Walkera V200D02 (Scorpio 1v23) - zkusenosti / postrehy
Re: Walkera V200D02 (Scorpio 1v23) - zkusenosti / postrehy
Ahojky
Předem bych rád zdůraznil,že létám z letadly (kuličkoidy do 1,5m rozpětí) a heliny mám jen hračky D.H.9101 3ch koax a D.H.9104 3ch jednorotor. a moje cesta se začíná ubírat k X copterům. Takže moje znalosti o ovládání helin jsou jen okrajové nicméně sled následujících otázek a odpovědí v tomto vlákně mě přivedl k následujícímu zamyšlení Na co se vlastně ptal a co bylo odpovězeno :
ot:
Na zaver bych se chtel zeptat:z letadel jsem zvykli na viskovku paka k sobe nahoru,u heli je to naopak,mam se ucit tak jak to ma byt,nebo je lepsi si to revnout?Abych pak nemel na 6ti kanalech nejakej problem,poradte co a jak.Dik.A ted do mne
viskovka,u letadla k sobe=nahoru,u vrtase vlastne uberu plyn a jdu dolu,tak to myslim.(4kanal s ovladanim cikliky bez kolektivu.)
re:
Jak jsi přišel na tohle? Jaký "naopak"?
Samozřejmě, že to je stejně u letadla i vrtulníku, páka dopředu = čumák dolů
já:byl sem zmaten.Jak to myslely s těmi kniply jednou ten a pak zas ten druhý.Tady mi něco nesedí
ot:
viskovka,u letadla k sobe=nahoru,u vrtase vlastne uberu plyn a jdu dolu,tak to myslim.(4kanal s ovladanim cikliky bez kolektivu.)
re:
Cože???
Cyklika je řízení kolem příčné a kolem podélné osy stroje.
Totéž, co u letadla výškovka a křídélka.
rere:
asik nechapes,nebo chapes pomeleji,mam na mysli to ze visku mnenim de fakto plynem ze.Ciklikou visku jaksi nezmenim.takze kdyz potrebuju rychle nabrat visku,u letadla pritahnu viskovku a jedu nahoru,a prave ze u vrtase kdyz pritahnu paku plynu k sobe tak vlastne uberu plyn a jedu k zemi.Misto toho abych stoupal ze ano.Tak nevim cemu na tom nechápeš
já:vysvětlení výškovky,ale co ten plyn? Stále mi to nesedí
diky,to uz jsem cetl.Jen jsem chtel vysvetlit,asi mnou spatne polozenou otazku,clovek je zmateny,co naplat. Proste zazito z letadel.Kdyz sem chtel stoupat,tak podvedomne sem paku tahal k sobe,tim ubiral plyn a klesal.Ale uz sem se preucil a v pohode
já:zmaten ještě víc-jak to z těmi kniply myslel teď? stoupal-klesal-letadlo-heli
Celý zmatený sem začal dávat dokupy mé zkušenosti s letadly a chabé vědomosti s heli jak že tyto dvě páky nahoru a dolu vlastně fungují (pomíjím funkce do stran) a odpovědět si sám:
situace 1. letadlo stoupání
Aby se letadlo udrželo ve vzduchu musí letět nějakou rychlostí.Pokud chci stoupat, přitáhnu výškovku,tak zdvihne čumák (zvětšení uhlu náběhu křídel)následně i trochu stoupá,ale po okamžiku vytrácí rychlost a pokud nepřidám plyn,tak spadnu. (dvě páky) U některých typů letadel(většinou cvičné) stačí také jen přidat plyn a stoupají.
situace1. heli stoupání
Aby heli visela musí se točit rotor určitými otáčkami a listy mít určitý ůhel náběhu. Pokud chci stoupat tak musím (jako u letadla) zvětšit uhel náběhu a přidat plyn. Stačí jen plynová páka U 4ch jen plyn,úhel je napevno.
