Kombat - prosím o vysvětlení pojmů a tip na vhodný stroj
- kope
- Příspěvky: 3221
- Registrován: sob 30.04.2011 0:00
- Bydliště: Praha Letňany
- Kontaktovat uživatele:
Kombat - prosím o vysvětlení pojmů a tip na vhodný stroj
Docela mne do budoucna zajímá kombat - ale WWI a ideálně "bublinová" letadla. Tak jsem se začal pídit co a jak, prolezl jsem sekci Kombat tady na RC mánii, spoustu dalších stránek, ale pořád nemám jasno v pojmech. Mohl by mi prosím někdo pomoci s jejich objasněním?
Při procházení webu jsem narazil jednak na to, že všechny stránky jsou v podstatě "mrtvé" - lítá se vůbec ještě WWI combat?
No a druhá věc, na kterou jsem narazil je to, že existuje ACES combat, kde se lítají WWI souboje, a dále EPA combat, kde se také lítají WWI souboje. Ale tady už jsem se začal ztrácet - v ACES combat pravidlech jsem našel, že konstrukce křídla nesmí být "pěnová", v pravidlech EPA combatu zase na to, že minimální rozpětí modelu musí být 1 m... Při hledání stroje na tento druh lítání jsem narazil i na modely od FreeAiru, které jsou označované jako vhodné pro ACES combat - ale jak jsem psal výše - na ACCES nesmí být pěnové nosné plochy (jak jsem alespoň pochopil z pravidel) na EPA WWI zase mají modely menší než povolené rozpětí. Jak to tedy je a vyrábí u nás někdo vhodný model (WWI, pěna, rozpětí min 1000mm) ?
Při procházení webu jsem narazil jednak na to, že všechny stránky jsou v podstatě "mrtvé" - lítá se vůbec ještě WWI combat?
No a druhá věc, na kterou jsem narazil je to, že existuje ACES combat, kde se lítají WWI souboje, a dále EPA combat, kde se také lítají WWI souboje. Ale tady už jsem se začal ztrácet - v ACES combat pravidlech jsem našel, že konstrukce křídla nesmí být "pěnová", v pravidlech EPA combatu zase na to, že minimální rozpětí modelu musí být 1 m... Při hledání stroje na tento druh lítání jsem narazil i na modely od FreeAiru, které jsou označované jako vhodné pro ACES combat - ale jak jsem psal výše - na ACCES nesmí být pěnové nosné plochy (jak jsem alespoň pochopil z pravidel) na EPA WWI zase mají modely menší než povolené rozpětí. Jak to tedy je a vyrábí u nás někdo vhodný model (WWI, pěna, rozpětí min 1000mm) ?
Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...
Re: Kombat - prosím o vysvětlení pojmů a tip na vhodný stroj
SOVA is YouR CO-pilot
Cesta je mým cílem .......
KLM RC Sovy // KPM Model Kit Kladno
Cesta je mým cílem .......
KLM RC Sovy // KPM Model Kit Kladno
- kope
- Příspěvky: 3221
- Registrován: sob 30.04.2011 0:00
- Bydliště: Praha Letňany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kombat - prosím o vysvětlení pojmů a tip na vhodný stroj
Milan Nes píše:http://www.aircombat.bezstarosti.cz/
v klidku, dej si kafe a studuj :-d
Dík za odkaz, tam jsem právě začal, a přes odkaz
http://ww1.epacombat.cz/
jsem se dostal na stránky věnované WW- I strojům, kde je ovšem nejnovější aktualizace 2009 (a jsou tam právě i ta mnou zmiňovaná pravidla s omezením modelu na rozpětí 1000 mm a více). Ale v mezidobí už jsem tam alespoň v diskusi dohledal, jak je to s modely od FreeAiru
Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...
- JanIT
- Příspěvky: 37
- Registrován: sob 20.02.2010 0:00
- Bydliště: Colloredo di Monte Albano
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kombat - prosím o vysvětlení pojmů a tip na vhodný stroj
www.flyingdevils.sk
Tady neco je.Jak WW1 tak WW2.
