Opět volba vrtule
Opět volba vrtule
Prosím o radu při volbě vrtule pro elektrovětroň "Mefisto 09" http://www.reichard.cz/modely/elektrove ... efisto_09/ , kde mám tento motor AC 28/20-5 Mk2 - MPJ 20198 (1250 Ot/V, pracovní proud 15-30 A, max.krátkodobý 40A), regulátor MGM 40A, 3S LiPol Dualsky EX 2800MAh.
Mám doma sklopky 10x6, 11x6 a 12x8. Která z uvedených nebo jiná by byla vhodná k vyzkoušení.
Děkuji.
Mám doma sklopky 10x6, 11x6 a 12x8. Která z uvedených nebo jiná by byla vhodná k vyzkoušení.
Děkuji.
Na istotu je tá 10x6, no s Kv 1200 a 11x6 mi žerie rovnako ťažký motor 37-40A podľa baterky a trápil som ho takto v tučnej trojmetrovke - čiže ak máš ampérmeter, tak tú 11x6 by som skúsil a ak by to nebralo nad 44A, tak si myslím, že by to bolo použiteľné aj voči reglu aj voči motoru. Na Mefistovi ten prúd za letu pôjde ajtak nadol. 10x6 je oproti 11x6 (aspoň podľa údajov) veľmi veľký skok nadol, to lietadlo bude v stúpaní lenivé.
11x6 je ale ako Abu písal už zrejme cez limity stanovené výrobcami, takže zodpovednosť berieš na seba.
11x6 je ale ako Abu písal už zrejme cez limity stanovené výrobcami, takže zodpovednosť berieš na seba.
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
Tak jsem to dnes za pomoci senzoru JETI MUI 50 změřil. Odběr s vrtulí 10x6 39,5A, což je krajní mez jak pro regl tak i pro motor. Oboje se přitom hodně hřeje. Nemám rád, když něco funguje na hranici svých možností a tak budu zřejmě měnit motor, můžete mi nějaký vhodný k tomuto éru, reglu a AKU (viz úvodní příspěvek) doporučit. Přivítám i námět na vrtuli. Díky
-
Doktor
- Příspěvky: 5851
- Registrován: ned 29.04.2007 0:00
- Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
- Kontaktovat uživatele:
Radous píše:Tak jsem to dnes za pomoci senzoru JETI MUI 50 změřil. Odběr s vrtulí 10x6 39,5A, což je krajní mez jak pro regl tak i pro motor. Oboje se přitom hodně hřeje. Nemám rád, když něco funguje na hranici svých možností a tak budu zřejmě měnit motor, můžete mi nějaký vhodný k tomuto éru, reglu a AKU (viz úvodní příspěvek) doporučit. Přivítám i námět na vrtuli. Díky
Já bych ten motor neměnil. Pokud se Ti ohřívá 40A regl s tímto motorem při odběru 39,5A, tak se zrovna tak bude ohřívat s jiným motorem při tom samém odběru, tedy pokud nepůjdeš s výkonem dolů. Ale Mefisto je celkem už sportovnější model, tak bych mu těch 40A dopřál.
Ten MP Jet váží cca 170g. Při jeho KV 1250 nemůže být pro něj z aku 3S nějakých 40A problém i dlouhodobě. Navíc ve větroni ten motor dlouhodobě nezatížíš.
Já bych tedy prozkoumal přístup vzduchu a hlavně odvod tepla z modelu, a nechal bych ten pohon tak jak je (10/6).
Jinak těch 39,5A bylo naměřeno staticky nebo je to nějaký letový záznam?
-
Abu
- Příspěvky: 10797
- Registrován: úte 22.03.2005 0:00
- Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
- Kontaktovat uživatele:
Taky bych to takhle nechal. Jednak se to za letu odlehci a bude se to lepe chladit (vstupni a vystupni otvory v trupu povazuji za samozrejmost!).
Ja lital Mefista s motorem MPJ 28-20/7, ktery ma nizsi kv a vetsi Ri (takze snese o neco mensi proudy nez ten tvuj). Na zemi to bralo 37A, regl Jeti 40, dve sezony bezproblemu. Kamarad mel v Ionovi 28-20/6 a trapil ho az na 50A, taky vpohode.
Ja lital Mefista s motorem MPJ 28-20/7, ktery ma nizsi kv a vetsi Ri (takze snese o neco mensi proudy nez ten tvuj). Na zemi to bralo 37A, regl Jeti 40, dve sezony bezproblemu. Kamarad mel v Ionovi 28-20/6 a trapil ho az na 50A, taky vpohode.
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
-
Abu
- Příspěvky: 10797
- Registrován: úte 22.03.2005 0:00
- Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
- Kontaktovat uživatele:
Nejlepe dira na vrchu trupu za odtokovkou - tady je to trochu videt - http://poletuchy.ic.cz/06mefisto1/slides/P7230012.html
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz