Stránka 2 z 3

Re: Koupání v kaluži - regulátor po smrti?

Napsal: pon 03.06.2013 15:47
od ametis
Omlouvám se za hloupý dotaz - jsem začátečník, ale opravdu stejnosměrným motorům nevadí voda? Já jsem o víkendu vykoupal auto a myslel jsem, že odešel motor, ale to je asi nepravděpodobné. Motor ani necukne, ale přijde mi divné, že by odešel regulátor, mam kostku 2v1 regulátor a přijímač, přijímač funguje normálně, ale když přidám plyn, tak motor ani necukne a regulátor na mě výstražně pípá, jako když je vybitá baterka. Mám HiMoto 1/18 Buggy (http://www.peckamodel.cz/produkt/rc-modely-a-prislusenstvi/rc-auta-auta-na-dalkove-ovladani/rc-auta-elektro/buggy/hme18xb-1-18-himoto-buggy-spino), prosím pomoc, nevím jestli má smysl kupovat nový motor.

Re: Koupání v kaluži - regulátor po smrti?

Napsal: pon 03.06.2013 15:55
od Woita
Jestli máš stejnosměrný motor, ten má dva vývody. Můžeš tyto vývody odpojit od reglu a připojit k motoru dvěma dráty přímo baterii, a uvidíš jestli se ti motor točí. Pokud ne, je špatný. Pokud se ti bude točit, tak je v háji něco jiného, třeba regl.

Re: Koupání v kaluži - regulátor po smrti?

Napsal: pon 03.06.2013 16:37
od Stiwo
Asi ztratím záruku když regl vykoupám v tekuté pásce že?

Re: Koupání v kaluži - regulátor po smrti?

Napsal: pon 03.06.2013 17:13
od ametis
Díky. Motor mám připájený a pájet se mi s tím nechce, ale napadlo mě přeměřit motor multimetrem. Takže napětí na regulátoru je při plném plynu na 7,58V, takže ten bude v pořádku. Jenom mi vrtá hlavou ten motor. Když jsem měl auto nové, tak mi hned druhý den umřelo, chovalo se to úplně stejně, napětí na regulátoru rostlo normálně, ale motor ani necukl. V servisu to řešili výměnou motoru. Takže jsem se chtěl ještě zeptat, je možné že stejnosměrný motor (HiMoto RC370) umře po projetí kaluží, nebo v případě první poruchy jen tak? Ještě jsem si všiml, že motor není vůbec odrušený, je natvrdo připájený na regulátor, nemůže to být i tím? Kamarád má to samé ve verzi Truggy a s elektronikou zatím žádné problémy neměl :?:

Re: Koupání v kaluži - regulátor po smrti?

Napsal: pon 03.06.2013 18:42
od ametis
Tak jsem rozebral motor, myslím, že je ulomený jeden uhlík.
100_1988[1].JPG
100_1990[1].JPG


Mohl by mi někdo prosím poradit, jaký motor si mám koupit, jestli ten samý, nebo nějaký kvalitnější? Odešel už dvakrát za půl roku. :(

Re: Koupání v kaluži - regulátor po smrti?

Napsal: pon 03.06.2013 20:03
od Doktor
Co zkusit Mig 280 6V Racing?

Re: Koupání v kaluži - regulátor po smrti?

Napsal: úte 04.06.2013 10:30
od ametis
Díky moc, 280 je sice malá, ale asi půjdu do MIGu 480 RACE 7,2V

Re: Koupání v kaluži - regulátor po smrti?

