Opět volba vrtule

Budoucnost klepe na dveře. Zde se diskutuje o různých aspektech elektropohonu - motorech, akumulátorech a regulátorech, klidně i o převodovkách a vrtulích.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Radous
Příspěvky: 36
Registrován: úte 21.03.2006 0:00

Opět volba vrtule

#1 Příspěvek od Radous »

Prosím o radu při volbě vrtule pro elektrovětroň "Mefisto 09" http://www.reichard.cz/modely/elektrove ... efisto_09/ , kde mám tento motor AC 28/20-5 Mk2 - MPJ 20198 (1250 Ot/V, pracovní proud 15-30 A, max.krátkodobý 40A), regulátor MGM 40A, 3S LiPol Dualsky EX 2800MAh.
Mám doma sklopky 10x6, 11x6 a 12x8. Která z uvedených nebo jiná by byla vhodná k vyzkoušení.
Děkuji.
Abu
Příspěvky: 10797
Registrován: úte 22.03.2005 0:00
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Abu »

Motor ma dost vysoke kv, takze asi budes muset dat 10x6. S tema vetsima bys sel pres 40A (ikdyz motor by to pravdepodobne vydrzel, ale je to prekroceni hodnot povolenych vyrobcem).
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
Uživatelský avatar
m2
Příspěvky: 5838
Registrován: ned 03.06.2007 0:00
Bydliště: DNV
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od m2 »

Na istotu je tá 10x6, no s Kv 1200 a 11x6 mi žerie rovnako ťažký motor 37-40A podľa baterky a trápil som ho takto v tučnej trojmetrovke - čiže ak máš ampérmeter, tak tú 11x6 by som skúsil a ak by to nebralo nad 44A, tak si myslím, že by to bolo použiteľné aj voči reglu aj voči motoru. Na Mefistovi ten prúd za letu pôjde ajtak nadol. 10x6 je oproti 11x6 (aspoň podľa údajov) veľmi veľký skok nadol, to lietadlo bude v stúpaní lenivé.

11x6 je ale ako Abu písal už zrejme cez limity stanovené výrobcami, takže zodpovednosť berieš na seba.
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
Radous
Příspěvky: 36
Registrován: úte 21.03.2006 0:00

#4 Příspěvek od Radous »

Chlapi díky za rady, na zálet dám 10x6. V dalším si pujčím klešťák a vyzkouším i tu 11x6 kolik ampérů poteče.
Abu
Příspěvky: 10797
Registrován: úte 22.03.2005 0:00
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Abu »

To je rozumne reseni.
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
Radous
Příspěvky: 36
Registrován: úte 21.03.2006 0:00

#6 Příspěvek od Radous »

Tak jsem to dnes za pomoci senzoru JETI MUI 50 změřil. Odběr s vrtulí 10x6 39,5A, což je krajní mez jak pro regl tak i pro motor. Oboje se přitom hodně hřeje. Nemám rád, když něco funguje na hranici svých možností a tak budu zřejmě měnit motor, můžete mi nějaký vhodný k tomuto éru, reglu a AKU (viz úvodní příspěvek) doporučit. Přivítám i námět na vrtuli. Díky
Doktor
Příspěvky: 5851
Registrován: ned 29.04.2007 0:00
Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Doktor »

Radous píše:Tak jsem to dnes za pomoci senzoru JETI MUI 50 změřil. Odběr s vrtulí 10x6 39,5A, což je krajní mez jak pro regl tak i pro motor. Oboje se přitom hodně hřeje. Nemám rád, když něco funguje na hranici svých možností a tak budu zřejmě měnit motor, můžete mi nějaký vhodný k tomuto éru, reglu a AKU (viz úvodní příspěvek) doporučit. Přivítám i námět na vrtuli. Díky


Já bych ten motor neměnil. Pokud se Ti ohřívá 40A regl s tímto motorem při odběru 39,5A, tak se zrovna tak bude ohřívat s jiným motorem při tom samém odběru, tedy pokud nepůjdeš s výkonem dolů. Ale Mefisto je celkem už sportovnější model, tak bych mu těch 40A dopřál.
Ten MP Jet váží cca 170g. Při jeho KV 1250 nemůže být pro něj z aku 3S nějakých 40A problém i dlouhodobě. Navíc ve větroni ten motor dlouhodobě nezatížíš.
Já bych tedy prozkoumal přístup vzduchu a hlavně odvod tepla z modelu, a nechal bych ten pohon tak jak je (10/6).

Jinak těch 39,5A bylo naměřeno staticky nebo je to nějaký letový záznam?
Abu
Příspěvky: 10797
Registrován: úte 22.03.2005 0:00
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Abu »

Taky bych to takhle nechal. Jednak se to za letu odlehci a bude se to lepe chladit (vstupni a vystupni otvory v trupu povazuji za samozrejmost!).
Ja lital Mefista s motorem MPJ 28-20/7, ktery ma nizsi kv a vetsi Ri (takze snese o neco mensi proudy nez ten tvuj). Na zemi to bralo 37A, regl Jeti 40, dve sezony bezproblemu. Kamarad mel v Ionovi 28-20/6 a trapil ho az na 50A, taky vpohode.
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
Radous
Příspěvky: 36
Registrován: úte 21.03.2006 0:00

#9 Příspěvek od Radous »

Díky, taky se mi to "rozleželo", nechám to tak. Ten proudový odběr jsem měřil staticky, pokud to v letu bude míň bude dobře. Něco ještě musím udělat s odvodem vzduchu. Přívod je řešen turbokuželem a nasávacími průduchy, ale ven z trupu zatím cesta není.
Ještě jednou dík za reakce.
Abu
Příspěvky: 10797
Registrován: úte 22.03.2005 0:00
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Abu »

Nejlepe dira na vrchu trupu za odtokovkou - tady je to trochu videt - http://poletuchy.ic.cz/06mefisto1/slides/P7230012.html
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
Radous
Příspěvky: 36
Registrován: úte 21.03.2006 0:00

#11 Příspěvek od Radous »

Hmm, tak tam to nepůjde, u této inovované verze je v místě odtokovky vlepená přepážka, s malým otvorem jenom pro servokabely. Kuchnu nějaké otvory po bocích trupu před tou přepážkou.
Doktor
Příspěvky: 5851
Registrován: ned 29.04.2007 0:00
Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Doktor »

>Radous

Sice s křížkem po funuse, ale když už sem to vyfotil, tak Ti to sem pro inspiraci třeba pro jiný model dam.

1, 2, 3, 4
Odpovědět

Zpět na „Elektropohon“