Problém s ovládáním ostruhového kola

Pracovní postupy, technologie, finty, grify, nástroje, poznatky jak co nejlépe něco vyrobit, opravit a tak podobně.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Doctor2
Příspěvky: 610
Registrován: pon 11.06.2007 0:00
Bydliště: Kroměříž - Jarohněvice

Problém s ovládáním ostruhového kola

#1 Příspěvek od Doctor2 »

Chlapi, už delší dobu řeším problém:
Na Extře mám problém s řízením ostruhového kola - mám k páce serva směrovky přes dvě pružiny ovládané ostruhové koleško. Mám problém s tím, že mi to nejde vytrimovat tak aby to jelo při startu rovně, máme na letišti trávu, sem tam nějaký drn a při startu mám problém udržet směr.
když to trimuju, tak 2-3zoubky trimu se nic neděje a pak se to posune skokem a tak pořád dokola. Nevím jestli to popisuju srozumitelně. tady je fotka

Obrázek

Je to řešení principiálně blbě ? Díky za pomoc
Discus2 3,2m, EXTRA 330L 2,4m + DL50, FunJet 2x, ZOOM XXL
HELI: MINITITAN E325, T-REX 550 3gx
zelenáč
Příspěvky: 241
Registrován: stř 05.09.2007 0:00
Bydliště: Holice u Pardubic
Kontaktovat uživatele:

pružiny

#2 Příspěvek od zelenáč »

měkký pružiny na trávě asi nevytrimuješ. Máš tam v součtu 2 pružiny (jednu (pár) od směrovky a druhou od trupu). Když se přidá vůle na šroubu tak se ten směr drží těžko.
Nic neumím, ale pořád se v něčem šťourám...
Uživatelský avatar
DAF
Příspěvky: 9620
Registrován: úte 09.01.2007 0:00
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od DAF »

Tvrdší pružinku (nebo dvě tyhle) a asi bych to píchnul k výstupu páky serva. Takhle je to moc odkloněné od osy otáčení ostruhy a když si uděláš vektorový rozklad, zjkistíš, že dost síly jde jakoby nahoru a jen část síly je v rovině otáčení. Připojením na páku změníš jednak úhel (tím víc síly půjde na otočení), jednak bude pružinka více napružená a bude mít snahu to spíše otočit,
Hitec Aurora 9X
Uživatelský avatar
pkotatko
Příspěvky: 6687
Registrován: sob 13.01.2007 0:00
Bydliště: Berounsko
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od pkotatko »

Vychází ti to dost blbě. Ten úhel je špatně. Co zkusit dát ty pružiny obráceně. Natáhnout je na konec směrovky ?
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
Uživatelský avatar
maroslong
Příspěvky: 2064
Registrován: stř 30.04.2003 0:00
Bydliště: Bratislava, SK
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od maroslong »

Na malom Sebartovi a Katane od Hubeného to mám takto:

Obrázek

U teba je problém v blbom uhle tých pružín, naviac podľa ich nerovnomerného roztiahnutia asi nie sú z moc kvalitného drátu. Možno by pomohlo ich viesť k páke serva alebo dozadu k smerovke ako už napísali predo mnou. Alebo celú ostruhu posunúť dopredu a gumičky k páke smerovky. Me sa viac osvedčili gumičky, aj keď ich treba často meniť.
maximal
Příspěvky: 200
Registrován: pát 23.01.2009 0:00
Bydliště: Dolany letisko Dubova

#6 Příspěvek od maximal »

Mne sa osroha volne otaca. Pri startoch, pristatiach a rolovani nemas namahane smerove servo nerovnostami terenu :D
errare humanum est......
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=956&amode=
blesk
Příspěvky: 7364
Registrován: úte 22.11.2005 0:00
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od blesk »

na trávu bych volil volnou ostruhu, hlavní podvozek nakroutit tak aby se kola rozbíhali a je po problému...
Uživatelský avatar
maroslong
Příspěvky: 2064
Registrován: stř 30.04.2003 0:00
Bydliště: Bratislava, SK
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od maroslong »

Voľná ostruha je tiež riešenie, ale napríklad na našej trávnatej dráhe cca 12 x 120 m sa s voľnou ostruhou ak trochu fúka po pristátí neotočím, aby som mohol dorolovať späť. Mám to vyskúšané aj na mini Sebartovi aj Katane.
Uživatelský avatar
Lark
Příspěvky: 9825
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR

#9 Příspěvek od Lark »

Taky jsem s tím u první "dvoukolky" zápasil a dospěl jsem k tomuhle:

http://lark3.rajce.idnes.cz/LASER_200_S ... et/#26.JPG

Osa otáčení ostruhy musí být přibližně v ose pantů směrovky.
Uživatelský avatar
SuPa
Příspěvky: 233
Registrován: pon 23.06.2008 0:00
Bydliště: Praha 6

#10 Příspěvek od SuPa »

Takto to měl pilot Pipera na letošním Lipeneckém obru. Fotil jsem to speciálně kvůli předělávce na otcově Piperu.

http://picasaweb.google.cz/Flufyhobouda ... 5270852578
barty7
Příspěvky: 490
Registrován: čtv 24.07.2008 0:00
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od barty7 »

Obrázek

Mám to takhle....0,6 oc.lanko.Udělal jsem očka na zaháknutí za pružinky a zatáhl elektr.dutinkou 1mm.
Pojíždění absolutně bez problému.
(sorry za špatnou fotku z mobilu)
Pavel Bartoš
Uživatelský avatar
Doctor2
Příspěvky: 610
Registrován: pon 11.06.2007 0:00
Bydliště: Kroměříž - Jarohněvice

#12 Příspěvek od Doctor2 »

Díky všem za rady. Zkusím to s tím volným kolečkem, jediný problém vidím pak v otáčení na dráze. Jinak super inspirace, něco z toho určitě bude fungovat
Discus2 3,2m, EXTRA 330L 2,4m + DL50, FunJet 2x, ZOOM XXL
HELI: MINITITAN E325, T-REX 550 3gx
Uživatelský avatar
bomb_bob
Příspěvky: 124
Registrován: pát 10.06.2005 0:00
Bydliště: Náchodsko
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od bomb_bob »

Snad nebude vaditk dyz se zeptam tady.
Po tom co sem "naslel" na skrini po roce magistra od MPX a z rozhod sem se ze ho predelam na styl ala FunClub, predek uz mam hotovej se 110 mechacema a ted premejslim co nacpat dozadu, mam tady 75 co zbyla z puvodniho podvozku a ta se me zda dost velka, pak zas nejakou 30 a ta me pride zase moc mrnava, chci startovat z neupravenejch ploch tak bych se nerad zasek v kazdy dire nebo drnu.
Jakou velikost by jste doporucili?
Uživatelský avatar
kroxigor
Příspěvky: 3114
Registrován: pon 04.06.2007 0:00
Bydliště: Středočesko, ČR

#14 Příspěvek od kroxigor »

FunCub má hlavní podvozková kola 120mm a ostruhové kolečko 53mm.
Řekl bych že to 75mm není přehnané i když v porovnání s předníma 110mm tam je malej rozdíl. Ono taky záleží na náklonu éra - tedy jak bude visokej přední podvozek.
Fyziku respektuji, ale nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/1139 NE = už nelítám
Odpovědět

Zpět na „Dílna“