Napsal: úte 04.06.2013 11:19
od Kovboj
ametis píše:Díky. Motor mám připájený a pájet se mi s tím nechce, ale napadlo mě přeměřit motor multimetrem. Takže napětí na regulátoru je při plném plynu na 7,58V, takže ten bude v pořádku. Jenom mi vrtá hlavou ten motor. Když jsem měl auto nové, tak mi hned druhý den umřelo, chovalo se to úplně stejně, napětí na regulátoru rostlo normálně, ale motor ani necukl. V servisu to řešili výměnou motoru. Takže jsem se chtěl ještě zeptat, je možné že stejnosměrný motor (HiMoto RC370) umře po projetí kaluží, nebo v případě první poruchy jen tak? Ještě jsem si všiml, že motor není vůbec odrušený, je natvrdo připájený na regulátor, nemůže to být i tím? Kamarád má to samé ve verzi Truggy a s elektronikou zatím žádné problémy neměl :?:


Tyhle modely mají základní odolnost proti vlhkosti, takže by to přežít měly. Problém byl asi jen v tom že jsi motor vůbec nijak nezajel a hned jel nadoraz stylem brzda/plyn/zpátečka. To se pak prostě stane že urveš uhlík.
Rušení u motoru není při použití 2,4GHz vysílače nezbytné.

Re: Koupání v kaluži - regulátor po smrti?

Napsal: úte 04.06.2013 15:49
od Doktor
ametis píše:Díky moc, 280 je sice malá, ale asi půjdu do MIGu 480 RACE 7,2V

480 tam zcela jistě nedostaneš. 400 taky ne. Navíc tyhle motory mívaj hřídel 2,3mm a ty tam máš určitě 2mm (nedostaneš tam pastorek). Další věc je ta, že tam na takové motory nemáš dimenzovanej určitě ani regl, ani aku. Ta "370" je velikostí srovnatelná s tou 280tkou. Pokud bys chtěl hodně ostrej motor, tak potom Speed 300 6V. Ale bude pro něj platit rovněž to výše napsané.
Ještě si raději přeměř rozteč upevňovacích šroubů na té 370tce. 280 mívají 14mm, 370 může mít 17mm. Pak bys byl odkázanej jen na motor "370".

Re: Koupání v kaluži - regulátor po smrti?

Napsal: úte 04.06.2013 16:07
od Stiwo
Elektrický motor je třeba zajet? :o A to jen ss nebo i střídák?

Re: Koupání v kaluži - regulátor po smrti?

Napsal: úte 04.06.2013 16:31
od Doktor
Ss. Nejlépe zajíždět pod vodou (v destilce). Uhlíky si tak rychle vytvoří sedlo ve velké ploše a odstraní se z velké části jiskření a ohřev samotných plechů co drží uhlíky. Následně má motor díky tomu delší životnost díky daleko lepšímu elektrickému přechodu uhlík-komutátor.

Re: Koupání v kaluži - regulátor po smrti?

Napsal: úte 04.06.2013 16:43
od JMalik
Stiwo píše:Elektrický motor je třeba zajet? :o A to jen ss nebo i střídák?


Jen ss motory. Dělá se to (dělalo se to :wink: ) kvůli dosednutí uhlíků na komutátor.

Re: Koupání v kaluži - regulátor po smrti?

Napsal: úte 04.06.2013 20:52
od Stiwo
To jsem nevěděl díky za za novou informaci. :wink:

Re: Koupání v kaluži - regulátor po smrti?

Napsal: stř 05.06.2013 13:12
od ametis
Doktor píše:Ss. Nejlépe zajíždět pod vodou (v destilce). Uhlíky si tak rychle vytvoří sedlo ve velké ploše a odstraní se z velké části jiskření a ohřev samotných plechů co drží uhlíky. Následně má motor díky tomu delší životnost díky daleko lepšímu elektrickému přechodu uhlík-komutátor.

Pod vodou :o , to ho mam jako vymontovat a nechat běžet pod vodou? Jako dlouho a na jaké otáčky? Ja myslel, že se zajíždějí jenom spalovací motory 8O

Re: Koupání v kaluži - regulátor po smrti?

Napsal: stř 05.06.2013 13:25
od Kovboj
ametis píše:Pod vodou :o , to ho mam jako vymontovat a nechat běžet pod vodou? Jako dlouho a na jaké otáčky? Ja myslel, že se zajíždějí jenom spalovací motory 8O


Pokud ti nejde o maximální výkon (což u toho auta nemá cenu) tak se na vodu klidně vykašli. Prostě na začátku s novým motorem jezdi "jemněji" a netoč neustále motor nadoraz.