Senzor či bezsenzor pro On-Road?
Re: Senzor či bezsenzor pro On-Road?
Sestipolova tociva obezka, bude mit zajimavy kroutici moment. Bohuzel mam trochu strach o stav magnetu jak se ti do toho bude dostavat prach a podobne. Uz me to taky napadlo, Milan to zkousel v 1/16 Slashi, ale ja osobne sem si nakonec vystacil ze 4-polovym inrunnerem vzdy
Nak
-
Doktor
- Příspěvky: 5851
- Registrován: ned 29.04.2007 0:00
- Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
- Kontaktovat uživatele:
Re: Senzor či bezsenzor pro On-Road?
Tak sem dneska objednal z HC H2223-2900, neb okhobby jaksi vůbec nejde doručit mail a momentálně nepřijímá platbu z paypal. Co se tam děje netušim. Takže žádnej Infinity bohužel nebude. A jelikož na HC zrovna naskladnili i 35A "ezruna" za 25$, tak sem ho pro jistotu vzal taky.
Jak se to bude zasírat v provozu se uvidí. U off road by to bylo určitě horší. Mě na tom láká hlavně odlehčení tučnýho podvozku. Na druhou stranu motor byl za 11$, tak to asi nemá cenu řešit. Nejvíc mi kakají dodací doby. Toho Bullistorma 13,5T sem objednával 25.4. a pořád nic.
Až to příde, tak to zkusim hodit na stand aby se vidělo. Akorát budou pakec na 3S vrtule.

Jak se to bude zasírat v provozu se uvidí. U off road by to bylo určitě horší. Mě na tom láká hlavně odlehčení tučnýho podvozku. Na druhou stranu motor byl za 11$, tak to asi nemá cenu řešit. Nejvíc mi kakají dodací doby. Toho Bullistorma 13,5T sem objednával 25.4. a pořád nic.
Až to příde, tak to zkusim hodit na stand aby se vidělo. Akorát budou pakec na 3S vrtule.
-
Doktor
- Příspěvky: 5851
- Registrován: ned 29.04.2007 0:00
- Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
- Kontaktovat uživatele:
Re: Senzor či bezsenzor pro On-Road?
No paráda. Inrunner objednaný 25.4. mi byl odeslán 26.5.. Tak doufám že to do prázdnin dorazí!
Zbývající původní ss regl začíná taky nějak blbnout a to tak, že po vyjetí cca 2/3 aku přestává brzdit v neutrálu. Takže brushless konverzi asi podstoupí oba podvozky. Koneckonců už mam dva regly a budou dva motory.
Jinak už sem začal málem shánět matroš na to konverzní čelo a mezitim sem narazil na čelo od 3Racing:
http://os.3racing.hk/products.php?products_key=3195 -tak sem ho na eBay na zkoušku vzal.
Tajně doufam že ten TGY H2223 ve skutečnosti vypadá jinak než na fotkách na HC a má dvě upínací rozteče 16 a 19mm. Když ne, tak se bude shánět dural a soustružit.
Zbývající původní ss regl začíná taky nějak blbnout a to tak, že po vyjetí cca 2/3 aku přestává brzdit v neutrálu. Takže brushless konverzi asi podstoupí oba podvozky. Koneckonců už mam dva regly a budou dva motory.
Jinak už sem začal málem shánět matroš na to konverzní čelo a mezitim sem narazil na čelo od 3Racing:
http://os.3racing.hk/products.php?products_key=3195 -tak sem ho na eBay na zkoušku vzal.
Tajně doufam že ten TGY H2223 ve skutečnosti vypadá jinak než na fotkách na HC a má dvě upínací rozteče 16 a 19mm. Když ne, tak se bude shánět dural a soustružit.
-
Doktor
- Příspěvky: 5851
- Registrován: ned 29.04.2007 0:00
- Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
- Kontaktovat uživatele:
Re: Senzor či bezsenzor pro On-Road?
Tak dnes dorazilo konverzní čelo:
Teď už jenom čekam až dorazí 12V fun a můžu to dávat do kupy.
Teď už jenom čekam až dorazí 12V fun a můžu to dávat do kupy.
-
Doktor
- Příspěvky: 5851
- Registrován: ned 29.04.2007 0:00
- Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
- Kontaktovat uživatele:
Re: Senzor či bezsenzor pro On-Road?
Tak motor je už na místě. Vypadá to docela divně (není tam skoro vidět), ale staticky se to zdá být zatím funkční.
