Cessna 155 Aerobat

Vše co je maketou, polomaketou ale i nějakou 1/4maketou skutečného stroje.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Back
Příspěvky: 195
Registrován: pon 27.12.2010 0:00
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Cessna 155 Aerobat

#1 Příspěvek od Back »

Zdravím pánové.

Mám doma stavěnou konstrukční Cessnu 155 podle plánku. Rozpětí 1,8m na 6,5 dvoutakt. Bohužel vyšla o něco těžší a po dokončení se váha dostala na 3,9kg. Je možné,že poletí,nebo je zbytečné to zkoušet? Model stavěl před lety můj otec a přeci jen ho nechci rozbít zbytečně.Zatím je to doplněk v pokoji dětí,ale dnes jsem zkoušel motor - běží skvěle a rád bych ji dostal do oblak :-).

Díky za rady a postřehy.

http://back74.rajce.idnes.cz/Cesna
Naposledy upravil(a) Back dne čtv 27.12.2012 22:08, celkem upraveno 1 x.
Logo 400 SE
Hirobo Lepton EX DFC + Spirit
DH 82A Tiger Moth ,L-39 EDF
EB-4 S2 Thunder Tiger
Uživatelský avatar
steno1883
Příspěvky: 786
Registrován: pát 11.04.2008 0:00

Re: Cessna 172

#2 Příspěvek od steno1883 »

Moc hezká Cessna. To se ví, že poletí, jako tedy kvůli hmotnosti.
Uživatelský avatar
Back
Příspěvky: 195
Registrován: pon 27.12.2010 0:00
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Cessna 172

#3 Příspěvek od Back »

steno1883 píše:Moc hezká Cessna. To se ví, že poletí, jako tedy kvůli hmotnosti.



Důležité je zda nebude zmíněná dvoutaktní 6,5 slabá na tuto hmotnost. Mám DH82A 1,44m s 9,2 čtyřtaktem Saito,váhou 3,6kg a je to už dost na hraně a při ztrátě rychlosti se dost propadá.
Logo 400 SE
Hirobo Lepton EX DFC + Spirit
DH 82A Tiger Moth ,L-39 EDF
EB-4 S2 Thunder Tiger
Uživatelský avatar
Woita
Příspěvky: 7235
Registrován: sob 09.07.2011 0:00
Bydliště: Písek, ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Cessna 172

#4 Příspěvek od Woita »

Nádherně udělaný model... radost pohledět!

Schválně jsem hledal hmotnost mojí dvoumotorové Cataliny, má to rozpětí tuším1350mm, a hmotnost cca 1,5 kg. Mě to připadá na tu velikost moc těžké. A je to DOST rychlé. Uvítal bych menší plošné zatížení. Jenže to je nesrovnatelné rozpětí.
Od stejné firmy (Graat Planes) je hydroplán SeaWind, ten má 1805 mm, na 10ccm dvoutakt nebo 12-15 ccm čtyřtakt a hmotnost píšou 4,6 - 5,5 kg. Je to ale speedová raketa. Takže jestli to máš do 4 kg, tak bych nic neřešil a už by to šlo do vzduchu, třeba dneska je krásné bezvětří, sluníčko... to ještě stihneš ne?
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz
Uživatelský avatar
Back
Příspěvky: 195
Registrován: pon 27.12.2010 0:00
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Cessna 172

#5 Příspěvek od Back »

Woita píše:Nádherně udělaný model... radost pohledět!

Schválně jsem hledal hmotnost mojí dvoumotorové Cataliny, má to rozpětí tuším1350mm, a hmotnost cca 1,5 kg. Mě to připadá na tu velikost moc těžké. A je to DOST rychlé. Uvítal bych menší plošné zatížení. Jenže to je nesrovnatelné rozpětí.
Od stejné firmy (Graat Planes) je hydroplán SeaWind, ten má 1805 mm, na 10ccm dvoutakt nebo 12-15 ccm čtyřtakt a hmotnost píšou 4,6 - 5,5 kg. Je to ale speedová raketa. Takže jestli to máš do 4 kg, tak bych nic neřešil a už by to šlo do vzduchu, třeba dneska je krásné bezvětří, sluníčko... to ještě stihneš ne?



