? Můj váží 950g...

Jinak já nemluvím o kolmo nahoru. A především nechápu proč. Když bych chtěl létat kolmo nahoru, tak koupím nějaký pravý hotliner jako je Optima...
pate
Příspěvky: 95
Registrován: úte 28.10.2008 0:00
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

#86 Příspěvek od pate »

no především 3S je těžší pak musíš dovážit zadek a v křídle mám hliník místo uhlíku.a k tomu že nejni potřeba kolmo nahoru to máš pravdu ale člověk je tvor hravý a obvykle chce muziku pokud možno zadara a optima s odpovídajícím osazením serva atd. přijde asi na o dost víc než tohle sakum pikum i s 60A reglem z honkongu a přijímačem Duplex od Jetiho za 3600Kč.A vo tom to je.Nic ve zlým ale mám dost omezené zdroje.Pavel
Uživatelský avatar
hlavataci
Příspěvky: 172
Registrován: sob 04.07.2009 0:00
Bydliště: Hořicko V Podkrkonoší
Kontaktovat uživatele:

#87 Příspěvek od hlavataci »

Zdravím tak se nechci dohadovat jesli origo vybavení nebo ne myslím že to tu není aby jsme se tady hádaly ale předaly nějaké poznatky :lol:
Ale ted' s tím osazením co mám dokážu i bez termiky byt ve vzduchu 3/4 hodiny včera odskoušeno a více dříve 25 minut :!: ono je rozdíl se 2x se vyškrábat nahoru a mít po baterce nebo byt nahoře na to šup aspon' to je aspon' můj názor.
Tak at' to létá :lol:
Uživatelský avatar
Luzr
Příspěvky: 1504
Registrován: pon 04.05.2009 0:00
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

#88 Příspěvek od Luzr »

hlavataci píše:Zdravím tak se nechci dohadovat jesli origo vybavení nebo ne myslím že to tu není aby jsme se tady hádaly ale předaly nějaké poznatky :lol:
Ale ted' s tím osazením co mám dokážu i bez termiky byt ve vzduchu 3/4 hodiny včera odskoušeno a více dříve 25 minut :!: ono je rozdíl se 2x se vyškrábat nahoru a mít po baterce nebo byt nahoře na to šup aspon' to je aspon' můj názor.
Tak at' to létá :lol:


Jasně, nakonec požitek je to hlavní. Hodně štěstí s napichováním mraků :)
Uživatelský avatar
hlavataci
Příspěvky: 172
Registrován: sob 04.07.2009 0:00
Bydliště: Hořicko V Podkrkonoší
Kontaktovat uživatele:

#89 Příspěvek od hlavataci »

Luzr píše:
hlavataci píše:Zdravím tak se nechci dohadovat jesli origo vybavení nebo ne myslím že to tu není aby jsme se tady hádaly ale předaly nějaké poznatky :lol:
Ale ted' s tím osazením co mám dokážu i bez termiky byt ve vzduchu 3/4 hodiny včera odskoušeno a více dříve 25 minut :!: ono je rozdíl se 2x se vyškrábat nahoru a mít po baterce nebo byt nahoře na to šup aspon' to je aspon' můj názor.
Tak at' to létá :lol:


Jasně, nakonec požitek je to hlavní. Hodně štěstí s napichováním mraků :
)


Jasný za chvíly jdu na to vypadá že bude pěkně už začíná vykukovat i sluníčko ,vítr skoro žádný prostě paráda :lol:
pate
Příspěvky: 95
Registrován: úte 28.10.2008 0:00
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

omluva

#90 Příspěvek od pate »

Ahoj přátelé
předem se musím omluvit všem kterým jsem nevěřil :? s tríčlánkem proudy okolo 40Amou blbostí jsem si zřejmně nevědomky ponechal omezení plynu takže plný plyn byl ve skutečnosti cca2/3.jinak test LOLA5 z nedočkavosti v poměrně větrném pátečním dopoledni dopadl dobře.
Konkrétní poznatky stoupavost cca12m/s při odběru 35A plný plyn jsem nedával s ohledem na maximální zatížitelnost motoru35A a především mizerné účinnosti při vyšších proudech.
skusil jsem také maximální ještě aspon trochu čitelnou výšku a s ohledem na čisté ovzduší to bylo 450m kdy bylo ještě aspon trochu vidět co éro dělá 8O .Tak zatím zdar a at vám nemrznou prsty na páčkách :wink: Pavel
Odpovědět

Zpět na „Větroně“