Vztlak vrtulníku
Pravidla fóra
Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno.
Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.
Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno.
Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.
Vztlak vrtulníku
Dnes na Discovery byl pořad Zničeno ve vteřině. Byl tam malý vrtulník (s pilotem), který dělal loping. Začal s ním moc nízko a o pár metrů ho nevybral a narazil do země. Řekli, že příčina byla špatné měření výškoměru, protože letěl v poušti, kde je teplo.
Vždy jsem myslel, že výškoměru je jedno, jaká je teplota vzduchu a že záleží pouze na tlaku vzduchu.
Také co jsem slyšel, že čím je vyšší teplota vzduchu, tím má vrtulník nižší vztlak. Jak je to ve zkutečnosti?
Vždy jsem myslel, že výškoměru je jedno, jaká je teplota vzduchu a že záleží pouze na tlaku vzduchu.
Také co jsem slyšel, že čím je vyšší teplota vzduchu, tím má vrtulník nižší vztlak. Jak je to ve zkutečnosti?
Re: Vztlak vrtulníku
Cim je vzduch teplejsi, tim je ridsi. To by ti melo odpovedet na obe otazky.
Live smart, die happy...
Re: Vztlak vrtulníku
Hustota vzduchu pri teplote 0°C je 1,2959 kg/m3 a pri 50°C jenom 1,0928kg/m3. Ten rozdil uz je znatelny
Nak
Re: Vztlak vrtulníku
No a já si říkal že přes léto nějak padám

Re: Vztlak vrtulníku
Proste to malo nese, pockej do zimy
Pak staci rotor rukou natocit
Nak
Re: Vztlak vrtulníku
Nejde ani tak o vztlak vrtulníku, jako o výrazný pokles výkonu pohonné jednotky v závislosti na teplotě a tlaku vnějšího ovzduší - viz letové příručky jednotlivých vrtulníků - sekce performance.
Re: Vztlak vrtulníku
Pokud jde o tlak vzduchu a výškoměr, pamatuju si, že se před letem vždy seřizoval. Používá se tzv. QNH - vztaženo na hladinu moře - přelety mezi vzdálenými místy, aby letová hladina všech letadel pohybujícíh se v hladině byla stejná, pak je QFE - tlak vzduchu na konkrétním letišti, tím je dána přesná výška v daném místě. Takže pilot měl použít QFE. Jinak samozřejmě pro momentální výkon motoru je teplotá významný činitel.
Hitec Aurora 9X
- kasssy
- Příspěvky: 1128
- Registrován: pát 15.09.2006 0:00
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vztlak vrtulníku
petertn píše:Teplota a aj vlhkost ...
Jo jo, zlatá vlhkost a chládek. Není nad to když je po dešti, to pak motorka jede jak víno... U auta ten rozdíl moc nepozoruju, ale u mopeda je to hodně znát...
Chybama se člověk učí..hmm asi jsem jeden z nejvzdělanějších lidí...
Re: Vztlak vrtulníku
petertn píše:Teplota a aj vlhkost ...
Vlhkost vzduchu nemá na ukazování výškoměru vliv. Kromě případů, kdy zkondenzovaná voda ucpe systém měření tlaku.
Re: Vztlak vrtulníku
A teplota má aký vplyv na meranie tlaku/výšky?
To že je ľahší = redší a chce sa mu prípadne aj stúpať ak je okolo niekde chladnejší čo by sa s ním vymenil, nepopiera fakt že sa pohybuje všetkými smermi a je stlačený hmotnosťou toho čo je nad ním.
Teda až na to že trochu sa tlak mení keď je tlaková níž/výš, ale to je o meteorológii a nie teplote pri zemi.
To že je ľahší = redší a chce sa mu prípadne aj stúpať ak je okolo niekde chladnejší čo by sa s ním vymenil, nepopiera fakt že sa pohybuje všetkými smermi a je stlačený hmotnosťou toho čo je nad ním.
Teda až na to že trochu sa tlak mení keď je tlaková níž/výš, ale to je o meteorológii a nie teplote pri zemi.
- kasssy
- Příspěvky: 1128
- Registrován: pát 15.09.2006 0:00
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vztlak vrtulníku
Troll píše:petertn píše:Teplota a aj vlhkost ...
Vlhkost vzduchu nemá na ukazování výškoměru vliv. Kromě případů, kdy zkondenzovaná voda ucpe systém měření tlaku.
Já tu poznámku pochopil tak, že vlhkost a teplota má vliv na chod motoru a ne na výškoměr.... To měl možná Petertnna mysli
Chybama se člověk učí..hmm asi jsem jeden z nejvzdělanějších lidí...