Malej s velkým - nebo taky 87 vs 190g! Takže úspora 103g! To už musí být na jízdních vlastnostech sakra znát. Ačkoli mají oba motory větrák, tak Migu moc platnej bohužel není, neboť nasávací otvory má akorát v čele a to leží celou plochou na mot. přepážce takže si chudák nemá kudy nasát a ochladit se. Oběžka má otvory v čele taky "ucpané", ale navíc má otvory z boku předního čela, takže motor kudy sát má. To se doufám projeví na rozumné provozní teplotě.
Pohled na konverzní čelo skrz motorovou přepážku
Spur + pastorek
Zadní čelo a "nicota" v motorovém prostoru
Pohled na soustrojí shora
Jelikož stále namam ten 12V větrák na ezruna 35A, tak sem jen tak zkusmo zkusil rozběh motoru přes ezruna 25A a vypadá to hodně slibně. Krásnej plynulej rozběh bez jakéhokoli náznaku zakopávání. Holt šest pólů. Až dorazí větrák tak příde na řadu praxe. Největší obavy mam z toho, že mi nevyšla ani jedna ze tří bočních děr čela motoru kolmo dolů (kdyby do motoru něco vlítlo aby to mohlo zase snad bez následků motor opustit vlastní vahou).
Malej s velkým - nebo taky 87 vs 190g! Takže úspora 103g! To už musí být na jízdních vlastnostech sakra znát. Ačkoli mají oba motory větrák, tak Migu moc platnej bohužel není, neboť nasávací otvory má akorát v čele a to leží celou plochou na mot. přepážce takže si chudák nemá kudy nasát a ochladit se. Oběžka má otvory v čele taky "ucpané", ale navíc má otvory z boku předního čela, takže motor kudy sát má. To se doufám projeví na rozumné provozní teplotě.
Pohled na konverzní čelo skrz motorovou přepážku
Spur + pastorek
Zadní čelo a "nicota" v motorovém prostoru
Pohled na soustrojí shora
Jelikož stále namam ten 12V větrák na ezruna 35A, tak sem jen tak zkusmo zkusil rozběh motoru přes ezruna 25A a vypadá to hodně slibně. Krásnej plynulej rozběh bez jakéhokoli náznaku zakopávání. Holt šest pólů. Až dorazí větrák tak příde na řadu praxe. Největší obavy mam z toho, že mi nevyšla ani jedna ze tří bočních děr čela motoru kolmo dolů (kdyby do motoru něco vlítlo aby to mohlo zase snad bez následků motor opustit vlastní vahou).
-
Doktor
- Příspěvky: 5851
- Registrován: ned 29.04.2007 0:00
- Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
- Kontaktovat uživatele:
Re: Senzor či bezsenzor pro On-Road?
Tak sem dneska poprvé projel TA04 s outrunnerem. Jelikož původně plánovanej ESC TGY 35A je na pikaču, tak to odskákal 25A Ezrun s nízkým chladičem! A jelikož to i mně přišlo vcelku drsný, tak sem mu raději narouboval větrák.
Jízdní vlastnosti si komentovat zatím netroufnu neboť tam mam jinej servosaver s jinak velkou pákou a jiné výchylky, takže se to na volantu chová jinak, a změna reglu taky dělá své a zatím hledam nějaké optimum v nastavení hlavně brzd. Každopádně ušetřenejch 100g hmoty je znát hlavně na brzdách na který se nechá jít déle. Jaký vliv má změna rozložení hmotnosti na průjezd zatáčkou zatim nevim, neb plac kde sem jezdil je krásně potuněnej pískem a sliky se na tom prostě nechytaj. Bohužel všemu ještě předcházelo vyvažování rotoru motoru. To co se zdálo na standu jako "mírné" vibrace se po montáži do podvozku stalo vibracemi nepřípustnými. Samotné vyvažování je bez jakéhokoli vybavení pěknej vopruz. Jelikož má motor šest mezer mezi magnety, tak sem zkusmo začal malou zátěží (proužky papírovky) hledat místo kde bude mít největší efekt na zklidnění chodu. Když sem našel vhodné místo tak sem začal přidávat zátěž dokud se to zlepšovalo. Nakonec sem místo vymáz pěkně tučnou vrstvou epoxy. Je mi jasný že takovéhle vyvážení má k optimálnímu vyvážení hodně daleko, ale každopádně se motor znatelně zklidnil a rezonance při přechodech skoro nejsou. Holt daň za cenu motoru.
Pozitivní zkušenosti:
-lehčí auto s vyšším potenciálem
-celkem spokojenost s charakterem plynu reglu
-regl brzdí v neutrálu po celou dobu jízdy
-vzhledem k "bordelu" v kterým sem jezdil zatim žádnej problém s motorem (žádnej náznak "šrotování" písku) narozdíl od převodů
-z 25A reglu se za celou dobu jízdy nezakouřilo (snad)!
-po dojetí naměřena teplota na motoru < 40°C a na reglu < 30°C.
