Stránka 85 z 99
Re: DJI - F305, F306 Phantom 2
Napsal: pon 08.09.2014 11:08
od dt
texmur píše:ložiska preventivně mažu olejem
Aneb snaha o jejich co nejrychlejší odchod.
Ložiska (zejména ta krytovaná) jsou mazivem vybavena z výroby a po celou dobu životnosti se
nemažou a olejem už vůbec ne. Pokud mažeš olejem, jenom vyplavuješ původní mazivo. Navíc necháváš ložisko zvenku mastné, na to se chytá prach a nečistoty a o to rychleji se ložisko a jeho okolí opotřebuje.
Pokud motor nejede dobře, je hlučný, má vůle apod., pak je potřeba ložiska vyměnit, ne namazat.
Re: DJI - F305, F306 Phantom 2
Napsal: pon 08.09.2014 11:24
od Frostmann
Gounes píše:Zdravím, konečně mi dorazil Fantom 2 a když vám ve vzduchu litá takovej balík tak mám o něj strach

a proto mám pár dotazů
Stane se to každému stalo i mě a menší havárie a trochu mám povrchově odřené vrtulky.... Je potřeba je vyměnit? I když tam je jen pár škrábanců?
Dále by mě zajímal kolik takovej motor, kterej dostane nejvíc zabrat snese životnost. Někde sem četl, že po 60 h by se měli preventivně vyměnit ložiska popřípadě celé motory.. Jak to řešíte vy?
A poslední dotaz na eBay jsem našel takovej dobíjecí pás na 3 ks baterek k dobíjení naráz z jedné nabíječky, máte s tím někdo zkušenosti?
Motory by ti mali prezit tvojho drona.
Co sa tyka mazania lozisk na to rychlo zabudni. LOZISKA V ZIADOM PRIPADE NEMAZAT. Su to samomazne bezudrzbove loziska.
Citaj tu:
Samomazná pórovitá ložiska se vyrábějí technologií práškové metalurgie z kovových prášků. Pórovitý kov je nasycený ve vákuu olejem PP 80, který v průběhu provozu ložiska slouží jako mazadlo na stykové ploše s hřídelí. Jako základní surovina se používá železný, nebo bronzový práškový kov a jeho dalším zpracováním - lisováním, spékáním, kalibrováním a sycením olejem se získá výrobek s požadovanými vlastnostmi a tvarem. Vyrábějí se tyto typy samomazných ložisek: A - válcové, B - přírubové, C - kulové. Rozsah provozní teploty je od -10 do +80 °C.Použití samomazných pórovitých ložisek je velmi široké, a jsou vhodné pro použití: v těžko přístupných nebo nepřístupných místech s nedostatečným mazáním,nebo kde mazání není možné; v uložení, kde by mazání znehodnocovalo výrobky; v zařízeních, které si vyžadují tichý chod.
Re: DJI - F305, F306 Phantom 2
Napsal: pon 08.09.2014 11:41
od texmur
no tak nevím. já našel tento článek
http://www.phantompilots.com/viewtopic.php?f=5&t=10600od doby kdy mám ložiska namazaná jsou motoru tižší, a při protočení prstem se lépe točí a hlavně všechny stejně. Nalítáno mají do 50 vzletů. Už když jsem P2 koupil šel jeden motor více ztuha a zůstal tak do doby namazání.
Ono ty ložiska co tam DJI dává asi nebude žádnej velkej "high-end"
Re: DJI - F305, F306 Phantom 2
Napsal: pon 08.09.2014 12:52
od dt
texmur píše:od doby kdy mám ložiska namazaná jsou motoru tižší, a při protočení prstem se lépe točí a hlavně všechny stejně
Stále platí, co jsem napsal předtím: Pokud motor nejede dobře, je hlučný, má vůle apod., pak je potřeba ložiska vyměnit, ne namazat.
Ano, levné motory (hlavně čínské) mají ložiska šmejdy, to se všeobecně ví a akceptuje. Ona totiž sada kvalitních japonských ložisek vyjde skoro za stejné peníze jako celý motor, hlavně u těch menších čínských typů. A sestavy osazené z výroby kvalitními ložisky jsou podstatně dražší.
Re: DJI - F305, F306 Phantom 2
Napsal: pon 08.09.2014 13:12
od Frostmann
texmur píše:no tak nevím. já našel tento článek
http://www.phantompilots.com/viewtopic.php?f=5&t=10600od doby kdy mám ložiska namazaná jsou motoru tižší, a při protočení prstem se lépe točí a hlavně všechny stejně. Nalítáno mají do 50 vzletů. Už když jsem P2 koupil šel jeden motor více ztuha a zůstal tak do doby namazání.
Ono ty ložiska co tam DJI dává asi nebude žádnej velkej "high-end"
Ako bolo povedane loziska samomazne loziska treba vymenit nie mazat a u elektromotoroch zvlast. Priklad vodivost olejov!!!

