Motor 4T k modelu

Jednou je možná elektrika nahradí, do té doby ale ještě budeme s nimi mít plno problémů. Tady nám třeba někdo poradí.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
simonic80
Příspěvky: 377
Registrován: sob 29.01.2011 0:00
Bydliště: Lozorno

Motor 4T k modelu

#1 Příspěvek od simonic80 »

Zdravym.potreboval by som radu na nejaky 4T motor k tomuto modelu. http://www.astramodel.cz/cz/katalog/han ... p5581.html a este jedna vec.. skusal uz na tomto modele vyosit motor? lebo prepazka je ulne rovna a to iste aj origos motorove loze..meral som to uhlomerom:-) dakujem
Uživatelský avatar
hanz393
Příspěvky: 935
Registrován: stř 21.10.2009 0:00
Bydliště: Otrokovice (letiště Fryšták- Žabárna)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 4T k modelu

#2 Příspěvek od hanz393 »

Ahoj, s vyosenim ti neporadim. Ale mam zkusenosti s dvema pipery. 1,8m a 2,3m... V tom mensim sem mel ASP 4T 8,5ku a pozdeji 10ku..Ta 8,5ka byla plne dostacujici, ta desitka tam potom zkoncila protoze 8,5 byla kaput :D a vykonovy rozdil nebyl nijak extra velky...V tom vetsim mam Saito 17ccm a je to taky tak akorat ale zadny extra prebytek vykonu. Na tu dvoumetrovku od Hangaru bych to videl od tak treba na tu 13ku 4T ? Zalezi jestli s tim chces litat maketove nebo mit vetsi prebytek vykonu na blbiny
Graupner MX-16 HoTT Cap 232 - 1,9m , ZDZ 40Piper 2,3m, Saito FA-100atd...
von boberov
Příspěvky: 1096
Registrován: pát 30.07.2010 0:00
Bydliště: vesničan v okr.ZR

Re: Motor 4T k modelu

#3 Příspěvek od von boberov »

hanz393- Ahoj, jak je prosím tě na tom z životností a spolehlivostí ASP 4T kubatura 8,5-10. Hmotnostně je to totožný motor. Zrovna dokončuji dolnoploch dle vlastní fantazie- rád bych ozkusil též 4T motor, ale než se trápit s mrňavou a nespolehlivou 4T desítkou, tak dám raději dvoutakt. :|
Uživatelský avatar
bronco73
Příspěvky: 32
Registrován: čtv 01.11.2007 0:00

Re: Motor 4T k modelu

#4 Příspěvek od bronco73 »

von boberov píše:hanz393- - rád bych ozkusil též 4T motor, ale než se trápit s mrňavou a nespolehlivou 4T desítkou, tak dám raději dvoutakt. :|



odkial bereš že 4T je nespolahlivý?-aj keď je to "len" ASP, ovela menej krát som zažil problem než pri 2T nemenovanej stredoeuropskej značky
Uživatelský avatar
hanz393
Příspěvky: 935
Registrován: stř 21.10.2009 0:00
Bydliště: Otrokovice (letiště Fryšták- Žabárna)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 4T k modelu

#5 Příspěvek od hanz393 »

tyjo tak to moc nemohu slouzit. 8,5ka byla trochu problemova, ale jednalo se spise o nepovedeny kus(spatne nalisovane sedla ventilu) a navic predchozi majitel ji dal dost nazrat... Koupil sme tam pak tu desitku a s ni odlital jednu sezonu, chodila jak hodinky, starty rukou paradni a pak se motor prodal i s piperem. Jako pokud o motor dobre pecujes, vymenis po case loziska, tak neni spatny ja byl s ASPckama 4T vzdy spokojen ale dlouhodobou zkusenost nemam. Ale zivotnost u OSmaxe nebo Saita bude asi nekde jinde.Na rekreacni litani bych se toho ASP urcite nebal :wink: celkove dle mych znamych co vlastni ASP 4T jde o dobre motory za dobry peniz
Graupner MX-16 HoTT Cap 232 - 1,9m , ZDZ 40Piper 2,3m, Saito FA-100atd...
von boberov
Příspěvky: 1096
Registrován: pát 30.07.2010 0:00
Bydliště: vesničan v okr.ZR

Re: Motor 4T k modelu

#6 Příspěvek od von boberov »

Á tak já neříkám že je nespolehlivý , ale motor má o proti 2T vícero součástek a to by mohlo znamenat vícero závad-je to ale jen má úvaha( nikdá jsem to nelétal) a když tak ji vyvraťte. Jinak asi bude lépe fungovat třeba 15tnáctka, která má rozvody, vahadla atd větší a snad betelnější ne? Nebo to tak není? :oops:
Uživatelský avatar
hanz393
Příspěvky: 935
Registrován: stř 21.10.2009 0:00
Bydliště: Otrokovice (letiště Fryšták- Žabárna)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 4T k modelu

