Stránka 2 z 2

Napsal: pát 27.05.2011 20:01
od tomasgross
Jasný snad sem to nějak pochopil díky za radu.

Napsal: pát 27.05.2011 21:01
od Lubor
tomasgross píše:Tak já mám ten nějak menší vítr protože využívám termiku se pokoušim.

... ale to můžeš krásně skloubit. Polétáš na svahu, tu a tam tě povynese bublina do výšky, navážeš do termiky polétáš i mimo svah, ... no a když zkrachuješ tak hupky dupky zpátky na svah a trpělivě hoblovat, dokud zase netrefíš bublinu ve vývoji.

... abych odpověděl na původní dotaz: změř si optimální rychlost klouzání modelu, a máš zhruba maximální rychlost větru, do kterého se můžeš pustit.

Re: Jaký vítr je ještě "rozumný" ?

Napsal: pát 27.05.2011 22:10
od JMalik
kope píše:Mám možná hloupý dotaz, ale chtěl bych se zeptat, jaký vítr lze ještě považovat za "rozumný" při lítání začátečníka.................



Bezvětří.
Teď jsme létali na kabelu se začátečníkem Easy Glidera cca v 8m/s (a víc). Zdálo se nám to celkem dobré. On vůbec nevěděl co s tím.

Napsal: pát 27.05.2011 22:24
od cilek
Pro úplného začátečníka bych řekl max. 1-2 m/s.

Napsal: pát 27.05.2011 23:24
od coro
Silnejší vietor "uzemní" aj skúsených pilotov, s niektorými druhmi modelov.
Taký profík že by trénoval presnú akrobaciu za silnejšieho vetra, asi u nás ani nie je..
- nie že by nevedeli zaletieť, ale ich to nebaví.
Za vetra sa skorej vytiahne niečo ako omotorované samokrídlo - proste rýchlejšie modely vhodné na vyblbnutie. Svahové samokrídlo, aj vo verzii s motorom, je jediný model čo mám ktorý lieta za vetra lepšie než za bezvetria..

Ale to že väčšinu dní fúka, je smutná pravda - no večer tak hodinu pred západom slnka, často vietor stíchne. Myslím že sa oplatí dorobiť na model svetlá a lietať až do úplnej tmy - ale pozor dráha je v noci o meter-dva vyššie ako cez deň. 8)

Napsal: pát 27.05.2011 23:56
od pepin
V jakémkoli,pokud to ten určitý model zvládne,jde jen o to,jestli ti to vubec něco dává,svého času jsem měl 2m akrobata na zemi přivázaného,aby mi ho vítr neodfoukl,dnes už se na létání v takových podmínkách mohu ledatak vyprdnout,zas až tak nabuzenej nejsem :wink: na svah jsem si ušil manžestrový respirátor,abych mohl na hraně dýchat,občas jsem měl problém popadnout dech,dnes to řeším čuměním na telku :lol: počkám,až to pujde bez vzduchotechniky :lol:

ale vše je potřeba odzkoušet opsobně,každého táhne něco jiného,ale všeobecný limit větru určitě není.

Napsal: sob 28.05.2011 0:45
od Milan Nes
zacatecnik litat do 3 m/s sme v cechach tak cekat na 1-2 je ponekud narocne ...

zasadni problem je ten ze zacatecnik nevi co mu dela vitr a co to ze nezvlada rekneme uplne optimalne letadlo :)

proto je nejlepsi omezit vlivy a litat za dobrych podminek ...

jinak to hodne zalezi na letadle, kdyz sem mel warmlinera tak sem lital do cca 7 mi 8 mi

na svahu do cca 12 ti s EPP 2 metrovkou a to uz byl masakr narazy 15

s akrobatem EPP cca do 4 pak me to nebavi protoze presne nezalitne clovek nic a proste to nebavi

naposled sem blbec vzal kompozitoveho termika 350 gramu 1,5 metru a foukalo
tak sem si vystoupal, termika nikde nic a zacalo foukat vic a najednou sem mel sakra co delat abych pristal, ono kdyz ero tancuje metr nahoru metr dolu ... prisel sem domu a zjistil sem ze foukalo 8 hmm :) a narazy ...

