Jaký vítr je ještě "rozumný" ?

Začínáte nebo chcete začít s letadlem.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
kope
Příspěvky: 3225
Registrován: sob 30.04.2011 0:00
Bydliště: Praha Letňany
Kontaktovat uživatele:

Jaký vítr je ještě "rozumný" ?

#1 Příspěvek od kope »

Mám možná hloupý dotaz, ale chtěl bych se zeptat, jaký vítr lze ještě považovat za "rozumný" při lítání začátečníka. Když jsem hledal info na netu o tom jak začít létat, jak se učit a tak (hlavně na http://www.kolmanl.info), tak všude se zmiňuje, že při výuce létání by mělo být bezvětří nebo jen mírný vítr. Zatím jsem byl lítat 2x a termín jsem si vybíral mimo jiné podle předpovědi na Windguru.cz - když byla předpověď do 1.5 m/s, šel jsem lítat. Ale takhle pěkné podmínky jsou málokdy, to bych lítal tak 2x do roka, když to přeženu. Takže se ptám - co lze považovat z hlediska učícího se začátečníka za "mírný vítr" - do 2, do 3 do 4 m/s... ? Lítám s Wing Dragon slow, což je poměrně lehký (cca 600 g) hornoplošník s rozpětím 1080 mm a plochou křídla hrubým výpočtem mezi 16-18 dm2.
Uživatelský avatar
zdzd
Příspěvky: 11510
Registrován: ned 04.05.2003 0:00
Bydliště: Břeclav

#2 Příspěvek od zdzd »

Každým dalším letem jsi míň a míň začátečník. Ty musíš sám poznat, kdy řízení zvládáš a kdy už ne...
Uživatelský avatar
PEO
Příspěvky: 2456
Registrován: stř 13.04.2011 0:00
Bydliště: ORLOVÁ-LUTYNĚ / Dinoletiště
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od PEO »

No v podstatě sis na daný model zodpověděl sám,rady pana Kolmana jsou určitě taky užitečné, jednoduše do většího větru to chce těžší model ,ale postupem času budeš lítat i s tím metrovým 600gramovým,je to otázka praxe ( pár pádů bude) :wink:
Dej blbci funkci,on vymyslí lejstro!!!
http://www.peomodel.websnadno.cz/
Uživatelský avatar
nostromo
Příspěvky: 1816
Registrován: sob 16.06.2007 0:00

#4 Příspěvek od nostromo »

Jen srovnani pro vrtulniky, jak rikal Vita. 90. vrtulnik je do max vetru, ktery odfoukne tu bilou campingovou zidlicku.
Uživatelský avatar
tomasgross
Příspěvky: 87
Registrován: čtv 03.02.2011 0:00
Bydliště: Uhlířské Janovice

#5 Příspěvek od tomasgross »

Jaký vítr jde pro Easy Glider Pro mi tu máme ve středošeském kraji tak ted' skoro pořád větrno.
Uživatelský avatar
kasssy
Příspěvky: 1128
Registrován: pát 15.09.2006 0:00
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od kasssy »

zdzd píše:Každým dalším letem jsi míň a míň začátečník. Ty musíš sám poznat, kdy řízení zvládáš a kdy už ne...

Přesně tak. Postupně budeš zvládat silnější a silnější vítr. Já si taky jednou ráno vyrazil lítat za bezvětří s lehoučkým modelem,protože jsem se bál i vánku. No a když jsem byl ve vzduchu,zvedl se vítr a mě nezbylo nic jinýho než to zvládnout a od tý doby už si troufám víc a víc. Navíc proti větru nepotřebuje velkou plochu na přistání :D
Chybama se člověk učí..hmm asi jsem jeden z nejvzdělanějších lidí...
zdekar
Příspěvky: 2204
Registrován: pon 21.04.2008 0:00
Bydliště: Královéhradecký kraj

#7 Příspěvek od zdekar »

Jelikož lze s EG Pro lítat i na svahu, tak snese vítr i kolem 10m/s. Otázka je, jestli by sis na to troufl ;-) V podstatě můžeš později lítat v takovém větru, kde ti ještě pohon letadla umožní let kupředu a né jen couvání :) Ale je to pak sbíš boj než lítání.
OPTIC 6 2,4Ghz Assan
Uživatelský avatar
tomasgross
Příspěvky: 87
Registrován: čtv 03.02.2011 0:00
Bydliště: Uhlířské Janovice

#8 Příspěvek od tomasgross »

Tak já mám ten nějak menší vítr protože využívám termiku se pokoušim.
Uživatelský avatar
PEO
Příspěvky: 2456
Registrován: stř 13.04.2011 0:00
Bydliště: ORLOVÁ-LUTYNĚ / Dinoletiště
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od PEO »

tomasgross píše:Tak já mám ten nějak menší vítr protože využívám termiku se pokoušim.


