Focus od pelikána

Začínáte nebo chcete začít s letadlem.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Danar
Příspěvky: 27
Registrován: čtv 19.06.2008 0:00
Bydliště: Plzeň

#121 Příspěvek od Danar »

Blurcak píše:S tezistem sem to myslel tak jestli to co je uvadene vyrobcem neni blabol. napr. Misto uvadenych 6 cm od nabezky by to melo byt 8 cm.
A pak jeste vyskove v podelnem profilu(rezu) focuse coz by ale snad takovy vliv na stabilitu met nemelo.

Pak jeste kridla. U Easy fly me kridka vypadaly temer stejne ale stejne sem musel na jedno kridlo na na konec dat zavazicko. Nevim jak ma Focus tuhe kridla ale Wilda je ma na konci docela ohebne takze neni problem udelat vetsi usi.

ee, není to blábol. Píše 6,5 cm od náběžky - přesně v místě výztuhy. Já to tak mám a lítá to. Ale myslím že je lepší tomu malinko přitížit nos..
A co se týče křídel, nic jsem dovažovat nemusel, je to v pohodě.
Uživatelský avatar
lubo1
Příspěvky: 5094
Registrován: pát 11.04.2008 0:00
Bydliště: CA
Kontaktovat uživatele:

#122 Příspěvek od lubo1 »

[quote="SuPa"]
Ak je tam ako spojka krídel tiež čierna laminátová trubka ako u WH - potom vzpetie nieje problém. Trubku rozrezať v strede, z preglejky urobiť spojku na tie dve polovice trubky s patričným vzpetím, v dlžke zza 5-10 cm, purexom vlepiť do trubiek a je to.
Takto som to robil kolegom u dvoch WH a je to v pohode...
Ešte lepšie je použiť na spojenie trubiek miesto preglejky plastovú spojku krídel, čo kedysi vyrábal MPJ. Po patričnom prirezaní a vlepení sa to v spoji nedá zlomiť. Bohužiaľ , už to v sortimente MPJ nevidím.... takže jedine zo starých zásob.
Uživatelský avatar
marty77
Příspěvky: 1
Registrován: pon 23.06.2008 0:00

Další majitel...

#123 Příspěvek od marty77 »

Zdravím, taky jsem majitelem Focuse. O víkendu jsem ho slepil, vyvážil a byl jsem ho zalétnout. Měl bych dotaz - při vyvažování jsem chtěl postupovat jak píšou v návodu, ale posun bateríí úplně do čumáku nestačil na to těžiště 65mm za náběžkou (výztuha) - musel jsem ještě přidat, a to tak, že dost - asi 20-25g. Měli jste to stejně? Je mi to divný, protože už před dovažováním mělo éro 675g a po dovážení 695-700g, což trochu neodpovídá číslíčkům v návodu, kde uvádějí vzletovou hmotnost 630-640g.
Jinak směrovka fakt nestíhá - budu jí dělat větší (čímž zase budu muset dotlačit nějaký závaží do čumáku), a s křivostí ocasních ploch musím bohužel taky souhlasit.
Uživatelský avatar
SuPa
Příspěvky: 233
Registrován: pon 23.06.2008 0:00
Bydliště: Praha 6

#124 Příspěvek od SuPa »

lubo1 Trubka je tam z uhlíku. Přesně o něčem takovém jsem uvažoval. Jde to provést i s tím uhlíkem?


marty77 Já dovažoval 22g a ve větru to bylo málo. Celková hmotnost je teď 720g. Doporučuju vyzkoušet nalepit turbulátory. Přišlo mi, že je éro stabilnější.
Uživatelský avatar
Danar
Příspěvky: 27
Registrován: čtv 19.06.2008 0:00
Bydliště: Plzeň

Re: Další majitel...

#125 Příspěvek od Danar »

marty77 píše:Zdravím, taky jsem majitelem Focuse. O víkendu jsem ho slepil, vyvážil a byl jsem ho zalétnout. Měl bych dotaz - při vyvažování jsem chtěl postupovat jak píšou v návodu, ale posun bateríí úplně do čumáku nestačil na to těžiště 65mm za náběžkou (výztuha) - musel jsem ještě přidat, a to tak, že dost - asi 20-25g. Měli jste to stejně? Je mi to divný, protože už před dovažováním mělo éro 675g a po dovážení 695-700g, což trochu neodpovídá číslíčkům v návodu, kde uvádějí vzletovou hmotnost 630-640g.
Jinak směrovka fakt nestíhá - budu jí dělat větší (čímž zase budu muset dotlačit nějaký závaží do čumáku), a s křivostí ocasních ploch musím bohužel taky souhlasit.

Bohužel je to tak, Focus se nedá vyvážit jen baterkama (možná že s osmičlánkem ano..), má na to krátký předek.. Já mám 3 velké kroužky na klíče navlečené na nose (letadla :wink: ) a ještě olůvka uvnitř. Napadlo mě v zájmu co nejnižší zátěže namísto olůvek dovnitř, navrtat do přídi šroub o potřebné hmotnost. Čím víc vepředu, tím menší ta zátěž musí být ne?

