Nebalancování 2 článku u haloletu

Všechno co se týká lehkých modelů, slow a parkflyerů.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pepin
Příspěvky: 14373
Registrován: čtv 01.05.2008 0:00
Bydliště: praha 5

Nebalancování 2 článku u haloletu

#1 Příspěvek od pepin »

mohu se zeptat proč se u haloletu články nebalancují?
Lukash
Příspěvky: 1920
Registrován: čtv 14.09.2006 0:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Lukash »

Dvoučlánky se obecně nemusí tolik balancovat. Nerozcházejí se tolik. Je to jen na tobě, zda je budeš nabíjet s balancerém nebo bez.
Marek71
Příspěvky: 4257
Registrován: pát 20.04.2007 0:00
Bydliště: Praha-východ (Měšice)
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Marek71 »

Úspora hmotnosti ? Predsa len ten bal. konektor niečo váži.
Truggy od TeamC - Torch E TR8Te
Moj RC web: www.mojefotogalerie.com/rc
Uživatelský avatar
HERRI
Příspěvky: 1627
Registrován: čtv 17.06.2004 0:00
Bydliště: LIBEREC
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od HERRI »

balancování není důležité při nabíjení a pro život Lixxx vůbec. Zásadní je, aby nedošlo k překročení max. napětí jednotlivého článku 4,25V. To řeší omezovač připojený do servisáku při nabíjení.
Uživatelský avatar
coro
Příspěvky: 9047
Registrován: úte 09.05.2006 0:00
Bydliště: Bratislava dnv SK

#5 Příspěvek od coro »

Klasický servisný konektor ako dávajú číňania na sady, je na malé halové lipolky "ťažký jak krava".
Vyriešil som to jedným pinom - dutinkou, prístupná cez dierku v obale.
Nech to zas nie je téma balancovať či Nebalancovať, je to o prístupe k meraciemu bodu ktorý treba mať a aspoň raz za čas skontrolovať či je to OK.
http://www.rcgroups.com/forums/showpost ... tcount=162
Uživatelský avatar
HERRI
Příspěvky: 1627
Registrován: čtv 17.06.2004 0:00
Bydliště: LIBEREC
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od HERRI »

taky bych tu otázku balancování raděj opět nerozvíjel, kór když se jedná o malé baterie pro halolety...já používám Lipolky 300-1500mAh a nebalancuju, ale používám omezovač MZ a to jen občas, protože mnou používaný nabíječ JETI Char 3.3 nabíjí Lipolku na 4,15V/čl. a nikdy nedojde k překročení limitní hodnoty 4,23-4,25 V/čl.
Uživatelský avatar
frontier
Příspěvky: 1122
Registrován: stř 28.12.2005 0:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od frontier »

Na tyhle věci používám LiPoCard ll a taky si nemůžu stěžovat, všechny články srovnané na 4,19V...jinak samozřejmě nabíjí spolehlivě i velké kapacity :wink:
Uživatelský avatar
pepin
Příspěvky: 14373
Registrován: čtv 01.05.2008 0:00
Bydliště: praha 5

#8 Příspěvek od pepin »

Herri mi vnuknul možná dobré řešení,také používám v hale nabiječe chard od jeti,možnost volby lion,dá se to použít?celou kapacitu baterie stejně na let nespotřebuji.
Uživatelský avatar
HERRI
Příspěvky: 1627
Registrován: čtv 17.06.2004 0:00
Bydliště: LIBEREC
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od HERRI »

pepin píše:Herri mi vnuknul možná dobré řešení,také používám v hale nabiječe chard od jeti,možnost volby lion,dá se to použít?celou kapacitu baterie stejně na let nespotřebuji.

jakou konkr. nabíječku JETI Char používáš ? Char 20 a 30 má svitchem volitelný mód Li-pol a Li-ion, kde je max. napětí při nabíjení 4,20 a 4,10 V/čl. (tuším) a Jeti Char 3.3 má společný program pro Lipol i Lion při napětí 4,15V/čl. Ještě se mi nestalo, že by při nabíjení lipolek začal omezovač svítit. Létám na čas, rozhodně nelétám až do poklesu výkonu.
Když jsem používal Ultramat, tak omezovač běžně pracoval - Ultramat láduje asi větší napětí...
Uživatelský avatar
pepin
Příspěvky: 14373
Registrován: čtv 01.05.2008 0:00
Bydliště: praha 5

#10 Příspěvek od pepin »

používám chard 20-lion nabijí na 3,9v
Abu
Příspěvky: 10797
Registrován: úte 22.03.2005 0:00
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Abu »

3.9V na clanek mi prijde hodne malo, to asi neni neco vporadku? LiOn se bezne nabijeji na 4.1V (mam Char 30 a Ultramat 12).
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
Uživatelský avatar
pepin
Příspěvky: 14373
Registrován: čtv 01.05.2008 0:00
Bydliště: praha 5

#12 Příspěvek od pepin »

já mám pocit,že to nabijení lion je tam opravdu nastaveno-psáno 3,9v,v každém případě to bude mín nežli nabijení v lipol programu,dnes to zkusím,jestli mi to bude stačit na let.
Abu
Příspěvky: 10797
Registrován: úte 22.03.2005 0:00
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Abu »

3.9V to je baterka nabita tak na 70-75% maximalne :?
Muj Char 30 urcite nabiji v rezimu Lion na vic, bylo to tesne pod 4.1V/cl, zhruba 4.08 - 4.09V

Pouzitelne v haloletu to bude urcite, pokud budou baterky v dobrem stavu (tzn nebudes je podvybijet na 3V/cl a nebudes z nich tahat proudy 30-40C).
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
Thunder
Příspěvky: 408
Registrován: úte 02.11.2004 0:00
Bydliště: Jakubov u Mor. Budějovic

#14 Příspěvek od Thunder »

Třeba nenabíjí naplno, kvůli úspoře hmotnosti :lol:

Jinak ten měřící bod je asi dobré mít vyveden a když je trochu přístupnej, tak se přes něj může i balancovat, nebo nabít každej článek zvlášť jednou za čas, občas to dělám byť nabíjím s balancerem, abych zjistil jak na tom ty články jsou, je sice hezký, že na mě balancer poblikává, nebo nepoblikává a ukazuje napětí na článcích, ale kapacitu každýho článku mi nepoví...
Uživatelský avatar
TomasC
Site Admin
Příspěvky: 11261
Registrován: pát 25.04.2003 0:00
Bydliště: Praha Hloubětín
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od TomasC »

Halové dvoučlánky nebalancuji, jen mám přístup k propojovacímu bodu a mám i speciální balanční kabel s krokosvorkou na konci. Tím občas (cca 1x ročně) nabiju na 4,2V na článek a dál nabíjím jen 4x zajícem.
Odpovědět

Zpět na „Pomalu a v hale“