Díky,vážně o tom uvažuji :-D
pohopitelně je potřeba vše osadit a opravit osvětlení včetně přistávacích reflektorů. Takže až na jaře..... :-)
Logo 400 SE
Hirobo Lepton EX DFC + Spirit
DH 82A Tiger Moth ,L-39 EDF
EB-4 S2 Thunder Tiger
Uživatelský avatar
margol
Příspěvky: 127
Registrován: úte 07.12.2010 0:00
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Cessna 172

#6 Příspěvek od margol »

Myslim si, ze 6,5 je na 4kg malo. Dal bych tam min. 10 dvoutakt nebo 15 ctyrtakt.
TERAZKY
Příspěvky: 2559
Registrován: pon 02.06.2008 0:00
Bydliště: Hlohovec, Člen RCMK Trnava
Kontaktovat uživatele:

Re: Cessna 172

#7 Příspěvek od TERAZKY »

S tou 6,5 by som to z trávy ani neskúšal odštartovať. Chýba výkon...
Z betónu pri dlhšom štarte podľa mňa OK,no motor si zamaká i vo vzduchu...

4kg a rozp. 1,8m nooo, veľmi záleží i od profilu a plochy krídla, éra /klas. akro/ lietajú s takými parametrami napr. na 20-tku, 30-tku benzín.

Ak žhavíka tak optimálne 10ccm.

Môj názor.
... čo purex spojil, človek nerozdeľuj...
Uživatelský avatar
wolf
Příspěvky: 230
Registrován: čtv 21.12.2006 0:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Cessna 172

#8 Příspěvek od wolf »

Hezké éro, ale také si myslím , že šest a půle bude málo. Mám podobně velkého Decathlona
v něm 8,5 dvoutakt, váha 3,3 kg a na trávě potřebuje celkem rozjet. Takže jak psal kolega přede mnou
pokud budeš startovat z trávy tak to bude na hraně.
Uživatelský avatar
diablotin
Příspěvky: 1451
Registrován: ned 18.01.2004 0:00
Bydliště: chocerady

Re: Cessna 155 Aerobat

#9 Příspěvek od diablotin »

létat by to podle mě mělo.spíše záleží na tvých zkušenostech jestli to dokážeš udržet ve vzduchu.
Velkou výhodu by mělo pokud by cessna měla ovládané vztlakové klapky.Já normálně létám s dolnoplošnou stíhačkou 1,2m rozpětí hmotnost 2kg a motor MVVS 3,5. Jen to chce vztlakové klapky a po startu to nechat pořádně rozletět.Viděl jsem létat cessnu 1,65m a hmotnost přez 3,5kg motor mvvs 6,5 a to jsme ji startovali hozením z ruky.
Pro první pokusy s cessnou bych rozhodně sundal bačkory.
Nevím co máš za vzletovou dráhu ale start bych klidně zkusil.A pokud do půlky dráhy neodstartuje,tak bych přerušil vzlet.to ještě bezpečně zastavíš.
Naděje umírá až po nás.
Uživatelský avatar
wolf
Příspěvky: 230
Registrován: čtv 21.12.2006 0:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Cessna 155 Aerobat

#10 Příspěvek od wolf »

To: Back Trochu odbočím, koukám, že máš v profilu Tiger Motha
se Saitem. Předpokládám, že je to ten od Phoenixe. Také o něm uvažuji. Jak si s ním spokojen?
Uživatelský avatar
Back
Příspěvky: 195
Registrován: pon 27.12.2010 0:00
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Cessna 155 Aerobat

#11 Příspěvek od Back »

wolf píše:To: Back Trochu odbočím, koukám, že máš v profilu Tiger Motha
se Saitem. Předpokládám, že je to ten od Phoenixe. Také o něm uvažuji. Jak si s ním spokojen?