Tady neco je.Jak WW1 tak WW2.
x
Re: Kombat - prosím o vysvětlení pojmů a tip na vhodný stroj
EPA WW1 se občas létá jako "doprovodný program" po závodech EPA WW2. Moc lidí to bohužel nelétá a stroje si staví vlastní. Nic kupovaného. Pravidla http://ww1.epacombat.cz/file/pravidla_ww1_v3.pdf pořád platí a jestli chceš příští rok na nějaké WW1 závody přijet, sleduj http://www.epacombat.cz/ Tam se u jednotlivých závodů píše, jestli se poletí WW1 nebo ne. Letos už to máme za sebou, program na příští rok ještě není.
EPA combat, T-REX 600N, HK500GT
- kope
- Příspěvky: 3221
- Registrován: sob 30.04.2011 0:00
- Bydliště: Praha Letňany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kombat - prosím o vysvětlení pojmů a tip na vhodný stroj
to flubber- díky za upřesnění. Na stránkách ww1.epacombat.cz jsem narazil na diskusi o modelech od FreeAiru, které nesplňují (o pár mm) podmínku rozpětí. Jak to nakonec dopadlo - jsou použitelné nebo ne?
Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...
Re: Kombat - prosím o vysvětlení pojmů a tip na vhodný stroj
tak to bohužel nevím 
EPA combat, T-REX 600N, HK500GT
Re: Kombat - prosím o vysvětlení pojmů a tip na vhodný stroj
...nevím jestli splňují pravidla kombatu, ale lítal jsem se stavebnicí odsud http://www.aerosup.cz/Stavebnice-1WW.html
Re: Kombat - prosím o vysvětlení pojmů a tip na vhodný stroj
Napiš třeba SZ zdejšímu uživazeli " pad " myslím, že ti to vysvětlí důkladně, lepší a zkušenější zde asi není!
Kombat WW1 z mě neznámého důvodu začal u nás umírat oproti Slovensku a Německu či Polsku tím myslím kombat strojů z balzy se spalovákem, tedy ACES
Kombat WW1 z mě neznámého důvodu začal u nás umírat oproti Slovensku a Německu či Polsku tím myslím kombat strojů z balzy se spalovákem, tedy ACES
Re: Kombat - prosím o vysvětlení pojmů a tip na vhodný stroj
WW1 EPA se moc nelítá protože se to nestihá dnes na WWII jezdi hodně pilotu lítá se na čtyři kola plus finale a tak se po zavodech nestihá odlitat WWI v jeden den . Letadla od Freeair se toleruji . Letos se chystam stavět taky WWII teda pokud to stihnu
zbek
aircombat
aircombat
- kope
- Příspěvky: 3221
- Registrován: sob 30.04.2011 0:00
- Bydliště: Praha Letňany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kombat - prosím o vysvětlení pojmů a tip na vhodný stroj
zbek píše:WW1 EPA se moc nelítá protože se to nestihá dnes na WWII jezdi hodně pilotu lítá se na čtyři kola plus finale a tak se po zavodech nestihá odlitat WWI v jeden den . Letadla od Freeair se toleruji . Letos se chystam stavět taky WWII teda pokud to stihnu
Dík za info, to, že stroje od FreeAiru jsou použitelné je pro mne dobrá zpráva.
Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...
Re: Kombat - prosím o vysvětlení pojmů a tip na vhodný stroj
Počitám že se poletí v Plzni tam je velká základna pilotu WWI. Co se týká odolnosti tak Freeair neni zrovna ideal ,ale zas pravidla a zpusob letání hodně snižuje počet sražek . WWI je super relax lítá se uplně jinak než WWII. Tak něco postav a dojed 
zbek
aircombat
aircombat
Re: Kombat - prosím o vysvětlení pojmů a tip na vhodný stroj
ACES zastřešuje řekněme "dospělá kombatová éra". Takže pokud budeš řešit WW1 stroj ve smyslu ACES tak nastuduj pravidla zde http://www.aircombat.bezstarosti.cz/pra ... la2011.htm
Tahle éra jsou polomakety skutečných strojů létajících v letech 1914-1918 v měřítku 1:8. Za "žbrdlinkovou" konstrukci byly nějaké body navíc, za 4-taktní motor myslím také. Ale dneska létají i elektriky a také kompozitové modely. Nelítám to tak neznám drobné nuance.
