Spevnenie povrchu u penového modelu
- mior
- Příspěvky: 3353
- Registrován: pon 22.09.2008 0:00
- Bydliště: Nové Mesto nad Váhom, SK
- Kontaktovat uživatele:
Spevnenie povrchu u penového modelu
Chcel by som spevniť povrch penového (EPS, EPP) modelu. Nejde mi ani tak o prevádzkovú pevnosť (tá je daná konštrukciou modelu), ani o "havarijnú" pevnosť (keď to spadne, aj tak treba reparovať).
Ide mi o to, aby model nebol náchylný na rôzne otlačenia prstami alebo na odery pri pristávaní na trávu a podobne... Skúšal som rôzne impregnácie zriedeným styrolepom alebo polyuretanovým lakom. Určitá tvrdosť nastala, ale nie je to ono.
Vyselektoval som dve možnosti:
1) laminovať tkaninou
2) potiahnúť papierom
Otázky:
1) koľko vrstiev? gramáž? vákuovať?
2) koľko vrstiev? aký papier?
Čo a ako by ste to riešili vy?
Prosím o rady, postupy, ale hlavne o praktické skúsenosti.
Ide mi o to, aby model nebol náchylný na rôzne otlačenia prstami alebo na odery pri pristávaní na trávu a podobne... Skúšal som rôzne impregnácie zriedeným styrolepom alebo polyuretanovým lakom. Určitá tvrdosť nastala, ale nie je to ono.
Vyselektoval som dve možnosti:
1) laminovať tkaninou
2) potiahnúť papierom
Otázky:
1) koľko vrstiev? gramáž? vákuovať?
2) koľko vrstiev? aký papier?
Čo a ako by ste to riešili vy?
Prosím o rady, postupy, ale hlavne o praktické skúsenosti.
Vykasli se na to. Dlouho sem si hral s potahovanim penoveho trupu skelnou tkaninou, tmelil to, brousil, strikal. Pridalo to furu vahy a stejne to porad vypadalo jako potazene platnem. Navic me z toho nastrik porad odpryskaval. Stacilo dlubnout necim ostrejsim a uz to bylo.
Vim ze funguje potazeni XPS dilu papirem (japan + disperze). Aby treba lamino nejak vypadalo a dobre prilnulo k podkladu, tak je potreba ho zavakuovat.
Ja osobne uz bych do toho nesel, radeji se smirim s tim ze penovka proste dycky schyta nejaky sramy a casem to bude videt. Nak
Vim ze funguje potazeni XPS dilu papirem (japan + disperze). Aby treba lamino nejak vypadalo a dobre prilnulo k podkladu, tak je potreba ho zavakuovat.
Ja osobne uz bych do toho nesel, radeji se smirim s tim ze penovka proste dycky schyta nejaky sramy a casem to bude videt. Nak
valino píše:Zdar
Svou výrobu, (výřezy křídel ze stavebního PS) polepuju širokou kancelářskou průhlednou samolepicí páskou. Stačí jedna vrstva, přesah cca 5 mm. Zpevní se to a zároveň je to i odolnější proti mechanickýmu poškození. Nárůst hmotnosti je zanedbatelný.
V.
Edit : Ale jak říká Nak, pořád je to jen PS
No ale strácí to chlupatost a tím i pomalost letu modelu.
Ďusi
DepronTeam
Taranis X9D+ (TGY-i6, FC-16),TopmodelCZ Astra, EPP JAK-7, Algol, E-III, B-25
DepronTeam
Taranis X9D+ (TGY-i6, FC-16),TopmodelCZ Astra, EPP JAK-7, Algol, E-III, B-25
Máme v klubu vyzkoušeny tři možnosti:
Polepení tenkým papírem (na balení kytek z květinářství) pomocí disperze.
Je tak postaven C-130 Transall 1600 mm.
Nalakování dvěma vrstvami vodou ředitelného laku (lesklý, matný) Balakryl. Např. křídlo EVO6, nebo U-3 či modely Mira Š jako nejnovější Gripen nebo starší Mustang či Cessna. Miro lakuje až tři vrstvy a důkladně brousí ultrajemným papírem. Model znatelně zrychlí a zlepší pronikání proti větru a je to trochu odolnější proti stéblům či na strništi.
Polepení reklamní samolepící folií, expertem je Mario a Pajlotmato, modely Junior Cub, Junior II Bellanca, MIG 29 či Reventon. Povrch značne odolný proti poškození, výrazné zvýšení rychlosti letu.
Foto a video modelů na mém webu.
Polepení tenkým papírem (na balení kytek z květinářství) pomocí disperze.
Je tak postaven C-130 Transall 1600 mm.
Nalakování dvěma vrstvami vodou ředitelného laku (lesklý, matný) Balakryl. Např. křídlo EVO6, nebo U-3 či modely Mira Š jako nejnovější Gripen nebo starší Mustang či Cessna. Miro lakuje až tři vrstvy a důkladně brousí ultrajemným papírem. Model znatelně zrychlí a zlepší pronikání proti větru a je to trochu odolnější proti stéblům či na strništi.
