RPM/V jak to vlastně je?

Budoucnost klepe na dveře. Zde se diskutuje o různých aspektech elektropohonu - motorech, akumulátorech a regulátorech, klidně i o převodovkách a vrtulích.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Victronix
Příspěvky: 520
Registrován: sob 30.05.2009 0:00
Bydliště: Vážany
Kontaktovat uživatele:

téma.

#31 Příspěvek od Victronix »

Člověk se chce dozvědět něco o motorech a o zkušenostech z převíjení a tak a vy se tu hádáte o maximálkách. :cry:
DX6i
Minimag, Windrider FOX, CAP 232 EPP MS Composit, Mono2, Extra 300 EPP
Uživatelský avatar
m2
Příspěvky: 5838
Registrován: ned 03.06.2007 0:00
Bydliště: DNV
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od m2 »

arda1 píše:A o co tady jde? O vytočený motor v Nisanu? Jaký tam jsou KV? :wink:

ide to o jednu principialnu otazku - ci pred startom na zemi odskusat motor na max. ocakavane prevadzkove otacky alebo nie. otazka vznikla ako nasledok toho, ze vo vedlajsom vlakne doslo pri takomto teste k mechanickej destrukcii dost draheho vysokootackoveho motora.

Victorinox z nejakeho dovodu do toho vlakna o Lehnerovi napisal, ze chce vediet, ako sa konstruuje BLDC motor od piky (z plechov, drotu a bez akychkolvek znalosti), tak som ho poslal vytvorit novu temu (tuto), kde mu bolo zhruba vysvetlene, ako to v motoroch chodi. lenze bohuzial ten problem s Lehnerom v nas rezonuje silnejsie, ako by bolo zdrave, no tak to tu nadalej obcas vybuble...

ako by si tu bol prvy raz... :roll: :wink:
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
Uživatelský avatar
Victronix
Příspěvky: 520
Registrován: sob 30.05.2009 0:00
Bydliště: Vážany
Kontaktovat uživatele:

#33 Příspěvek od Victronix »

:lol:
Tak když už je tady řeč o maximálkách tak řeknu i svůj názor.

To co může nastat ve vzduchu "SAMOZŘEJMĚ!!!" vyzkouším nejprve na zemi, za předpokladu, že to lze.

Nebo si počkáte na to, až se vám to rozsype za letu?
DX6i
Minimag, Windrider FOX, CAP 232 EPP MS Composit, Mono2, Extra 300 EPP
Uživatelský avatar
Victronix
Příspěvky: 520
Registrován: sob 30.05.2009 0:00
Bydliště: Vážany
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od Victronix »

Jednou jsem měl špatně přidělaný kryt kokpitu. Za letu se mi uvolnil lehce uvlolnil akumulátor a klepl do krytu. Ten se odporoučel a zlomil vrtuli. Přistál jsem celkem dobře, měl jsem štěstí. Od té doby jen tak před startem otočím letadýlko hore nohami a zkusím s ním zatřást. :wink:
DX6i
Minimag, Windrider FOX, CAP 232 EPP MS Composit, Mono2, Extra 300 EPP
Uživatelský avatar
arda1
Příspěvky: 19102
Registrován: ned 31.07.2005 0:00
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od arda1 »

Mě osobně by třeba docela zajímalo jak je to u motorů s tím kV. Třeba u SS motoru je to snadné- pustím do něj přímo 1V (například ze stabilizovaného zdroje)a změřím točky. Ale u střídavého to musím "hnát" přez regulátor a ten nevím co do motoru vlastně pustí. A to jsem si myslel že se dozvím v tomhle speciálně na tohle založeném threadu. :wink:
Uživatelský avatar
JMalik
Příspěvky: 16582
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00

#36 Příspěvek od JMalik »

Victronix píše::lol:
Tak když už je tady řeč o maximálkách tak řeknu i svůj názor.

To co může nastat ve vzduchu "SAMOZŘEJMĚ!!!" vyzkouším nejprve na zemi, za předpokladu, že to lze.

Nebo si počkáte na to, až se vám to rozsype za letu?


Ale Mlllho, vždyť se o tom tady už dva dny bavíme :D
Ten Lehner je na 100 000 ot. Lindbergh to roztočil na cca 65 000 na zemi bez vrtule. Postupoval správně, nebo ne?
Uživatelský avatar
JMalik
Příspěvky: 16582
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00

#37 Příspěvek od JMalik »

arda1 píše:Mě osobně by třeba docela zajímalo jak je to u motorů s tím kV. Třeba u SS motoru je to snadné- pustím do něj přímo 1V (například ze stabilizovaného zdroje)a změřím točky. Ale u střídavého to musím "hnát" přez regulátor a ten nevím co do motoru vlastně pustí. A to jsem si myslel že se dozvím v tomhle speciálně na tohle založeném threadu. :wink:


Mohl by jsi to tak udělat.
Zavést standartní měření sdruženého napětí na vstupních svorkách motoru při dané spínací frekvenci redulátoru (např. 8kHz).
Potom by nezáleželo na parametrech regulátoru (šťouralové by dodatečně standartizovali obdélníkový, sinusový..., průběh toho napětí...).
Ale máš smůlu. Už se to začalo měřit takhle a matematické modely calců počítají se závislostí kv na vstupním ss napětím před regulátorem. Stejně tak to udávají výrobci.
Když se nad tím zamyslíš, zjistíš, že je to tak nakonec lepší. Menší chyba je ty rozdílné parametry reglů, než kdyby jsi to musel komplikovaně měřit v tom pulsním obvodu za reglem.
Uživatelský avatar
m2
Příspěvky: 5838
Registrován: ned 03.06.2007 0:00
Bydliště: DNV
Kontaktovat uživatele:

