Brzda Beta 1400
Brzda Beta 1400
Ahoj - dostala se ke mě Beta 1400 poslední model.Chtěl jsem vypnout brzdu ale nějak mě to nejde.Manual nemám.Nevíte jestli je tam typ reglu jako v Gama 2100? Od tý bych manual sehnal.Nebo jak to naprogramovat vysílačem. Díky.R.
- zero_ozero
- Příspěvky: 570
- Registrován: pát 22.07.2011 0:00
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Brzda Beta 1400
Nastavování regulátoru Beta 1400 Mk.II (s průhlednou kabinou)
Regulátor umožňuje zapnout nebo vypnout brzdu vrtule. Při nastavování postupujte následovně:
1. Začněte s vysílačem a modelem vypnutým. Zapněte vysílač a ovladač plynu přesuňte do polohy plný plyn.
2. K regulátoru připojte pohonný akumulátor.
3. Zhruba po 5 sekundách se ozve dlouhé pípnutí následované krátkým.
4. Stáhněte ovladač plynu na vysílači zcela dolů.
5. Ozve se dlouhé a krátké pípnutí následované trylkem a dlouhým pípnutím. To je signál oznamující, že nastavení brzdy bylo změněno. Regulátor se vrátil do normálního provozního stavu, můžete vzlétnout.
6. Výše uvedeným postupem můžete kdykoliv změnit nastavení regulátoru ze stavu "brzda zapnuta" do stavu "brzda vypnuta" nebo naopak.
Nastavování regulátoru Beta 1400 Mk.III (s průhlednou kabinou a upevňovacími šrouby křídla)
Regulátor umožňuje zapnout nebo vypnout brzdu vrtule. Při nastavování postupujte následovně:
1. Začněte s vysílačem a modelem vypnutým. Zapněte vysílač a ovladač plynu přesuňte do polohy plný plyn.
2. K regulátoru připojte pohonný akumulátor. Po krátké chvíli se ozvou dvě pípnutí.
3. Stáhněte ovladač plynu na vysílači zcela dolů.
4. Ozve se jedno pípnutí. To je signál oznamující, že nastavení brzdy bylo změněno. Regulátor se vrátil do normálního provozního stavu, můžete vzlétnout.
5. Výše uvedeným postupem můžete kdykoliv změnit nastavení regulátoru ze stavu “brzda zapnuta” do stavu “brzda vypnuta” nebo naopak.
Regulátor umožňuje zapnout nebo vypnout brzdu vrtule. Při nastavování postupujte následovně:
1. Začněte s vysílačem a modelem vypnutým. Zapněte vysílač a ovladač plynu přesuňte do polohy plný plyn.
2. K regulátoru připojte pohonný akumulátor.
3. Zhruba po 5 sekundách se ozve dlouhé pípnutí následované krátkým.
4. Stáhněte ovladač plynu na vysílači zcela dolů.
5. Ozve se dlouhé a krátké pípnutí následované trylkem a dlouhým pípnutím. To je signál oznamující, že nastavení brzdy bylo změněno. Regulátor se vrátil do normálního provozního stavu, můžete vzlétnout.
6. Výše uvedeným postupem můžete kdykoliv změnit nastavení regulátoru ze stavu "brzda zapnuta" do stavu "brzda vypnuta" nebo naopak.
Nastavování regulátoru Beta 1400 Mk.III (s průhlednou kabinou a upevňovacími šrouby křídla)
Regulátor umožňuje zapnout nebo vypnout brzdu vrtule. Při nastavování postupujte následovně:
1. Začněte s vysílačem a modelem vypnutým. Zapněte vysílač a ovladač plynu přesuňte do polohy plný plyn.
2. K regulátoru připojte pohonný akumulátor. Po krátké chvíli se ozvou dvě pípnutí.
3. Stáhněte ovladač plynu na vysílači zcela dolů.
4. Ozve se jedno pípnutí. To je signál oznamující, že nastavení brzdy bylo změněno. Regulátor se vrátil do normálního provozního stavu, můžete vzlétnout.
5. Výše uvedeným postupem můžete kdykoliv změnit nastavení regulátoru ze stavu “brzda zapnuta” do stavu “brzda vypnuta” nebo naopak.
Nahoru nepoletím, dole mě najdou!
Rád opravuju to, co ostatní vyhazujou. Nevyhazuj to - prodej mi to
Rád opravuju to, co ostatní vyhazujou. Nevyhazuj to - prodej mi to
Re: Brzda Beta 1400
Jen taková úvaha , - na co vypínat brzdu ? Stojící vrtule má přece výrazně menší odpor než vrtule roztočená . V bezmotorovém letu tedy horší letový výkon.
Rádio a nabíječ = základ modeláře .