#7 Příspěvek od hanz393 »

no slapat bude dobre i 10ka i 15ka bez ohledu na to jak velky/ pevnejsi rozvodovy mechanismus... To ze treba 10ka ma tenci zdvihatka atd se projevi az kdyz motor posles pod plynem do zeme...
Graupner MX-16 HoTT Cap 232 - 1,9m , ZDZ 40Piper 2,3m, Saito FA-100atd...
von boberov
Příspěvky: 1096
Registrován: pát 30.07.2010 0:00
Bydliště: vesničan v okr.ZR

Re: Motor 4T k modelu

#8 Příspěvek od von boberov »

Ještě- kolik byla letovka toho pipera 1,8m- abych měl nějakou představu co zmůže ASP52AR
Uživatelský avatar
hanz393
Příspěvky: 935
Registrován: stř 21.10.2009 0:00
Bydliště: Otrokovice (letiště Fryšták- Žabárna)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 4T k modelu

#9 Příspěvek od hanz393 »

tyjo tak to fakt nevim :-( odhadem do 3kg...
Graupner MX-16 HoTT Cap 232 - 1,9m , ZDZ 40Piper 2,3m, Saito FA-100atd...
von boberov
Příspěvky: 1096
Registrován: pát 30.07.2010 0:00
Bydliště: vesničan v okr.ZR

Re: Motor 4T k modelu

#10 Příspěvek od von boberov »

No jo díky. Kurde co já do toho dám- na dovážení potřebuji motor okolo těch 400g. Má to 1,6m potažené se vším krom táhel a paliva a motoru 1,9Kg. :?
Co radíte?? pro občasné nedělní polétání. Na bazaru jedna 8,5 je.
Uživatelský avatar
hanz393
Příspěvky: 935
Registrován: stř 21.10.2009 0:00
Bydliště: Otrokovice (letiště Fryšták- Žabárna)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 4T k modelu

#11 Příspěvek od hanz393 »

tomu by slusel asi aj trosku prebytek vykonu ne ? nevim dvoutakta bych tam dal 10ku a ctyrtakta 13-15ccm...Muj nazor
Graupner MX-16 HoTT Cap 232 - 1,9m , ZDZ 40Piper 2,3m, Saito FA-100atd...
von boberov
Příspěvky: 1096
Registrován: pát 30.07.2010 0:00
Bydliště: vesničan v okr.ZR

Re: Motor 4T k modelu

#12 Příspěvek od von boberov »

Tak nějak z teho mám stejnej pocit-že bych s 8,5 4T létal stále na plnou knedlu. V podstatě to potvrdil i pán co prodává onen motor na bazaru. No zatím asi u mně vítězí 10 2T :(
Uživatelský avatar
hanz393
Příspěvky: 935
Registrován: stř 21.10.2009 0:00
Bydliště: Otrokovice (letiště Fryšták- Žabárna)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 4T k modelu

#13 Příspěvek od hanz393 »

ono je tezko porovnavat 8,5cc 4T letana v piperu a kdyby litala v dolnoplochu ( jine letove vlastnosti ) ...V te 10ce 2T bych nevidel problem...
Graupner MX-16 HoTT Cap 232 - 1,9m , ZDZ 40Piper 2,3m, Saito FA-100atd...
Uživatelský avatar
bronco73
Příspěvky: 32
Registrován: čtv 01.11.2007 0:00

Re: Motor 4T k modelu

#14 Příspěvek od bronco73 »

4T točí cca o 30-40 % menej než 2T , ma polovicu prac. ciklov atď- toto sa už tu riešilo.
ja tvrdím, že spolahlivosťou ,aj životnosťou su lepšie,ale aj drahšie
ja by som sa nebál to zkusiť, ako prvý motor zobrať SC, ASP ,TT.menej stojí, a na získanie skuseností stačí. Ale investícia do Saita, OSky tiež sa oplatí ,majú dobrí návod, nedá sa to pokaziť Od 8,5 ccm hore sú naozaj lahko zvládnutelné Ja som mal ako prvý 4T OS-70 FL -stále funguje,nikdy ma nezradil, ale ani Saita ,ani ostatné OSky ktoré vlastním
používať kvalitné sintetické palivo 18% olej 5-15% nitro
kvalitnu sviečku OS, Saito,
dobrú vrtulu (ja len APC, v núdzi Master Sport,drevo nikdy)
pevné mot lože,najlepšie kovové

Použi 70-80 kategoriu toje 11-13 ccm
Uživatelský avatar
hanz393
Příspěvky: 935
Registrován: stř 21.10.2009 0:00
Bydliště: Otrokovice (letiště Fryšták- Žabárna)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 4T k modelu

#15 Příspěvek od hanz393 »

jj souhlas. Ty vrtule sou fakt lepsi plast kvuli vaze.Ja az u saita 17ccm se odvazil dat drevo a rozdil mezi plastem a drevem sem nepoznal s obojim slape jak vino. Ale u mensich kubatur masterka vitezi :wink:
Graupner MX-16 HoTT Cap 232 - 1,9m , ZDZ 40Piper 2,3m, Saito FA-100atd...
Odpovědět

Zpět na „Spalovací motory“