Nárazy vrtulkou do země - teorie a praxe

Motory, gyra, serva, regulátory, stabilizátory, ale i ložiska a jiné obecné technické problémy
Zpráva
Autor
7stones
Příspěvky: 9
Registrován: ned 20.05.2012 15:58

Re: Nárazy vrtulkou do země - teorie a praxe

#16 Příspěvek od 7stones »

Děkuju za názory. Ano, celé je to do školního projektu, mysleli jsme, že to alespoň z části "obejdeme" zkušenostmi jiných, ale zatím máme závěr takový, že sbíráme materiál a začátkem semestru dojde na zkušební "crash testy".

Ještě jednou díky za (různorodé) názory, především teda ty faktické a přínosné k věci a kdybych věděl, jak vlákno zamknu, protože je za mne vyřešené, udělám to :wink:
Uživatelský avatar
corona
Příspěvky: 2457
Registrován: sob 24.04.2010 0:00

Re: Nárazy vrtulkou do země - teorie a praxe

#17 Příspěvek od corona »

cilek píše:A musí to být na akademické úrovni nebo to bude stačit tak nějak jako od kdejakýho blba? 8O

Tak nakonec vidno, že asi opravdu na té úrovni akademické, když už věc bude řešena na akademické půdě.

Ovšem dle mého náhledu se mi to celé jeví zmatečné.....

:lol:
Uživatelský avatar
patamatix
Příspěvky: 320
Registrován: ned 06.12.2015 15:01
Bydliště: Česká Třebová

Re: Nárazy vrtulkou do země - teorie a praxe

#18 Příspěvek od patamatix »

zdzd píše:Neřeš to. U takové hračky je naprosto jedno, co prdne jako první. Ono to nebude pořádně fungovat ani když nic neprdne.

Pokud má helina na ocasu motorek, je to jen na hraní pro malé děti. Pokud není ocas spřažen s hlavním rotorem, nikdy to nebude to pravé.


Vím,že je to staré téma a co se dřív rozbije mě nezajímá,jen mě zaujala informace spřažení hlavního rotoru s ocasem,proč to nebude to pravé? V čem je to jiné?
Mustang P-51D (EPP), DHC-2 Beawer (EPP),Easy max ( 3D tisk) Spektrum dx8 g2
Uživatelský avatar
zdzd
Příspěvky: 11510
Registrován: ned 04.05.2003 0:00
Bydliště: Břeclav

Re: Nárazy vrtulkou do země - teorie a praxe

#19 Příspěvek od zdzd »

patamatix píše:
Vím,že je to staré téma a co se dřív rozbije mě nezajímá,jen mě zaujala informace spřažení hlavního rotoru s ocasem,proč to nebude to pravé? V čem je to jiné?


Jiné je to hlavně v tom, že když je ocas naháněný od hlavního rotoru, má pak jemu odpovídající otáčky. Moment ocasu je pak řízen servem ovládajícím náběh vrtulky, což jí umožňuje foukat na obě strany a taky velmi rychlé reakce.

Pak ta vrtulka opravdu funguje a řídí.
Uživatelský avatar
patamatix
Příspěvky: 320
Registrován: ned 06.12.2015 15:01
Bydliště: Česká Třebová

Re: Nárazy vrtulkou do země - teorie a praxe

#20 Příspěvek od patamatix »

zdzd píše:
Jiné je to hlavně v tom, že když je ocas naháněný od hlavního rotoru, má pak jemu odpovídající otáčky. Moment ocasu je pak řízen servem ovládajícím náběh vrtulky, což jí umožňuje foukat na obě strany a taky velmi rychlé reakce.

Pak ta vrtulka opravdu funguje a řídí.


No né,že bych to úplně pochopil :) nebyl,by odkaz kde se to řeší,abych to lépe pochopil?
Mustang P-51D (EPP), DHC-2 Beawer (EPP),Easy max ( 3D tisk) Spektrum dx8 g2
Uživatelský avatar
zdzd
Příspěvky: 11510
Registrován: ned 04.05.2003 0:00
Bydliště: Břeclav

Re: Nárazy vrtulkou do země - teorie a praxe

#21 Příspěvek od zdzd »

Uživatelský avatar
patamatix
Příspěvky: 320
Registrován: ned 06.12.2015 15:01
Bydliště: Česká Třebová

Re: Nárazy vrtulkou do země - teorie a praxe

#22 Příspěvek od patamatix »

zdzd píše:http://zd.wwwcity.cz/zd/TeorieLetuHeli.htm


A známe stránky,opět tam mrknu.
Dík
Mustang P-51D (EPP), DHC-2 Beawer (EPP),Easy max ( 3D tisk) Spektrum dx8 g2
Odpovědět

Zpět na „Heli - technika“