Jestli je to Cessna 150 AEROBAT podle plánku Modelář, tak tu jsem si před necelými 20-ti léty taky postavil.
Hodně jsem ji "šlechtil" a tak taky vyšla těžká, okolo 4 kg.
Měl jsem v ní MVVS 6,5 GFS-ABC. Výfuk spájený mosazí z ocelových plechů a jeho vyústění do dvou trubek jako na skutečném letadle.
S 6,5-kou to letělo i z trávy. Bohužel při téměř každém přistání se ohnula přední podvozková noha (řiditelná). Byla jen z drátu 4 mm. Taky mi z ní padaly "okýnka" (zasklení z Durofolu co tehdy snad ničím nešel přilepit aby držel a hned nezbělal.
Takže má jen asi 10 startů. Letěl jsem s ní na naší 1. soutěži RC maket F4C v Třebíči, to je myslím 19 let nazpět...
Tu 6,5 ccm jsem už ulítal na jiným letadle. Ale vešla by se místo ní třeba MVVS 8 ccm, která doma úplně nová zahálí. Z vnějšku je tvarově i rozměrově v důležitých parametrech stejná, takže bych nemusel nic kuchat a předělávat. Ani ten výfuk. Jen díru pro jehlu karburátoru. A osmička utočí min. o 1 palec větší vrtuli než 6,5. Současné APC bude jistě účinnější než tehdejší KP (TOHIS).
Takže orvat potah (mikelanta, na křídle dvojmo), potáhnout a nastříkat znova (Oralcover už by asi moc nedržel na vylakované kostře), co půjde odlehčit (např. dát současná menší a lehčí serva s tahem tehdejších standartních, lehčí baterky a místo tehdejší Modely - DEMOLY současný přijímač).
Taky máme na všech model. letištích v okolí podstatně lepší povrch než tehdy.
Snad doma najdu fotky a šoupnu je sem dodatečně. Každopádně byla v historicky prvním čísle RC Revue.
Kua, jsem se navnadil... . A teď ještě na realizaci najít čas... .