První Spalovací hornoplošník

Začínáte nebo chcete začít s letadlem.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Vzduchoplavec
Příspěvky: 3536
Registrován: pát 21.04.2006 0:00
Bydliště: Velke Prilepy - Praha Zapad
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Vzduchoplavec »

Jesterice: Ten Piper vypada fakt moc pekne. Ale pro uplneho zacatecnika by ho byla, myslim, skoda. :wink:
Skoky
Příspěvky: 299
Registrován: sob 09.05.2009 0:00
Bydliště: Šumice (Zlínský kraj)
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Skoky »

Pezza píše:Tak ted abych pravdu řekl jsem na váškách. Podle toho, co se tady dočítám, mám dalšího kandidáta na první model se spalovákem, a to Canary. Sice jsem o něm četl na rcserveru, ale nějak pozapoměl. A ted babo rad :lol:


koupil jsem Tiger Trainer je to skoro stejné jak Canary. mám v něm ASP 8,5 ccm a léta suprovně.. zalétl jsem si ho sám a nemůžu si ho vynachválit. serva jsem dal místo HS-422 tak HS-311 ale na křidélka jsem dal HS-422.
Skoky
Příspěvky: 299
Registrován: sob 09.05.2009 0:00
Bydliště: Šumice (Zlínský kraj)
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Skoky »

Pezza píše:jj, diskuse jsem taky četl a nejen o Canary, o něm jsem mimochodem taky uvažoval, ale s manželčinou pomocí padla volba právě na toho Trainera 40. Jaký v něm máš motor a serva?


Mám letadlo Tiger Trainer a v něm motor ASP 8,5 ccm a serva jsou tam doporučená HS-422 na křidélka jo ale na V,S,M stačí HS 311
Uživatelský avatar
oaker
Příspěvky: 7
Registrován: stř 15.04.2009 0:00

#19 Příspěvek od oaker »

I já mám druhou sezonu Tiger Treiner 40 s motorem ASP 46B (7,5 ccm) a je to hodně hodné éro na učení a rekreaci jako dělané. Jinak se mi o něm líbí diskuze na stavebnicích tam je o něm docela dost napsáno.
Uživatelský avatar
hawke
Příspěvky: 94
Registrován: stř 01.10.2008 0:00
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od hawke »

Myslíte, že sem si ukrojil hodně velké sousto, když chci začít se žhavíky na hornoplochu s rozpětím dva metry? Jasně, je to velký sousto... :-) Ale jak moc velký?
Focus
Easy Glider Pro (electric)
Cessna 182
Blade mSR
PA Extra 260

http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=640
Skoky
Příspěvky: 299
Registrován: sob 09.05.2009 0:00
Bydliště: Šumice (Zlínský kraj)
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od Skoky »

oaker píše:I já mám druhou sezonu Tiger Treiner 40 s motorem ASP 46B (7,5 ccm) a je to hodně hodné éro na učení a rekreaci jako dělané. Jinak se mi o něm líbí diskuze na stavebnicích tam je o něm docela dost napsáno.


kámo hoď sem odkaz na tu diskuzi ať to nemusíme dlouho hledat díky
Uživatelský avatar
mikvalik
Příspěvky: 1007
Registrován: čtv 11.09.2008 0:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od mikvalik »

hawke píše:Myslíte, že sem si ukrojil hodně velké sousto, když chci začít se žhavíky na hornoplochu s rozpětím dva metry? Jasně, je to velký sousto... :-) Ale jak moc velký?


Jestli si nepleteš kniply, umíš přistávat tam kde chceš ty a ne kde se chce éru, tak to bude vpohodě. Já bych se toho nebál. :wink:
Velox Revolution II ZDZ 50NG
EasyStar II
LOOP VA
Uživatelský avatar
hawke
Příspěvky: 94
Registrován: stř 01.10.2008 0:00
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od hawke »

mikvalik píše: Jestli si nepleteš kniply, umíš přistávat tam kde chceš ty a ne kde se chce éru, tak to bude vpohodě. Já bych se toho nebál. :wink:


Tak kniply si nepletu, to je v pohodě. U menších modelů přistávam i do ruky... Řikal jsem si, jestli se nemám poohlédnout nejdřív po nějakém traineru tak kolem 1,5m... Ale zas jsou to další peníze navíc. A ne málo...
Focus
Easy Glider Pro (electric)
Cessna 182
Blade mSR
PA Extra 260

http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=640
Uživatelský avatar
mikvalik
Příspěvky: 1007
Registrován: čtv 11.09.2008 0:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od mikvalik »