Re: Brzda Beta 1400
Taky to povazuju za zbytecnost. Navic mam dokupovany regulator, takze tu moznost nastaveni mam celkem slusnou.
Beta 1400, FS-CT6B, HPI HELFIRE 4,6, Nomadio React, Duratrax Vendetta ST
- zero_ozero
- Příspěvky: 570
- Registrován: pát 22.07.2011 0:00
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Brzda Beta 1400
Já to mám všude vypnuté, ale zalétával jsem známému a šíleně mě to točilo. Třeba při přistání, chci přistát k noze tak drknu do plynu (očekavám, že se motor hned zastaví) , ale motor se točí dál a žene model dál a dál. Jednou jsem to díky tomu pověsil na keř 
Nahoru nepoletím, dole mě najdou!
Rád opravuju to, co ostatní vyhazujou. Nevyhazuj to - prodej mi to
Rád opravuju to, co ostatní vyhazujou. Nevyhazuj to - prodej mi to
Re: Brzda Beta 1400
Na přání majitele.Někde vyčetl,že brzda se používá jenom u sklopných vrtulí.Ale když jsem začínal s ES, tak mě u nás na poli taky vypli brzdu,takže mě to nepřipadalo nijak zcestné.R.
- JirkaA
- Příspěvky: 6952
- Registrován: ned 17.08.2008 0:00
- Bydliště: Moravský kras ČR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzda Beta 1400
zero_ozero píše:Já to mám všude vypnuté, ale zalétával jsem známému a šíleně mě to točilo. Třeba při přistání, chci přistát k noze tak drknu do plynu (očekavám, že se motor hned zastaví) , ale motor se točí dál a žene model dál a dál. Jednou jsem to díky tomu pověsil na keř
To je samozrejme nesmysl, nezabrzdena vrtule roztacena proudem vzduchu brzdi vyrazne vic nez zabrzdena zastavena.
OK2WY
Re: Brzda Beta 1400
Z manuálu Gama 2100 - brzdu zapněte pouze v případě použití sklopné vrtule.Tak mě to vysvětlete.R.
- zero_ozero
- Příspěvky: 570
- Registrován: pát 22.07.2011 0:00
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Brzda Beta 1400
JirkaA píše:To je samozrejme nesmysl, nezabrzdena vrtule roztacena proudem vzduchu brzdi vyrazne vic nez zabrzdena zastavena.
Tak to nesmysl není. Beta, kterou jsem zalétával to měla asi jinak. Když jsem dal plný plyn a pak ho stáhl, tak motor pomalu snižoval otáčky až do nuly. V podstatě jako bych knipl plynu stáhnul pomalu. Možná to nebyla brzda, ale návod, který jsem zde uvedl to vypnul
Naposledy upravil(a) zero_ozero dne čtv 16.08.2012 22:42, celkem upraveno 1 x.
Nahoru nepoletím, dole mě najdou!
Rád opravuju to, co ostatní vyhazujou. Nevyhazuj to - prodej mi to
Rád opravuju to, co ostatní vyhazujou. Nevyhazuj to - prodej mi to
- JirkaA
- Příspěvky: 6952
- Registrován: ned 17.08.2008 0:00
- Bydliště: Moravský kras ČR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzda Beta 1400
zero_ozero píše:[quote="JirkaA"To je samozrejme nesmysl, nezabrzdena vrtule roztacena proudem vzduchu brzdi vyrazne vic nez zabrzdena zastavena.
Tak to nesmysl není. Beta, kterou jsem zalétával to měla asi jinak. Když jsem dal plný plyn a pak ho stáhl, tak motor pomalu snižoval otáčky až do nuly. V podstatě jako bych knipl plynu stáhnul pomalu. Možná to nebyla brzda, ale návod, který jsem zde uvedl to vypnul
Nerozumis mi. Letadlo se stojici vrtuli ti bude klouzat lip a dal nez letadlo s nezabrzdenou vrtuli roztacenou proudem vzduchu. Ta klade vzduchu daleko vetsi odpor.
OK2WY
-
czpredseda
- Příspěvky: 447
- Registrován: stř 25.07.2012 20:57
Re: Brzda Beta 1400
Je to tam tak, že pokud je zapnutá brzda a stahnete plyn, tak se motor pomalu dotočí a potom se vrtule netočí při bezmotorovým letu. Když je brzda vypnutá, tak se motor dotočí úplně stejně pomalu a pak se ale vrtule roztáčí při bezm. letu. U setovýho reglu se to pozná asi jen v letu, možná podle nějakýho pípání. Rozhodně je lepší mít brzdu zapnutou, bez toho snad ani nejde plachtit. Nefunguje to tak, že když je zapnutá brzda, tak se motor okamžitě zastaví, to ani nejde, je tam setrvačnost atd.