Napsal: pon 30.05.2011 10:49
od kope
Díky za všechny odpovědi a zvlášť za ty konkrétní 8) (zdekar, Milan Nes). Je mi jasný, že postupně snad budu zvládat víc a víc, šlo mi o to, znát názory zkušených, kteří už mají "nalítáno", abych se pokud možno vyhnul zbytečným haváriím. Je jasný, že nějaký budou (a taky už byly), ale prevence je důležitá :-).

Napsal: úte 31.05.2011 12:35
od were
Jeste jedna vec - ono krome toho jak je vitr silny je take dulezite v jakem miste to fouka. Kdyz bude foukat 6m/s nekde na rovine nebo mirnem kopci a bude to krasne hladke, tak budes mit mnohem mensi problem nez pri nejakem 4m/s narazovem vetru nekde za aleji stromu, od ktere ti budou chodit akorat turbulence, ktere ti budou kopat nahoru a dolu a pri pristani ti ero najednou dva metry nad zemi spadne po kridle a vubec nebudes vedet proc.
Takze to chce nejenom kouknout doma na CHMI kolik venku fouka, ale taky zhodnotit situaci v konkretnim miste a rozmyslet si, co tam asi muzes ocekavat. Staly vitr je neco, co proste beres v uvahu pri startu a pri pristani, zato narazy a turbulence jsou tvuj nepritel :D

Napsal: úte 31.05.2011 12:52
od Jenda_84
Já jsem si koupil za pár peněz anemometr od Turnigy a při každém letu si měřím rychlost větru. Pro 1,5m EPP elektrotrenéra (hmotnost 400g) mi vycházely pro pohodové plachtění rychlosti větru do 3m/s s nárazy tak do 5m/s.

Napsal: úte 31.05.2011 13:01
od TomasC
Ještě bych připoměl, že pokud půjdeš létat ve větru a model ti odletí příliš daleko PO větru, tak se OKAMŽITĚ vrať zpět. Jednak to poletí delší dobu a pak po větru se situace rychle zhoršuje.

Pokud fouká, tak ve výšce fouká více než u země. Na to je třeba myslet při létání a i při přistávání.

to coro: s akrobatem se trénuje za každého počasí i soutěže jsou totiž takové. Speciálně když hodně fouká, tak to je velmi přínosné.
1) potrénuješ kompenzace větru. Takové M-ko, když ti fouká 10metrů šikmo zpředu prověří, jak zvládáš pilotáž aby jsi udržel stejnou vzdálenost
2) na letišti jsou obvykle jen akrobati, nikdo jiný nelétá :-)

Napsal: úte 31.05.2011 13:47
od sharkcom
Velkej vítr je takovej, že motorák na půl plynu couvá. Tím jak se bude zvyšovat tvoje pilotní umění bude ti při létání méně vadit vítr...

Napsal: úte 31.05.2011 16:43
od zdekar
Před létáním koukám na hodinovou předpověď na skyfly:
http://skyfly.cz/pred_fly_vitr.htm
(čas je v UTC a je potřeba připočíst 1 hodinu v zimě a 2 v létě).
celkem ty předpovědi vycházejí a tak to pomůže v tom, jestli mám jet lítat dnes, nebo zítra? a jak se bude situace vyvíjet :) Udávaný vítr je ve výšce 10m nad povrchem.

Napsal: úte 31.05.2011 21:42
od honzajs
tomasgross píše:Jaký vítr jde pro Easy Glider Pro mi tu máme ve středošeském kraji tak ted' skoro pořád větrno.


S 8mm závitovou tyčí ve spojce křídel jsem dával +5m/s