A co je to za hornoplošníka?
Pokud to nebude nějaká záludná polomaketa, ale spíš účelový cvičný hornoplošník, tak rovnou tu 2metrovku.
Víš jak se to říká: Čím větší, tím klidnější éro.
Velox Revolution II ZDZ 50NG
EasyStar II
LOOP VA
Uživatelský avatar
hawke
Příspěvky: 94
Registrován: stř 01.10.2008 0:00
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od hawke »

No, vyloženě trenér to není. Je to Cessna 182. Původní majitel řikal, že je moc hodná... Ale přeci jen se toho trochu bojim...
Focus
Easy Glider Pro (electric)
Cessna 182
Blade mSR
PA Extra 260

http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=640
Hoki
Příspěvky: 4249
Registrován: stř 11.04.2007 0:00
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od Hoki »

hawke píše:No, vyloženě trenér to není. Je to Cessna 182. Původní majitel řikal, že je moc hodná... Ale přeci jen se toho trochu bojim...

Pokud ten model je už i zalítnutý, tak není vůbec problém. Jinak bych se toho nebál, když už máš něco odlítáno. Tréma a nervozita je nepěkný nepřítel modelářů. A že vím o čem píšu, to někdy nadělá více škody než je zdrávo. Jdi do toho v klidu a vono se to poddá. Nezkoušej to prvně točit u země a radši to rovnou nech nastoupat výše. Pak teprve zkoušej jak se model chová. Máš větší rozpětí, tak ho v pohodě uvidíš i výše. Já vždy při zaláletu učím éro lítat a potom se s tím érem učím lítat já. Tak držím palce. M
Uživatelský avatar
hawke
Příspěvky: 94
Registrován: stř 01.10.2008 0:00
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od hawke »

Tak dneska jsem s Cessnou poprvé letěl. Při prvním vzletu jsem za to asi moc vzal, spadla mi trochu po křídle a ošklivě sem sebou plácnul. Naštěstí se mi povedlo na poslední chvíli to jakž takž srovnat a "jen" jsem trochu zapíchl čumákem a šel přes budku... Takže jediná škoda díky bohu byla ohlá noha příďového podvozku... Další pokus už šel hladce. Vzlétl jsem, odkroužil několik koleček nad letištěm a nádherně hladce přistál. Cessnička se ve vzduchu chová krásně klidně a nezáludně. Navíc když letí okolo, je jak pravá... :)
Focus
Easy Glider Pro (electric)
Cessna 182
Blade mSR
PA Extra 260

http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=640
Uživatelský avatar
mikvalik
Příspěvky: 1007
Registrován: čtv 11.09.2008 0:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od mikvalik »

No tak pohoda! :wink:
dival jsem se na galerii a vypadá moc pěkně 8)
Kolik to váží?
Velox Revolution II ZDZ 50NG
EasyStar II
LOOP VA
Uživatelský avatar
hawke
Příspěvky: 94
Registrován: stř 01.10.2008 0:00
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od hawke »

Jsem rád že se líbí. Je to fakt kráska... :-) Hmotnost nevím jistě, ale není nijak hrozná. Má myslím něco málo přes 3 kila. Jen mam problém, že abych ucpal prstem karburátor na nasátí paliva musim mít sundanej kryt motoru. A kryt motoru můžu nandat jen při sundaný vrtuli. Takže jak mam lítat s nandanym krytem? Záhada... :?
Focus
Easy Glider Pro (electric)
Cessna 182
Blade mSR
PA Extra 260

http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=640
Hoki
Příspěvky: 4249
Registrován: stř 11.04.2007 0:00
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od Hoki »

hawke píše:Jsem rád že se líbí. Je to fakt kráska... :-) Hmotnost nevím jistě, ale není nijak hrozná. Má myslím něco málo přes 3 kila. Jen mam problém, že abych ucpal prstem karburátor na nasátí paliva musim mít sundanej kryt motoru. A kryt motoru můžu nandat jen při sundaný vrtuli. Takže jak mam lítat s nandanym krytem? Záhada... :?

Místo karburátoru zacpi výstup z výfuku, to taky nasaješ palivo. 8) Jinak gratuluju k záletu.
Odpovědět

Zpět na „Letadla - začátečník“