Co se týče těch "bublinkovejch" ér tak původ byl ve snaze postavit éro dle pravidel ACES a létat s tím normálně v ACES WW1 což z nějakých, řekněme organizačních, materiálových či jiných důvodů nešlo a tak se bublinkáči odtrhly. Pak se vymyslela pravidla speciálně šitá na novou WW1+ kategorii. A protože jsme měli zkušenost z éry EPA nastavila se pravidla právě podle těchto zkušeností ... tzn. hlavní požadavek byl aby éra nebyla přemotorovaná, aby nelétala jak ty EPA stíhačky WW2
. Z toho vzešel požadavek na rozpětí min. 1m (3ploch 900mm) a zákaz 1plochů. Ostatní viz. pravidla http://ww1.epacombat.cz/file/pravidla_ww1_v3.pdf
Obyčejně jsme létali po skončení závodů EPA, ale jak už psal ZBEK pilotů EPA je hodně a začalo se létat na více kol (déle) takže ta WW1+ se zkrátka přestala stíhat.
Co se letadel týče tak éra od freeairu jsou v pohodě, jsou lehká díky dutému trupu, celkem hezká díky potisku a rychle se staví. Co se odolnosti při kolizích s jinými modely týče tak ta je slabší, ale v souboji jde mimo jiné také o to se nesrážet (srážky jsou penalizovány).
Dneska se to létá výjimečně, např. na akci v Plzni kde je široká základna WW1 pilotů.
Jestli tě bude ještě něco zajímat napiš, ale myslím, že vše dokážeš dohledat v uvedených zdrojích.
Já měl nachystaného tohoto http://www.rcweb.cz/aktual/091103_albi_el2.html Albatrosa, ale do bojů nikdy nezasáhl, tuším jsem ho dokončil nějak na konci poslední bojové sezony
a další rok už se neletělo.
Tahle éra jsou polomakety skutečných strojů létajících v letech 1914-1918 v měřítku 1:8. Za "žbrdlinkovou" konstrukci byly nějaké body navíc, za 4-taktní motor myslím také. Ale dneska létají i elektriky a také kompozitové modely. Nelítám to tak neznám drobné nuance.
Co se týče těch "bublinkovejch" ér tak původ byl ve snaze postavit éro dle pravidel ACES a létat s tím normálně v ACES WW1 což z nějakých, řekněme organizačních, materiálových či jiných důvodů nešlo a tak se bublinkáči odtrhly. Pak se vymyslela pravidla speciálně šitá na novou WW1+ kategorii. A protože jsme měli zkušenost z éry EPA nastavila se pravidla právě podle těchto zkušeností ... tzn. hlavní požadavek byl aby éra nebyla přemotorovaná, aby nelétala jak ty EPA stíhačky WW2
Obyčejně jsme létali po skončení závodů EPA, ale jak už psal ZBEK pilotů EPA je hodně a začalo se létat na více kol (déle) takže ta WW1+ se zkrátka přestala stíhat.
Co se letadel týče tak éra od freeairu jsou v pohodě, jsou lehká díky dutému trupu, celkem hezká díky potisku a rychle se staví. Co se odolnosti při kolizích s jinými modely týče tak ta je slabší, ale v souboji jde mimo jiné také o to se nesrážet (srážky jsou penalizovány).
Dneska se to létá výjimečně, např. na akci v Plzni kde je široká základna WW1 pilotů.
Jestli tě bude ještě něco zajímat napiš, ale myslím, že vše dokážeš dohledat v uvedených zdrojích.
Já měl nachystaného tohoto http://www.rcweb.cz/aktual/091103_albi_el2.html Albatrosa, ale do bojů nikdy nezasáhl, tuším jsem ho dokončil nějak na konci poslední bojové sezony
kombat na kopci i s motory :-)
Re: Kombat - prosím o vysvětlení pojmů a tip na vhodný stroj
Loni se letělo s WWI ještě v Czech Heavenu, ale spíše jako doplněk ke klasickému kombatu. Opravdu jak říká Zbek či Pad, než odlítá 24-28pilotů klasickej kombat WW2, toho času už pak moc není. A domů se doráží v pozdějších hodinách. Ale stojí za to se přijít kouknout a vidět to na vlastní oči.