Re: DJI - F305, F306 Phantom 2
Napsal: pon 08.09.2014 13:58
od DominikVF
Dobrý deň. Prečítal som si Vaše fórum celé, len neviem/ nepamätám či som sa dočítal o tom, že ak sa nachádzam na skale vo výške 915 mnm , nakalibrujem si Phantoma v tejto výške, či môžem letieť smerom dole, čiže v nižšej výške, než v tej ktorej som kalibroval phantoma.. cca 100 m nižšie. Ďakujem
Re: DJI - F305, F306 Phantom 2
Napsal: pon 08.09.2014 14:02
od DJIvison
DominikVF píše:Dobrý deň. Prečítal som si Vaše fórum celé, len neviem/ nepamätám či som sa dočítal o tom, že ak sa nachádzam na skale vo výške 915 mnm , nakalibrujem si Phantoma v tejto výške, či môžem letieť smerom dole, čiže v nižšej výške, než v tej ktorej som kalibroval phantoma.. cca 100 m nižšie. Ďakujem
toť otázka typu co bylo dřív"vejce slepice kohout"
ale zajímalo by mně to taky, může koptera PHANTOM(NAZA) letět pod startovní výšku ?
Re: DJI - F305, F306 Phantom 2
Napsal: pon 08.09.2014 14:36
od Petr_K
Přesně na toto stejné téma jsem narazil někdy v sobotu
Ale na jůťůbu jsem viděl spousty videí, kdy někdo pouštěl Phantoma z vysokého domu (věžáku) a dostával se určitě pod startovací výšku, která by podle všeho měla být zapsána po nezbytném tanečku. Sám to nemám vyzkoušené, ale proč by to nemělo jít, pokud se souřadnice liší od těch, kde je zapsaný home point.
Samozřejmě osobní zkušenost by byla lepší a myslím si, že se někdo najde, kdo to již zkoušel, sám jsem zvědavý na realitu.

Re: DJI - F305, F306 Phantom 2
Napsal: pon 08.09.2014 15:00
od OK2BUH
Každá normální koptéra musí fungovat i v záporných výškách. Leda, že by to tvůrci softwaru schválně zablokovali, to bych ale pochyboval o jejich příčetnosti.
Re: DJI - F305, F306 Phantom 2
Napsal: pon 08.09.2014 15:13
od gardenroute
Rada z Vas videla nejaka má videa, kde jsem letal pod úrovní svého startu, nevím proc by to nemohlo jít... I v těch naposledy publikovaných

Sice jsem neletěl o 100 metrů níže, ale nějaké ty desítky to jistě byly... (např. Namibie, Chorvatsko)
Re: DJI - F305, F306 Phantom 2
Napsal: pon 08.09.2014 15:42
od DominikVF
Edit: ďakujem.. Už presmerované.. odtiaľ vymazané..
Re: DJI - F305, F306 Phantom 2
Napsal: pon 08.09.2014 17:54
od texmur
Ano, levné motory (hlavně čínské) mají ložiska šmejdy, to se všeobecně ví a akceptuje. Ona totiž sada kvalitních japonských ložisek vyjde skoro za stejné peníze jako celý motor, hlavně u těch menších čínských typů. A sestavy osazené z výroby kvalitními ložisky jsou podstatně dražší.
Ano, s tímto naprosto souhlasím. Kvalitní japonské ložisko nemazat. Ale čínskému které jde už ztuha na novém motoru to jen prospělo. Podle mne je správné buď koupit nová ložiska made in japan a nebo raději Antigravity motory
Re: DJI - F305, F306 Phantom 2
Napsal: pon 08.09.2014 18:05
od Dejfak
Známému odešel vypínač na letových režimech.
Nestalo se vám to někomu?
U prvního phantoma to nešlo vůbec, reklamace uznána.
A teď po půl roce to odešlo že aby letěl v GPS tak se na vypínač musí v GPS poloze ještě zatlačit.
Neměl jste s tím někdo problém?
Přijde mi to divné.....
Re: DJI - F305, F306 Phantom 2
Napsal: pon 08.09.2014 18:25
od gardenroute
Dejfak píše:Známému odešel vypínač na letových režimech. Nestalo se vám to někomu? U prvního phantoma to nešlo vůbec, reklamace uznána. A teď po půl roce to odešlo že aby letěl v GPS tak se na vypínač musí v GPS poloze ještě zatlačit. Neměl jste s tím někdo problém? Přijde mi to divné.....
Neviděl bych to nijak dramaticky, vzhledem k počtu prodaných DT7 Tx (a prodávají se i samostatně) to potvrzuje statistickou vyjímku. Osobně jsem neviděl ani na RCG ani na PP někoho s tímto problémem. Takže to nebude asi nic divného, prostě vadný přepínač.
Re: DJI - F305, F306 Phantom 2
Napsal: pon 08.09.2014 18:27
od Dejfak
Tak je prostě klikař