Směrovku jsem pouze uchytil do otvoru blíž k trupu (2. od trupu) a lítat se dá, v tom nejvzdálenějším podle návodu to nemá žádný účinek. Asi ji přesunu do prvního a potom budu uvažovat o zvětšení, už kvůli plánovanému zvýšení výkonu motoru..
Uživatelský avatar
lubo1
Příspěvky: 5094
Registrován: pát 11.04.2008 0:00
Bydliště: CA
Kontaktovat uživatele:

#126 Příspěvek od lubo1 »

[quote="SuPa"] Trubka je tam z uhlíku. Přesně o něčem takovém jsem uvažoval. Jde to provést i s tím uhlíkem?

Samozrejme, že sa to dá.
Ja som nechcel kolegom rezať origo trubky, tak som urobil novú spojku z tenkostennej desiatky..... Origo trubka je o málo hrubšia, takže tú novú bolo trba na niekoľkých miestach olepiť izolepou, aby išla natesno do krídla (na každej polovici v troch miestach ).
U WH je trubka čierna, ale ´keď som ju škrabol zistol som, že je to biela trubka, strieknuta na čierno.... takže laminát, alebo plast.
Inak to véčko, ktoré spojí tie dve polovice trubky to chce aspoň zo 4ky pevnej preglejky zo strán doplniť balzou na hrúbku diery v trubke, opracovať do guľata, aby šlo tie dva polovice trubky nasunúť k sebe nadoraz, natrieť purexom, spojiť a spoj prelepiť lepiacou páskou, aby sa z toho netlačil purex von a nechať zaschnúť do druhého dňa.
Uživatelský avatar
Danar
Příspěvky: 27
Registrován: čtv 19.06.2008 0:00
Bydliště: Plzeň

#127 Příspěvek od Danar »

Když jsem letadlo koupil, byly VOP a SOP rovné. Včera jsem si letadlo naložil ráno do kufru u auta, jel do práce a po práci ho vyndal. Mám takový dojem, že se mi VOP prohnula zatímco bylo letadlo v kufru auta. Podle mě byla naprosto rovná a teď je pravá strana ohnutá lehce vzhůru.. Takže pokud se mi za jedno odpoledne takhle ohnula VOP v kufru auta, co se asi stává s letadly, které v různém počasí putují až z číny?
Podle mě tedy na nerovnosti dílů nemusí mít vinu výrobce, ale kdokoliv po cestě, klidně i majitel RC krámku, který převážel zboží ve svém černém Ducatu a nechal ho stát přes oběd na sluníčku.

PS: necháme si posílat letadla z číny v chladících boxech :twisted:
Uživatelský avatar
Danar
Příspěvky: 27
Registrován: čtv 19.06.2008 0:00
Bydliště: Plzeň

#128 Příspěvek od Danar »

Ještě jsem se chtěl zeptat:
Chci trochu zvýšit výkon u Focuse. Měl jsem v plánu koupit motor MIG 480 Race a osmičlánek. Když jsem přišel do krámu, prodavač mi řekl, že tenhle motor točí míň než čtyřstovka, která je ve Focusovi a pokud chci zvýšit výkon, mám tam dát 400 6V s osmičlánkem.
Jaký je váš názor?
Uživatelský avatar
bretik
Příspěvky: 24
Registrován: ned 29.06.2008 0:00
Bydliště: Ostrava

dosah-vitr-rychlost?

#129 Příspěvek od bretik »

Ahoj vsichni! Zodpovi nekdo zacatecnikovi v RC, ktery se chysta koupit si jako 1.ero Focuse nasledujici otazky? :wink:
Jaky je dosah vysilace (neuleti mi to?) :)
Je mozne letat i za mirneho vetru, nebo je to letadlo do uplneho bezvetri?
Jak je to "rychle"? Osobne bych radsi neco klidnesjiho-pomalejsiho pro uplny zacatek...Diky za pripadne odpovedi!
woro
Příspěvky: 1103
Registrován: sob 21.07.2007 0:00
Bydliště: mezi Litoměřicemi a Roudnicí n. L.
Kontaktovat uživatele:

Re: dosah-vitr-rychlost?

#130 Příspěvek od woro »