závěr:U obou případů se přidává plyn a stoupá
situace 2.
heli visí ve vzduchu ocasem ke mně.Otáčky a úhel je nastaven plynem
Přitáhnu k sobě.ocas se sklopí a heli couvá ke mě a opačně
situace 2.
letadlo visí na vrtuly zády ke mně. Otáčky nastaveny plynem a uhel náběhu je dán stoupáním vrtule (podobnost s heli 4ch)
Přitáhnu a couvá ke mně a opačně
V obou případech stejné použití pák
Závěrem: Ovládání heli je relativně podobné s letadlem,nicméně lítat s heli mě to nenaučí,ale aspoň sem si ujasnil jak fungují kniply jak je to s tím plynem,když se kladou správné otázky a odpovědi.
Předem bych rád zdůraznil,že létám z letadly (kuličkoidy do 1,5m rozpětí) a heliny mám jen hračky D.H.9101 3ch koax a D.H.9104 3ch jednorotor. a moje cesta se začíná ubírat k X copterům. Takže moje znalosti o ovládání helin jsou jen okrajové nicméně sled následujících otázek a odpovědí v tomto vlákně mě přivedl k následujícímu zamyšlení Na co se vlastně ptal a co bylo odpovězeno :
ot:
Na zaver bych se chtel zeptat:z letadel jsem zvykli na viskovku paka k sobe nahoru,u heli je to naopak,mam se ucit tak jak to ma byt,nebo je lepsi si to revnout?Abych pak nemel na 6ti kanalech nejakej problem,poradte co a jak.Dik.A ted do mne
viskovka,u letadla k sobe=nahoru,u vrtase vlastne uberu plyn a jdu dolu,tak to myslim.(4kanal s ovladanim cikliky bez kolektivu.)
re:
Jak jsi přišel na tohle? Jaký "naopak"?
Samozřejmě, že to je stejně u letadla i vrtulníku, páka dopředu = čumák dolů
já:byl sem zmaten.Jak to myslely s těmi kniply jednou ten a pak zas ten druhý.Tady mi něco nesedí
ot:
viskovka,u letadla k sobe=nahoru,u vrtase vlastne uberu plyn a jdu dolu,tak to myslim.(4kanal s ovladanim cikliky bez kolektivu.)
re:
Cože???
Cyklika je řízení kolem příčné a kolem podélné osy stroje.
Totéž, co u letadla výškovka a křídélka.
rere:
asik nechapes,nebo chapes pomeleji,mam na mysli to ze visku mnenim de fakto plynem ze.Ciklikou visku jaksi nezmenim.takze kdyz potrebuju rychle nabrat visku,u letadla pritahnu viskovku a jedu nahoru,a prave ze u vrtase kdyz pritahnu paku plynu k sobe tak vlastne uberu plyn a jedu k zemi.Misto toho abych stoupal ze ano.Tak nevim cemu na tom nechápeš
já:vysvětlení výškovky,ale co ten plyn? Stále mi to nesedí
diky,to uz jsem cetl.Jen jsem chtel vysvetlit,asi mnou spatne polozenou otazku,clovek je zmateny,co naplat. Proste zazito z letadel.Kdyz sem chtel stoupat,tak podvedomne sem paku tahal k sobe,tim ubiral plyn a klesal.Ale uz sem se preucil a v pohode
já:zmaten ještě víc-jak to z těmi kniply myslel teď? stoupal-klesal-letadlo-heli
Celý zmatený sem začal dávat dokupy mé zkušenosti s letadly a chabé vědomosti s heli jak že tyto dvě páky nahoru a dolu vlastně fungují (pomíjím funkce do stran) a odpovědět si sám:
situace 1. letadlo stoupání
Aby se letadlo udrželo ve vzduchu musí letět nějakou rychlostí.Pokud chci stoupat, přitáhnu výškovku,tak zdvihne čumák (zvětšení uhlu náběhu křídel)následně i trochu stoupá,ale po okamžiku vytrácí rychlost a pokud nepřidám plyn,tak spadnu. (dvě páky) U některých typů letadel(většinou cvičné) stačí také jen přidat plyn a stoupají.