-po dojetí dobito do aku 2,6Ah 2,221Ah (nastaveno vyp. napětí nejvyšší možné 3,4V). Tedy dodaný náboj asi optimální.
-celkově s pohonem zatím spokojenost
Negativní zkušenosti:
-sem na prášky z akustiky oběžky. Nevim proč regl akusticky signalizuje stažení plynu do neutrálu. Ve spojení s oběžkou je to jak na pouti!
Nevim zda takhle dokáže hrát inrunner, ale tohle je hrůza.
-co se mi zatim nelíbí na reglu je schod u drag brzdy mezi 20% a 40%. Tady by to chtělo určitě jemnější možnost nastavení. Ale to záleží hlavně na tom kde se jede.
Když to srovnam s původním pohonem s Migem 500, tak to určitě nebude rychlejší. Ani to nebylo cílem. Nakonec Mig by měl mít o nějakou tu otáčku/V víc jak TGY 2223-2900. Na co sem zvědavej je jestli se nějak změní (nejraději prodlouží) doba jízdy na aku. Tady sem ale dost skeptickej neboť i ten Mig na 3S bude mít při rozumnejch odběrech eff asi velmi solidní. Hlavně aby to nejezdilo časy kratší!
Na nějaký závěry je zatim brzo, ale zatim to vypadá že oběžka v on-road podvozku použitelná bude. Teď to chce ještě poladit a vyjet s tim někam na lepší povrch. Tam se teprve ukáže zda to mělo nějaký smysl.
Jízdní vlastnosti si komentovat zatím netroufnu neboť tam mam jinej servosaver s jinak velkou pákou a jiné výchylky, takže se to na volantu chová jinak, a změna reglu taky dělá své a zatím hledam nějaké optimum v nastavení hlavně brzd. Každopádně ušetřenejch 100g hmoty je znát hlavně na brzdách na který se nechá jít déle. Jaký vliv má změna rozložení hmotnosti na průjezd zatáčkou zatim nevim, neb plac kde sem jezdil je krásně potuněnej pískem a sliky se na tom prostě nechytaj. Bohužel všemu ještě předcházelo vyvažování rotoru motoru. To co se zdálo na standu jako "mírné" vibrace se po montáži do podvozku stalo vibracemi nepřípustnými. Samotné vyvažování je bez jakéhokoli vybavení pěknej vopruz. Jelikož má motor šest mezer mezi magnety, tak sem zkusmo začal malou zátěží (proužky papírovky) hledat místo kde bude mít největší efekt na zklidnění chodu. Když sem našel vhodné místo tak sem začal přidávat zátěž dokud se to zlepšovalo. Nakonec sem místo vymáz pěkně tučnou vrstvou epoxy. Je mi jasný že takovéhle vyvážení má k optimálnímu vyvážení hodně daleko, ale každopádně se motor znatelně zklidnil a rezonance při přechodech skoro nejsou. Holt daň za cenu motoru.
Pozitivní zkušenosti:
-lehčí auto s vyšším potenciálem
-celkem spokojenost s charakterem plynu reglu
-regl brzdí v neutrálu po celou dobu jízdy
-vzhledem k "bordelu" v kterým sem jezdil zatim žádnej problém s motorem (žádnej náznak "šrotování" písku) narozdíl od převodů
-z 25A reglu se za celou dobu jízdy nezakouřilo (snad)!
-po dojetí naměřena teplota na motoru < 40°C a na reglu < 30°C.
-po dojetí dobito do aku 2,6Ah 2,221Ah (nastaveno vyp. napětí nejvyšší možné 3,4V). Tedy dodaný náboj asi optimální.
-celkově s pohonem zatím spokojenost
Negativní zkušenosti:
-sem na prášky z akustiky oběžky. Nevim proč regl akusticky signalizuje stažení plynu do neutrálu. Ve spojení s oběžkou je to jak na pouti!
-co se mi zatim nelíbí na reglu je schod u drag brzdy mezi 20% a 40%. Tady by to chtělo určitě jemnější možnost nastavení. Ale to záleží hlavně na tom kde se jede.
Když to srovnam s původním pohonem s Migem 500, tak to určitě nebude rychlejší. Ani to nebylo cílem. Nakonec Mig by měl mít o nějakou tu otáčku/V víc jak TGY 2223-2900. Na co sem zvědavej je jestli se nějak změní (nejraději prodlouží) doba jízdy na aku. Tady sem ale dost skeptickej neboť i ten Mig na 3S bude mít při rozumnejch odběrech eff asi velmi solidní. Hlavně aby to nejezdilo časy kratší!