Polepení reklamní samolepící folií, expertem je Mario a Pajlotmato, modely Junior Cub, Junior II Bellanca, MIG 29 či Reventon. Povrch značne odolný proti poškození, výrazné zvýšení rychlosti letu.
Foto a video modelů na mém webu.
Ďusi
DepronTeam
Taranis X9D+ (TGY-i6, FC-16),TopmodelCZ Astra, EPP JAK-7, Algol, E-III, B-25
DepronTeam
Taranis X9D+ (TGY-i6, FC-16),TopmodelCZ Astra, EPP JAK-7, Algol, E-III, B-25
mvintr píše:Myslím, že toto je klasická Mánie. Pokud nechceš potahovat PS jádro křídla, či část trupu balsou, tak určitě nevíš o čem mluvíš. Já bych Ti doporučil potáhnout ten model(EPP) cca 6 vrstvami skel. tkaninou, potom nastříkat nitrolakem-cca 2-3 vrtsvy a potom si to celé dílo dát na skříň. Tam to bude asi jedné místo, kde bude fungovat. To jsem ovšem myslel jako fór.
Pokud Ti tu někdo dokonce napíše, že to zkoušel, tak asi není moc normální. A je úplně jedno čím to kdo chtěl potáhnout.
Každý pěnový model je pěnový, protože to není balsa ani kompozit. Je to na létání. Ne na parádu. Takže s tím létej, nevymýšlej hlouposti a neřeš barvy a otisky prstů. Ty Ti při létání nepomůžou. A až se to naučíš, kup si něco, co je potažené oracoverem nebo kompozit. K tomu už ta snaha o zachování vzhledu a barev celkem patří. K bublinám ani náhodou.
Chlapi, nevrátil se sem zase někdo?
Zkus klasickou hnědou (papírovou) kancelářskou pásku, jen na kritická místa - náběžka , spodek trupu !
Navlhčit (mírně) z lepící strany a přilepit na místo , válečkem přihladit (vymačká se přebytečné lepidlo) a po důkladném zaschnutí přetřít povrch rozředěnou disperzí.
Pozor tahle metoda chce hodně zkušenosti , převlhčená páska má při schnutí tendenci smršťovat se a tedy zkroutit polepený díl.
Suchá páska zas moc nedrží, takže než se pustíš do éra doporučuju pečlivě zkoušet na různých odřezcích polyše.
Navlhčit (mírně) z lepící strany a přilepit na místo , válečkem přihladit (vymačká se přebytečné lepidlo) a po důkladném zaschnutí přetřít povrch rozředěnou disperzí.
Pozor tahle metoda chce hodně zkušenosti , převlhčená páska má při schnutí tendenci smršťovat se a tedy zkroutit polepený díl.
Suchá páska zas moc nedrží, takže než se pustíš do éra doporučuju pečlivě zkoušet na různých odřezcích polyše.
Rádio a nabíječ = základ modeláře .
Co se týče promáčknutelnosti a hmotnosti vychází z mých zkušeností nejlépe papír+disperze.
Proč ale o něčem dlouze polemizovat, když už nám to tady nedávno Veka náležitě objasnil. Bylo to sice myšleno na balsu, ale dá se to vztáhnout i na XPS
http://www.rcmania.cz/modules.php?name= ... 1&start=15
Proč ale o něčem dlouze polemizovat, když už nám to tady nedávno Veka náležitě objasnil. Bylo to sice myšleno na balsu, ale dá se to vztáhnout i na XPS
http://www.rcmania.cz/modules.php?name= ... 1&start=15
- googie
- Příspěvky: 1547
- Registrován: ned 09.11.2008 0:00
- Bydliště: Hrachovište
- Kontaktovat uživatele:
Mior nazdar,
ja skusam stale tak ako si mi poradil ten lak, ale pod to davam slahany tmel a oderuschopnost je dobra. Momentalne tak finisujem Mirage, co si videl. Inac jak ty a bracho stojite s tym Mirage a Hawkom?
Inac co sa tyka konstrukcnej pevnosti mi lak pomohol. Niekolkymi vrstvami purlaku natrety hellcat vletel v plnej rychlosti do koruny stromu a rozpadol sa "len" na niekolko kusov. Este vecer bol zlepeny
ja skusam stale tak ako si mi poradil ten lak, ale pod to davam slahany tmel a oderuschopnost je dobra. Momentalne tak finisujem Mirage, co si videl. Inac jak ty a bracho stojite s tym Mirage a Hawkom?
Inac co sa tyka konstrukcnej pevnosti mi lak pomohol. Niekolkymi vrstvami purlaku natrety hellcat vletel v plnej rychlosti do koruny stromu a rozpadol sa "len" na niekolko kusov. Este vecer bol zlepeny
F-86 Sabre EDF 92mm, Parkzone Typhoon, Haikong Spitfire, Zero