situace1. heli stoupání
Aby heli visela musí se točit rotor určitými otáčkami a listy mít určitý ůhel náběhu. Pokud chci stoupat tak musím (jako u letadla) zvětšit uhel náběhu a přidat plyn. Stačí jen plynová páka U 4ch jen plyn,úhel je napevno.
závěr:U obou případů se přidává plyn a stoupá
situace 2.
heli visí ve vzduchu ocasem ke mně.Otáčky a úhel je nastaven plynem
Přitáhnu k sobě.ocas se sklopí a heli couvá ke mě a opačně
situace 2.
letadlo visí na vrtuly zády ke mně. Otáčky nastaveny plynem a uhel náběhu je dán stoupáním vrtule (podobnost s heli 4ch)
Přitáhnu a couvá ke mně a opačně
V obou případech stejné použití pák
Závěrem: Ovládání heli je relativně podobné s letadlem,nicméně lítat s heli mě to nenaučí,ale aspoň sem si ujasnil jak fungují kniply jak je to s tím plynem,když se kladou správné otázky a odpovědi.
Focus,Mustang-Šad model, Mustang-Hacker combat,Lazy Sparow,Easy-FunCub,LazyBee,MX 12 s FrSky
- MarthiR
- Příspěvky: 2574
- Registrován: čtv 21.04.2011 0:00
- Bydliště: Jižní morava (Drnholec,S.T.Břeclav) ČR
Re: seřízení Walkera V400D02
v podstatě si mu řekl co ho čeká
Doporučil sem mu zeštelovat desku cykliky. V podstatě tam bude určitě ten problém.
takže nulovost v tom nevidím.Asi Ti nejspíš řekne abys to zahodil
Doporučil sem mu zeštelovat desku cykliky. V podstatě tam bude určitě ten problém.
Minulost: T9X,Graupner MZ 24 Hoot, Futaba T10J
Součastnost : Návrat k Graupner MZ 24 Hoot
Součastnost : Návrat k Graupner MZ 24 Hoot
Re: Walkera V200D02 (Scorpio 1v23) - zkusenosti / postrehy
Je dobré hledat odpovědi na správných místech a nezatěžovat se špatně položenými dotazy.meko píše:.....
V obou případech stejné použití pák
Závěrem: Ovládání heli je relativně podobné s letadlem,nicméně lítat s heli mě to nenaučí,ale aspoň sem si ujasnil jak fungují kniply jak je to s tím plynem,když se kladou správné otázky a odpovědi.
Tvoje dedukce postavená na analogii s letadlem visícím za vrtuli je správná - přitažením výškovky díky jejímu obtoku proudem vzduchu od vrtule dojde k vychýlení podélné osy letounu, vychýlí se osa tahu vůči zemi a letadlo "jede" či spíše klouže (disk roztočené vrtule = nosná plocha) směrem k tobě, stejně jako tu osu vychýlíš u vrtulníku cyklickým řízením.
U vrtulníku letícího ustálenou rychlostí vpřed docílím stoupání, pokud cykliku přitáhnu a stejně tak náklon, pokud páku vychýlím do strany - řízení kolem osy (to je to, co jsem mu řekl hned na začátku a co on nepochopil). Dopředná rychlost se v tomto případě vytrácí.
Re: seřízení Walkera V400D02
Problém nejspíše bude ještě někde jinde. Snaží se totiž aplikovat zkušenosti z koaxu na jednorotor a přinutit ho viset na místě pomocí trimů. To rozhodně nepůjde ani s lepším strojem než Walkera.
http://zd.wwwcity.cz/zd/TeorieLetuHeli.htm
http://zd.wwwcity.cz/zd/TeorieLetuHeli.htm
Re: seřízení Walkera V400D02
MarthiR píše:v podstatě si mu řekl co ho čekátakže nulovost v tom nevidím.Asi Ti nejspíš řekne abys to zahodil
Doporučil sem mu zeštelovat desku cykliky. V podstatě tam bude určitě ten problém.