Člověče,trošku spisovněji,připomíná mi to Vietnamce :lol: :lol:
Dej blbci funkci,on vymyslí lejstro!!!
http://www.peomodel.websnadno.cz/
Salaman
Příspěvky: 291
Registrován: ned 19.12.2010 0:00
Bydliště: Voděrady RK

#10 Příspěvek od Salaman »

zdekar píše:Jelikož lze s EG Pro lítat i na svahu, tak snese vítr i kolem 10m/s. Otázka je, jestli by sis na to troufl ;-) V podstatě můžeš později lítat v takovém větru, kde ti ještě pohon letadla umožní let kupředu a né jen couvání :) Ale je to pak sbíš boj než lítání.

Přesně tak, šel jsem s dvoutrupákem do větru ve kterým bych si s jiným letadlem ještě slušně zaskotačil, ale dvoutrupáček je lehoučkej a má 30W motor, takže jsem ho chvíli držel proti větru na plný plyn on mírně couval, cukalo se to jak blázen a snáčel jsem ho dolů. Těsně nad zemí jsem vypnul motor a výtr mi ho smetl do keře. :lol:
Uživatelský avatar
tomasgross
Příspěvky: 87
Registrován: čtv 03.02.2011 0:00
Bydliště: Uhlířské Janovice

#11 Příspěvek od tomasgross »

Akorád sem měl ze začátku menší problém že sem letěl a letadlo se zastvilo a potom se zas rozletělo ve vtduchu nevíte čím to bylo? Já nato nemohl vůbec příjít.
zdekar
Příspěvky: 2204
Registrován: pon 21.04.2008 0:00
Bydliště: Královéhradecký kraj

Re: Jaký vítr je ještě "rozumný" ?

#12 Příspěvek od zdekar »

kope píše:Takže se ptám - co lze považovat z hlediska učícího se začátečníka za "mírný vítr" - do 2, do 3 do 4 m/s... ?

V podstatě pro začátek max. ty 2 až 4m/s. To stejné platí i pro zálet nového letadla. Na další lety podle toho na co si troufneš. Ono i na ten zálet... občas jsme to prostě nevydrželi a šlo se zalítávat při 8m/s apd. :) Řekl bych že i na ten první let je lepší mírný vítr (2m/s) než úplné bezvětří :)
OPTIC 6 2,4Ghz Assan
Uživatelský avatar
kasssy
Příspěvky: 1128
Registrován: pát 15.09.2006 0:00
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od kasssy »

tomasgross píše:Akorád sem měl ze začátku menší problém že sem letěl a letadlo se zastvilo a potom se zas rozletělo ve vtduchu nevíte čím to bylo? Já nato nemohl vůbec příjít.

Pokud letadlo letělo a pak se jakoby ve vzduchu zastavilo a pak zase letělo,tak to asi byly poryvy větru??
Chybama se člověk učí..hmm asi jsem jeden z nejvzdělanějších lidí...
Salaman
Příspěvky: 291
Registrován: ned 19.12.2010 0:00
Bydliště: Voděrady RK

#14 Příspěvek od Salaman »

tomasgross píše:Akorád sem měl ze začátku menší problém že sem letěl a letadlo se zastvilo a potom se zas rozletělo ve vtduchu nevíte čím to bylo? Já nato nemohl vůbec příjít.
Tak ono když trochu přitáhleš proti větru a nedej bože bez plynu, tak se to zákonitě zastaví, propadne a tím to zase nabere rychlost no a ty tohle "padání listu" musíš vyrovnat do rovného klouzavého letu.
zdekar
Příspěvky: 2204
Registrován: pon 21.04.2008 0:00
Bydliště: Královéhradecký kraj

#15 Příspěvek od zdekar »

tomasgross píše:Akorád sem měl ze začátku menší problém že sem letěl a letadlo se zastvilo a potom se zas rozletělo ve vtduchu nevíte čím to bylo? Já nato nemohl vůbec příjít.

A to ti při tom vypnul motor nebo se jen se spuštěným motorem model zastavil?

Pokud jen větrem, tak můžeš potlačit výškovku, čímž se ti čumák letadla nakloní dolu a proti větru to bude líp klouzat kupředu.
OPTIC 6 2,4Ghz Assan
Odpovědět

Zpět na „Letadla - začátečník“