DH82A Tiger Moth je skutečně od Phoenixe.Je to skvělé letadlo a letový projev se saitem je krásně maketový.Při nižší rychlosti je nepatrně náchylný k "propadání" ,ale nic hrozného. S tímto modelem jsem velmi spokojen až na podvozek,který bylo zapotřebí otočit,jinak pořád "zakopával", :-)
Dál jsem vyměnil původní lanka 0,5 za 0,1 s napínáky od MP Jetu a vzpěry křídel z jakési pryskyřice jsem nahradil modelářskou překližkou.

http://www.rcalbum.com/index.php?action=dtl&amode=&id=7110
Naposledy upravil(a) Back dne pát 28.12.2012 21:50, celkem upraveno 2 x.
Logo 400 SE
Hirobo Lepton EX DFC + Spirit
DH 82A Tiger Moth ,L-39 EDF
EB-4 S2 Thunder Tiger
Uživatelský avatar
Back
Příspěvky: 195
Registrován: pon 27.12.2010 0:00
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Cessna 155 Aerobat

#12 Příspěvek od Back »

diablotin píše:létat by to podle mě mělo.spíše záleží na tvých zkušenostech jestli to dokážeš udržet ve vzduchu.
Velkou výhodu by mělo pokud by cessna měla ovládané vztlakové klapky.Já normálně létám s dolnoplošnou stíhačkou 1,2m rozpětí hmotnost 2kg a motor MVVS 3,5. Jen to chce vztlakové klapky a po startu to nechat pořádně rozletět.Viděl jsem létat cessnu 1,65m a hmotnost přez 3,5kg motor mvvs 6,5 a to jsme ji startovali hozením z ruky.
Pro první pokusy s cessnou bych rozhodně sundal bačkory.
Nevím co máš za vzletovou dráhu ale start bych klidně zkusil.A pokud do půlky dráhy neodstartuje,tak bych přerušil vzlet.to ještě bezpečně zastavíš.



V Šumperku máme 90m travnatou dráhu,přeci jen (pokud to finance dovolí) přemýšlím o pořízení 2T 10ccm.Přeci jen na něm táta strávil mraky času a nechci riskovat zbytečně. Vztlakové klapky jsou pochopitelně funkční.
Logo 400 SE
Hirobo Lepton EX DFC + Spirit
DH 82A Tiger Moth ,L-39 EDF
EB-4 S2 Thunder Tiger
Tomáš96
Příspěvky: 88
Registrován: stř 22.02.2012 11:34
Bydliště: Mělník
Kontaktovat uživatele:

Re: Cessna 155 Aerobat

#13 Příspěvek od Tomáš96 »

Ahoj ,otec také kdysy stavěl tuto cessničku mám jí ještě doma :) také tam dal 6,5 mvvs a letěla jak fííík :) tk se toho neboj poletí krásně ;)
Tomáš96
Příspěvky: 88
Registrován: stř 22.02.2012 11:34
Bydliště: Mělník
Kontaktovat uživatele:

Re: Cessna 172

#14 Příspěvek od Tomáš96 »

wolf píše:Hezké éro, ale také si myslím , že šest a půle bude málo. Mám podobně velkého Decathlona
v něm 8,5 dvoutakt, váha 3,3 kg a na trávě potřebuje celkem rozjet. Takže jak psal kolega přede mnou
pokud budeš startovat z trávy tak to bude na hraně.



mám také tento motor a měl jsem ho v cessně 182 od CMP těžká jak kráva ,ale ten motor to tahal jak hadr i z trávy ta cessna měla kolem 3800g ;)
Uživatelský avatar
Back
Příspěvky: 195
Registrován: pon 27.12.2010 0:00
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Cessna 172

#15 Příspěvek od Back »

Tomáš96 píše:
wolf píše:Hezké éro, ale také si myslím , že šest a půle bude málo. Mám podobně velkého Decathlona
v něm 8,5 dvoutakt, váha 3,3 kg a na trávě potřebuje celkem rozjet. Takže jak psal kolega přede mnou
pokud budeš startovat z trávy tak to bude na hraně.



mám také tento motor a měl jsem ho v cessně 182 od CMP těžká jak kráva ,ale ten motor to tahal jak hadr i z trávy ta cessna měla kolem 3800g ;)


Jakej motor? 8,5 nebo 6,5? Díky
Logo 400 SE
Hirobo Lepton EX DFC + Spirit
DH 82A Tiger Moth ,L-39 EDF
EB-4 S2 Thunder Tiger
Odpovědět

Zpět na „Makety“