Re: Brzda Beta 1400
Rudy píše:Z manuálu Gama 2100 - brzdu zapněte pouze v případě použití sklopné vrtule.Tak mě to vysvětlete.R.
Slovíčkaření - brzda na sklopku - samozřejmě , protože - je-li brzda vypnutá , je vrtule díky svému aerodynamickému zkroucení neustále roztáčena - a protože je roztočená působí na ni odstředivá síla která drží listy sklopky "ztopořené" - což má za následek ono aerodynamické roztáčení . Tedy začarovaný kruh .
Proto se brzda motoru zapíná (u sklopek) aby nápor vzduchu "složil " listy k trupu - tím pádem se vrtule přestane točit , přestane působit odstředivá síla , vrtule neklade "(klade - ale výrazně menší než když je ztopořená)" odpor při plachtění .
mimochodem viděl jsi někde Gamu 2100 s pevnou vrtulí
U vícemotorových dospělých letadel se používá tzv. stavitelná vrtule za letu , v případě že zgebne motor , postaví pilot danou vrtuli do tzv. praporu (náběžkou kolmo k letu) tím eliminuje aerodynamické síly roztáčející vrtuli nefunkčního motoru a motor se tedy může zcela zastavit a vrtule přestane klást odpor (v rámci možností) . viz video:
http://www.youtube.com/watch?v=K2tfWv9u ... re=related
Rádio a nabíječ = základ modeláře .
- zero_ozero
- Příspěvky: 570
- Registrován: pát 22.07.2011 0:00
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Brzda Beta 1400
JirkaA píše:Nerozumis mi. Letadlo se stojici vrtuli ti bude klouzat lip a dal nez letadlo s nezabrzdenou vrtuli roztacenou proudem vzduchu. Ta klade vzduchu daleko vetsi odpor.
Ano. Já ti rozumim! Máš pravdu.
Když jsem ale u Bety stáhl plyn tak regl točil motorem a nebylo to vzduchem! Dělalo to i na zemi. Prostě sem přidal a stáhl plyn, motor se ale nevypnul a nedotáčel se setrvačností. Prostě klesaly otáčky jako bych pomalu stahoval knipl.
Vem to čert, je to jedno.
Asi dojdu k sousedoj a natočim to.
Nahoru nepoletím, dole mě najdou!
Rád opravuju to, co ostatní vyhazujou. Nevyhazuj to - prodej mi to
Rád opravuju to, co ostatní vyhazujou. Nevyhazuj to - prodej mi to
Re: Brzda Beta 1400
Zdravim, mel bych taky dotaz. Nevite jestli jde brzda nastavit i na Betě 1. generace? Zkousel jsem to, nejak to pipalo, ale zadny rozdil jsem nepozoroval. A este, u brzdy se vrtule zastavi vzdy ve stejne poloze, nebo nahodne?
Spektrum DX7, Beta 1400, Funcub, NoName akrobat
- zero_ozero
- Příspěvky: 570
- Registrován: pát 22.07.2011 0:00
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Brzda Beta 1400
Bradik píše:Zdravim, mel bych taky dotaz. Nevite jestli jde brzda nastavit i na Betě 1. generace? Zkousel jsem to, nejak to pipalo, ale zadny rozdil jsem nepozoroval. A este, u brzdy se vrtule zastavi vzdy ve stejne poloze, nebo nahodne?
Necelá minuta hledání na googlu.
Nastavení brzdy pro Betu 1400 mk.I
Regulátor umožňuje zapnout nebo vypnout brzdu vrtule. Při nastavování postupujte následovně:
1. Začněte s vysílačem a modelem vypnutým. Zapněte vysílač a ovladač plynu přesuňte do polohy plný plyn.
2. K regulátoru připojte pohonný akumulátor.
3. Zhruba po 5 sekundách se ozve dlouhé pípnutí následované krátkým.
4. Stáhněte ovladač plynu na vysílači zcela dolů.
5. Ozve se dlouhé a krátké pípnutí následované trylkem a dlouhým pípnutím. To je signál oznamující, že nastavení brzdy bylo změněno. Regulátor se vrátil do normálního provozního stavu, můžete vzlétnout.
6. Výše uvedeným postupem můžete kdykoliv změnit nastavení regulátoru ze stavu "brzda zapnuta" do stavu "brzda vypnuta" nebo naopak.
Vrtule se zastavuje náhodně.
Nahoru nepoletím, dole mě najdou!
Rád opravuju to, co ostatní vyhazujou. Nevyhazuj to - prodej mi to
Rád opravuju to, co ostatní vyhazujou. Nevyhazuj to - prodej mi to