Víš MarthiR, moje doporučení Tobě se netýkalo pouze tohoto vlákna, ale vystupování zde obecně. Trošku přibrzdit by bylo k užitku nejenom těm, co se jim s nejlepšími úmysly snažíš pomoci, ale především Tobě. A odpověď " V podstatě tam bude určitě ten problém " znamená, že problém může být i jinde a Ty víš hovno. Když už to tak musím napsat. Ten konkrétní vrtulník si neviděl a tudíž můžeš jenom hádat tak, jako my ostatní. .
Re: Walkera V200D02 (Scorpio 1v23) - zkusenosti / postrehy
to corona
děkuji za odpověď
: Tvoje dedukce postavená na analogii s letadlem visícím za vrtuli…..
situace 2
: U vrtulníku letícího ustálenou rychlostí vpřed docílím stoupání….
situace 1
Tímto si mi potvrdil relativní podobnost ovládání a chování těchto různých strojů.
Mě tam zarazila ta vzájemně si odporující otázka-proč v případě éra táhá výškovku
a u heliny táhá plyn,vždyť i u letadla když stáhnu plyn tak spadnu(ne všechny éra dobře plachtí) Tak snad si nejdříve ujasním jak která páka funguje a co to následně udělá a pak se mohu ptát na doplňující otázky.
Omlouvám se za odbočení od tématu tohoto vlána,prostě mě to nedalo.
děkuji za odpověď
: Tvoje dedukce postavená na analogii s letadlem visícím za vrtuli…..
situace 2
: U vrtulníku letícího ustálenou rychlostí vpřed docílím stoupání….
situace 1
Tímto si mi potvrdil relativní podobnost ovládání a chování těchto různých strojů.
Mě tam zarazila ta vzájemně si odporující otázka-proč v případě éra táhá výškovku
a u heliny táhá plyn,vždyť i u letadla když stáhnu plyn tak spadnu(ne všechny éra dobře plachtí) Tak snad si nejdříve ujasním jak která páka funguje a co to následně udělá a pak se mohu ptát na doplňující otázky.
Omlouvám se za odbočení od tématu tohoto vlána,prostě mě to nedalo.
Focus,Mustang-Šad model, Mustang-Hacker combat,Lazy Sparow,Easy-FunCub,LazyBee,MX 12 s FrSky
Re: Walkera V200D02 (Scorpio 1v23) - zkusenosti / postrehy
On nemá ponětí o základech mechaniky letu. Vidí jen páčky a hýbající se hračku.meko píše:..
Mě tam zarazila ta vzájemně si odporující otázka-proč v případě éra táhá výškovku
a u heliny táhá plyn,vždyť i u letadla když stáhnu plyn tak spadnu(ne všechny éra dobře plachtí) Tak snad si nejdříve ujasním jak která páka funguje a co to následně udělá a pak se mohu ptát na doplňující otázky....
- MarthiR
- Příspěvky: 2574
- Registrován: čtv 21.04.2011 0:00
- Bydliště: Jižní morava (Drnholec,S.T.Břeclav) ČR
Re: seřízení Walkera V400D02
Minulost: T9X,Graupner MZ 24 Hoot, Futaba T10J
Součastnost : Návrat k Graupner MZ 24 Hoot
Součastnost : Návrat k Graupner MZ 24 Hoot
Re: seřízení Walkera V400D02
a je to zamnou! Nevím jaký bylo počasí u vás, ale v Práglu fučelo (omlouvám se pravým pražákům za mluvu) sem původem brňák. Vzal sem helinu ven a zkoušel aspon hopsat a seřizovat. Po 6min. sem dal zapravdu zdzdovi, že sem měl návyky z koaxialu a z malýho infra vrtase. Už je to ok...