Na nějaký závěry je zatim brzo, ale zatim to vypadá že oběžka v on-road podvozku použitelná bude. Teď to chce ještě poladit a vyjet s tim někam na lepší povrch. Tam se teprve ukáže zda to mělo nějaký smysl.
Re: Senzor či bezsenzor pro On-Road?
Me by hlavne zajimalo, za jak dlouho se ti ten motor zanese a nepojede. I male kaminky ho muzou neskutecne poskodit. Proto se do aut vseobecne obezky nedavaji a nedoporucuji.
-
Doktor
- Příspěvky: 5851
- Registrován: ned 29.04.2007 0:00
- Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
- Kontaktovat uživatele:
Re: Senzor či bezsenzor pro On-Road?
>scarabeus
To se uvidí. Na druhou stranu jde auto po každém ježdění pod kompresor, takže s usazováním bordelu v motoru to tak horký nebude.
Jinak sem našel na trubce i nějaká videa s oběžkama v off-roadech. A kupodivu se strkají malé oběžky do crawlerů kvůli snížení polohy težiště pro lepší stabilitu.
To se uvidí. Na druhou stranu jde auto po každém ježdění pod kompresor, takže s usazováním bordelu v motoru to tak horký nebude.
Jinak sem našel na trubce i nějaká videa s oběžkama v off-roadech. A kupodivu se strkají malé oběžky do crawlerů kvůli snížení polohy težiště pro lepší stabilitu.
Re: Senzor či bezsenzor pro On-Road?
U crawleru ok, sneci rychlost, bordelu naproste minimum.
Ja jen ze jsem zatim nevidel nikoho, kdo by v onroadu jezdil obezku, tak jsem zvedavy, jestli se osvedci nebo nastane karambol
Ja jen ze jsem zatim nevidel nikoho, kdo by v onroadu jezdil obezku, tak jsem zvedavy, jestli se osvedci nebo nastane karambol
-
Doktor
- Příspěvky: 5851
- Registrován: ned 29.04.2007 0:00
- Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
- Kontaktovat uživatele:
Re: Senzor či bezsenzor pro On-Road?
Tak jak se pohon osvědčí dlouhodobě v on road podvozku o tom určitě poreferuju.
Jinak já byl vždycky "jinej".
Mě prostě nebaví chodit po vyšlapaných cestách. 
Třeba tahle motorizace se mi taky líbí:
http://www.youtube.com/watch?v=UEViUcDmQeY
Výborná 80g oběžka R&B 2836 + aku 3S. Zajímalo by mě co na to ten motor v tom písku řiká.
Jinak já byl vždycky "jinej".
Třeba tahle motorizace se mi taky líbí:
http://www.youtube.com/watch?v=UEViUcDmQeY
Výborná 80g oběžka R&B 2836 + aku 3S. Zajímalo by mě co na to ten motor v tom písku řiká.
-
Doktor
- Příspěvky: 5851
- Registrován: ned 29.04.2007 0:00
- Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
- Kontaktovat uživatele:
Re: Senzor či bezsenzor pro On-Road?
Tak TA04 má na "RCdromu" vyjeto zatim jenom 5ks aku (bohužel to na něj mam kapku z ruky - asi 40km), ale už teď si troufnu tvrdit, že outrunner v on road podvozku je naprosto v pohodě. Do budoucna nepředpokládam že by se na tom mělo něco změnit.
Co je ale ještě důležitější je to, že odebráním 100g ze zadní nápravy auto znatelně ubralo na přetáčivosti a jede se s nim daleko líp. Když už se to utrhne (se starýma tamiyáckýma slikama v každé zatáčce
), tak se to nechá řídit i ve smyku, což předtím nebylo možný. Tý hmoty tam bylo prostě moc a když se utrhla tak prostě jela. Slabina jsou gumy. Tohle je ale pro mě zatím alchimie do které nevidim.
Jako mínus mi příde složitější nastavení brzd s oběžkou. To co mi funguje na inrunneru tady moc neplatí. Ale s brzdou už sem vcelku spokojenej.
Na asfaltu s 50°C se motor ohřeje na méně jak 60 a regl pod 40°C. Takže to vypadá že to asi spolu zatím funguje dobře.
Co je ale ještě důležitější je to, že odebráním 100g ze zadní nápravy auto znatelně ubralo na přetáčivosti a jede se s nim daleko líp. Když už se to utrhne (se starýma tamiyáckýma slikama v každé zatáčce
Jako mínus mi příde složitější nastavení brzd s oběžkou. To co mi funguje na inrunneru tady moc neplatí. Ale s brzdou už sem vcelku spokojenej.
Na asfaltu s 50°C se motor ohřeje na méně jak 60 a regl pod 40°C. Takže to vypadá že to asi spolu zatím funguje dobře.