bretik píše:Ahoj vsichni! Zodpovi nekdo zacatecnikovi v RC, ktery se chysta koupit si jako 1.ero Focuse nasledujici otazky? :wink:
Jaky je dosah vysilace (neuleti mi to?) :)
Je mozne letat i za mirneho vetru, nebo je to letadlo do uplneho bezvetri?
Jak je to "rychle"? Osobne bych radsi neco klidnesjiho-pomalejsiho pro uplny zacatek...Diky za pripadne odpovedi!
Přečetl sis už něco o RC modelech? Rádio, pokud nejde o úplnou hračku, by mělo mít větší dosah než tvoje oči, tohle je sice trochu horší kvalita, ale pořád by ses neměl dostat na hranici dosahu a pořád model vidět dostatečně na to, abys ho mohl řídit. Do úplného bezvětří máš halovky, ne tohle, ve větru to jenom budeš muset víc řídit, jinak v pohodě. Je to úplně typický model pro začátečníky, rychlé to rozhodně není. Kdybys trochu hledal, zjistil bys, že je tvary i letovým projevem podobný modelům jako EasyStar a Wild Hawk - na youtube máš spoustu videozáznamů, ať už předváděcí videa, tak i ukázky toho, jak se to chová ve větru nebo co za šílenosti s tím kdo dělá a jak se to dá efektivně a efektně roztřískat.
Jiří V. _________________35MHz, kanál 62
Being drunk is feeling sophisticated without being able to say it.
Uživatelský avatar
bretik
Příspěvky: 24
Registrován: ned 29.06.2008 0:00
Bydliště: Ostrava

#131 Příspěvek od bretik »

Diky za rychlou odpoved! Neco uz jsem si samozrejme precetl tady ve foru.Podobnost s ES a WH je jasna, jen asi to vybaveni prijimac/vysilac nebude uplne stejne, proto jsem se na ne ptal konkretne tady u tohoto typu...
Uživatelský avatar
lubo1
Příspěvky: 5094
Registrován: pát 11.04.2008 0:00
Bydliště: CA
Kontaktovat uživatele:

Re: dosah-vitr-rychlost?

#132 Příspěvek od lubo1 »

bretik píše:Ahoj vsichni! Zodpovi nekdo zacatecnikovi v RC, ktery se chysta koupit si jako 1.ero Focuse nasledujici otazky? :wink:
Jaky je dosah vysilace (neuleti mi to?) :)
Je mozne letat i za mirneho vetru, nebo je to letadlo do uplneho bezvetri?
Jak je to "rychle"? Osobne bych radsi neco klidnesjiho-pomalejsiho pro uplny zacatek...Diky za pripadne odpovedi!

WH má kolega. Dosah je taký, že na oblohe je to len malá bodka a ešte riadi.... takže dostatočný.
čo sa týka vetra, tak pre začiatok je lepšie bezvetrie, ale zvládne aj mierny vietor, čo sa týka rýchlosti, tak zo začiatku sa ti bude zdať všetko rýchle, hlavne keď to padá smerom k zemi....
S tou rýchlosťou je ťažko odhadnúť, čo je rýchle, ale myslím, že mnoho úplných začiatočníkov to tu zvládlo, takže až tak rýchle to nieje
Uživatelský avatar
Tondo
Příspěvky: 15
Registrován: ned 25.05.2008 0:00
Bydliště: Poprad, SK

Re: dosah-vitr-rychlost?

#133 Příspěvek od Tondo »

No ja teraz vobec nemam cas na lietanie a ked konecne si ho najdem tak vonku prsi alebo strasne fuka, teraz 2mesiace mam volno tak urcite to roztocim. Mozte mi prosim poradit co mam robit s tou smerovkou - zapnem focusa vsetko ide, plyn aj vyskovka vpohode, len tiahlo - ten drot co taha zo serva smerovku mi vobec nereaguje, ked pustam vyskovku tak aj pocut jak ide prud ale ked pohnem packou na smerovku tak to nevydava ziadny zvuk a vobec to nic nerobi. Neviete mi nejako poradit na dialku???

btw. Mozem sa este spytat - to biele na boku ten plast sa moze dat dole???
RC Focus
Uživatelský avatar
lubo1
Příspěvky: 5094
Registrován: pát 11.04.2008 0:00
Bydliště: CA
Kontaktovat uživatele:

Re: dosah-vitr-rychlost?

#134 Příspěvek od lubo1 »

[quote="Tondo"]quote]
Pozri, či nieje z príjmača vytiehnutý konektor od serva smerovky - prípadne, či nieje jeden z konektorov strčený opačne - servokábel má farebné kábliky - mali by byť mínus pól čierne, alebo hnedé. Ak je toto v poriadku, tak by som to videl na relkamáciu. Servo nieje prečo vyberať, keby bolo mech. bloknuté, počul by si že vrčí....
Uživatelský avatar
Dub79
Příspěvky: 150
Registrován: sob 22.09.2007 0:00
Bydliště: Javorník u Jeseníka
Kontaktovat uživatele:

#135 Příspěvek od Dub79 »

Zdravím chlapi,včera jsme se pokoušeli jednomu začátečníkovi zalétnout Focuse a hrůza.Sklamalo mě už provedení.Letadlo jsme dovážili a hodili na směrovku nereagovalo tak jsme ji zvětšili ale tím se problém nevyřešil.při zatáčení jak se letadlo nakloní a chceme zatáčku vyrovnat začíná problém.Letadlo ani při plné výchylce se nemá snahu vyrovnat a padá po křídle.Jinak mě sklamal i malý výkon motoru,Wildhawk je na tom o dost lépe.Budu rád za každou radu. Dub
www.rcletanijavornik.websnadno.cz
www.rclmkrychleby.estranky.cz
Odpovědět

Zpět na „Letadla - začátečník“