ZAČÁTEČNÍCI?! nevzdávat se pomalu a opatrně zkoušet hopsat, hopsat a je to.
Kříž sem si udělal ze špejlí do velkýho H.
Chce to jen zapojit mozek a zkoušet co má na co vliv (možnosti nastavení) ..nejsem z nejšikovnějších a jde to.
ZAČÁTEČNÍCI?! nevzdávat se pomalu a opatrně zkoušet hopsat, hopsat a je to.
Kříž sem si udělal ze špejlí do velkýho H.
Chce to jen zapojit mozek a zkoušet co má na co vliv (možnosti nastavení) ..nejsem z nejšikovnějších a jde to.
- MarthiR
- Příspěvky: 2574
- Registrován: čtv 21.04.2011 0:00
- Bydliště: Jižní morava (Drnholec,S.T.Břeclav) ČR
Re: seřízení Walkera V400D02
Vidíš možná sem se špatně vyjádřil ale myslel sem to samé jako ZDZD stěma hruškama a jablkama. Ale hlavně Gratulauji
Minulost: T9X,Graupner MZ 24 Hoot, Futaba T10J
Součastnost : Návrat k Graupner MZ 24 Hoot
Součastnost : Návrat k Graupner MZ 24 Hoot
Re: seřízení Walkera V400D02
díky (opravdu stačí jen nejančit) ...jedno přiznání udělám. Před tím sem to raději ani nenapsal....vše sem zvládl bez návodu k rc a helině....

Re: seřízení Walkera V400D02
chci se zeptat nějakého "štastného" majitele stejného vrtase a rc jestli by mě nenapsal (neopsal) základní (normální) nastavení vysílačky a gyra. Díky.. 
Re: seřízení Walkera V400D02
seřízení už nepotřebuji
touha lítat (hopsat-viset-a trošku lítat) byla větší než čekat až mě to odborník seřídí za X dnů (chápu, že nikdo nečeká jen na mě!) Tak dlouho(cca20h) sem četl a četl návody a tady na foru až sem to gyro a vysílač a vrtulník sám umravnil (otupil) že mě to poslouchá. Samozřejmě není to seřízený jako profíkem ale do visu to dala i má polovička po druhé baterce! V jídelně na 2x2,5m!(já se modlil, že to rozfláká a budu mít mandát na rexíka
Co z toho plyne? Že pokud člověku nic jiného nezbívá dokáže si poradit sám a moc se snažit...uznávám, že pokud by někdo z oslovených na seřízení kývl v mžiku, tak se tak moc snažit nebudu a raději za pohodlnost dám nějakou tu kačku.
nebudu hodiny číst a zkoušet co na co má vliv a jak reaguje.
Co z toho plyne? Že pokud člověku nic jiného nezbívá dokáže si poradit sám a moc se snažit...uznávám, že pokud by někdo z oslovených na seřízení kývl v mžiku, tak se tak moc snažit nebudu a raději za pohodlnost dám nějakou tu kačku.
Naposledy upravil(a) tom74 dne sob 10.12.2011 22:35, celkem upraveno 1 x.
Re: seřízení Walkera V400D02
Jo, dostat něco do "vysu" je fakt kumšt 
Re: seřízení Walkera V400D02
pokud máš v rukách poprvé vrtulník a je rozštelovanej a musíš ho seřídit sám, tak je vis a let do dvou dnů celkem něco řekl bych. Bez zkušeností a z voleje. A myslím, že ty jsi psal, že Walkera nelítá
.
Ne není extra stroj to vidím, ale ty jsi uplně mimo...
Ne není extra stroj to vidím, ale ty jsi uplně mimo...
Naposledy upravil(a) tom74 dne ned 11.12.2011 14:19, celkem upraveno 1 x.