#38 Příspěvek od m2 »

arda1 píše:Mě osobně by třeba docela zajímalo jak je to u motorů s tím kV. Ale u střídavého to musím "hnát" přez regulátor a ten nevím co do motoru vlastně pustí. A to jsem si myslel že se dozvím v tomhle speciálně na tohle založeném threadu. :wink:

Odpoveď na túto otázku ako odkaz na zdroj padla hneď na začiatku na toto špeciálne založenej témy :wink: , ale že si to Ty, tak ešte raz:
http://www.powercroco.de/Regler.html
resp. úplne priamo: http://www.powercroco.de/Regler/KENNWERTE.gif
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
Uživatelský avatar
Victronix
Příspěvky: 520
Registrován: sob 30.05.2009 0:00
Bydliště: Vážany
Kontaktovat uživatele:

thread

#39 Příspěvek od Victronix »

arda1 píše:Mě osobně by třeba docela zajímalo jak je to u motorů s tím kV. Třeba u SS motoru je to snadné- pustím do něj přímo 1V (například ze stabilizovaného zdroje)a změřím točky. Ale u střídavého to musím "hnát" přez regulátor a ten nevím co do motoru vlastně pustí. A to jsem si myslel že se dozvím v tomhle speciálně na tohle založeném threadu. :wink:

...nápodobně.
DX6i
Minimag, Windrider FOX, CAP 232 EPP MS Composit, Mono2, Extra 300 EPP
Uživatelský avatar
Victronix
Příspěvky: 520
Registrován: sob 30.05.2009 0:00
Bydliště: Vážany
Kontaktovat uživatele:

Re: thread

#40 Příspěvek od Victronix »

Victronix píše:
arda1 píše:Mě osobně by třeba docela zajímalo jak je to u motorů s tím kV. Třeba u SS motoru je to snadné- pustím do něj přímo 1V (například ze stabilizovaného zdroje)a změřím točky. Ale u střídavého to musím "hnát" přez regulátor a ten nevím co do motoru vlastně pustí. A to jsem si myslel že se dozvím v tomhle speciálně na tohle založeném threadu. :wink:

...nápodobně.

Jinak řečeno:
Jsem programátor Atmel. Co musím vědět abych mohl napsat program pro řízení spínacích FETů?
DX6i
Minimag, Windrider FOX, CAP 232 EPP MS Composit, Mono2, Extra 300 EPP
Uživatelský avatar
m2
Příspěvky: 5838
Registrován: ned 03.06.2007 0:00
Bydliště: DNV
Kontaktovat uživatele:

Re: thread

#41 Příspěvek od m2 »

Victronix píše:
Victronix píše:
arda1 píše:Mě osobně by třeba docela zajímalo jak je to u motorů s tím kV. Třeba u SS motoru je to snadné- pustím do něj přímo 1V (například ze stabilizovaného zdroje)a změřím točky. Ale u střídavého to musím "hnát" přez regulátor a ten nevím co do motoru vlastně pustí. A to jsem si myslel že se dozvím v tomhle speciálně na tohle založeném threadu. :wink:

...nápodobně.

Jinak řečeno:
Jsem programátor Atmel. Co musím vědět abych mohl napsat program pro řízení spínacích FETů?

Terz Ti nerozumiem. To bol ako príklad alebo plánuješ projekt zostrojiť vlastný regulátor?

Skús formulovať otázku skutočne konkrétne, lebo na otázku "chcem vedieť niečo o Kv" sa nedá moc inak odpovedať ako už bolo povedané na začiatku plus "čítaj tu - týchto 600 strán"...
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
Uživatelský avatar
coro
Příspěvky: 9047
Registrován: úte 09.05.2006 0:00
Bydliště: Bratislava dnv SK

Re: thread

#42 Příspěvek od coro »

Victronix píše:Jinak řečeno:
Jsem programátor Atmel. Co musím vědět abych mohl napsat program pro řízení spínacích FETů?

Anglicky...?
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=200567
Uživatelský avatar
TomasC
Site Admin
Příspěvky: 11261
Registrován: pát 25.04.2003 0:00
Bydliště: Praha Hloubětín
Kontaktovat uživatele:

Re: thread

#43 Příspěvek od TomasC »

Victronix píše:Jinak řečeno:
Jsem programátor Atmel. Co musím vědět abych mohl napsat program pro řízení spínacích FETů?


Pročíst datasheety. U PIC jsem to našel.
Uživatelský avatar
ivec1
Příspěvky: 5
Registrován: stř 07.04.2010 0:00

#44 Příspěvek od ivec1 »

Uživatelský avatar
Victronix
Příspěvky: 520
Registrován: sob 30.05.2009 0:00
Bydliště: Vážany
Kontaktovat uživatele:

#45 Příspěvek od Victronix »

ivec1 píše:http://www.maczaka.webz.cz/regulator_s_pic_12c509_psani.htm :roll:

Regulátor s výstupem +/-.
A 3í-fázovej by nebyl? :?: :)
DX6i
Minimag, Windrider FOX, CAP 232 EPP MS Composit, Mono2, Extra 300 EPP
Odpovědět

Zpět na „Elektropohon“